)0
Discurso I.
.cen hijo de Venus , que en otro sentido nada
es mas que Ia naturaleza misma ,
y
de aqui
la xerga de fabulas con que raciocinan los
Poe:–
tas
(1).
4
z
Ent re los dones que atribuye el Gen–
tilismo
a
una suprema causa, no eran meno–
res los pertenecientes
a
SU
alimento ,
y
ves–
tido , que los de su salud, tranquilidad,
y
buea.
eXltO
en
SUS
empresas ,
a
todo lo que
foe
con–
siguiente consagrar nombres di vinos (
z
).
Las
vir-
( r) Tu modo nobis retherie Deus"in tern pore ass'iste , ami–
citire factor ,
&
arcanorum Sacerdos Cupido , baud quaquam'
prv us infans , qualem ludendo fingunt pictorum manus, sed.
quern prima rerum omnium primordia procrearunt , perfec–
tum ,
&
consu~matum
jam inde ab initio genitum. Tu enim·
ex
obscura, atque confusa deforrnitate universum hoc effi–
giasti : proinde tarnquam sepulchro aliquo communi totius
mundi sublato , circumfuso chao, videlicet , illud quidem in
ultimi Tartari secessus fuga prtecipitasti '
ubi vere Stant:
ferrati postes, atque rerea limina portis.
Lucian. Dialog.Amores.
(2)
Multre autern alire naturre Deorum ex magnis beneficiis·
eorum non ·Sine causa'
&
a
Gr<Ecire sapientibus '
&
a
majo–
ribus nostris constitutre , nominatreque sunt. Quidquid enim.
rnagnam utilitatem generi afferret humano , id non sine di–
vina bonitate erga homines fieri arbitrabantur. Itaque tum
il~
·
lud ,
quod erat
a
Deo natum , nomine ipsius Dei nuncupa10·
bant: ut cum fru ges Cererem appellamus, vinum
aute~
Li–
berum : ex quo illud Terentii
Sine Cerere
,
&
Libero friget Venus:
Cicer..de.
Natura
Deorum
lib.
2.
cap.
23. ·