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Logica Difp.

l.

De natura Dialellictl.

Eciam calis dicitu, quia fides neceífario pecit eui–

denriam formalem credibilitatis rerum fidei, qnod

neceífariurn eíl:, ve fidei aétus exerceatur, quod adeo

verum eíl:,vc P.Suarez opere de rriplici vircute theo-

1ogica,difp+feét.J.

§.8.

ha:c proferat: exiíl:imo nul–

lum hominem pra:bere verum,

&

perfeaum affen–

fum fidei Chriíl:ianre, niG prius aífequarnr, vel pani–

cipet hanc euidemiam credibilítatis.

Deinde, quia etiam fides petit euidemiam forma–

lem ceíl:ificanrem,in primis DD. fidei, quíbus imme–

diare reuelata fuir doétrina fidei, quod ica necdfario

peticur

a

Caier.

2..

l..

q.

I

7

l.

arr.

f.

&

qua:íl:.174. arr+

vt

dic~t

hanc enídenciam illis foiífe neceífariam,

vt

poífent

e(fo

conuenienci modo Doétores fidei.

'

141

Prxrerea quia fides gratis data femper exornamr

fermone fapienrice,vr

mm

diíl:inéle,& perfeéte inrel–

ligar

&

apprehendac res fidei, vc poilic eas alios do–

cere,

&

non folum poffic fidei doéhinam propo!1ere

ílmpliciter, fed etia'ln ex illa multas vericares recon–

ditas elicere , & perfuadere ac propeerea poCfe per

caufas

vel

altiores raciones díuina myíl:eria explica–

re,& fermone fcíe.nrire,vt racíonibus namralibus, vel

exemplis fide,m explicare poffit,

&'

qux contra obic–

ciuntur,foluere.

1

•P·

Pro peer has ením mulrns excellentias fidei voca-

tur fides euídéns él:quinalencer,quod adeo verum

efr,

vt: fcientia abfolme vocemr, fopienria, & .vHio nun–

éupetur,quo 1ndicatur in

fcript~rafi<lem

habere hanc

euidenciam, vt patee ex cap.19. Job

;fiio quiaRedem-

.

ptor mem

viuit,vbi

fecundum diétum Diui Auguílini.

lib.18.

de ciuicate. c.47, & omnium Doétorum com–

muniter verbo,/cio, fignificaeur fides Iob. alibi voca–

eur hrec fides viíio, ve Ioannis

8.

Abrahamexultauit,

vt ·videretdiemmeum,vidit,&gauijeu

efl,&

Ioannís

12.

quod viditgloriam Dei,

&

Loqur-ttUI

efl

de eo,

loan nis

r.

c'anoni. cap.

f.

vocatur fcienria

;flirnt#, quoni4m/iiit-U

Dei

venit,

&

dedit

wobü

fliemiam,

vt cogno.f'"4mus

11erttm

Deum,

&

fimm in vero

filio

eim.

Alibí mulcis in

loeis

fapiencia vocacur, qui bus indicerur (qu.od iam dixi–

mus) éíl'e nimirum euidencem fidem, falcem a:quiua·–

lenrer.

J

4

l

Theologia aurem fcholaíl:ica eciam haber euiden–

tíam a:quiualentié?:,quia 1.vt aic D.Th.omas.

quzfl:.

r.

arr.

f.

incorpore haber cercirudfnem ex lumine diui–

na: fidei,& fcicntia:: qure decipi non poteft/ecundum

d~gni.ratem

vero materia:, quia ifia fciencia eíl: prin–

ctpaliter de his ,qua:

foa

alricudine rarionem mrnf–

ce~du~e,

vnde quia Theologia nicitur principiis,

&

ª.mcults fidei, fcientia,atque cuidentia Dínína, ab il–

ltfque

tanqua~n

a

principiis in Theologiam deriuacur

lumen,& cerc1cudo excellemior cercírndine ornninm

fcienriarum,

&

cum ex alio capice ex illis principiis

p~r

verarn formam,

&

figuram mediante perfeél::o

d1fcurfu nicentc: eciam fcepiílime principi1s euidenci–

bus

naturalibus, deducic íuas concluGones, qure per

fuam perfeétionem cercicudinis,& excelíencire érqui–

'.Jal~n~

demoníl:racionibus naturalibus,imo fuperant

l1l

.1p!a

~errirndine,

ideo dicitur Theoldgia babere

en1dent1am xquiualenter,& per conrequens dicenda

eíl:

fpeculatiua .

In

his amem, in quibus Theologia

probabilirer procedi c, non dicirnr fpeculariua, (ed

pocius dicenda

é!l:

con fideratiua , ve feétione fe–

quemi po:rebic: ex qui bus coníl:ae euidenria nofl:ra::

concl.uíi~nis,

quod fpernlario,

feu

ratio fpeculariui

confttmnur emdencia ,

íiue

formali, fiue requiu.a–

lenrer.

- -H

Solum ením reíl:at incellicrendum, quomodo co-

g~ofcenda

lit

diuiGo illa cele"bris in femenria noíl:ra

f~tenrí~

in

~pecnlatinam ,

& praéticam, quia

fi

fcien–

tt.a

~onnen1tur

cnm fpecul aciuo, vidernr non reél:e

d1u1di.

1

45

Ad hoc brellicer dico, fcienciam diuidi in fcien-

t

iam

purc

fpeculatiuam, id efr, quamihil haber p::a·

, ltica: coanicionis,vt efr metaphyíica:& in fcienciam,

qua:

no1~folum

fpeculaciua eft, fed etiam babee

ra–

tionern praética:, ve efr medicina, Logica, &c. expli–

cacur hoc exempl0, intelligens enim vt fic diuidinu:

in incelligentem omnino,& pure fpirimalem vc funt

Deus,& Angelus;& in incelligentem mixcurn e;i¡: cor-

pore,& fpirim,vc

eíl:

hamo.

. .

.

Eciam poteíl: declarari hoc exernplo d1u1lioms

fpiritus> quam faciunt ipíi aduerfarij; díuidnnt enim

fpiritum

ve

lic in fpiritum purum,

&

ornnino aél:ua–

lem, ve efi Deus ; & in fpiritum non purum,

&

pure

aétualem , fed admixcum pocemialicate,

vt

eíl

fpi–

ricus creams.

SECTIO VLT.

Argumenta aduerfariorumfoluuntur.

A

D primum arcrumencum refpondeo primo con–

cedendo

mai~rem

abíoluce ; .fecundo diftin–

guendo illam ;

funt

diíl:inétre raciones fpecificre pro–

pria diíl:inltione iunll:a cnm oppoficione, qua non

poffim in vna eademque encicate coniungi, nego;

fonr

raciones fpecifica: qua:: ve aliquo modo diíl:in–

étce· coníl:icmmcur racionibus efféncíalibus forma–

licer difünétis , concedo.

Ad

minorem refpondeo

negando illam. Iterum negacut ptobatio ipíius mi–

norís, fcilicer quod n,on decur alía ratio

in

fcientiis.

Nam primo dacur euidentia,

&

cerricudo per quas

raciones coníl:icuirur fcicmtia in eífe fpeculaciua:,

&

in hoc conuenit [ciencia fpeculatiua cum praétita,

quia nulla fcientia eíl:

ita

praética ve non

lit

etiam

fpeculariua

~

quod granes aurhores afferunt, damr

eriam direélio,

fen

ratio .regulan di , & operandi,

&

per hoc forro alicer coníl:imicur ratio praética,

&

di–

íl:inguicnr ab fpeculariua racione adhuc

in

cadem

indrnilibili (ciencia,

&

inrelleél:u. Pra:rerea

dacur

fi

íl:ere ,

&

ha:c racio coníl:i cuit fpeculariuurn

pu–

rum.

Ad fecundum refpondeo negando antecedens,

147

nam Meraphyfica non ideo abfolurc efr fpecula.tiua

quia fiíl:ic,

fed

quia abfoluce,

&

íirnplicicer cfr c.o–

gnofciriua rei,euidenci ,

&.

refolurorío modo pene–

trando ipfam per principia,vel effeél:a iplius; in alío

fenfo doteíl: dici abfolute fpeculatiua,id efr pure fpe–

culariua fine aliqua racione praxis,

&

tune

ideo ab–

foluce eíl: talis ,quia nihil habet prall:ica: cognitionis,

&

in hoc fenfu bene poteíl: coníl:icui per .Gíl:ere, quia

cum ratio puricacis

lit

conceptus negariuus, non ob-

efr ,

quin

negacione coníl:irnarur, vnde non colligi–

tur fpeculatiuum

v1:

fic

de

quo loquimur quarenus

abíl:rahir

a

puro)

&

non puro coníl:itui in e.ffe talis

racione íiíl:endi, feu negatione praxis, íicut non bene

•valet ; vínurn pururn, vt pururn coníl:icuicur nega-

1

tione adrnixrionis: ergo eadem coníl:ituitur vinum

ve vinum.

Ad tertium refpondecur negando rnaiorem,

non

14S

enim eíl: neceffarium qnod omnis all:us inrellell:us,

vel

íir

praaicu·s , vel fpeculatiuus, quia incer

pra~

éticllm,

&

fpeculatiuum damr medium, narn fpe–

cul;:nio vt íic ,,vt ex notabili conftat, non efr cogni-

tio qurecumque íiíl:rns, fed

qure

efr euidens cogni..

tia veritaris penetrando rem per propria princi-

pia

&

effeéh illius, quia oíl:enfum efr, fpeculatio–

nem eífe exaél:am , inrenrámque , id efr rnaxime

attenram cognirionem , fecundum illud B.ernardi

lib.

2..

de

coníideracione, cap.

1.

vbi íic ait ; fpe–

culatio efr intenta, arcentáque ad inueíl:igandum

cogiratio ' fumpta metaphora

a

cognitione fpe-

\Clllationis ,

&

non poreíl: p.erfell:e eífe calis , ni{i

:. íic

cognitio rei euidens penetrando ·principia.

&