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100

Logica Di(p ..

I.

De natura

Dialeétic~.

erili

ens rilibile propric

quia

ratio iníl:rumenti

non

Bórefi

facere, ve cui repugnar cffenda conueniar pro-

/ pria paffio, ergo

íi

enti racionis repugnar eífenria pri–

rnarij cognofcibílis quod efi ens reale repugnabit ei,

licec

lit

inlhu!:11enrum attribumm,

feu

paffio enris

realis, qure eíl: primaria cognofcibiliras,

&

etfe

ob–

icélum formale fdenrire, nam

li

eífe iníl:rurnentum

cotleret repugnantiam habendi eífenriam, eriarn

rol–

Jerec repugnantiam habendi proprietatern,

fed

rario

in!l:rumenri non tollir in direél:ione rationis effenrire

repugn;mtiarn, ergo non tollic repugnantiarn pro·

pi;iecaris,

id

eíl:,

fi

ratio iníl:rumenci non tollir repn–

gnanciam habendi eífentiam realem in direétione,

non rollec repugnanciarn habendi proprieratem

il–

lius, qure.eíl: primaria cognofcibilitas, feu

effe

obie–

ll:ám

formale.

86 '."'

Vrgernr, quia eo modo

1

conuenir alicui

proprie~

tas ,

quo

haber eífemiam , fed direétio racíonis in

quánrnm talis non haber veram eífenciam primariam,

quia haber

fiétití.am

, ergo non haber racíonern yeri

&

prirnarij iníl:rurnenti, fecundurn

illud

axioma, non

entis nullre futlC'qualitares,

v.g.

impoffibife efi quod

Der1s poffit creare aliquid , nec producere gratiam,

nec aliurn hominem querncunque fnrnpta, vt inil:ru–

n¡enro chima:!ra relacione rationis diftinél-ione ,

&

priuatione, licct quodcurnque aliud ens reale

poffic

forní, vt iníl:rumentum, quia illa func entia fiétitia,

&

entia fiél:itia non paífunc

eífe

vera inftnunenca,

quia

quod non

eft

verum ens,neque ea verurn agens,

&

iníl:rumenturn , ratio enim infirumenti eíl:

pro–

prieras entis,

fed

ens rationis non

eít

verum

ens,

er–

g·o

non poteft habere propriecacem ved entis, quod

efl:

eífe verurn iníl:rnrnenturn , alias horno fiél:us pof–

fet habere veram vifibilicatern quod

~ft

falfum,

quia

_ cui repHgnar effencja, repugnar propriecas prrecipue

fi

proprieras

íit

atrribumm >ergo

li

ens rationis non

poteíl: effe proprie infirumentum , nec pocerit:

eífe

Eroprie obi.eétum,

vt

de

fe

paree.

8

Vltimo

vrgernr, quia inlhurnentum non poteíl: ef-

7

fe

obieél:um forrnale fcientire, nam iníl:rumenrnm eíl:

poíl:erius ipfa [ciencia, tarn in inte1irione, quam in

cxecutione, quia (ciencia efr fin is iníl:rumenti,

&

in–

ftrmne nmm eíl: proprer fcientiam' & non e contra

(ed opieétum forrnale in inrenrione eíl: prjus

ípf ·

fcientia, quia fcientia fpecificatur ah obieélo forma–

li,

&

habet rorum fuum eíle eífentiale in ordine ad

ipfurn, & idem non poreíl: eífe prius,

&

poHerius re–

fpeél:u eiufdem in intentio¡¡e finis,

&

effeétns forrna–

lis reípeCl:u eiufdern , ergo

fi

iníl:rumenrum in inren–

tione eíl: poíl:erius fcjenüa, quia Ccientia eíl: caufa

fi–

nalis illins,

&

foíl:rumentum effeétus finalis fcienrire,

e

contra vero obieél:um formale eíl: prius fcientia in

inrendone, quia obieétum formale eíl: finis

fcienri~,

vr

in confeífo efr apud omnes,

&

raciones fopraditla!

id confinnant ,

&

[ciencia eíl: effeéhs final is illius,

&

fic

obieltum form:.lle efr prius in inrenrione [ciencia,

ergo infrrumenrum fciendre non poteíl: eífe obie–

t'tum formale ipfius, quia idem non porefr effe prius,

&

poíl:erius eodem ordine

~aufre

refpeél:u eiufdem,

fed direétio aétualis per vos eíl: inílrument1 m Logi- ,

ere, ergo direétio aétualis non poreíl: e{fe obieétum

forn1 ~1le

fciendre , vnde ens rarionis qúod

eít

illa di–

reél:io ex eo guod

lir:

iníl:rnmeñmm repugnar e!fe ob–

icél: urn formale Dialeética::. ·

S

v

B

s

E

e

T I

o

IV.

.f2.!!artumprincipale argumentum ponitur.

Q

Vano

probacur, ad quam probacionem aduer..

8,?

te, omnes Thomilhs, qui alferunt obieéturn

formale Logica:: fob quo

eífc

ens rationis;aíTerere non

elfe dirigibilitacem aétuum intelleél:us , id eíl:, poffi–

bilitatem aéluum, feu capacitatem ' illorum ad dire–

él:

ion.em

aétualem , quia alferunt dirigibiliraté talem

identificari cum

ipíis

aébbus imelleéh1s ,

&

curn ob–

ieéto mareriali Logicre, ac per confequens no.n pro–

uenire ab illa,quod neceífario requirit obieél:um for–

rnale,

fed eífe ipfam direétionem aétualem diíl:inlbm

a

porentialicare, qure direé\:io aét:ualis eíl: ens rationis

formalfter, cuius tocum fuurn eífe eíl: aétu obieétiue

in intellc8:u, aétuque depender

ah

aétuali ímelle–

él:ione cognofcence. ,

&

faciente modum rcétum ;

contra quod lic argnmentor.

Primo, quia inrer habimm fpecificarum,& obieél:ú

9e

formale fpecificans neceffario datur connexio intrin–

feca,& maxime neceffaria eífencialiter, fed ínter Lo–

gicá,& direét:ioné aétualem id eíl:, ens ratioois altua–

le,quarenus aél:uale eíl

116

potefi dari neceífaria con–

nexio fpecificati,& fpecifi cancis, ergo ens rationis il–

lud quod ponimr

a

Thomill:is non eíl: obiell:um

for–

male fpecificans Logicam. maior eíl: euidenD,quia in-

c~r

habicú,

&

obieél:urn formale fpe,ificans damr

r.e–

latio tranfcendenralis,qure eífentialis eft

&

fundar a

in

eífencia confüruenfque eífentialitcr habirum,habitus

cnim relatiuus tranfcendentalis eíl: ad obieétum ,

&

ratio euidens huius eíl: addull:a

a

D.Thoma ex

Philo–

fopho, quia cum fcientianullnrn habeat effe,quod

116

fa

cognofcitiuum obieéti,& in ordine ad cognoícen–

dum illud media ratio ne forrnali fob qua, id etl,quod

fciencia h abeat relacioné tranfcendentalem,

&

.effen–

tialem ad obiell:ú,&

Ge

f

pecificatio fci encire,

&

poc é–

cire,relatio rranfcendentalis appellacur,qure Doétrina

ab

omnibus DD. recipitur fine concrouerfia, vt cer–

tiilima:íed relado tranÍcendenralis fundara in eífen–

ria, feu ve melius loquar confürnens elfentiam, quia

relatio eíl:

cónexio~cum

perat nece!fario duo,quia ef...

fendalis,& tranfcendencalis efr maxime neceífaria ín-

ter illa duo, ínter qure damr,eífenriale enim rnaxime

neceífarium,& perpyrnurn eíl:,quia e!fcntiale efr rerer–

nre,& perpetua: vematis .obieéturn,curn nulli nec

JYi–

uinre poten tire fubie étetur in fua cónexione effentiali,

non enirn ideo horno eíl: animalrationale, quiaDeu.s

vulc,vnde in illa cónexione nullam habec caufam

fui

eífe,efi rnaxime neceífariurn,& perperuurn;hac enim

de caufa Deus eíl: ens neceífadum,

&

perperuum non

folmn

in eífentia,fed etiam in cxillentia,quia in vrra-

q

ue

racione eíl: ens independe ns fine caufa, ergo illa

relacio tranfcendemalis ,

&

eífentialis erit connexio

rnaxime neceííliria,

&

perpetua cífentialiter.

Minor przcipui fyllogifmi fic

d~moníl:ramr;nullú

9.ll

ens necef.fariurn potefr habere connexionern neceCfa–

riam,& perpetuarn curo eo,.quod non eíl: ens m:celfa.

rium,& perpetuum..fed eífentia Logica: eíl: ens necef-

fariú

& ipfa Logica in qllantú fpecificatur eífemiali–

ter fecundú fua prredicata eífentialia habet fommam

neceílicaré,& perpetuitaté eífendi,

&

ens ratiQnÍs,fen

aélualis illa direél:io rfltionis q1.1a.renus aél:ualis efi,

&

aétualirer depender ab intelleltus cognitione,

&

qua;

tenus diftinguirur ab illa poffibilirare

~auum

intelle–

étus in ordine ad direél:ioné nullo modo eíl: ens necef..

fa riú,fed rnaxime comi ngés,& aocidentale,ergo inrcr

Logicá eCfendalicer, feu eius eífentiá,

&

direél:ionem

aétualé rationis nó poreft dad necefforia

cóne"ío.~ro·

barur maior.ideo

[cien

tia Dei habet folú necelfanam

T ercio principalirer probatur bree noíl:ra f<:ntenria

omni bus argumencis, qnibus probarur in Meraphy–

iica qureíl:ione fecunda proremiali,conclulione fecun–

da, ens rationis non eífc fubieél:um per fe priinarium

Meraphyftcre 'qnre a ·gumenta

a

foniori hanc

llO•

ftram conclufionem dernonftrant.

1

connexioné cnrn .eífe 'plius Dei,

&

cú creamris pofil-

1

bilibus,& non haber necc!fariá connexioné curn crea–

cura exiíléte,quia

e!fe

Dei,

&

c:reatura:

po.ífibiles

fu~ t

eatrn