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Discursa

I.

bres, pestes,

y

otras calamidades , atribuidos,

y

con razon

a

un

Supremo Ordenador , hacia

tributar obsequios singulares , segun la singu–

laridad de los beneficios recibidos. Se suelen

Hamar Dioses , dice Plutarco, aquellos clones

q.ue

de los misrnos Dioses recorrncemos , como

quando llamamos al vino Baco, al pan Ceres,

al

fuego Vulcano; pero todo esto nada es mas.

verdadero ' que si 11.amaramos

a

los estambres,

o

hilo de una tela Texedor,

a

las xarcias de

un navfo Pilato ,

ya

las medicinas Medico.

No

son los clones Dioses , sino aquellos de cuyo

beneficio

los

recibimos (

1).

Dieron

el nombre

de

(1)

Nisi

enim attentissime caverint, imprudentes numina in

spiritus, flux us , sementes , arationes., terrreque adfectiones,_

&

tempestatum matationes permutent, atque dissipent, ut

ii

qui Bacchum pro vino , Vulcanum pro flamma accipiunt. Sic

&

Cleantes alk ubi Prose-rpinam ( qure Grrecis est Phersepho-–

ne) ait esse spirit um, qui per frages dum fertur, interiml–

tur,

&

quidam Poeta demessoribus dixit:

Cum ·leeti juveries Cereris jam membra secar-ent.

Hi

sane nihi'l ab 'iis differunt , qui vela , rudentes ,

&

ancho–

ram pro gul;ernatore,

&

fila ac stamina pro textore,

&

cya–

thum, mulsum, vel ptisanam pro fuedico

habent~

,Adde quod

pessimas,

&

impias isti opiniones excitar'lt, qui deorum no–

mina rebus sensu animaque carentibus,

&

usu hominum ne–

cessario pereuntibus imponunt: qure ut dii sint , nullo modo

hitelligi potest. Non. enim-Deus res est ani1I1<e expers.,

&

ma–

nibus hominum subjecta aut obnoxia : sed deos inde cehsui-

mull