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48f

Logica Difp.

V

J.

&

X

V.

batur: quia

contingic

mulroties.vt

~acile

qiél:is

~ecri

acquiefcamus, fecns

vero

Ioanms d1él:o :,erg?

~iuer­

fus

efr habirus , qui inclinac ad credendum

du~bs

Pe-

tri,quam loannis.

. .

. .

11

Sec ndo ilta qualicas cognofcmua d1c1 pocefr

íim-

plex,qu:i: habet indiuiíibile,&

Gmple~ m~d~ú ~ffen­

tiendi: atqui fides humana non habet md1mfib1le,&

limplex alfentiendi medium,cum difüné\:um

lit

cefü–

monium Ioannis, ac Petri, &c. ergo.

1

3

Prima pars pacec:nam fides diuina ' fupernaturalis,

eíl: per

[e

in fufa,& rora firnul infunditur in primo in–

fiáci,vnde eíl: liour pocécia nacuralis fpiritualis refpe–

él:u omniú obieél:orú,fed potécia naturalis,v.g. imel–

leél:us eíl: vna fimplex qualiras:ergo

&

fides diuina.

1

+

Vltima concllllio: Subieél:urn ada:quatum fidei vt ·

fic quarenus abíl:rahit

a

diuina& humana efi ens cre–

dibile vt

{ic

per ce(limonium dicencis: conclufio eíl:

cerra,& paree induél:ione,quia obieél:um

ad~quatú

fi–

dei diuin:e efl ens credibile per reíl:imonium diuinú;

obieé\:nm fidei creac<E eft ens credibile per teíl:imo–

nium crearum : ergo obieél:urn fidei vt fic eíl: ens cre–

dibile per fidem ve ílc,& propter teíl:imonium dicen–

tis ve

fic,quce conclufio ex iam diétis clare paree.

----·

-------------

Q_y

JE

s

T 1

o

1

I I.

~id

Jit

obieólumforma/e

jidei.

1

pRima conclufio: Ratio formalis

fub

qua

fidei eft

credibilitas,leu potécia paíliua,qu<E dacur ex par–

te

rerum,vt poílint credi, ita vt credibdiras per reue–

larionern feu proprer .ceíl:imonium diuiuum

íic

ratio

formalis fub qua fidei dinince,

&

cred1bilicas, feu po

0

tentia paffiua,

ve

credarur propter reíl:imoniú creacú

ratio formalis,fub qua fidei creara:, hrec conclufio

darc paree ex diél:is fopra in proremialibus logica::,

nam licut fe haber ·capacitas paffiua ex parre rerum,

vt cognofcancur enidenrer

a

{ciencia' íic

fe

haber ca–

pacitas paffiua ex parre rerum,vt credacur refpeél:u fi–

def: {ed ílla eft ratio forrnalis fub qua fcienria::

ergo

cápaciras paffiua, feu credibilitas eíl: ratio forrnalis,

fob

qua fidei.

l.

Secundo quia credibilicas ex parre obieé\:i perrinet

ad IC,ientiam,

fed

non percinet ad obieél:ú maceriale,

cum non cerrninet ipíam fidern. ltem non eíl: ratio

formalis, proprer quam, cum ceíl:imonium diuinupi,

vel creamm

lit

illa: ergo eíl: ratio formalis

fub

qua,

cnm in obiell:o non decur alía racio,qua! poffit effe.

3

Secunda conclulio:Obieét:urn formale fidei diuinft

proprer quod eíl: ceíl:imonium diumum, feu Deus

re~

uelans vel ceíl:ificans, ira vt diuina veriras fuo ceíl:i–

monio applicata

íir

ratio propter qLiam inrelleél:us

affenticur rei ceíl:ificatél!: hcec eíl: apena fencenria D.

Th.

r

.p.q. 1.art.9.& 1.1.q.

5

.art.

5

.&:

paree ex Srriptura

vbi exprefsc affericur ideo nos credere, quia ceíl:imo–

nium Dei habernus, vt patee ex Paulo

1.

ad Timo t.

1.

fcio,cui credidi

&

cercus fum;

&

ad Theffalo.epiít.

r.

c.1.

accepiíl:is illud non ve verbum hominum , fed ve

vere eíl: verbum Dei;lic etiáloan.epiíl:.1.

c.5.

qui cre–

dit in filium Dei,habet refiimonium Dei in fe:& illud

ad

Galat.

1.

non fecundum hominem, fed fecundum,

reuelationem Iefu Chriíl:i:& racione probacur.

,"f.

Qgia obieél:um fi;mnale eíl: ill

1

ud, quod illuminat

obieél:um maceriale,& eíl: medium feu ratio affentié–

di illi: fed Deus

vt

reuelans hoc mpdo eíl: ratio cre–

dendi per fidem infofam: ergo eíl: eius obieél:um

for–

male

pr~ter

quod.M.aior

&

coníl:at ex principiis rne–

taphyGcre,.& poteíl:

induél:i~e

oíl:endi:quia {ciencia=

h~bent

ob1ell:a formalia ex mediis aífenriendi,& ra–

tio

eíl:,qui~intelleétus

rendir in veriracem

fu¡

obieét:i

ergo id,quod oíl:endit veritaté in obieél:o eCt formal;

obieaum

cognitionis,feu

aífenfus. minor illa

patee~

De natura

&'effentia

Fidei. ,

nam D'eus reuelans, & teíl:ificans res fidei merito di:.

cicur illurninare illas,

&

lic dicirur illuminaífe Pró–

pheras,& Chriílum D0minú dicitur illuminaífe mú–

dum prredicarione fua iuxca illud , lµx venir in mun–

duU?,&

dilexerunc homines magis tenebras,quam lu–

cé.Denique ait Paulus,omne, quod manifeftamr,

lu–

men effe, arque etiam

rnanifefia~i

obieé\:i eíl: qua:dá

illuminat~o:vnde Aug~íl:.lib.

cótra Epifiolam funda–

menci.c. 14.credimus,inquir, non hominibus, fed

ipli

Deo intrinfecus :mimam noíham firmanti,& illumi..,

nanti, nam Gcut lux manifeíl:at

in

obieél:o colorem,

ira etiam reuelario manife,íl:at veritarem incognicá,

&

fupernacuralé.

~is

cnim polfet cognofcere veri ..

t:uem Sanél:iffima:: Trinicacis adeo ornnem crearum

captum fuperantem, niG fua renelacione illam mani–

feíl:aret,& niíi Dcú Doltorern in iilis haberemus;

&

ficur pra::cepror illuminat auditores,& Angelus

fupe–

rior illurninat inferiorern.

Ira

Deus

lumine ·

reuela-

_

rionis illuminat res c0gniru difficillirnas.

Ex

his colligo primo cum Suario humanam ratio-

1

nem non effe fondamenrú

1

in quo per fe nitirur

Chri–

íl:iana

fidc:s,

& ira non poreíl: effe

ob

·eél:um formale

fidei:hoc corollarium eíl: de fide quoad priorem par–

tem,quoad

poíl~rio

vero eíl: Theologicum. proba–

tur Primo

ox

Panlo

1.ad

Corinr.1. dicence. Prredica–

rio noíl:ra non eíl: irnperfuafilibus humanál: fopiencfa:

verbis, fed in oílenfione fpiricus,

&

virtmis

~

vt

fides

veíl:ra non

fic

in fapienria hominum,

fed

in vircure

Dei,& Match.11.caro,& fongis,&c.

&

Mar.

10.

confi–

teor tibi Pacer,&c.quia abfcódiíl:i ha:c

a

fapientibqs,

&

reuelafl.i ea paruulis;& Ioan. r.Deú nemo vidic vn–

quam, vni

genirns,q

ui eíl: in fin u Patris ipíe enarrauir,

&

illud ad

Galar.id

confirmar, non fecundum homi–

nem,(ed íecundum reuelarionem Iefu Chriíli.

Racione ftc probacur; quia pr<Ecipua myíl:eria,

6

qua: fide credimus calia

func,

ve ratione naturali co–

gnofci non poílint, ficut de myíl:erio Trinitatis, In–

carnationis ,

&

Euchariíl:ice eíl: per

fe

euidens: quia

nulla Cune naturalia principia, neque effeét:us Dei

naruralicer cognofcibiles per quos racione poffimus

aliquid ex iis myíl:eriis oíl:endere: ergo non poteíl:

rar io naruralis etTe in nobis principale fundamen–

rnm

credendi hrec myíl:eria. Secunda pars fic pro–

barnr: quiaobieé\:um forrnale proprer quod efl: prre–

cipua ratio cui innititur noíl:ra fides : ergo humana •

ratio non eíl: obieétum formale fidei.

Colligo fecundo prreter reuelationem diuinam

7

necetTariam

~(fe

vt condirionem ex parre obieéti

ad

credendum fufficienccm propoGtionem obieél:i fi–

dei reuelari

a

Deo , cuius co11ditionis neceffiras ex

ipfa obfcuricacc obicéti,

fen

reuelacioois fidei

na–

fcirur; nam quia obieétum fidei in

fe

non videmr,

neque eciam reuelatio ipfa euidenter cognofcitur,

vr

ernanás

a

Deo,nec Deus ipfe ve reuelans,& teíl:ifi–

ficans,ideo neceffe efl-,vr tomm obieét:um credendú,

&

reuelatio ipfa alio modo proponacur,

&

offeratur

incelleélui,vt circa illud verfari,

&

affenforn pra:bere

valeac,vr proponirnr ab Ecclefia: alío modo poteíl

ha::c necefficas curo P.Suar.explicari:nam fidei atfen–

fos

licer

lit

aéhts intelleél:us,a voluorate canquá amo-.

ueme, feu imperante dependec:nemo enim credit,nili

volens, aít Aug. igicur anee aílenfum credendi anee·

cedir voluncas credendi , non poteíl: aurem volunras

ferri in incognitum:ergo

ame

affenfum,& vol untaré

credendi nec;eífario antec;edere debet aliqua cogni-.

tio qua ipfummec credete ·proponacur),

vt

honeíl:um,

feu amabile,& racioni cenfentaneum,

&

confequen–

ter eriam oporcet,vc id,quod credédnm

efi,

propona–

tur,vr euidenrer credibile,

&

dignum fide quia reue·

latur

a

Deo:ergo hac racione propoftcio illius obieéH

anrccedere debct,

faltem

vt conditio necelfaria

ad

credendum.

Tercia