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ergo

i1le aél:us denominar obieél:um vniuerfaliter re–

pra: fencarum, fed-per hanc denominationem confri–

ruitur obieél:um formaliter vniuerfale; ergo vniuer–

faleformaliter conliíl:it in·aél:u intelleél:us; probamr

minor, quia

effe

vniuerfalicer repra:fenratum

vel

co–

gnitum eíl: cognofci naturas communes non cogni–

tis íingularibus in fingulari; nam tune cognofcicur -

horno v.g.& non Petrus,& Paulus in parciculari; er–

go aliquid vtrique commune, fed hoc vcrique com...

rnune non fuir fall:um commune ante hanc opera–

tionem imelleétus '·cum

a

parre rei nihil lit cornmu·

ne; ergo per illam formalicer faél:um fuir commune.

paree confequenria, quia illa tollit formalicer ab ob–

ieél:o di'fferentias fingulares oflicienres communita–

ti,

quia illa

confiderat naruram laremibus lingulari–

busJed ratio formal is tollens fingularia eíl: ratio for ..

malis coníl:ituens nacuram communem poíiciue, auc

ncgaciue; ergo. minor probatur quia fublaeis diffe–

rentiis quidquid manee eíl: commune, alioquin ma–

nerec aliqua differenria. Imo licet hinc fequacur ens

racionis, non fequitur vt efliciae naturam formaliter

communem,fed potius fequitur ex natura -coníl:itura

_ formalicer commnni

pet

aél:um illam formalirer ab.

firahenrem,

&

coníl:icuencem abfque differenriis.

Confirmatur. Vniuerfale formalicer coníiíl:it

in

apticudine

ad

etfendum,

&

prredicandum de multis,

Íed Hle a&us ihtelleétus coflíl:ituit obieéturn prredica·

hile de mulcis} quia immediaee difponit inrelleél:um

ad

prredicationem vt probaui; ergo in

illo

aétu con–

liíl:ic eCfencia vniuerfalis.

j

Qgarro eflicaciter probatur

a

priori explicando

rationem huius vnitatis,

q1,1re

eíl: per analogiam

ad

realem : inrellell:us non poceít facere obieéta vnum

realicer, quando illa

font

realiter plnra. Tum quia

ofiendi ea,qu<l! femel realiter diítinguuntur,non pof

..

fe fieri vnum realiter.Tum quia inrclleétus fua confi.

deracione nihil reale traiicit in obicél:a.fed illa deno–

minar extrinfece cognita ; ergo intellell:us obieél:a

r-ealicer diíl:infra facit vnum non reali vnione fed ra.

tionis,quia ratio ea non dinidic, [ed relinquit indiui·

fa,&

confdquenrer relinquit ea vnum; incellell:us an–

tem obieél:a dinidit cognitione,

&

partitur intelle·

lhone, quia circailla non niíi per cognitionem ver–

farur; quid igimr erit obieéta cognitione diuidere;

nifi ea in fuas parres fecare, cognitione clara,

&

ex·

preífa lingularum in íingulari?diuiúonem,

con.íl:

at ex

fummulis, effe modum fciendi quo res frindirur per

fuas partes ,

Ge

diui 1

:-_(plicans compolitum phyfi–

cum

illud diuidit in parte

~hyGcas,vt

horno diuidi–

tur

in

corpus

&

animum,erg diuiMo obieél:i per in–

telleél:um,eíl: clara cognitio par ;um alicuius obieél:i,

illarumque difcrecio, veluti dim

~

realis ligni

e{l;

il·

lius

realis in parces diífeél:io,hanc mentiam

in

ma–

nofcriptis prius quam Hurtado

fcri

t

P.

Erizel eif–

dem argumentis difp.1

~.in

quo clari

e

cognofci–

tur an Plato Philonizec,an

Philo

Platon •,et.

S

V

B

s

E

e

T 1

o

I.

SeCHndn-fententi11 proponitur,

&

proh11tH

"'

6

sEc?nda fencentia aíferir Vniuerfalitarem effe re.-

lattonem formalem feu pr<Edicamentalem ratio

nis, lic

P.

Rubins in Logica

q.5.

Vniuerfalis,

&

alij

Rubio antiquiores. pr'bbatur.

Primo nomen concretum eíl: abfolmum ,

íi

forma

per ipfum lignificaca fueric abfolma,

&

relatiuum

íi

fueric relatiua: fed forma vniuerfalis non eíl:

abfo–

Jura, fed relaciua, ergo nomen vniuerfale non eíl:

ab–

folucum

fed

relatiunm ;.probacur minor

ex

definicio–

ne Vninerfalis, vnnm in multis,

&

aptum ¡mrdicari

de multí

s • in qua

per relationem ad multa explica•

JJdeph.de

'Pt'íilljiet,Philof.Tim. l.

cur vniuerfale, nec folum explicatur, fed forma

vni–

uerfalis, relatio efr, quod íic· probatur, vniuerfalicas

n0n eíl: forma conueniens narnrre ex

fe,

aur eífemia.

lirer,neque

a

parce rei, Ced per in'telleélum, ergo non

eíl: forma fobíl:ancialis, fed accidenralis , non eíl: ac..

cidens reale,fed rationis; fed omne accidens rationis

quod incelleél:us tribuic rebus eíl: relatio rationis,

non enim attribuit eis accidens rationis abfolumm

per modum qualitatis vt probabicnr; ergo Vniuerfa–

liras eíl: realicio rationis formalis.

Sernndo non dicitur natura vniuerfalis

ex

eo

fo-

7

lum quod in fe

lit

vna,am communis,[ed quia eíl: vna

mulrorum, aut quia

eíl:

in qua multa conueniunt,

v~

Porphyrius docuir, cap. de

f

pecie dicens, participa–

tione fpeciei plures homines funt vnus horno; ergo

per vniuerfalitatem eílenrialirer ordinatur ad info•

riora quorum eíl: vna natura,

&

ideo vniuerfalicas

relatio eíl:,& non forma abfoluta.

S

E

e

T 1

.o

I I.

~J1r11

/ententiapnJponitur,

&

pro~lltHr.

P

Rima ConcluGo; forma Vniuerfalis feu Vniuer-

S

falitas formalirer eíl: ens rationis. hanc fenten–

tiam defendunt fere omncs Societatis Doétores;

probaDur.

_

Primo expreífa aull:oricace Diui Thom:;e opufcu-

SI

lo

41.de

natura generis vbi Ge ait,cap.4:ens autem

ra–

tionis

propri~

dicitur de illis intencionibus,

quás

ra–

tio

in

rcbus facic,Gcur eíl: intentio genetis,

3

&

fpeciei

qure non inueniuntur in rerum natura,Ced fequunrur

aébones intellelh1s ,

&

rationis: fic Angelicus Do·

ltor, vbiclare, & euidemer noíl:r·

rn

fencenuam do..

cer, Gcur eciam opufc.

55.

ibi

&

ideo air

Boecius

Vni–

uetfale dnm intelligimr , Gngulare dum fencitur,

qaia vna,

&

eadem natura qure íingularis erar

a

par–

te rei,

&

indiuiduarur per mareriam in fingularibus

hominibus eflicitur pofü;a Vniuerfalis

per

all:io–

nem incdleétus depurantis ipfam

a

condino11ibus,

qu:E funt hic,

&

nunc; vnde racionem Vniuerfalis,

&

pr. dicabilis accipic ab ipfo incelleél:n,

ve

diél:"um

eít

¡,

·

nod etiam expreífe docec.1. Mee.lea.

1

3. opufc.

de ente,& eCfencia. cap.,.

r.

pag. qua!íl:.

85.

arc.1.

&

1.

&

multis aliis

in

locis.

ex

quibus íic argumen–

cum

efformo,

In

fentencia Diui Thomre vt patet

ex

primo loco

10

a

nobis adduéto 'ens racionis proprie prredicarur de

vniuerfalitate generis,& fpeciei,

1

hoc en\m

efl:

ratio,&

incentio generis, & fpeciei,

fed

id de quo proprie,

&

rigorofe pra::dicatur ens racionis, eíl proprie, & rigo–

rose tale' Íicut id de quo pra::dicatur proprie '

&

ri•

gorose (!}ns reale eíl: proprie,

&

rigotose cale,

qui~

nihil aliud eíl: proprie prredicari vnum de alío, nili

e{fe idem fubiel\:um,

&

prredicatum ; ergq

fi

in

fen,.

tentia! Diui Thomre ens rationis proprie , & rigo•

rose pr:;edicacur de intentione, fen vniuerfalicate ge..

neris,

&

fpeciei,&c. vniuerfalicas erit proprie .'

&

ri–

gores~

ens rationis,qui a erit vera

h~c pro~olit10 q~~

prredicatio eíl:

i

vniuerfaliras, feu 1°:ten,r10 genens,

&c.

efr proprie ens racionis;

vnd~

qui c?ncederet ens

rati~n~s prop~ie

prredicari_

?e

vmuerfali~ar~,&

nega·

ret VnmerCahcarem propne etfe ens ratt?ms, canee·

deret idem,& idem negaret fimul,ac promde contra..

dil\:orias íimul concederec,6cut

v.g.

li

aliquis

dkeret

Pecrum non eífe ens reale,

&

ex alío capite concede•

ret ens re.ale propric prredicari

de

Pecro,certe contra·

diétiones inuoluerec, ac proinde negaret id ipfum;

quod conccderet;

N'ec pocefi

did

talem intentionem vocati ,

&

ap-

l

lt

pellari

a

Diuo

Thoma

ens rationis, quia

eíl:

denomi–

atio

a

cognitione,feu

intclleltione rationis.

Ó

J

Non