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\
Logica Difp.1
l.
De natura,
f.§
proprietatibuJ
Vniuerfalu.
quez
h.ecfunt
qu;:eíl:.1.
de Vniuerfalibus arr.;
.§.;.
ra–
tio immediare poíl: prirnam concluúonem. Tercio in–
quít,
ratio corruptionis narnra::
eil:
fingularitas, nam
ex
primo poíl:. cap.
5.
Vniuerfale per accidens, id
elt,
per fingulare deíl:ruirur,
&
cap.defubftan. deíl:ruétis
erimis fobftandis' id efl:' l.ingularibus) dell:ruuntur
. fecundx ;
Ge
ille formaliffime: ergo durn deíl:ruitur
&
moritur Petrui; per vos , deíhuicur homo racio–
ne defl:ruél:ionis Petri, horno inquam , qui coníl:i–
tui
t
Petrum
in
effo
hominis; fed morruo,
&
deíl:ru–
ll:o Pecro
man.etPaulus non fo!um , ve Pau1us,
fed
etiam,
ve
hamo , liquidem inrelligit, raciocinarur,
viuit,
qua!
funt
operaciones horninis ,
&
non can–
tutn
lingulariracis : ergo ,horno , qui eíl: in -Perro,
&
homo,
qui eíl:
in Paulo diíl:inguuntur realicer,
fi–
quidem realirct· feparanrur: ergo ínter Petrum,.
&
, Paulum non datur vnus,
&
idem horno.
8 3
Prrererea
~
exiftentia hominii;,
qu~
efr
in
Perro,
&
ipfa e!fenria hominis , qua: eíl:
in
Perro
fonc
idem
realirer,
ve
patee
ex
verbis fupraciratis Scotiíl:aruru;
ergo deíl:rnél:a exiíl:emia hominis, qua= efl: in Perro,
deíhuirnr effentia hominis,
quz
eíl: in ipfo perfeue–
rancibus exiflenda,
&
eífenba hominis alcerius
indi~
uidni:ergo eífentia homiuis,qux eíl: in vno indiuiduo
diíl:inguemr
realicer ab eífentia hominis )
qu::c
eíl: in
alio: ergo in dnobus indiuiduis non
darnr
vna,
& ea–
dem elfontia hominis, alias eífec eadcm,
&
non eífet
eadem ,.eadem ve fuppoilitur, non eífet eadcm quia
difüngnerenrm.
84
Prima confquentia patee, quia ea• qu<e
funt
idem
realirer,licer diíl:inguantur
ex
natura rei,non poífunt
feparari realirer,ita ve deíl:ruétio vna manear alrerum
realirer, vt videre eíl: in Deo, vbi rdatio Pacernicacis:
v. gr. diíl:inguicur aDiuinirace per vos ex natura rei,
. idencificatur tamen realirer, ratio ne cuius idenritatis
impoíiibile eíl: quod Diuinicas maneat deíl:rutta Pa–
rernirate, quia iam non folum diíl:inguerenmr Pa–
terniras, & Diuiniras
ex natura
reí fed eriam realiter,
fiquidem fepararenrur realirer maiori fepararione
orunibus·,
qu~
poífunt dari. Icem, quia in homine
ratio encis,
&
ratio
fubíl:anti~,
ratio viuentis,
&
ra–
tio animalis, ratio horninis , &c. identificanrur rea–
licer, liccr <liíl:ingnanrnr
ex
natur;ll reí, non poífum
feparari re::tlirer, ira vt corrumpatur rarionalc perm;i–
nenti animali
in
homine,quia
G
hoc concingerec,non
folum gradus foperiores diíl:inguerenrur
ex
natura
rei ínter
Ce,
fed etiam realiter. patee hoc, quia ipfi.
Scotifl:a:: a{ferunt vnanimirer ideo difüngui
canrum
ex natura rei tales gradus, quia non poífunt feparari
inrer
fe,
&
hoc folum dicunt
etfe
vnicum difcrimen
imer ea, qore diíl:inguunrur ex narura rei, ac ínter
ea,
qu.e
diningnuntur realirer. Tune fic, exifiencia
ho–
rninis in Perro,
&
eífencia hominis in ipfo identifi–
cancur realirer : ergo quando deíl:ruitur exiíl:encia
horninis, deíl:ruecur etiarn eífentia hominis.
Dices,'dum deíl:ruirnr Petrns folum r,leíl:rui exi ften:.
dam Pecreitatis, &
11011
deíl:rui, neque exifienciam,
neque etrenriam hominis in Perro.
86
Sed contra hoc infurgunt omnia argumenta fopra
faéta.
87
Secundo euidentius
Ge
argurnenror,quia licue dif-
ferencia indiuidualis hominis. v. gr. Pem:itas, Jicec
<liíl:inguarur ex narura rei
a
racione comrnuni nem–
pe
ab
homine, idendficamr tarnen,
&
no~
diíl:ingui–
t?r
rea~iter
ab
homine , ita fimilicer exill:entia par–
uculans
licec
diíl:incruatur ex natura rei
ab
exifien-
.
b
na communi, nihÍlominus identificatur realiter cum
illa'
&
non diíl:inguitur realiter ab ea : ergo ira fe
_l1~benc
' ve. non
poffim
feparari realirer per deíl:rn–
éhone.m vnms manendo aliud; fed nece{fario debet:
deíl:ru1 vtrumque
íi
aliquod deíl:ruit"ur ex
illis,
alias
non folum ex natura. rei)
fed
realiter
dillinaueren~
o;,
rur. fed per vos,quando deíl:ruitur Petrus ,
&
.mori–
rur ,
&
quando dellruicur Bucephalus, vt verifice–
cur veritas noíl:rre fidei, omnes morimur , &c.
íl:a–
curnm eíl: omnibus hominibus femel morí,
&
vt ipfa
experientia non fallatur,, deíl:rnicur differemia in–
diuidualis fingularitacis: ergo deber deíl:rui line du–
bio omne
id, qnod
identificarur realicer cum ea
~xi
fi.encia: ergo
ex~entia
communis, qure identifica...
rur cum illa debet deíl:rui ; fed' hiam Petreit'as iden–
tificatur cum djfferencia
exill:emi~
: ergo fingulari–
ras , feu Petreitas deíl:ruicm ,
fingqlaritas etiam
indentificacur cum
omnibus
gradibHs fuperioribus
a
rationali vfque ad ens incluílue : ergo dethuél:o
Petro , vel morrno ,
&
deíl:ruél:o Bucephalo ·
de–
fl:ruunrur omnes gradus fuperiores vfqne ad
ens, qui
reperiuntur in,Perro,
&
in Bucephalo
,.&
nihilomi–
nus non deílruumur,
Ced
perfeuerant omnes gradus
foperiores,
&
inferiores , qui lunt in Ioanne viuen·
re, ac proinde feparanmr realirer : ergo gradus ifü;
verbigracia hamo Ioannis,
&
horno
Petri,
&c. non
funt vnus,
&
idem grados , fiquidem diuiduntur,
&
diíl:inguuntur: ergo imer Perrum ,
&
Paulum,
&c. non datur natura communis, fiquidem non da–
cur n!ltura , fed natura:, non vna,
&
eadem ,
fecl
diuifa'.,
&
piure$, ideo enim non
pot~íl:
vna íingn–
lariras eífe cornmunis Perro,
&
Paulo , quia inrer
Petrum,
&
Paulum non darór fingularitas, fed piu–
res Gngularitaces, nec dacur vna,
&
eadem ,
fed di–
uifa,
&
difünare, nam
{i
daretu( íingulariras
com–
munis per impoffibile, darecur íingularitas,
&
non
fingularirates, quia Gngularitas communis fingula–
riras eíl:,
&
non Gngularitates, orntío enim
de
fe.–
cundo adiactmc nor.i dell:ruic ,
Ced
conferuat de
pri–
mo
V[;
.verbi grada , Bncephalus eíl: equus al bus: er–
go
eíl: equus; fed imer Pecrum ,
&
Paulum non da–
tur horno, ne11ue cífentia, fed piures homines,
&
piures effenti.e,
&
piures narurre racionales, vnde
non vna, neque eadem : ergo non darur nacura
communis inter ipfos, nam ad communiratem
vni–
ras neceffaria
efi
in communi termino , ideo enirn in
Parre, Filio,
&
Spiricu-fanéto damr natura Diuin:a
commuúis, quia datur natura Diuina, feu Deitas,
hoc eíl: vna,
&
eadem,
&
non plures Deitates,
Cel1
naturre diuinre : ergo íi imer Pecrum,
&
Paulum non
damr nacura, fed narnrre;non vna,
u
eadem, fed piu–
res, <liuifx,
&
diíl:inét~:
ergo incer Petrum,
&
Pau–
lum
a
parce reí non darur natura communis.
Sexto
principalicer lic argumenror, quia
íi
dare- 88
mr vna natura
a
parre rei communis formalirer, da–
rerur Vniuerfale forro alicer
a
parce rei;
fed
per vos
flOD
damr Vniuerfale formaliter
a
parte rei:ergo non
darur
a
parre reí natura communis formalirer
>
vpde
folum dabitur
Gcuc
Vniuerfale fondamentalirer,
na–
tura cornmunis fondarncntalicer.
Maior primo prob:irur eifdern locis Ariíl:otelis,qui..
g
9
bus contra nos probads ex Philofopho dari naruram
communem
a
parre reí formaliter,nam Arifl:oceles in
ornnibus illis locis non folum probat cornmunitatem
fed etiam Vniuerfalirarem, imo Vniuerfalicatem af–
firmauit nullam mencionem faciens de alía <;omtnu–
nirare;dicit enimfdemiam eífe de Vniuerfalibus,
re–
rum
alias effe fingulares, alias Vniuerfales. Tandem
An[elmus epift. de Incarnar.verbi docet, quod
com
0
rnonendi
fum
illi ; vcique noíl:ri cemporis Dialeél:ici,
qui nonnifi flacum vocis Vniuerfalia appellant: ecce
Jorrnalia verba Ariíl:ocelis,
&
Anfelrni: ergo fiando
in
expreffa forma illorum ,
&
non recurrendo ad
ex:·
plicationes, ve vos vultis, non folum dabirur namra
c;:ommun~
quornodocunque,
fed
natura Vniuerfalis
formaliter: ergo
íi
non poreíl: íl:ari cortici
verbo~n
1
m
Ariíl:otelis,
fi
rat ionabilicer procedendum
lir,
&
ideo
explicatis Ariíl:otdem
>
dicendo loqui
Ariftocelem
'
·
non
\'