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~~A:.

l V.

V"trum de ratione

Fidei

obfcurit

tu

,

&c. ·

~

Tenia concluíio ; Obieél:um formale prop_ter

quod fidci creara:: eíl: teíl:imonium crearnra:: intell-e–

ét:ualis,

&

vt alij dicunc, natura intelleétualis crea·

ta refüficans aliquam veritatem, & obieél:um for–

male fidei, ve

Ge eíl:

narnra intelleél:ualis, vt íic te·

llificans: hcec conc\uíio paree ex diél:is de

6.de

diui–

na:quia cadem ratio currit

hic,

ac ibi:dixi,tefüficaiu

aliquam veritacem, quia licet poffit fides verfari cir–

ca

falfom,

nihilominus quia hic loquitur de fide ra–

tioni coníona,

&

fecundum regulas prudenti.e

pro·

cedemi , qua::

ú

e

alis eíl:, debec circa verum verfati,

ideo teílirnonium ilbrn mouens debet circa verum

verfari,quod confirmatur; nam illis, quos fcirnus effe

io~ofos,

illufores, inupientes, aut mendaces éciamíi

alleuerent verum, rrnnquam credimus:ergo opus eíl,

vt

moueamur ad aílentiendum rebus

pr~pter

autho–

ricatem creacam,

&

hrec

íit

in na.cura affeél:anre veri–

tatem,

id

cíl:

nullum falle re conrendente, nec a{fueta

alios decipere,hoc ell: fciente, vel faltem quod acre–

dcrue talis eífc exiflirnerur; vnde talis res cefüficata

vel

debet effe vera, vel prudenter cogitata vt calis.

___;;.,.

__

---------·-~

.

...-....._.

Q_y

A;

S T I O

1V.

Vtrum de ratione

fideijit obfcuritas,

ad

eam–

que requiraturpia r-uoluntatis ajfiólio?

1

pRima concluíio:certum eíl:, obfcuritatem & in.;

c:uidentiam ex parte obielb formalis requiri ne–

ceífario ex parte fidei:h:1:c autem obfcuriras,

&

ineui–

denria pollulamr

a

fide in

fuo

medio)

&

motiuo af–

fenr iendi , quia per

[.e

inclinar ad affentiendum ob–

ieél:o

non

vifo vcique

ex

vi talis medij:hxc concluGo

ceniílime colligirur ex Paulo ad Ha:br.

11

.fides

eíl:

ar–

gumentumnon apparcnciu_m: dicuncur enim res ap–

parere,qure euidérer cognofcuntur:vnde

1

.ad Corint.

1

3.ait,videmus nunc per fpeculum in a:nigmate; vbi

verbum,vidernus,generalirer fumptum ell pro verbo,

cognofcirnus,vc ibi notar

D.Th.in

3.difl:.2+ & Chri–

fius loannis.to.dixir,Beati, qui non viderunc, & cre–

diderunt:quod Ambr.lib.1. de Abraham c.3. Auguíl:.

contra epill. fondam. cap.14.. Clemens Alexandri

$.

íhomat.coníl:ancer docenc, formalüer repugnare af–

fenfui,vt

calis

eíl,euidentiam in rnedio,quod incelli–

gimus {inquit Auguflinus) debemus racioni,

quod

credimus,authoricati,& inde fomicur ratio hnius ve–

ricacis: quia de ratione obiell:i formalis fidei cll an–

thoricas dicencis,vdcefl:imonium:

fod

teíl:imonium,

vt reíl:imonium

eíl:,

non oíl:endic rern teíl:ificatam in

fe,nam quando res íic oíl:endirur,non·credicur ex au–

choritate <licentis,fed quia ipfa mouet [enfum,vel in–

telleltum: ergo de racione obieél:i fidei eíl: vt

non

íit

vifum per ipfum mediurn.feu motiuurn credendi:er–

go

obfcuritas, qua: opponitur huic euidenrii;

eíl:

de

racione forrnali obieél:i fidei, quod certiillme habe–

mus,exp~riemia

atteíl:ame: credimus enim inuiíibi–

lia,& creleíl:ia qucc nobis promirtuntur,

&

prztedta;

ac fucura,quz nec vidimus,nec demoníl:rare vllo mo·

do poífumus.

l.

Secundaconcluíio:Fieri nihilominus porcíl:

ve

aH-

qais

non vide ns Deum, neque res diétas

ab

ipfo, ne–

quc alicer illis affenciens, nili ex teíl:imonio diuino,

euidéter cognofcat Deurn e!fe,qui illas reuelar, & te–

frificatur.Sic Pacer Sua rez,& probat:qnia gcneralicer

loquendo non inuoluít concrad1étionem, neque re–

pugnat,audita voce,& nó viía perfona loquente,eui–

demer cognofcere ex voce ipfa calem perfonam effe,

qu~

loquicur:ergo neque refpetl:n Dei repugnar;

an–

tecedens videcur experimento cog.nofci in horninibus

faltem quoad humanam quandam,

&

moralern eui–

dennam : Deus aurem po(fec facile conforte

maior~.

lideph.de

'Penefiel

1

Philof. Tom.l.

-Ratio

vero eft,quia

vox

ipCa eíl: effeébus loquemis.;

~

&

in modo, feu qnalit-ate eius poteíl: effe ita propria:a

&

accomrnodata tali perfona:,vt

per

illam manifefte

coníl:et;talern perfonam e!Te,quz loquimr:prima ve–

ro

confequentia multo cenius ofiendi poteíl:; adller:.

tendo, duplicem e(fe poffe hanc euidentiam, fcilicet

fupernaturalem,

&

nacuralem, prima requirit lumeri

fupernaturale diuinitus infufum. Secunda per con·

ieéturam,& rationes naturales comparanda eíl: pro–

bo ergo primam

e!Te

poffibilem:nam in primis Deus

potell in mente horninis infundere fpecíes fuperna–

turales,

&

perillas formare fpirituale verbutn info,–

fum etiam,& Cupernarnrale, quod homini recipiend

verburn illud,has,vel illas res íignificet; in hoc

~nim

nulla repugnantia fingí porefr. peinde po.teíl: infun•

dere lumen,quo illud verbum euidencer in

fe

coghof–

cat, quale

íir,

&

cuius naturre , ergo per illud lumen

euidemer cognofcetur Deus effe, qui in

homin~

lo•

qnit_ur:probacur confequentia, quia per illarn cogni–

tionem enidencer cognofcimr, Deurn effe authorem

illius verbi, quia Colus ipíe poteíl: infundere irnrne- '

di:ue in intcllell:u fopernarurales fpecies,& immutaré

intelleél:um vt fupemarnralia

provt in

fe

funt,

&

fu-

pernaturali modo cognofcat.

.

.

De euidentia autern namrali fic probatur:

licet

4

de

fupernaturalibus rebus,

ve

tales fum,non poffirnus

habere cognitionem narnralem euidemem;nihilomi·

nus

Cuppofüa diuina operatione talíum rerum in no..

bis poffumus per ali qua íigna,vel conieél:uras

euidé–

rer cognofcere,quod

a

Deo íim: nam in primis cum

Deus aliquid reuelat alicni , qui reuelationern

fufci–

pic,euidenrer expc:ricut conceptuti1,vel loquutionerrt

in fe faébrn,quarnuis illam in

fe

forraffe incuitiue

videat,íicut nos experimur,credere & amare Deú, nó

tamen inmemur ipfos aétus,neque euidencer cognof–

cimus,quales íinr,vel quomodo

a

Deo Gnc,nihilomi.;

nus

camen poteíl: aliquando fieri

ve

adiiW:is aliis cir–

rnníl:antiis ex illis cogndfcatur tnaniféíl:e Deurn

effe,

qui loquirur:fic Philofophatur Caie_canus de ••Ange–

lo ,qui in fua creationé recepit reuelatíoné fidei, quia

ille

p~>tuic

euidencer cognefcere

loq~utionern

illarrt

rton

fuilfe ab

~liqua

crearnra ,qnia deberet eífe Cupe.:.

rior

illo

Angelo,erac amé illi euidens, npn dari crea–

turarn Cuperiorem fe:nam

íi

dárecur,illarn agnofcerer,

habebat enim fpecies rernm omnium na:turalium:er–

go euidencer inferebat loquutionem illam e(fe

a

Deo.;

Prreterea in D;rmonibus

~íl:

coalta, feu neceffaria

J

fides rnyfteriorum ,,qnre nobis reuelamur: credunt

enim vel inuiti,& concremifcilc:ergo illa fides ex eui–

dentia naícirnr, & non myíl:eriorum in fe; vt per fe

coníl:atier~o

in teíl:ificanre Deo,quia experimento li–

gnorum,

&

vircutum euidencer iudicanr, Deum effe;

qui ha:c teíl:ificacus eíl:. ltem Angeli ex verbis, & mi–

raculis ChrHH potuerunt euidemer cognofcere ,

&

tandem cognouerunt ipfum

dfc

Deum, qua: non

erac,nili euidenda teíl:ificantis.

Przterea, qui euidencer cognofceret 11iiraculum

6

fall:um in reílimonium veritacis propofitre,

&

rcue–

laca:, vt teíl:ificacre

a

Deo~euidencer

eciam cognofce–

ret,Deum eífe ceíl:ificancé,quia·illud opus non poteft

clfe,

niíl

a

Deo;poteíl: auteJTI incerd11rn miraculú eui–

décer cognofci per experientiam alicuius:licut Beaca

VirgQ euidéccr fciebat,Íe cócepiífe íiqe viro,& pepe'–

riífe fine·dolore,nam ha:copera licec videncibus non

lint ornnino euidentia,ramen ipGs,qui

velilla

faciúr~

vel

in

fe

recipiun_r,.poteíl: euidenter cóíl:are effe opera

diuina, & fine decepcione, aut fiél:ione faébeffe: pcr

illa

ergo p.oífunt habere euidentiarn téfüficQPCÍS

Ü~

ergo & crederei vnde1ieuidétia,& obfcuricas

ex

par–

te medij compatiuntur cum euidenria,& cladcate tc–

füficantis, quarc eadern res obfcure in medio co–

gnofcitur) & darc

videcur

in

teíl:ificante >quia clare

S

s

~

cogu.ofdt