Discurso I.
§.
IX.
4 3
Era tambien comun en el Gentilismo
apropiar
a
los grandes hombres ' en significa..
don de su alto heroismo, nombres di vinos, lo
que tampoco es desconocido entre los Israeli..
tas, como en su lugar hemos expuesto (
1).
Aun entre nosotros es comun, quando nos ex–
plicamos en idioma latino , dar
a
las Santos el
epiteto de
Divus,
propio de la Di vinidad , co..
mo
Divus Thomas
,
Divus Augustinus
,
deno–
rninacion derivada del Gentilismo. Daban los
Romanos este epiteto
a
SUS
Emperadores '
a
quienes contemplaban en vida como divinos,
y
nee Veneris vocabula consecrata sunt, vitiosarum rerum, ne–
que naturalium; quanquam Vellejus aliter existimat : sed ta–
men ea ipsa vitia naturam vehementius s<Fpe pulsant. Utili–
tatum igitur magnitudine constituti sunt ii dii, qui utilitates
quasque gignebant. Atque his quidem nominibus, qu<F paulo
ante dicta sunt
a
me, quce vis sit, in quoque declaratur Deo.
Cicero de Natura Deor.
lrb.
2.
cap.
23.
(1)
Suscepit autem vita hominum , consuetudoque commu–
nis , ut beneficiis excellentes viros in Crelum fama, ac volun–
tate tollerent. Hine Hercules, hinc Castor,
&
Pollux , hinc
.lEsculapius, hinc Liber etiam..... Hine etiam Romulus, quern
quidam eundem esse Quirinum putant , quorum cum rema–
nerent animi, atque reternitate fruerentur , Dii rite sunt ha–
biti : cum
&
optimi essent,
&
reterni.
Cicero de Natura Deor.
lib.
l.
cap.
lf.