Previous Page  166 / 416 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 166 / 416 Next Page
Page Background

Discurso

IL

·hubiera , dice Atico, célebre

Platoniano', 'una

animada fuerza ,

ó

virtud , que corriendo el

·Universo

todo,

lo

ligára ,

y

contuviera ; nunca

pudiera

ser

tan admirable fa

disposicion ,

y

hermosura

del Universo : nada

menos

se

po–

.dria esperar la

suspension

que nos

causa

-orden ,

y

concierto sin esta

animada

fuerza,

sin un racional .,

sabio ,

y

prudente

Rector,

que la gobierne (

1

).

Si

advertimos

lo que en

-el

Discurso " antecedente

dexamos

dicho en

orden á la Trinidad Platónica , entenderémos

que

eu

sentido de es-te ·Filósofo las

voces Na–

turaleza , Animo del Universo,

y

Espjritu,

ó–

Deid¡ad

t-:ercera ,

son

sinónimas.

En el mismo

pen-

·bus omnibus ornatum afferre dicat, atque ejusmodi esse quem

sua vi singula moderari ac regere

crete·rI

quoque libenter

..concedant. Naturnm porro , aliud esse hihil, quam Animum,

eumque certe non rationis expertem; indeque concludat, om~

nia qure

naturre vis efficiat,

Pr-ov-identire c'<.msifio íieri.

Atticus

apud Euseb. de

P1~,teparat.

Evang.

lib..15.

-cap.

1 2.

( 1)

Nam si . vis una quredam animata non esset ,

qure

uni–

versa pervadens ,

colligaret

eadem atque contineret ,

num4

:quam

hujus in tmiversi di,sposition~ tantum , vel sapientire,

-vel pulchritudinis cerneretur. Et ejusd-em profeéto crecitatis

est , uti civitatem aliquám egregie sine conjunéHone habitu–

ram sperare ; ita huic universo , eximiam illam ac singula–

.rem, quam cerniIJ?US partium omnium speciem , defendere te

raciocin-ando posse arbitrari, nisi ea similis alicujus communio-,

ne cons.ocies , -atque

devincias.

Auicus

"/ud .Euseb. u~i supr_a~