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Qg,xíl:

I I.

I.

An

VniUe_rfalitas

formaÍitet

.in

al1u

intellec1.conj1rlat?&c~

16;

fe,

licue in intelleél:u concipiunrnr, carencia enirrt ,,

Tune lic: illa vnitas communis eft

propri~,&.for-

30

Trinitatis non eíl: in Deo, quia in ipfo eíl: Trinitas,

rnálircr Vniuerfaliras, fed illa vnitas comnrnnis efr

neque irrationaliras eíl: in homine in quo eíl: ratio- proprie ens rarionis vt probaturn manee ; ergo Vn.i-

nalitas;ecce ha:c obieéta habent eífe obieétiue in in: uerfalitas formalicer eíl: proprie en·s rationis; major

telleétu perillas propofüiones,at nullibi habéc alilld

eO: cerca, quia (_vt aü'. ipfe

P.

Hurtad,. in Logica di-

effe;habem ergo e{fe obieétiue cantum in intellea:u.

fputar+ de

pr~dic~bilibus

in communi

rea...

,,.7..

in

Neqne vero

illz

propoíitiones repr<E_[entant folum

principio) Vniuerfale eíl: vnum in rnulds, & de mul-

extrema realia qu<E habent

effe

extra imelle&um,(ed

tis , nam ftcut vniucrfale in c:mfando eíl: vna caufa

reprrefentant alíquid eífe in rebus quod

non

poreíl:

plurium effeél:uum vt Sol,

&

Vniuerfale in repra:fcnd

effe; qui enim dicit, homo eíl: brnrnm, non folum

tando, eíl: vnum . lignum plurium lignatorum, ve

co.ncipit hominem,

&

prmum, fed eriam vr.riufque

ha:c vox

f3omo,

irn Vniuerfale in e{fendo

~

&

pr~di;;

identitarem, qua: nullibi eíl: nifi. in illa reprrefema- cand@ eíl: vnum exiftens in moltis rebus,

&

aptum

tione

(

candem,

§.68.

íic ait) vnde concludo identi- ad eífendum in illis,

&

de illis pr:>Edicabile;

v

.g.ani-

tatem hominis,

&

bruti non habere eífe niG obiell:i- mal eíl: in homine,

&

leone,

&

de illis omnibus

uc in

im-eH-efru,

totúmque

eius effe coníiíl:ere in co- pra!dicatuÚic

ille:

fed

ratio confütutiua vnius

com~

gnofci, qua differt ab homine,

&

priuarione, qui

mmiis apti ad exiíl:endum in 1:rnltis eíl: vnitas com'!.

exrrinfecam denominationem cog11iti accipit in alío

munis cum aptirndine ad eífendum in multis , ficuf

effe

diíl:inéto ab ipfa cognicione, quod e(fe eíl: inde- ratio cqnfbturiua vnius indiuidni eíl: vnit<Wi indiui-

pendens ab ea cognitione;at veró identitas

inrer.ho-

clnalis,

qtúa

talis eíl: ratio formalis, ac

e~

concretum

minern

&

brurum in nuilo effe ·accipic denominatio- coníl:itutum per illam forrnaliter,

&

ideo albedo

eft

nem

exui~1fecam

cognita:,

íed

ha:c denominatio ni- fado formal is confüturiua albi; ergo vniras com-

hil

affi~it

extra in lleéturn aél:u exiíl:ens,

quia

vero

munis eíl:

ratio

formalis coníl:icutiua Vniuerfalis¡

de non enribus non poífamus ager.:: niii per verbum

ergo.efr Vninerfalitas formaliter, quia ratio fotma-

fubfranriuurn, ideo dicimus eífe ens rationis ; hinc

lís

conf1imtit1a Vniuerfalis eíl: vniucrfaliras, Gcut

rá~

,-etiam deduces, ( inquit,

§.69. )

quanto

iure Sanékus

tio

coníl:ituciua hominis eíl: hmnaniras,

&

ratio

for-

Thomas dixerir cognitionem qua

fir

ens ratio

nis

iualis conftituciua

quanri

eíl: quantitas , forma enim

nulh1m habere fondamenmm in rebus ; fondamen- haber talem denominationcm in abíl:rall:o

qualem

tum enim cognitionis eíl: effe fui obieél:i ,

fo.d

hrec

habet toturn in con.creco.

obieél:a nullum habent effe,(vtique

a

parte rei,)ergo

cognitioni

foi

nullum prrebent fundamentum, fed

inrelleétus ob fuam imperfeéti0nem del1;1fus aíferit

quod_non eíl:, aut negar quod

eíl: ; (

&

paulo

poll

lic

concludir P. Hurc:

;i.do

} dixit ítem veriaime Sanél:us

Thornas einfi.nodi obieétum effe fiél:urn,

&

fieri dum

inrelleél:us apprehendere nicitur

id,

quod non eíl: ac

fi,,elfeé, itaque hoc eífe non eíl: prius, quam i.pGus

cognofci , eiufmodi ergo 'obieéta fiél:á, vocantur

el'~tia radonis in quibus ídem eíl: formaliilime habere

effe

per folam apprehenGonem intelleaus ; eorum

e!fe conliíl:ere in

folo

coghofci>ha.bern eíle obiefüne

tantum in inrelleél:'n, e!fe fiél:a

&

e!fe entia ratio nis,

qureomniaiam explícui lic

P.

Hurtado.

Ex

quibus

Ge

argumentar. Tune

fit

ens rationis

29

per

aliquam cognitionem,quádo illud ens non eíl: in

fe

a

parte

rei

licut in inrell eél:u cócipitur,& quia tale

obieétum haber rantum eífe

in

intelleél:u, fed vnitas

illa communis per

i

um fuperiorira,tis in ordine

a.d indiuidua

vt

ad infer

, cnm indifferentia vt

fe

co n:imunicet illis,

&

illa

c..:i

·~1iruar

non datur

a

parre

rei

in

narnds Petri , Pauli , At'i

r,

ni

j ,

&c. vt iam

fu–

dra probauimus,

&

ipfe Hurta concedit contra

Scomm,

&

concipirur ab intellea in illis,

&

affir–

macur in definitione

natur~

Vniuer ·s durn dicitur.;

efr vna natura apta ad eífendum in

ribus ; ergo

talis vnitas communis haber cantum e

obieél:iue

in inrelleél:u, liquidem extra intelleél:am

n habec

effe

a

parte rei' fed obieétum; qm>d cantu habec

c~e

in inrelleél:u, accipic eífe .ib intelleél:u e, 1ci–

p1ente rem alíter ac efr, proinde tale obieél:urli, íl:

prop~ic

ens rationis fiétum , _ergo talis vnitas

coti~.

mU111S

fit

a~

Íntellell:U, Vt

a

CODCÍpÍente rem

alitei~

ac e{t in fe

a

parte rei ; licue ídentitas illa inter homi–

nem,& brutum de qua agit P.Hurtad.

efl:

proprie ens

ratioi~is

fiétum,&

fi.r

ve tale ab inrelleél:u concipien–

te rem alicer, ac eíl: in

fe,

qnia concipit in homine

identitatem cum bruto, qnam non haber

a

parte

rei,

fed

a

parte rei, nullo modo darnr in natura

re

ali Pe–

tri

,\P~uli,

FranciCci,

&

reliquornm indiuiduorum

\rnitas communis cnm indifferentia reali per modum

fuperioris, &c.& íntelleétus cognofcit

iHá

in natura;

ergo talis vnitas prouenit ab intelleétu concipienre

rem aliter ac efr , ac proinde v_t propriú ens rationis.

S

v

B

s

E

e

T.

Í

I

I.

S~cund11

ratio principalis proponitur.

Q

Via Vniuerfale formaliter coníl:icuimr ab ap-

3

¡

titudine,

&

foperioritate in ordine

ad

inferio..

ra, fed ralis apritudo,

&

fuperioritas efi: ens ratio-

11is, ergo ratio formalis coníl:icutiua Vniuerfalis eft

ens racionis..maior eíl: cerra, quia Vniaerfale quate–

nus tale formalirer dicit com1mmicabilicarem,;

&

pr:edicabilirarem refpeétu inferiorum,

ita

vt talis

comt unicabilitas coníl:irnat Vniuerfale formalirer

qu7i. nus tale, fed communicabiliras; & prredicabi–

liras

funt

aptirudo,

&

capacitas vr communicerur

natura inferioribus,& de illis pr<edicemr; ergo Vni–

uerfale coníl:ituitur formaliter per aptirndinem ,&

capacicatem ergo Vniuerfalitas

eíl:

aptirndo, feu ca- ,...,

pacitas ad eífendum in pluribus & ad pr.-edicandum

de

illis.

Deinde, quia Vniuerfale eíl: vnum apturn ad ef-

p.

fendnm in multis, fed ratio forrnalis coníl:irutiua

vníus apti ad eífendum in multis eíl: vna aprirndo;

ergo ratio formalis coníl:irutiua Vniuetfalis eft

apri~

tudo in ordine ad plura; quod autem dicat foperio–

ritatem Vniuerfale

di:

cerrum, quia Vniuerfale, qua.;,

.renus Vniuerfale refpicic plura, qure fub

fe

poteíl:a–

tiuc continet, vt illis fe comrnunicet,

&

illis prx–

dicetur; fed omne quod fob

fe

poteíl:atiue continet

aliqua,vt ab illo participent eífe dicic fuperioricatem

refpeétu illorum , iicut ílla pi ura dicunt

inferior~ra­

tem

refpeé.Cu

ipíius, i_nferioriras.enim refpe.étu vnms;

&

fuperioritas ex parre

illius

~une correl~rma

,

&

fic

data inferiorirare ex parre vntus , extrem1, deber

ne~

celfario dad fuperioriras ex parre alterius; ergo vni..

uerfale dícit foperioritatem :refpeél:u plurium qu.a:

formaliter refpicit.

_

Prrecerea, quia, v.g. animal ell Vniuerfale refpe.. ;

.r--~

u equi, hominis,

&

leonis , fed non eíl: inferius

efpeél:u illorum, neque a

:qua.le

r.e~peétu irfor_urn~

lias

conuerGrn poffunt pr:

ed1c.an

m

prred1c~mone

ireél:a , ficut ens de Cuis amibutis

&

amibuta

nte, & rationale de riíibili,

&

riíibile de rationalÍ

i:opter otqualitatem,qu;.:e darnr inter .ipfa,fed equus"'

·

horno,

í