Discursa
I.
bres, pestes,
y
otras calamidades , atribuidos,
y
con razon
a
un
Supremo Ordenador , hacia
tributar obsequios singulares , segun la singu–
laridad de los beneficios recibidos. Se suelen
Hamar Dioses , dice Plutarco, aquellos clones
q.uede los misrnos Dioses recorrncemos , como
quando llamamos al vino Baco, al pan Ceres,
al
fuego Vulcano; pero todo esto nada es mas.
verdadero ' que si 11.amaramos
a
los estambres,
o
hilo de una tela Texedor,
a
las xarcias de
un navfo Pilato ,
ya
las medicinas Medico.
No
son los clones Dioses , sino aquellos de cuyo
beneficio
los
recibimos (
1).
Dieron
el nombre
de
(1)
Nisi
enim attentissime caverint, imprudentes numina in
spiritus, flux us , sementes , arationes., terrreque adfectiones,_
&
tempestatum matationes permutent, atque dissipent, ut
ii
qui Bacchum pro vino , Vulcanum pro flamma accipiunt. Sic
&
Cleantes alk ubi Prose-rpinam ( qure Grrecis est Phersepho-–
ne) ait esse spirit um, qui per frages dum fertur, interiml–
tur,
&
quidam Poeta demessoribus dixit:
Cum ·leeti juveries Cereris jam membra secar-ent.
Hi
sane nihi'l ab 'iis differunt , qui vela , rudentes ,
&
ancho–
ram pro gul;ernatore,
&
fila ac stamina pro textore,
&
cya–
thum, mulsum, vel ptisanam pro fuedico
habent~
,Adde quod
pessimas,
&
impias isti opiniones excitar'lt, qui deorum no–
mina rebus sensu animaque carentibus,
&
usu hominum ne–
cessario pereuntibus imponunt: qure ut dii sint , nullo modo
hitelligi potest. Non. enim-Deus res est ani1I1<e expers.,
&
ma–
nibus hominum subjecta aut obnoxia : sed deos inde cehsui-
mull