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~~dl:.

1I.

Vtrum

GenUJ,e§

Dijfarentia

natura rei.

f~cun ~ario

ridendi: fe d rifus eíl: aétio fenlibilis, pe·

animali, eíl: fenftbile, & ex vi proprij coníl:ituriui

for~

tl t

enim neceífario organa,

&

fen fus,quibus fiar : er-

maliffimum coníl:imtiuum rarionalis, fed folum ma-

go principium illi us eíl: principium Ceníiti

1

.rnm , aut

ce'rialicer identificarnr cum ipfo: ergo rationale· non

fe.nfibile: ideo enim principium vifionis, & audi tio-

ell: fenlibile per a11imal, fed potius

a

fe

ipío

dl:

t al.e

ms efr principium fenfiti uum aut fenGb ile,qui a vilio,

quarenus diftinguirur

ab illo

animali.

&

andirio fun coperacio nes fe nl

ibH

es,

qure

requiru'nr

~od

arnplius patee ex fopradiéto argumento

de 39

organa fenGdua; fed rationale e.íl: principium opera-

aél:u ridendi.

t i

o

nis ridendi

qu~

efr fenfüiua,aur fe nGbilis,& requi-

Vrgerur amplius, effenria diuina idencificarur

cüm

4e1

ri.t

~rgan_a fen~dua

ad

~ui ex:~rcit:i~m.

ltem

eífe

prin-

re~ationibus,

&.relaciones cum originibus, & perfe-

c1prnm ndend1 conuemt ranonalt, non quatenus eíl:

él:tones

neceifan~

cum aéHbus liberis , & quia

h~c

r atio illa animalis communis homini -,

&

<:quo , alias

idemificaeio

ell

materialis, & compatitur cum

difiin~

e quus

riderec ratio

ne

animalis , fed guacenus diíl:in-

él:ione formalí ex natura rei non poceíl: dici in veíl:ra

gui tur ab illa: ergo quaterius diíl: inguimr ab

illa

ell

fententia ,eífentia diuina formaliter eíl: relatio , vel

fen libile.

perfo~a

diuina coníl:iruimr formalicer relacione,

fed

34

y rg.erur,

&

declarnrnr amplius hoc ipfum : quia

poti13s formalicer conllicuirur origine, neqne perfe-

ranonale Petri qnatenus diíl:inguitur ab animali

ip-

ll:io necerfaria,

vt

immenfüas in

veíl:~a

femontia po-

fiu s

vel

eíl: purum fpirituale ,

vel

purnm corporeum,

cefl: dici forrnaliter aétus liber propter eandem ratio-

vel mixtum ex corpore, & fpiritu,primum eíl: falfum,

nem: fed racionale diíl:i11guirur ex natura rei ab e.ó

q uia iarn

n~n

Gmplicicer rationale,fed potius purc in-

animali, &c. licet rnacerialiter identificernr cum

illo:

celleél: uale,vt Angelus e(fec,quod nó eíl: yerum.Dein-

ergo racionale non eíl: animal formalirer,

&s.

fod ra-

de: quia

íi

eífet [ubfi:antia pure fpiritualis, ve Ange-

tionale formaliter quacenus tale_ eíl: viuens f.enfibile¡

lus, non e!fei: corru ptibile & monale, eo modo, quo

vr paree ex diétis: ergo non eíl: tale foi:;maliter per

A!lgelus efr,(ed potius incorruptibile vt Angelus:fed

animal: ergo for malicer ex fe

eíl:

tale, ac proinde vt

fides no !ha docet, hominem etiam ve rationalem eife

difiinguitur ab animali erit animal; vnde dabitur

in

corrupcibilem,& mortalem: ergo homo non eíl: pure

vnoqaoque indiuiduo horninis duplex a-ni mal ex

na-

fpirirnalis. Prrecerea: quia rarionale diíl:inguitur

ab

rura reí diíl:inéturn: [ed non eft maior ratio de animá-

anima , tanquam totam a parte, ergo rarionale fupra

li ,

quam de rátionali, ergo darur duplex rationale.

anímam addit ali quid ; fed non aliud

pr~cer

rnate–

riam,

&

vnionem : ergo addit e(fe materiale,

&

cor.

poreum fupra animam

f

piricualem;ergo rationale non

cíl:

pure

fpir iruale 'in hornine ex natura rei forrnalicer.

3

5

Nec

efl:

pu

re

corporeum vr euidens eíl:: quia quod

eíl: pure corporeum non eíl: imelleél:uale , nec libe–

rum :

fe

d raci

onale eíl: intelleétuale, & libernm,ergo

non eíl:

pu.re

corporeurn.

3 6

Ergo eíl: mixtutn

ex

corpore:

&

fpiritu: erg0 fenG–

tiuum: patee manifeíl:c: qui-a anima rationalis vnita

corpori exercet operationes per organa feníitiua,

vt_

ell illa,

de

qua iam egimus, rifus. nimirum ergo ra–

tionale, quod componitur ex

e

ali anima vnita corpo-

ri

ell fenfitiuum .

·

37

Dices, rationale vt di!Hnguitur

a

parte rei forma-

lirer ab animali non eife feníiduum, auc fenfibile,

fed folum m;icerialiter,

&

identice quacenus identi–

-ficatur rea · "'r cum animali.

38

Contra, quia rationale,

vt

rationale eíl: eífemiali-

cer fub omni rednplicatione,

&

quatenus formalirer

diíl:inguirur ah

~nimali ,,ili~i~1cipium

ratioc¡:inandi

cum depende ncia

antec~tl

a fenfibus

&

ab orga..

nis: quia

cum

intell eétus humanus

Gr

tanquam tabu..

la

rafa in qua nihil

lit

fcripcurn,

ex

eo quod nullas

ha–

bear

a

principio congenicas [pecies) indiget fine du–

biG

organis corporis,

&

potentiis rnaterialibus , me–

diis

quibus,~

mediaqtibus aétibus earú accipiat fpe- .

4111 ..

~

..

·w¡¡¡¡.~b.2.obíeétis,

eo modo quo diximus libris de ani–

rna,erg

·

tencia incelleél:iua debet e{fe alicuius

principij fubíl:an

lis, in

qu0

formaliffime racione

talis incellell:us

& (

vt per i

elle6l:um exerceac rario–

c!nationes diél:as) dentur or

&

potentire mate–

riales fenfüiure : ergo ipfum form· le principium de.

bet

eífe Cenfüiuum ,,ipíique quacenus rationali debet

conuenire tale pr<Edicatum Cenlibilis : patet hrec con–

fequentia: quia tale principium

qnarenus

rationale

fo rmaliter'

&

vt diCl:ingúitm:

a

perfeél:o intelleél:iuo,

Angelo nimirum petit potenciam inrelleél:iuam,

&

racionabilem antecedencer dependent em rieceifario

a

fenfib ns: ergo fo rmalicer quatenus cale debe t habere

fenfu s

a

quibus dependeat

(

Vt

diximus ) calis poten·

ti-a imelleétiua : fe d

non

poteíl: habere cales fenfus

_nifi ipfnm quacenus.rationale

fit:

fenG tiuurn,

auc

fen–

fibile, hoc efr radix fenfu um ,

&

fe nfati onurn : ergo

quatenus

rationale fo rmaliter ,

&

vr difünguitur ab

S

V

B

S E C T 1 O

IL

Phi

quartum A,rgumentnm ponitur.

Q

Varto

lic

argurnencor principaliter: fi daretilr

4i

diíl:inél:io illa ab Scotiíl:is excogitara media in-

ter realem,

&

modalem,qu~

verfaremr inrer

animal~

&

rationale,incet omnem gradum fuperiorem,

&

in–

feriorem ,

&

candem incer omnes formalitates,nullo

modo daretur, neque eifet poffibilis di fiinél:io r'atio-

nis ratiocir;iatre, qure haber fundamen'tum in rebus :

fed

eam-ponunt: omnes Sc<nifüe curn Scoto,

&

om-

nes tam Philofophi, quam Theologi

&

falfiffimum

eft,

&

maximum abfurdum contra ipfarn euidencem

experiemiam negare talem diíl:inl\:ionem!pluraenim

font,

Vt

de fe patee, qure ratione diflinguuntut,

Vt

ipG

Scotifh~

aíferum diíHngui aétum liberum

a

ne–

ceffarío in Deo íine diíliné\:ione forrnali

e~

natura rei.

Deinde quia

a

parte rei dacur

e~s

racionis cum fun–

damento in re vt

func

relationes.,, negationes,

&

pri.;

uationes ratioais: ergo darnt diíl:inéHo

rationis: <f·~¿t

difünél:io fequitur ens,

&

non eíl: maior ratio de

J} - •

fünél:ione radonis ,

ac

de ence rationis cum

funda~ ~.

·•.

mento ,; ergo non datur diíl:inétio

ex

natnra rei

for-

'

malis, quam Scotiftx affirmanr.

.

Maiot vbi lita

cíl:

coca

difficul~as,fic

prohatur:quia

42

de quibufcttmque formalicatibus Cola ratione difiin–

él:is potelt verificad duplex

p_r~dicatum

concradiél:o–

rinm, negado fcilicet,

&

affirmatio, conueniencia

&

non conuenientiá, aut difconueniencia : atqui

hrec

funt

rnotiua, qure efficaciffima vocantur ab Scoti íl:i.s

ad probandam diíl:inétionem formalem ex natura re1 i

ergo non datl1r

illa,&

li

darur, r1on dabitur difiinétia

' rationis) quia vbi dacur dillinél:io

a

parte reí, fuper•

perfluic diftinél:io rationis : quis enim concipit diftin·

ll:ionem rationis

in

ter Petrum,

&

Ioanntm, clim

ma..

iori polleanc diíl:inél:íone? & ratio

a

priori eíl: ) qu ia

ve

fiar

diftinél:io rationis, debet concipi ah intellc

aliqua dill:inll:io, qure

a

parce reí non

d~

ar

l

tn°

celleél:us concipic incer orn nes forrnalitaces foperio.;;

res'

&

in

fe~·

res diíl:inél:ionem

'qu~

vere datur e}f

natura rei,J,¡¡¡

,vos : ergo

n

lam fiogic difrin6tionemg

ficut

in

a fententia nulla fingitur idenri ras per rar

ínter

animal,

&

rationale

~quia

intclleétui

non

,