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474
Logica
Difp~V.
&
XI -V.
De
elfeEtibut
Vemonffrationú~
poralis
reprrefemat obieétum corporeum oculis me–
dio
colore ,
&
luce: ergo ex fententia
O.
Thomre de
racione (cien
tia! eíl: euidentia,
cognitio fcilicet
qua=
fic
vilio rei
pra:fentis,
&
confequencer etiam veritas,
&
cenirudo, quia h<Ec
funt
vniuerfaliora; idem do–
cet in ; .diít.3
~·qua:(
1. art.2.
q+ Diuus Auguíl:inus,
nec obfcurc innnit
hanc
fenrenriam
lib. 83.
qu~íl:io
num
q.48.
&
Epilt.uz..
&
llb.
de vera religione c.7.
2.lib.dedoéhina Chriíl.iana,
&
lib+
de Ciuitare Dei
cap.4.
&
5.
ltem
Clcmens Alexandrinus
2.
hb.fl:rom.
non
longe
a
principio perfpicue cradic quarnor e(fe
imeUeétum , Cenfum, {cienciam ,
&
opinionem , in–
teliigenciz
aurem,
&
fenfoi communem e{fe euiden–
tiam, ha:c :mrem fcilicet incelligendam, & f-cnfum
effe
f~ndamentum
fcientia:.
S
E
e
T 1
o ·
1 I I.
RMioni/nu
nofir1i
fententia proÍlatur.
19
pRimo
ornnibus argumentis quibus
difp: pro~mia
li
Logicre hanc conclulionem efficaciter probaui,
v 1dete ibi.
.
10
Secundo , quia fcientia vt talis
eíl: ,
&
ql1arenus
.2.1
cíl: cognitio demonfiradua rendir elfentialiter
per
foum effe,
&
per
ordinem tranfcendehtalem
ad
ob–
ieltum fuum media illuminatione clara principio–
nun fuam
lucero
~c
inc elleélualern fpl endorem ta–
li
obieé\:o fciencifico offundens : ergo de racione ta–
Us
fcíencía: e{l: cuidenria ,
&
claritas incelleélua–
lis: anteccdens- eíl: euidens , quia fcienria cendlt
in
obieékum materiJle fub radoüe formali fcibilitatis
propter principia ipfins, quia func obieéh1m
forma;..
le
proprer quod fciencíre: quia cognicio demonílra–
diua non rendic in obieétum materiale
nili
fob
ob ie–
ltis
formalibus propriis v.
g.
non tendit in homi–
nem, quarenus
eít
rifibilis, nifi quia eíl: inrell ig1bilis
fob illa
racione, nam
fi
non eífec inrelligibilis
fub il–
la racione, repugnaret intelligi ab aliqua cognitione:
ergo
repugnarer aliquam inrelleébonem iltum inc el–
ligere : h étc cnim eíl: vis obieéti formalis, ve fine
il–
lo non poffic cognofci obicélum maceriale, fed prin–
cipia illumi natiua fcientiz in ordine ad obieélum
func obieél:um formal e propcer quod, vt craaarn de
prindpiis lacius agecur: ergo fine
princ~piornm
illu–
minatione non poceric fcientia tcndere in fuum obie-
étum, nec cognofcere illud:
Deinde quia fcientia aétualis efi eífcncialicer
con-
clulio,
fed
concluGo eífenti aliccr oricur
a
przmiffis,
& habet
fuum
effe propcer prremilfas,
&
prremiífa:
font
principia; ergo e fl cognirio fui obieél:i propter
principia,acqui principia non fum ne-c:eíl"ariaad fcien–
ciam
nifi m anuducant incelleétum ad obicél:um'
&
non manducunt nili illuminando: ita vt licue fol non
efi neceffarius ad videndurn, nili in quantum
illu–
minac ,
ita
principia intelleél:iua non
fu~t
necef–
faria , nifi
in quanrum illumin atione
foa
clarita–
tcm ingerunt in fcientiam,
&
obieélum ipfius: ergo.
fcientia non tendit in obieélum niíi media illumina–
tione principiorum; & ratio
a
priori
eíl:)
quia fcien–
tia
qn<E, vt
diximus, efi conclulio l'leceffario
eíl:
ef–
femiale confütutiuum dernoníl:rarionis:atqui demon·
ftratio non poteíl: eíl"e fine principiis: ergo fcientia
qure concluíio
eíl: non
potcfi effe
fine
principiis illu–
minantibus:
quod
autem eífentialicer rendar, &c.
~ft
luce meridiana clarius, quia fcientia effentialiter
eíl:
cognitio, arqui co o--oicio' eft tendencia perceptiua ob–
ie~i eífe~t i al i ter) r~d per cep~m
effenrialiter e!t
ad
ob1eél1.1m :
&
Ge
in om ni umte ntenda de eífentia
fc ien~i::e
eíl:
tendenci a
:ab
obie élum: ergo.
1 2
.Prim~
confequenc ia lic p robarnr, qure
fuppolita
cu1deou
demonftrat1one
antec:edentis eft
euH.iens ,
quia de racione eíl"entiali cognitionis dfentialitet
tendentis
Cub
illuminatione lurninoG
eft
claricas,
&
cuiden tia, fed de racione fcient\re aé\:ualis demonfira..
tiuz eíl: tendemia eífentialiter fob illurninatione
'pdncipiorum, qure
funt
luminofa ímmediaca: ergo
de racione fciemire efl:'euidenria
&
claritas : maior
eft
clara, quia
id
quocl
eíl:
fub illuminatione
eo
modo
quo
fub illa
eíl:,
~íl;
illuminatum,
&
clarum v.g. quia
paries eíl:
fub
illuminacione accidentalicer, acciden–
calicer eíl: luminofus:
&
quia Sol ex natura
fu a,
con–
nexione narurali neceffaria eíl:
fub
illuminatione,
eíl:
clarm
ex
natura. fua,
&
lucidus fecundum naturam
fuam, ita ve
~aturalicer
non
fü
feparabilis ab illo lux:
&
quia vilio corporea
eiTentialite~
cct fub illurnina–
tione, eífentialicer eft clara,
&
euidens. ltem quia
fcienda diuina elfentialicer & fub illuminatione, fem
illurninata
a
fe infinito lumine eíl: euidens cffentialí–
ter infinice, & de racione illius
efl
infinita euidentia,
fed
de
ratione fcientire aétualis demonfiratiure eíl:
ef–
fc:
fub illurninatione principiorum,
&
tendere cífen–
tialiter
fub
illa ad fuum obiellum : ergo de racione
eifemiali calis fcientire eíl: euidencia,
&
claritas;
fi._
cut de ratione
fcienri~
Angdica= eíl. clariras, quiA
do
rationc talis fciencia: eíl. illurninario Angelica.
Confirrnatur, quia eo modo eíl c:íl"entia alicuius
.2.3
aé\:us quo fucrit obieéturn formale illius,& ratio eui–
dens eíl:, quia obieél:um formale eíl: fpecifi cariuum
talis aé\:us,
a
quo
fu
mir fuam effenti arn i
pfe ;
&
ita
quia obieéturn formale fidBi ell credibilitas,
&
reíl:i~
rnonium alicuius, qua= ex [e
funt
obfcma ob1eél:a
for–
malia,
aétus fidei e lTentialicer eíl: obícurus, & quia
obiel\:um forrna\e propter
l}UOd
aél:U5 opin.ionis
Cft
rnedium probabile,
&
dubium <le ratione opinionis
eít probabiliras,
&
dubiecas, feu ratio dubia,
&
for–
midolofa,
{ed
ob1eél:um formale propter quod fcien–
ticr
demonfiracrn re efi euidens ,
&
clarurn illurnina-
•
tumque: ergo de ratione eífenriali fcientire
eft
clari–
tas,
&
euidencia paret
h~c
confequentia, quia omne
q uod accipit fcientiaab obieéto forrnali ell elfentiale
fcicncire, fed fcientia aétualis accipit ah obieéto for–
rn ali euidentiam, quia ornne quod formaliter
~rti·
net
ad
cogno fc1bilir acem in ob1eé\:o quacenus cognof–
cibile eíl. ab
aliqna
Ccientia refonditur in fcientiam,
ita ve calis fcientia induat ralem rationem obieéH–
uarn, fed euidentia peninet formaliter ad obieétum
fciencire, quatenus illuminacurn eíl
a
principiis,
licut
probabiliras perrinet ad rationem formalem obieél:i
opinionis,
&
obCcuriras
ad
rationem formalem obie–
lti
fid ei ; ergo euidentia rcfundirur
in
fcientiam
ab
obieé\:o : ergo eíl: elfentialis fcienciz, quia quidquid
refunditur ab obiell:o in fcientiam, vel furnitur in ip–
(a
ab obieéto formali , eíl: eíl"emiale [cienriz vt
de
fe
patee. Et ratio
a
priori efi: quia euidentia fcientia:
eíl: euidenria pcrceptiua
obi~él:i,
nam cota
ratio
eui–
denciz
in
fcientia eíl: ve percipiat fcientia ciare,
&
cuidenrer veritatem obielti : ergo talis euidentia efl:
tendencia,
&
ordo tranfcend ent:;llis
ad
obieélun,
pa–
ree coníequentia quia ordo tranfcendencalis adreqna–
te
coníl:irnit fcientiam
fub
omni radone qua tendit
ad
obieé\:um~&
ratio eíl: quía non tendit ad obieaum
formalirer
&
neceíl"ario ni
ti
per cendentiam fpecifi–
catiuam , & e!fentialem , cum cendentia t'ormalis ad
obiell:um
&
neceífaria fcientia:
6t
ad effendale fpecÍ··
ficatiuum calis fcicntire; atqui tendentia fpecifk atiua
cíl: ordo tranfeendenralis : ergo cuidcntia eíl: ordo
tranfccndcncalis ,, licue ratio ·pcrcipiendi
in fcienria
eft ordo cranfcendenralis quia efl: in ordine ad obie–
él:um , fed ordo tranfcendencalis efi effencialis,
&
de
eífencia illius cuius efl:;eráo eíl: de eífe ntia
fcienri~.
, Vrgetur,quia
euidenti~
eíl: perfeél:io
a~us
in ordi-
14
ne·ad 1lla principia, qua= ob foam
perfeé\
:10.ne~non
polfunt cum difcurfu componi, fed altus fc1ent1re per
fuam