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Discurso II• .

quien no

parece .conoce otra

Deidad

que

1a·

Naturaleza misma insensible ,

é

inanimada, en

que resida la causa de ·sus operaciones ,

y

acaso por esto fué

éste

Filósofo llamado

el Fí–

sico (

1 ).

Pero si es ciega la Naturaleza ,

sin_

duda necesita

un

Tonductor :

¿

y

quién

sino

aquel cuyas leyés executa? Si la

Naturaleza

es

inteligente , razonable ., sabia ,

y

poderosa,

es el_.

mismo Autor que .la produxo ,

y

de

quien enteramente pende , que ,todo lo sabe,

y

dispone con soberano poder ,

é

inteligen-

cia (

2 ). ~---'

§.11•

.. ( I)

Nec audiendus ejus auditor Strato

'J

is'

qui physicus

appellatur : qui omnem vim divinam in natura sitam esse

censet , qure causas gignendi, augendi , minuendi habeat; sed

careat omni sensu ,

&

figura.

Cícero de Natur. Deor. lib.

1:

rzum.

r

3"·

(2)

Alii

naturatn censent esse vim qua~dam

sine

ratione

cientem motus

in

corporibus necessarios: alii autem, vim par–

ticipem rationis , atque ordinis ; tamquam via progredientem,

declarantemque, quid cujusque rei causa efficiat, quid sequa..

tui::' ;

cujus solertiam nulla ars , nulla manus , nema opifex

consequi possit imitando..• Quod si mundi partes natura ad–

ministrantµr , nccesse est mundum ipsum natura administra–

ri : cujus quidem administratio nihil habet in se ; quod re–

prehendi possit.

Ex

iis enim naturis , qu<E erant , quod effici

potuit

optimum , effeétum

est.

Doceat ergo aliquis potuisse

melius. Sed nemo ·unquam docebit :

&

siqúis corrigere ali ..

quid volet , aut deterius faciet, aut id quod fieri non po–

tuit ,

desiderabit... Sic philosophi debuerunt ,

si

forte eos pri–

mus

adspeétus mundi conturbaverat , postea , cum vidissent

mo-