Discurso
IL
·hubiera , dice Atico, célebre
Platoniano', 'una
animada fuerza ,
ó
virtud , que corriendo el
·Universo
todo,
lo
ligára ,
y
contuviera ; nunca
pudiera
ser
tan admirable fa
disposicion ,
y
hermosura
del Universo : nada
menos
se
po–
.dria esperar la
suspension
que nos
causa
sü
-orden ,
y
concierto sin esta
animada
fuerza,
sin un racional .,
sabio ,
y
prudente
Rector,
que la gobierne (
1
).
Si
advertimos
lo que en
-el
Discurso " antecedente
dexamos
dicho en
orden á la Trinidad Platónica , entenderémos
que
eu
sentido de es-te ·Filósofo las
voces Na–
turaleza , Animo del Universo,
y
Espjritu,
ó–
Deid¡ad
t-:ercera ,
son
sinónimas.
En el mismo
pen-
·bus omnibus ornatum afferre dicat, atque ejusmodi esse quem
sua vi singula moderari ac regere
crete·rI
quoque libenter
..concedant. Naturnm porro , aliud esse hihil, quam Animum,
eumque certe non rationis expertem; indeque concludat, om~
nia qure
naturre vis efficiat,
Pr-ov-identire c'<.msifio íieri.
Atticus
apud Euseb. de
P1~,teparat.
Evang.
lib..15.
-cap.
1 2.
( 1)
Nam si . vis una quredam animata non esset ,
qure
uni–
versa pervadens ,
colligaret
eadem atque contineret ,
num4
:quam
hujus in tmiversi di,sposition~ tantum , vel sapientire,
-vel pulchritudinis cerneretur. Et ejusd-em profeéto crecitatis
est , uti civitatem aliquám egregie sine conjunéHone habitu–
ram sperare ; ita huic universo , eximiam illam ac singula–
.rem, quam cerniIJ?US partium omnium speciem , defendere te
raciocin-ando posse arbitrari, nisi ea similis alicujus communio-,
ne cons.ocies , -atque
devincias.
Auicus
"/ud .Euseb. u~i supr_a~