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~xfi.

ne i!larum inter

11

Ad confirmationem dico illam argumentationem

clfe bonam,

&

e9idencem,

íi

inferat

vbi~umque

e(fe

talem odorem

&

faporem

e{fe

panem namralicer lo–

quendo fedufo miraculo, quod

a

philofopho

non

ac–

tcmdicur.

J;

Videamus modo quamam

fit

ratio conftitutiua de–

moníl:rationis

a

poíl:eriori , qua

a

demoníl:ratione

a

priori differt :

&

dico ex eo differre, qu<Jd demonfira–

tio

a

priori procedit

a

canfa ad effeé\:um:

a

pofteriori

ah

effeél:u ad ca farn : licue camen ad demonfrratio–

nem

a

priori neceífarinm non eíl:,

ve

rnedium

lic

pro–

prie caufa phylice influens aut policiue : ira ad de–

moníl:rationem

a

pofieriori neceffarium non efl: quod

cffeél:us proprie cal is

fit

a

caufa difünél'us,& poúciuus

&

Gcut in demoníl:radone

a

priori debec caufa cum

effeélu conuerti, ica

a

pofteriori effeétus ab vna caufa

procedere deber ; nam li

a

pluribus poteíl: procedere

tocalicer, non bene infercur ex effeél:u determinara

caufa. Tandem licue in demontlratione

a

priori fuf–

ficiens eíl: caufa mediata connexionem habens cum

effeé.l:u: ita in poíl:eriorí fufficiens

eíl:

effeélus media..

rns connexionem habens cum caufa. Animaduercen–

dum tamen eíl: hanc effe differentiam ,,quod in de–

moníl:ratione

a

priori ex caufa partiali

&

libera non

infercur effell:us: bene vero in demoníl:ratione

a

po–

íl:eriori ex effeél:u caufa partialis, quia etiam cum par...

tiali habet effell:us neceífariam connexionem:

v.g.

quamuis non

lit

bona confequencia: eíl: potencia vi–

fiua, ergo eíl: vifus: nihilominus héEc eíl: bona;eíl: vi•

lio,

ergo potencia viíiua: item non eft bona conCe–

quentia

efr

materia prima: ergo eíl: horno; bona:ca–

men, eíl: horno, ergo haber maceriam primarn: icem

non

eíl:

bona

eíl:

animal, ergo refpirat: bona carneo,

refpirat;ergo eíl animal. Hrecintdligenda

funt

in af–

firmatiua argumentatioae, in negatiua narnque non

tener,vc non valet non reípirac; ergo noneft animal.

Qy

JE

s

T I

o .

1I l.

.

?Je comparatione iOarum inter

fe

?

J

})Rima comparado incer has demonílrationes fieri

potell: in perfeél:ione; in

qua

dubium non eft,quin

demonílratio

a

priori excedat demonftradonem

a

poíl:eriori ; procedit enim ex

caufa~

qucr fecundum fe

priils eíl: :

&

licut fecundum ordinem nacura: effeél:us

procedit

a

caufa; ita cognitio cffettus

a

cognicione

caufre debec procedere non

e

contra , edi hic modus

dcmoníl:randi non

fit

noµis ita noms,

~

frequens,

li–

cue modus domoníl:randi

a

poíl:eriori; nos enim

ab

effeél:u incipimus, quia nobis cognicu ell facilior.

2

Licec vero denfonftratio

a

priori fecundum

r~

pó-

.íl:erior

lit,

non ideo tarnen ratio demoníl:racionis vt

íic eH: analoga re[peé\:u harum demoníl:rationum ,

vt

nonnulli c:xiíl:imarunt;

&

ratio

a

priori eíl: quia pro ..

prie,

&

intrinfece parcicipat rationem demoníl:ratio–

nis in communi demoníl:ratio

a

poíl:eriori,vt vidimus

cap. fuperiori 'qua: eciam indcpendens eíl:

a

demon–

firatione

a

priori,nec enirn affenfus euidens effeél:uum

pendent femper ab affenfo euidéci caufre prius habito.

'

Diuiditur itaque demoníl:ratio in communi in has

-demoníl:raciones canquam in duas fpecies diíl:iné\:as,

lket enim fa:pe tendant ad candem condulionem

probandam , vt cum dicimus ,

Pee

rus ridet , ergo

eíl:

rifibilis; nihilominus quia extrema diíl:iné\:o

modo

vniuntur in medio, ideo diíl:iné\:a

func

in racione de–

monílrationis ; nam in alia vninnuir vt in caufa , in

alia

vt in

effeél:u.

licet enim dure demonílrationes per diuerfa media ad

eandem veritatem obieé\:iuam termi11emur,non

Cunt

eiufdem fpeciei, quia d1íl:inél:o modo tendnnt, altera

per cognitioné caufre, altera per cognitioné effeltus.

Hre vero demonílraciones non

funt

fpecies ato-

$

ma:,

fed fubalrernre continentes

fub

fe demonfiratio–

nes fpecie diíl:inél:as;quod confiar.

Primo,

in demon–

íl:rationibus poíitiuis,

&

negatiuis, qua: proculdubio

incer fe differunt fpecie quia extrema diíl:inétam ha"'

benc vnionem cum medio , atque adeo

&

inrer fe,

v~

quando dicimus: omne admiratiuum efi: rilibile,

Pe–

trus eíl: admiratiuus ;ergo, &c. vel negatiue: oome

quod non

eíl:

admiratiuum non eíl: rilibile , lapis non

eíl:

admiratiuus : ergo &c. In pofrtiua enim argumen-

' tacione politiuc vniuntur Petrus ,

&

rilibilis , (qua:

font extrema) cum medio;in negatiua vero nulla eft

poíitiua vnio,

fed

potius remotio admirntionis, &

riíibilicatis

a

lapide: ergo

ille

modus argumcntáncH

eíl: diaerfus fpecie.

Secundo probatur , quia demon!hatio; qure darur

di

per caufam ada:quatam , remotam tamen, diuerfa

ell:

fpecie

a~

ea, qu.-e dacur per caufarn proximam

t

ergo

dernoníl:ratio propter quid qure conciner piures

hu–

iufmodi dernonílrationes non

eíl:

fpedes

a

coma : an–

cecedens patee: quia in his dernoníl:racionibus diílin–

lto medo vniumúr ex.crema cum medio: in vna enim

demonft:ratione vniuntur immediate cum medio, in

alia vero mediate: voa coníl:at propoíicionibus

pri–

rnis,

&

immediatis, ali a vero mediacís

&

demoníl:ra-

, bilibus; ergo diíl:inguunrnr fpecie in racione demo.n–

ftrationis. Idem amem proportionabilirer dicendnm

eíl:

ii~

demoníl:ratione

a

pof\:eriori tam negatiua

>

qure

fit

ab etfeé\:u ad caufam medi atam,

&

ad

caufam

immediacam.

Communis Dialeéticorum confenfos docet diui-

1

fionem prredilhm,effe adrequatam, ita ve

nu~ium

lit

medium incer has demoníl:raciones, quod probant ex

Ariilot.in

hoc c.

1

o.qui

íl:acucns han

e

diuifionem,nul–

lam alterius demonll:rationis m.entionem facir.

Ra–

tione vero probanc, quia qurelibec demoníl:ratio

ne–

ceífario proccdere debet

vel

ex caufa ad effeél:um,

vel

e

concra

l

G

primo modo procedac,dt demonftratio

a

priori;

{i

fecundo

a

pofreriori: ergo nulla alia prrecei:

has dabilis eft.

. Sed ha:c ratio non videmr fufficiens. Primo, quia

ti

bene valet argumenrnm ex eo effeél:u ad coeffeéturn,

vt quando dicirnus . omne riíibile eíl: flebilé, Pettus

cfr

riíibilis:ergo eft

flebitis.

ltem ex' concaufa ad con–

caufam,

vt

quando dicimus quotiefcumque potencia

videndi producit vilionem, eciam producic eam fpe–

cies impreffa, fed potencia videndi modo producit

vifionem , ergo

&

C(\m Ípedes impreffa pr9ducit.

Secundo,

in

hac

d~moníl:ratione:

qure

fuht

requa-

9

lia vni terdo,futit a:qualia ínter fe :

hoec

duo corpora

funt requalia vni tercio: érgo

fum

requalia

int.~r

fe,eít

·vera demonílratio,

&

tamen nec cauía quáre

illa

cot–

pora lint zqnalia elt, quia funt requalia vni certio;ne...

que eíl: effeé\:us

vr

per fe cooíl:at., ergo datur demon·

íl:ratio, qure nec per effeél:um

ad

caufam, nec per cau·

fam

ad effeltum procedir.

4

Nec

obCl:at

quod

Duran.dus oppoGtum doceat

in

1

.qua:Í.

prologi ; ratio namque illius inefficax eG:,pu–

tat enim ornnem affenfum terminatum ad eandem

~onclufionem

elfe eiuf<lcm fpeciei , quod

f~lfum

cft,

Jldeph.

de

Penafiel, Philof.1Óm.l.

Tertio , in demonfrrationibus ducenti1ms ad

itn-

:tó

poffibile,

ve

quando cui negacur hominem eífe ratio..

nalem, ftc arguendum eíl:, horno non.eíl: rationalis:

ergo non efi: admirariuus, fed conceffiíl:i iam homi·

ncm effe ac1miratiuum:ergo fimul c:;oncedis hominem

eífe admiratiuum ,

&

non effe admiratiuum : in his

enim fyllogifmis femper oíl:endirur al.iquid

e1fe

im–

poffibile

ex

aliqua fuppofttione

qure

faét,"'

éft,

vt do•

cet Ariíl:oceles

1.

n

,

cap.2.3.

Propter hrec argumenta quidam defendunt dari

me·

1

t

dium inter illas demoníl:rationes ,

fccl

ne

a

communi

Jdcntia

in

re

gi:a~i

difcedamus.Dicendum

eft,íi

meca·

R

r

phyúce,