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480

Logica Difp.

V.

&

X

l V.

Ve

effe!libm

Demonflratibnú.

telleél:n cum fcieada fubalternante, efr vera fcientia.

Confirmamr: quia fides humana quzcunque etl:

9

4

See:unda conclufio: Sciencia fubalcernata, íi fepa-

incuidens, incena ,

&

fallibilis,

&

de ea femper

retur

a

fubalcername,

&

exifrat iR diuerfo intelleétu,

poífumus dubitare : ergo per eam non poffumus

ac

iila,

folúmque accipiat principia fide credita, non

habere cercam , euidentern ,

&

infallibilem con-

eíl:

[ciencia,

&

probatur; quia nulla cognicio habet

clufionis cognitionem , de qua nullo modo dubi-

rationem fcientire, qnre fcienter noa reducirnr v'fque

temus,

&

iudkernus contraritun , nullo

modo

eífe

ad prima principia euidenrer

illi

nota;

fed

[ciencia

poífe.

fubalcernata procedens folum ex principiis credi-

Vrgecur, quia fciens non potefr mutare cognido-

IO

tis,

&

ab alio accepcis non reducitur

a

fcieme vf-

nem ad libitmn , fed cogitur illius intelleélus affen-

que ad prima principia illi enidenter nota : ergo

tiri veritati cognitre, vt patee experientia, hoc enim

fcientia fubalcernata procedens folum ex princípiis

eíl:

de

eílencia

vera:

Ícienti.e; [ed calis non efr fcien-

creditis, & ab

alio

acceptis non habebit racionem

ria fubalternata,

li

illius principia folum credantur:

fcienti«E.

ergo non

etl:

vera Cciemia : minor probacur.: quiá

f

Secundo, quia quando Ccientia fubalternara, vt eft

fides pender ex

homini~

voluntate, ve patee ex aliis

perfpeél:iua, aífumit principia vera quidem,

&

ne-

rebus, qure humana fide creduncur: liberum enim

eíl:

ceífaria,

Cola

camen fide humana libi noca per fyllo-

illis aífenciri,

&

non aífenciri: ergo poterit in cafu,

gifmum ex illis non ·poteíl: fequi, maior,

&

cercior

de quo agimus, horno a{fontiri

illis

princ:ipiis,

&.

non

nociria conclufionis,quam eíl cercicudo prccmilfarum;

aífcntiri: ergo multo magis eodem modo aífentiri

atqui cercicudo illorum efr certitudo fidei humanre,&

conclufionibus,qure ex illis deducuntur: ergo poterit

non fcienticr: ergo alfenfos conclüGonis tancum eric

mutari cognitjo.

.

fides humana, auc cene opinio.

Refpondet Capreolus,conclulibnes quatenus con-

~

1

6

Confirrnatur: Ideo Theologia fcholafüca in com-

tinuantur fcientiz fubaltemanti verc ,

&

proprie

muniori fencentia non eíl: -verc , proprie

&

ll:riéle

fcirí,

fcienda, quia conclufiones elicic

ex

prremillis fide di-

Sed conmi primo; quia nullo modo poceíl: ícien-

I 1

uina creditis, ve in hoc fyllogifmo, vbi dacur natura

tia fobalternata continuad cum fubalcernante in ca-

incelleél:iua, datur voluntas; fed in Chriíl:o fuerunr,

fu,

de quo agímus, fiquidem tales habitus

f~nt i~

vel

dantur duz nacurre incelleétiure, diuina nimirum, ,

diíl:infüs imelleétibus, quia accidenria, qure

in

dt-

'&

humana: ergo in Chriíl:o damur dure voluncaces;

uerlis fobieélis exiíl:unt, non poffunt cominuari vll<>

vel in hoc: omnis horno eíl: rationalis ; fed Chriílus

modo,, vt

de

fe

patee: ergo falfa,

dl

folutio aduer-

cfr horno : ergo Chrifrus eft animal rationale; in

fariorurn.

quibus

fyllogifmis~

quia vna pra!milfa creditur fide

Secundo co,ntra, quia pofita quacunque conti-

1

J

diuina, licet alfas Ílt euidens naturaliter, cum con-

mt:nione, velilla principia

funt

frica,

vel

non ,

fed

clufio fequacur debiliorem partem, conclufiones non

credica;

fi

funt fcica, non fumus in cafu, de quo

funt

fciencific<e, ac per corJÍeqtlens habitus Theolo-

agitur;

li

vero non funt Ccira, licue nunc fupponi-

gicus,qui tali modo procedit in eliciendis éonclulio-

mus: ergo neque conclufiones

funt

fcitre, quia funt

nibus,non eíl: Íciencia,fed per vos habicus foba rema-

rninus cognitre, quam principia,

ex

quibus dedu-

tus in

eliciendis fuis conclufionibus eodem modo

cuncur.

procedit

a

Theologia: ergo non eíl: fcientia.

Tercia conclufio: Scientia Cubalcernata non

con~

If

7

Tercio, quia fcientia ve talis eífentialicer debec

iunl\:a aétu cum fobalternance ,

&

procedens

er

coníl:itui euidencia,

&

certicudine mediata deriuaca

principiis notis euidenter

a

poíl:eriori íibi , auc

ab

immediaca euidencia,

&

cercicudine principio-

per experientiam mulcorum fingularium , habec

rurn;

fed habirns fubalcernacus nullam euidentiam

verarn rationem fciencire licet imperfeétarn

~

h.ec

deriuatam

a

principiis haber : ergo talis habirns in

conclufio breuiter fic ofienditur quoad prirnam

cafo noflra: conclulionis

non

eíl: [ciencia: maior

fft

partern.

euidens. minor fic prob;uur, quia euidencia princi-

~ia

ad veram rationern fcientia: folum eíl: ne-

1

5

piorum non poceíl: caufare euidenciam rnediatam

in

ceífum , quod conclufio (cientifica deducatur

ex

conclufione, ni

li

per euidentem difcurfum ; fed fyl-

principiis cerds,

&

euidentibus ad qure vltimo redu-

logifmus, vbi creduncur przmi!fz fide humana, non

dcur,

&

refoluitur; fed concluíio fcientire fobalter-

eíl: euidens difcurfus: ergo principia per calem fyllo-

nacre

proced~ntis

modo diéto, procedit ex princi-

gifinurn non caufant euidentiam mediacam. Minor

piis certis,

&

euidentibus,

&

ad illa reducicur: er-

/íic probatur, quia denominatio euidencis efr perfe-

go.

Secunda vero pars conclulionis

úc

probatur;

éta, ac per confequens bona; fed bonum ex integra

quia omriis demoníl:ratio, qure innidtur principiis,

caufa, m,alum amem ex quocunque defecto: ergo vt

quorum

el

aricas oflenditur per experimencalem in-

totus fyllogifmus euidens dicatur, debec eífe ex inte-

duéHonem mulcotum fingularium eíl: dernonftratio,,

gra caufa,

&

ex ornnibus partibus euidens ; atqui ex

quia, &

a

potleriori, atque adeo

imp~rfeéb

compa-

parte.illius prremiífre, qure fide creditur, non eft eui-

rae~

cum clemoníl:ratione, prnpcer quid; fed fcien..

dens,

fed

obfcurus, quia malum,

&

imperfeél:um ex

tia fubalcernata colligit fuas concluíioncs pcr

quocun~ue

defeél:u: ergo concluúo per illum fyllo-

demonílrationem, qure innitirnr print:ipiis,

gifmum procedens non recipic euidentiam

a

princi-

quorum claricas oíl:enditur pcr

exp~-

.piis, fiquidem talis fyllogifmus non eíl: euidens

&

rimenralem induéti-onem mul-

principia non cornmunicant

fuam

euidentiam, ni

ti

cgrum

fingularium:

per fyllogifinurn euidemem.

er&º·

-

8

Deinde, quia cognicio conclulionis haberur

ex

prremiffis tanquam ex caufis; fed caufa non operatur

vltra fuam perfeé\:ionem: ergo non potefi conclulio

c!fe cenior prremiffis, fed qui haber folam fcientiam

fobalte~atam

in noíl:ro cafo, non habet certum af-

fenfum principiorum , fed.lum ficlem humanam

TABYL

.A

propter authoritatem dicentis, vel habencis fubalcer-

uantem : ergo

non

poceíl: 'habere cerciorem cognitio-

nem concluGonis: ergo non habet

fci~miam

de illa,,

{ed

folum

fidcm humanam.