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De la Teologfa -de los Griegos, &c.

37

I

mo ya en otra parte hemos notado (

1).

50

Lo que podemos concluir es, que aun–

que Platon pueda interpretarse por la creacion

propiamente dicha , no dexa de haber lugares

obscuros en sus escritos , que pueden enten–

derse por la preex1stencia de la materia.

1!--

lo

rnenos , si afianzamos el concepto de Pl

~

- en

Plutarco sobre la presente controversia, como lo

hace nuestro Academico, poco habra que discur–

rir sob re los sentimientos de aque1Fil6sofo,quien

en

senti~

de Plutarco, no solo conocio una rna–

teria innascible,

o

que carece de principio,

y

por

consiguiente eterna; sino que unicamente .cono–

ce

a

Dios por Autor,

y

Padre del Universo, no

de

la materia que sirvio

a

SU

ordenacion (

Z).

Aaz

En

(r)

Tom.

II.

Discurso

II.

Articu!o

4.

(2)

Ante hac , omnia ratione ,

&

ordine carebant. Verum

ubi deus aggressus est digerere universum , ignem primum,

aquam terram ,

&

aerem ( quie vestigia quidem suarum for–

rnarum aliqua habebant , ita tamen affecta erant , ut par est

universum esse

a

quo deus absit) hrec ergo primum confor–

rnavit specie

&

numero quodque suo : .•• Quibus verbis ma–

nifestissime docet, non corporis simpliciter, non molis, non

materire, sed concinnitatis in corpore , pulcritudinis, simili–

tudinisque deun'I fuisse patrem ,

&

opificem....

In

Politico

(Platoni~)

Parmenideus hospes mundum

a

deo compositam

rnulta a1t bona esse adeptum , si quid habet vitiosum ·aut in–

commodum , id ex admixto priore habitu inconcinno ,

&

bru–

to habere.

Plutarc. de Anim.procreat. inTimieoPiat. descript.