Previous Page  525 / 582 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 525 / 582 Next Page
Page Background

~reft.

I l.

§),g.odfit

o~ietfum

materialeftdei

diu!n,,e.§

human"?

48J

&

in eodem Cenfu vfurpamus fidern , vt íignificemus

co.gnirionem obfcuram in alrerius tefümonio fonda–

tam, de qua in qu<Ellionibus fequencibus loquemur.

10

Fides fic accepta diuiditur in diuiná, & humanam,

qure maxime diíl:inguunmr racione obiell:orum ·for;.

rnalium, nam diuina nitirur diuino, feu increaco te–

fümonio, creara teíl:imonio crearo.

l 1

Dtjnde diuina diuídicur in fupernaturalem,

quz

cíl:

fop~r

omnia principia eius,cui conuenic:& in na–

turalem,qux fecundum principia narnralia efr.

---~

-------------

..

-------

Q.y

1E

s

T I

o

I I.

~od

Jit

obiéólum materia/e fidei diuin.e

,

f.5

human~

..

1

Q-

Voniam ex fpeciebus facile efr !l.d cognitionetri

generis deuenire, prius agam de fide diuina,po–

fiea de humana,& randem de fide vt fic.

i

Prima conclufio:fubieél:um tnateriale ada:rquaturn

fide i diuinre non folum efr Deus,

fed

omnia en

tia

re–

uelabiliü Deo obfcura reuelacione : hrec conclufio

efi expte ífa fententia

D.Th.

i.

i.traét.de

fide

q.

J

.ate,

1• •

&

q.

14.de

verit.arr.8.

&

probatur,quia vr aliquid có–

tinearu r fub fubieél:o adxquato fiJlei necelfe eíl: ve de

illo poffit aliquid per fidem credf , quia illud folum

concinerur fub materia , feu fubieél:o habitus , circa

quod poteft habitus operari: fe d non folnm de Deo,

fed etiam de creaturis pocelt per fidcm diu-iná credi:

ergo

11011

folnm Deus, fed etiam alía creara Cune fub–

ieéh1m adzquamm fidei diuinre. maior eíl: cerra;

nam omnis illa res eíl: materia alicuius habirus circa

quam poteíl: calis habicus per aétus exerceri per fe:G–

cut fobiell:um ada!quacum metaphyfic.e eíl: omnis il·

Ja

res,ci rca quá poceíl: exerceri mecaphyfica per aél:us.

Minor illa non folum eíl: vera, fed etiam de fide aper–

te:nam hrec propolitio,Abraham genuit Ifaac fide in·

fufa credenda eíl:,cúm

fit

expreífa in Scriptura,&

h~c_,

Beata Maria perperuo fuit virgo,& limiles in quibus _

fubieél:a creara fu11t : ergo non poteíl: dubicari de illa

minori.

3

Secudo probacunqnia omne illud;quod poceíl: in-

fo rmari foünali racione obieaiua alicuius habirns;

pertinet ad mareriale fobieél:ú illius,& fub adcequaro

fubieéto materiali comprehendirnr : (ed non folum

Deus, fed qnidquid poteíl:

a

Deo reuelari, poteíl: in–

formad ra·cione formali fidei diuina:,qure eíl: dedibi–

litas per teíl:imoníum diuinmp2ergo rion folum Deus

fed omne reuelabile,&c.

cíl:

fubiell:ú adcequatú fidei,

coníl:at auré prcecer Deú multa creara reuelari

a

Deo:

ergo nullum al!ud affignari poteít pro fubiel\:o adre–

quaro, nifi ens reuelabile, reuelatione vcique obfou–

ra, credibileq; per teíl:imoniú diuinií:nó enim poteíl:

alía ratio communis his omnibus fubielbs affigrtari.

4

Dices.Fides non potelt verfari circa omne credibi-

le:ergo non eíl: illud ada:quacum obieéhm: quia hu.

inLmodi obieél:um conuercitur cnm habitu.

J

Sed cócra;narn aliud eíl: loqui de aptitudine,aliud

de aétu: verum efl:,fidem non poífe aél:um elicere, feu

cxercere, niíi circa ea,qu re reuelaca func:ramen ipfum

lumen fidei de

fe

aptutn efl: ad a([enciendurn Clticun.o

que

~eu~labili

fi de faé\:o reueletur ,

&

hGc modo di–

cimus,ens reuelabile, feu credibile·eífe ad<Equatú ob–

ieé\:um & loquimur rnagis de reuelabili,quá de rcue.o

larn,ne omnino exclndere videamur ea,qua: reuelata

non funt , ve nacuram & vim fidei magis expHcemus

atque eodem modo dicendú eíl:,quod licet

~des

aél:u

femper vcrfetur circa finita de

fe

extendí

pdt~íl:

ad in–

fi nira fincarhegoremarice; quia hoc non exedit vir–

tucem

pote nti ~ ,aut

habirus.

6

Vlrerius obl.icies:quia non omnia, qu:c reuelantur

Itdeph. de Penafiel, Philof. 'Tom.J.

per fidem funt a::que credibilia: ergo non omnia di–

rell:e continentur

fub

adrequaco obiell:o matedali

fi..

dei

diuinre.ante~edens

patee: nam druina

funr

verio·

ra creatis : ergo.

Refpondeo cum P.Suarez negand'O alfump

ú,itno

7

inde cófirmatur afferrio,quia veritates fidei de fup ie

0

do creaco,non minus cenx fum,quá de fobiell:o

in·

creato;tá cerca énim eíl: h<tc propoíitio, Beata

Virgo

eíl:

mater Dei,Gcut

h~c

Deus

eíl:

trinus,& vnus, quia

vrraque participar reque racionero formalé fidei,quz

cíl: dici

a

Deo,& Deus

~que

verax,& infallibilis eíl:

in

minimis,Gcuc in magnis,rotam enim fuam authorira.:.

tem,& veriraré amicceret,

li

vel

in re mínima

falfum

dice re poffet,& ideo

minus eíl: h"reticus

&

amittit

toram fidem,quivnam

ex

illis veriratibus negar, quá

qui omné:falfum eíl:,ergo illud ancecedens, probatió

aucem eius laborar in requiuoco,al iud eíl: enim loquí

de ver,itate materiali,& cognitione eius per intrinCe–

ca

principia: aliud vero de vericate formali

&

in effe

credibilis,qure in ceíl:imonio excrinfeco fundacur: in

priori ergo veritace iouenicur inrequalitas inrer crea–

tnm ,

&

increacuril obiell:um ( ha:c enim nihil refert

ad fidem vt íic:

fed

cred-ibilitas, qua: connorat teíl:i–

moninm; hcrc

aurem

1

oequalis

efl:

in rebus de

fe

in–

<?qualibus,quia teíl:imonium idem eíl:,& reque infor–

mar rem teílificatam,vc fic dicam.

Secunda-concluíio. Deus eíl: fubieéhlm attibmio -

8

nis fidei diuina::hrec concluíio pacet ex diéÚs in prre–

mialibus Logica:,& mecaphyGcce de obiell:o amíbi.i–

tionis: omnia enim,quct fide diuína creduncur redu–

c.untur as Deum ·' ranquam in finem omnium,

qllod

e~preCse

docuic

D.

Th.i.i.

.v.bi

comparac fidem medi–

c1nre,qure habens pro obi

eél:o

fanicatem,

cra~at

de

reliquis,quatenus ad fanitatem conducunr,ira inquic

fides

cred.ir,

vcl Deum , ve! qua: ad Deum confcrunr.

Irem fentit.1. p.qtJrefl:.1 ¿arc.7. ergo fiad Deum refe–

runrur omnia,qua: fub fidé cadunr: ergo eft fubieétú

amiburionis illius.

~od

autem omnia ad Deum .

referantur, pacer,

&

de myfreriis' diuinitatis res eft

clara;myfteria aurem·Incarnationis ornnia verfanrut

circa Deum:Angeli aurem

&

homines

funt

ad imagi–

nem Dei : cretera, effeétus ipGns, vnde ad illum ten–

d1lt1t, peccarum refpicit Deum, ranql1am permitten–

cem,'Punienrern,

&

odientem ipfom,

&

his cirulis fub

fidem cadunt, & iderri eíl: de reliquis. Tandem Deus

ell principalius fubieél:um:ergó & amibutionis:

Tercia Conclulio; Subieél:urn fidci ( quam obie-

9

füue creacam dicimus) eíl: omne credibile per teíl:i–

moni'um crearum,& non diuinum:ha:c condulio .pa...

tet ex fupradiétis.

· Ex qnibus colliges,fidem c1iuinam,& creatam;ñúe

10

humanam 1,,11ulcum inter fe differre : nam diuina eíl:

elfencíaliter certior omni cognicione fundata teíl:i;;.

monio creato:Deus enirn cuius amhoritati inniticur,

eíl: fumme fapiens; verax,

&

effentialiter infallibilis;

&

11Llllum fallere pocens, cui

ex

obligatione '

&

pr~cepco debemus credere : fides vero humana vti inni–

tens crearn

'teíli

monio ex fe,& effcntialirer incerra,&

d~l:iia

eíl:, vnde hifpane diélum eíl::

el

creer efcorre–

zta ,quod adagium inoicat nullo modo nos obligari

ad credendum hominibus ; cmn quo frat, vt mulro–

ties cognita, hominnm proferentim11

maturitace~

fcientia,& mornrn grauirare, ita illoruin diétis creda–

rnus,vt nullum in nobis aétn manear fufpicionis, vel

dubitationis vefüaium;

·

b

Colliges fecundo, fidem qua aífentimur dié\:is Dei

l

i

eífe lirnpliciffimam qualitatcm innititur enim

íim~

plíc:iffimo Dei

reuelan~

tellimonio,qnod

cé'-~ue

o2l.r–

ticipá~

omnia

a

Deo reuelara: fidem vero human(am,

qua affentimur diétis Petri

1

& Ioannis no·n eífe vnam

fimplicem qualitacem , fed compoíitam ex pluribus;

edi

!it

vnius fpedei

infim~.

Secunda pars inde pto-

S

s

:.

bacur$