Previous Page  268 / 582 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 268 / 582 Next Page
Page Background

.

\

Logica Difp.1

l.

De natura,

f.§

proprietatibuJ

Vniuerfalu.

quez

h.ec

funt

qu;:eíl:.1.

de Vniuerfalibus arr.;

.§.;.

ra–

tio immediare poíl: prirnam concluúonem. Tercio in–

quít,

ratio corruptionis narnra::

eil:

fingularitas, nam

ex

primo poíl:. cap.

5.

Vniuerfale per accidens, id

elt,

per fingulare deíl:ruirur,

&

cap.de

fubftan. deíl:ruétis

erimis fobftandis' id efl:' l.ingularibus) dell:ruuntur

. fecundx ;

Ge

ille formaliffime: ergo durn deíl:ruitur

&

moritur Petrui; per vos , deíhuicur homo racio–

ne defl:ruél:ionis Petri, horno inquam , qui coníl:i–

tui

t

Petrum

in

effo

hominis; fed morruo,

&

deíl:ru–

ll:o Pecro

man.et

Paulus non fo!um , ve Pau1us,

fed

etiam,

ve

hamo , liquidem inrelligit, raciocinarur,

viuit,

qua!

funt

operaciones horninis ,

&

non can–

tutn

lingulariracis : ergo ,horno , qui eíl: in -Perro,

&

homo,

qui eíl:

in Paulo diíl:inguuntur realicer,

fi–

quidem realirct· feparanrur: ergo ínter Petrum,.

&

, Paulum non datur vnus,

&

idem horno.

8 3

Prrererea

~

exiftentia hominii;,

qu~

efr

in

Perro,

&

ipfa e!fenria hominis , qua: eíl:

in

Perro

fonc

idem

realirer,

ve

patee

ex

verbis fupraciratis Scotiíl:aruru;

ergo deíl:rnél:a exiíl:emia hominis, qua= efl: in Perro,

deíhuirnr effentia hominis,

quz

eíl: in ipfo perfeue–

rancibus exiflenda,

&

eífenba hominis alcerius

indi~

uidni:ergo eífentia homiuis,qux eíl: in vno indiuiduo

diíl:inguemr

realicer ab eífentia hominis )

qu::c

eíl: in

alio: ergo in dnobus indiuiduis non

darnr

vna,

& ea–

dem elfontia hominis, alias eífec eadcm,

&

non eífet

eadem ,.eadem ve fuppoilitur, non eífet eadcm quia

difüngnerenrm.

84

Prima confquentia patee, quia ea• qu<e

funt

idem

realirer,licer diíl:inguantur

ex

natura rei,non poífunt

feparari realirer,ita ve deíl:ruétio vna manear alrerum

realirer, vt videre eíl: in Deo, vbi rdatio Pacernicacis:

v. gr. diíl:inguicur aDiuinirace per vos ex natura rei,

. idencificatur tamen realirer, ratio ne cuius idenritatis

impoíiibile eíl: quod Diuinicas maneat deíl:rutta Pa–

rernirate, quia iam non folum diíl:inguerenmr Pa–

terniras, & Diuiniras

ex natura

reí fed eriam realiter,

fiquidem fepararenrur realirer maiori fepararione

orunibus·,

qu~

poífunt dari. Icem, quia in homine

ratio encis,

&

ratio

fubíl:anti~,

ratio viuentis,

&

ra–

tio animalis, ratio horninis , &c. identificanrur rea–

licer, liccr <liíl:ingnanrnr

ex

natur;ll reí, non poífum

feparari re::tlirer, ira vt corrumpatur rarionalc perm;i–

nenti animali

in

homine,quia

G

hoc concingerec,non

folum gradus foperiores diíl:inguerenrur

ex

natura

rei ínter

Ce,

fed etiam realiter. patee hoc, quia ipfi.

Scotifl:a:: a{ferunt vnanimirer ideo difüngui

canrum

ex natura rei tales gradus, quia non poífunt feparari

inrer

fe,

&

hoc folum dicunt

etfe

vnicum difcrimen

imer ea, qore diíl:inguunrur ex narura rei, ac ínter

ea,

qu.e

diningnuntur realirer. Tune fic, exifiencia

ho–

rninis in Perro,

&

eífencia hominis in ipfo identifi–

cancur realirer : ergo quando deíl:ruitur exiíl:encia

horninis, deíl:ruecur etiarn eífentia hominis.

Dices,'dum deíl:ruirnr Petrns folum r,leíl:rui exi ften:.

dam Pecreitatis, &

11011

deíl:rui, neque exifienciam,

neque etrenriam hominis in Perro.

86

Sed contra hoc infurgunt omnia argumenta fopra

faéta.

87

Secundo euidentius

Ge

argurnenror,quia licue dif-

ferencia indiuidualis hominis. v. gr. Pem:itas, Jicec

<liíl:inguarur ex narura rei

a

racione comrnuni nem–

pe

ab

homine, idendficamr tarnen,

&

no~

diíl:ingui–

t?r

rea~iter

ab

homine , ita fimilicer exill:entia par–

uculans

licec

diíl:incruatur ex natura rei

ab

exifien-

.

b

na communi, nihÍlominus identificatur realiter cum

illa'

&

non diíl:inguitur realiter ab ea : ergo ira fe

_l1~benc

' ve. non

poffim

feparari realirer per deíl:rn–

éhone.m vnms manendo aliud; fed nece{fario debet:

deíl:ru1 vtrumque

íi

aliquod deíl:ruit"ur ex

illis,

alias

non folum ex natura. rei)

fed

realiter

dillinaueren~

o;,

rur. fed per vos,quando deíl:ruitur Petrus ,

&

.mori–

rur ,

&

quando dellruicur Bucephalus, vt verifice–

cur veritas noíl:rre fidei, omnes morimur , &c.

íl:a–

curnm eíl: omnibus hominibus femel morí,

&

vt ipfa

experientia non fallatur,, deíl:rnicur differemia in–

diuidualis fingularitacis: ergo deber deíl:rui line du–

bio omne

id, qnod

identificarur realicer cum ea

~xi­

fi.encia: ergo

ex~entia

communis, qure identifica...

rur cum illa debet deíl:rui ; fed' hiam Petreit'as iden–

tificatur cum djfferencia

exill:emi~

: ergo fingulari–

ras , feu Petreitas deíl:ruicm ,

fingqlaritas etiam

indentificacur cum

omnibus

gradibHs fuperioribus

a

rationali vfque ad ens incluílue : ergo dethuél:o

Petro , vel morrno ,

&

deíl:ruél:o Bucephalo ·

de–

fl:ruunrur omnes gradus fuperiores vfqne ad

ens, qui

reperiuntur in,Perro,

&

in Bucephalo

,.&

nihilomi–

nus non deílruumur,

Ced

perfeuerant omnes gradus

foperiores,

&

inferiores , qui lunt in Ioanne viuen·

re, ac proinde feparanmr realirer : ergo gradus ifü;

verbigracia hamo Ioannis,

&

horno

Petri,

&c. non

funt vnus,

&

idem grados , fiquidem diuiduntur,

&

diíl:inguuntur: ergo imer Perrum ,

&

Paulum,

&c. non datur natura communis, fiquidem non da–

cur n!ltura , fed natura:, non vna,

&

eadem ,

fecl

diuifa'.,

&

piure$, ideo enim non

pot~íl:

vna íingn–

lariras eífe cornmunis Perro,

&

Paulo , quia inrer

Petrum,

&

Paulum non darór fingularitas, fed piu–

res Gngularitaces, nec dacur vna,

&

eadem ,

fed di–

uifa,

&

difünare, nam

{i

daretu( íingulariras

com–

munis per impoffibile, darecur íingularitas,

&

non

fingularirates, quia Gngularitas communis fingula–

riras eíl:,

&

non Gngularitates, orntío enim

de

fe.–

cundo adiactmc nor.i dell:ruic ,

Ced

conferuat de

pri–

mo

V[;

.verbi grada , Bncephalus eíl: equus al bus: er–

go

eíl: equus; fed imer Pecrum ,

&

Paulum non da–

tur horno, ne11ue cífentia, fed piures homines,

&

piures effenti.e,

&

piures narurre racionales, vnde

non vna, neque eadem : ergo non darur nacura

communis inter ipfos, nam ad communiratem

vni–

ras neceffaria

efi

in communi termino , ideo enirn in

Parre, Filio,

&

Spiricu-fanéto damr natura Diuin:a

commuúis, quia datur natura Diuina, feu Deitas,

hoc eíl: vna,

&

eadem,

&

non plures Deitates,

Cel1

naturre diuinre : ergo íi imer Pecrum,

&

Paulum non

damr nacura, fed narnrre;non vna,

u

eadem, fed piu–

res, <liuifx,

&

diíl:inét~:

ergo incer Petrum,

&

Pau–

lum

a

parce reí non darur natura communis.

Sexto

principalicer lic argumenror, quia

íi

dare- 88

mr vna natura

a

parre rei communis formalirer, da–

rerur Vniuerfale forro alicer

a

parce rei;

fed

per vos

flOD

damr Vniuerfale formaliter

a

parte rei:ergo non

darur

a

parre reí natura communis formalirer

>

vpde

folum dabitur

Gcuc

Vniuerfale fondamentalirer,

na–

tura cornmunis fondarncntalicer.

Maior primo prob:irur eifdern locis Ariíl:otelis,qui..

g

9

bus contra nos probads ex Philofopho dari naruram

communem

a

parre reí formaliter,nam Arifl:oceles in

ornnibus illis locis non folum probat cornmunitatem

fed etiam Vniuerfalirarem, imo Vniuerfalicatem af–

firmauit nullam mencionem faciens de alía <;omtnu–

nirare;dicit enimfdemiam eífe de Vniuerfalibus,

re–

rum

alias effe fingulares, alias Vniuerfales. Tandem

An[elmus epift. de Incarnar.verbi docet, quod

com

0

rnonendi

fum

illi ; vcique noíl:ri cemporis Dialeél:ici,

qui nonnifi flacum vocis Vniuerfalia appellant: ecce

Jorrnalia verba Ariíl:ocelis,

&

Anfelrni: ergo fiando

in

expreffa forma illorum ,

&

non recurrendo ad

ex:·

plicationes, ve vos vultis, non folum dabirur namra

c;:ommun~

quornodocunque,

fed

natura Vniuerfalis

formaliter: ergo

íi

non poreíl: íl:ari cortici

verbo~n

1

m

Ariíl:otelis,

fi

rat ionabilicer procedendum

lir,

&

ideo

explicatis Ariíl:otdem

>

dicendo loqui

Ariftocelem

'

·

non

\'