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Logica Difp.
V.
&
X
l V.
Ve
effe!libm
Demonflratibnú.
telleél:n cum fcieada fubalternante, efr vera fcientia.
Confirmamr: quia fides humana quzcunque etl:
9
4
See:unda conclufio: Sciencia fubalcernata, íi fepa-
incuidens, incena ,
&
fallibilis,
&
de ea femper
retur
a
fubalcername,
&
exifrat iR diuerfo intelleétu,
poífumus dubitare : ergo per eam non poffumus
ac
iila,
folúmque accipiat principia fide credita, non
habere cercam , euidentern ,
&
infallibilem con-
eíl:
[ciencia,
&
probatur; quia nulla cognicio habet
clufionis cognitionem , de qua nullo modo dubi-
rationem fcientire, qnre fcienter noa reducirnr v'fque
temus,
&
iudkernus contraritun , nullo
modo
eífe
ad prima principia euidenrer
illi
nota;
fed
[ciencia
poífe.
fubalcernata procedens folum ex principiis credi-
Vrgecur, quia fciens non potefr mutare cognido-
IO
tis,
&
ab alio accepcis non reducitur
a
fcieme vf-
nem ad libitmn , fed cogitur illius intelleélus affen-
que ad prima principia illi enidenter nota : ergo
tiri veritati cognitre, vt patee experientia, hoc enim
fcientia fubalcernata procedens folum ex princípiis
eíl:
de
eílencia
vera:
Ícienti.e; [ed calis non efr fcien-
creditis, & ab
alio
acceptis non habebit racionem
ria fubalternata,
li
illius principia folum credantur:
fcienti«E.
ergo non
etl:
vera Cciemia : minor probacur.: quiá
f
Secundo, quia quando Ccientia fubalternara, vt eft
fides pender ex
homini~
voluntate, ve patee ex aliis
perfpeél:iua, aífumit principia vera quidem,
&
ne-
rebus, qure humana fide creduncur: liberum enim
eíl:
ceífaria,
Cola
camen fide humana libi noca per fyllo-
illis aífenciri,
&
non aífenciri: ergo poterit in cafu,
gifmum ex illis non ·poteíl: fequi, maior,
&
cercior
de quo agimus, horno a{fontiri
illis
princ:ipiis,
&.
non
nociria conclufionis,quam eíl cercicudo prccmilfarum;
aífcntiri: ergo multo magis eodem modo aífentiri
atqui cercicudo illorum efr certitudo fidei humanre,&
conclufionibus,qure ex illis deducuntur: ergo poterit
non fcienticr: ergo alfenfos conclüGonis tancum eric
mutari cognitjo.
.
fides humana, auc cene opinio.
Refpondet Capreolus,conclulibnes quatenus con-
~
1
6
Confirrnatur: Ideo Theologia fcholafüca in com-
tinuantur fcientiz fubaltemanti verc ,
&
proprie
muniori fencentia non eíl: -verc , proprie
&
ll:riéle
fcirí,
fcienda, quia conclufiones elicic
ex
prremillis fide di-
Sed conmi primo; quia nullo modo poceíl: ícien-
I 1
uina creditis, ve in hoc fyllogifmo, vbi dacur natura
tia fobalternata continuad cum fubalcernante in ca-
incelleél:iua, datur voluntas; fed in Chriíl:o fuerunr,
fu,
de quo agímus, fiquidem tales habitus
f~nt i~
vel
dantur duz nacurre incelleétiure, diuina nimirum, ,
diíl:infüs imelleétibus, quia accidenria, qure
in
dt-
'&
humana: ergo in Chriíl:o damur dure voluncaces;
uerlis fobieélis exiíl:unt, non poffunt cominuari vll<>
vel in hoc: omnis horno eíl: rationalis ; fed Chriílus
modo,, vt
de
fe
patee: ergo falfa,
dl
folutio aduer-
cfr horno : ergo Chrifrus eft animal rationale; in
fariorurn.
quibus
fyllogifmis~
quia vna pra!milfa creditur fide
Secundo co,ntra, quia pofita quacunque conti-
1
J
diuina, licet alfas Ílt euidens naturaliter, cum con-
mt:nione, velilla principia
funt
frica,
vel
non ,
fed
clufio fequacur debiliorem partem, conclufiones non
credica;
fi
funt fcica, non fumus in cafu, de quo
funt
fciencific<e, ac per corJÍeqtlens habitus Theolo-
agitur;
li
vero non funt Ccira, licue nunc fupponi-
gicus,qui tali modo procedit in eliciendis éonclulio-
mus: ergo neque conclufiones
funt
fcitre, quia funt
nibus,non eíl: Íciencia,fed per vos habicus foba rema-
rninus cognitre, quam principia,
ex
quibus dedu-
tus in
eliciendis fuis conclufionibus eodem modo
cuncur.
procedit
a
Theologia: ergo non eíl: fcientia.
Tercia conclufio: Scientia Cubalcernata non
con~
If
7
Tercio, quia fcientia ve talis eífentialicer debec
iunl\:a aétu cum fobalternance ,
&
procedens
er
coníl:itui euidencia,
&
certicudine mediata deriuaca
principiis notis euidenter
a
poíl:eriori íibi , auc
ab
immediaca euidencia,
&
cercicudine principio-
per experientiam mulcorum fingularium , habec
rurn;
fed habirns fubalcernacus nullam euidentiam
verarn rationem fciencire licet imperfeétarn
~
h.ecderiuatam
a
principiis haber : ergo talis habirns in
conclufio breuiter fic ofienditur quoad prirnam
cafo noflra: conclulionis
non
eíl: [ciencia: maior
fft
partern.
euidens. minor fic prob;uur, quia euidencia princi-
~ia
ad veram rationern fcientia: folum eíl: ne-
1
5
piorum non poceíl: caufare euidenciam rnediatam
in
ceífum , quod conclufio (cientifica deducatur
ex
conclufione, ni
li
per euidentem difcurfum ; fed fyl-
principiis cerds,
&
euidentibus ad qure vltimo redu-
logifmus, vbi creduncur przmi!fz fide humana, non
dcur,
&
refoluitur; fed concluíio fcientire fobalter-
eíl: euidens difcurfus: ergo principia per calem fyllo-
nacre
proced~ntis
modo diéto, procedit ex princi-
gifinurn non caufant euidentiam mediacam. Minor
piis certis,
&
euidentibus,
&
ad illa reducicur: er-
/íic probatur, quia denominatio euidencis efr perfe-
go.
Secunda vero pars conclulionis
úc
probatur;
éta, ac per confequens bona; fed bonum ex integra
quia omriis demoníl:ratio, qure innidtur principiis,
caufa, m,alum amem ex quocunque defecto: ergo vt
quorum
el
aricas oflenditur per experimencalem in-
totus fyllogifmus euidens dicatur, debec eífe ex inte-
duéHonem mulcotum fingularium eíl: dernonftratio,,
gra caufa,
&
ex ornnibus partibus euidens ; atqui ex
quia, &
a
potleriori, atque adeo
imp~rfeéb
compa-
parte.illius prremiífre, qure fide creditur, non eft eui-
rae~
cum clemoníl:ratione, prnpcer quid; fed fcien..
dens,
fed
obfcurus, quia malum,
&
imperfeél:um ex
tia fubalcernata colligit fuas concluíioncs pcr
quocun~ue
defeél:u: ergo concluúo per illum fyllo-
demonílrationem, qure innitirnr print:ipiis,
gifmum procedens non recipic euidentiam
a
princi-
quorum claricas oíl:enditur pcr
exp~-
.piis, fiquidem talis fyllogifmus non eíl: euidens
&
rimenralem induéti-onem mul-
principia non cornmunicant
fuam
euidentiam, ni
ti
cgrum
fingularium:
per fyllogifinurn euidemem.
er&º·
-
8
Deinde, quia cognicio conclulionis haberur
ex
prremiffis tanquam ex caufis; fed caufa non operatur
vltra fuam perfeé\:ionem: ergo non potefi conclulio
c!fe cenior prremiffis, fed qui haber folam fcientiam
fobalte~atam
in noíl:ro cafo, non habet certum af-
fenfum principiorum , fed.lum ficlem humanam
TABYL
.A
propter authoritatem dicentis, vel habencis fubalcer-
uantem : ergo
non
poceíl: 'habere cerciorem cognitio-
nem concluGonis: ergo non habet
fci~miam
de illa,,
{ed
folum
fidcm humanam.