Discurso II• .
quien no
parece .conoce otra
Deidad
que
1a·
Naturaleza misma insensible ,
é
inanimada, en
que resida la causa de ·sus operaciones ,
y
acaso por esto fué
éste
Filósofo llamado
el Fí–
sico (
1 ).
Pero si es ciega la Naturaleza ,
sin_
duda necesita
un
Tonductor :
¿
y
quién
sino
aquel cuyas leyés executa? Si la
Naturaleza
es
inteligente , razonable ., sabia ,
y
poderosa,
es el_.
mismo Autor que .la produxo ,
y
de
quien enteramente pende , que ,todo lo sabe,
y
dispone con soberano poder ,
é
inteligen-
cia (
2 ). ~---'
§.11•
.. ( I)
Nec audiendus ejus auditor Strato
'J
is'
qui physicus
appellatur : qui omnem vim divinam in natura sitam esse
censet , qure causas gignendi, augendi , minuendi habeat; sed
careat omni sensu ,
&
figura.
Cícero de Natur. Deor. lib.
1:
rzum.
r
3"·
(2)
Alii
naturatn censent esse vim qua~dam
sine
ratione
cientem motus
in
corporibus necessarios: alii autem, vim par–
ticipem rationis , atque ordinis ; tamquam via progredientem,
declarantemque, quid cujusque rei causa efficiat, quid sequa..
tui::' ;
cujus solertiam nulla ars , nulla manus , nema opifex
consequi possit imitando..• Quod si mundi partes natura ad–
ministrantµr , nccesse est mundum ipsum natura administra–
ri : cujus quidem administratio nihil habet in se ; quod re–
prehendi possit.
Ex
iis enim naturis , qu<E erant , quod effici
potuit
optimum , effeétum
est.
Doceat ergo aliquis potuisse
melius. Sed nemo ·unquam docebit :
&
siqúis corrigere ali ..
quid volet , aut deterius faciet, aut id quod fieri non po–
tuit ,
desiderabit... Sic philosophi debuerunt ,
si
forte eos pri–
mus
adspeétus mundi conturbaverat , postea , cum vidissent
mo-