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LO G I C LE.
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I.
Ve nat/ltra Diale!Jic&?,.
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Vtrum
dialeólica
Jit
fcientia.
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o
I.
Sententia aduerfarin proponitur.
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R
1 M A
fencentia
eíl:
aíferentium,
Logicam non cífe proprie fcien..
tiam ; hanc fententia111 tenent Zi–
mara de natura Logicx,lib.
1.
cap.;.
Boetius in Porphyr.ium,
&
pene
.,
""
omnes Gra:ci Ariíl:otelis interpre-
tes,nouiffime Zabarela lib.
1.
Logicx, cap.5. P.Smi–
gleGcrs, tom.I. dial. difp.1. qua:íl:.5.
P.
Dandinus de
rnrpore animaro.P.Balius prolog.part.2.cap.11. qua:
fententia
his
probatur argumentis.
·
1
Primo
a
Zabarela hoc, quod
dem0nfrra~ionem
vocat,vtinam probabilicatem attigiíTet. Tora rraéta–
tio Logica: efl: de fecundis nocitionibus : fed
de
his
non
porcíl: dari fcientia: ergo Logica qu<E de ripGs
agir,non eíl: fcientia. minor Ge probacur, quia fcien–
tia non darnr de comingentibus , fed de neceífa–
riis , & fcientia non eíl: de encibus rationis , fed de
ente reali; atqui fecundCE intentiones non fonr en–
ria
realia,
fed
ratio nis, n0n funt neceílarfc:e, íed con–
tingentes: ergo de bis non datur fcienria:ergo Logi–
ca, qu<E, &c.
1
Secundo Probatura Smigleíio: de ratione fcien–
cire eíl: vt
fo ,
&
agat de his , qua::
ilin~
hlia
fe–
cundum naturam, fou qure in
fe
ipíis,
&
in fua na–
rnra non ex nobis habent principium, vt
íint
ra- '
1ia; fed Logica eíl: de operarionibus inrelleétus dí-'
.
~igibilibus, qu~
11on
fum:
rales ex natura rei , neque
111
fe
ipf1,1m habe)at principiUm, vt dirigantur , fed in
1
nobis, & nofha díreétione, qure
fir
per inrelleél:um:
1
ergo Logica non
dl:
verc fcienria.maior ex Ariíl:orele
1
paree. in
6.
ethicor. cap.4. vbi ex hoc probat, arrem
1
non eífe fcienriam, quia ars
fir
de his, quz non
funt
fecu_ndul:1 naturam,fed ex nobis, v.g. domus non ha.–
be~
m fe
1pfa,_
neque in fua natura principi um, vt
fa
~alis
, hoc e111m natura rei non poíl:ulat; .fed nos per
rnrelleél:um habemus varios modos a:dificandi· do-
mum: ergo.
•
;
Tenio de ratione fcientire eíl-, vt habeat veras
de~
demoníl:rationes ; fed Logica nullas haber veras de–
moníl:rationes : ergo Logica non eíl: fcientia. maior
1
clara
~íl:,
minor probarur: nam licet Logica demon–
íl:ret propdetates
ex
natura operationum prouer1ien–
res,
&
h<E demoníl:rariones
íint
vera::,nihilominus nó'
funt
proprire Logicre,
s1'11
hyíicre, ergo Logica
nullas haber; quod autem
ad
phyGcum fpeél:ent,
fic
probarur;nam co,nGclerare rationem n;;ituralium ope–
rarionum fpeél:at ad illum , qui de namris rernm
agit; fed dum fiunt demonfl:rat10nes in Logica; v.g.
quod fyllogifrnus topicus generet opinionem, quod
demoníl:ratinus generet fcienciam, quia procedit
ex:
nece(fariis,
&
quia procedit
ex
narnra ipfarum ope–
rationum,& fundarnr in coníideratione illarnm;ma–
teria taliun1 de111oníl:rqtionum fpeétat ad phyGcam:
ergo dc:rnonfirationes
ha:
ad phyúcam fpeétam;cum
ad
illud fpeé'cet agere de proprieratibus alicuius,
ad
quod fpeél:at agere de forma feu eífenria illius,quan–
doquidem proprietates Cequanmr naturam
iUiu~,
cuius proprietates
funr.
Qgano omnis fcientia eíl: coanitio conclufionis
4
nece(fat:ire deduétre
ex
pri[\cipiis
~1eceíTariis,
vt Ari–
íl:oteles paffim Ccribit: fed Dialeética ex folis proba–
~ilibus
di!ferir,vt tradit Ariíl:oteles z..topicQ_r. cap.
t.
&
2.& lib.
~·mEt.cap.
1.
text. 12. ergo
fieri
non potefr.11
vr
Dialeética
Ge
fcientia;qriod
G
id de fola pme topi–
ca diétum affcrns : íl:atim
i
1feram,faltem eam Diale-–
éticre parcem, qua'.: dicicur
to
pica, non e{fe
fciemÍ~m
&
longc minus
eam
panem, qua: fophiíl:ica dicirnr,
&
tradirur libris Elenchorurn; nam valde alienum
eíl:
a
fcienriad~ceptorium
confüruere fyllogifmum, -
qui efi
~nis
huius partis Dialeél:icre.
~into
omnis
fcienti~in
re aliquacerra, &
ddi-
$
nita vpfari deber,
qua=
eíl: Ariíl:orelis fentencia ple–
rifque in locis;vt 4.mer.cextn
¡
.&
lib.t
1.
cap.6.
&
1.
poíl.cap.23.textu
4~.&
czrerorum omnium
philofo~
phormn, quia alias c0nfunderentur fcientire ínter fei1
neque vlla earum eífec diíl:inél:io; fed Dialeétíca nul–
lum haber fubieél:um cerrnm, ac definiturn, de
quo
diíTerat , fed per omnium rerum genera vagamr,
ve
a·perte docet Arifioreles
+
mer. textu
5.
ac
i.
pofr.
cap. 8.ergo.
Vlrimo Ge probat Balius. Logica neque racione
(j
fubieéb, neque ratione obieéti, neque ratione finis,,
neque ra ri ne medí
j
eíl: fciernia proprie diéta: ergo
nullo modo eíl: fcientia proprie:a11teGedens probarur
primo de fubieéto,quia fubieétum
fcienti~
e!t ínrel–
lelh1s qni,vt docet Arifroteles,deber per fe perfici ab
illa;fed Loaica non efl: huiufmodí habitus,ordinarur
o
r
.
enim per fe ad icientias acquirendas: ergo rauone
fubie<iti non eíl: propria,& vera .fcientia, fecundo ne–
que ratione obieél:i,quiaobieétum fcientire deber eífe.
ens reale; [ed Logica non habet pro obieéto ens rea–
le,fed ens rationis:ergo ratione obieéti non eft.fcien-
tia;nec racione finis;finis enim fcientiz vere,
&
pro–
\ pric diéta=: eíl: c?gn_ilios
&
omn!s fc.ienria proprie di–
}él:a eíl:
fui
grat1a, Ita vt per fc1ennam fc1amus tan-
tum
vt fciam\li&,
&
nihil aliud per illam
appetamus~
fed Logica non experimr per fe,quia efr propter alias
fcientias: ergo non eíl: fcienria ratione fin is , peque
eriam ratione medij,quia non habet Logica veras
&
perfeél:as definiciones; cum enim verfetur circa ens
rationis)quod efi: ipGus obicétum , non poteíl: veras, •
&
perfeétas definiciones habere , qua: funt media
fcientire:ergo nec ratione medij eft [ciencia.
SEGTIO