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34

8_

Logica Difp. V

l. ·

Ve Dilferentia.

i

1001

¡

nis,& ideo Petreicas in fencenria aduerforiorum

ac proinde ratione

par~icularis

entis eífe creatum non

non eíl: homoJed modus borninis,quia non conuenit

repugnare exiíl:ere.

illi definitio eífencialis horninis:fed rationi cread có-

Con era , quia ille conceprns parricularis entis,

&

Go

uenit definido elfencialis enris ex nacura reí: ergo

ex

ille cornmunis conueniunc

in

rarione entis,ergo vrer-

nacura rei non eH modus entis,(cd cns.Minor íic pro-

que conceptos íncludit rationem encis,ergo

illa

ratio

barur;quia hrec

etl

definido entis,eíl: illud, quod non

entis non diíl:inguicur

ab

illis conceptibus:cum vter-

repugnat exiíl:ere:fed illud cífe crearlirn non repugnat

qne dfencialitei:

íic

ens:nam

íi

di~inguicur,iterurn

re-

exiílere, quod paree manifeíl:e; quia al\:u exiíl:it fed

die ídem argnmentum,quia id, quod diíl:inguitur

eo

quod aél:u exiíl:it non reªpugnar exifl:ere, licue qui lo-

modo,quo diíl:inguicur,dicic negationem illius,a quo

quicur non repugnar loqni:

&

quia ignis calefacir,

diíl:inguicur, ac proinde non eít 1llud:

fed

illud ve di-

non repugoac calefacere, ergo ratio cread non repu·

fl:inguicur ab enre non repugnar exiíl:ere, liquidem

gnat

exi íl:ere: ergo conuenic illi definido enris real is.

exifl:ir: ergo

eíl

ens: ergo vel non difünguicur aben-

6

Refpondes negando quod non repugnet exiíl:ere:er-

ce vilo modo, vel procedendurn eft in infinicurn.

5

go

repugnar exiflere,negas iterum confequentiá. Sed

Pr~rerea:

quia illa ratio partícularis entis conue-

6I

<>ontra, & in prirnis negas duas conrradiaorias, dein- ·

nic cum rarione cornmuni entis iu racione entis,& dif-

de:ergo negas,non repugnare exiíl:ere:ergo concedis,

connenit in racione creati:ergo iarn in

illa

differentia

&

aflirmas repognare ex1íl:ere:pacec confoquétia,quia

· darur alía diíl:inébo

ex

narnra reí, videlicec incer ra-

vc

(~pe

di

xi

,dnplex negario affirmat: fed negare non

rionem entis parricularem, & racionero creaci,de qlla

repugnare,cíl: negare negacionem repugnanrire: ergo

racione cread poffunt fieri omi;i_ia argumenta fupra

eíl: deíl:rllere ncgatio11crn rcpugnantire multiplicando

faél:a,qnod probác

ne

eí.fario rationem encis liue par-

duas negationes:ergo affirmas:vt v.g.(1 quis hanc pro-

cicularé,Gue córnuné

non

di íl:ingui vllo modo ab ea,ac

poGcionem ha!rtricam dicerer, non ell Deus, & ego

proinde eneruanc euidenrer vim argurnétorum Scoti.

negarem dice ns , nego hon e

!fe

Deum, quod ex fide

S

v

B 5 E

e

T 1 0

I V.

Cacholica reneor negare, aflirmarem abfolme elle

Deum

&

mea propolicio effet Cacholica & de fide. '

Amp!it/,s confirmantttr argumenta fapradiéla.

57

Prrecerea,

quia

ru tibi ip(i conrradicis,dum ira lo- -.... ACcus liber,& neceffarius in Deo per vos non di-

G:z.

queris & alfer1s

1

cffe

falfum,qllod ancea verum cffe di-

íl:inguunrur

ex

narura rei:Ced aél:us

lib.er

,

ve

aél:us

cebas,& aflirmabas;vnde

ru

ipfe, qui afferis dari me-

liber,qno Deus amar creaturas exil1ences,conuenic

diú inter duas concradiél:orias contradiél:ioné inuol-

aél:u libero, quod hamo amat libere aliquod obieélú

uis,

&

impoffibilia coniungis, quod

ve

clarills paceac

in racione liberi aél:us,& non cóuenit

in

racione necef-

ponamus exempfom in hoc indiuiduo,de qoo interro-

fa

ria aél:us,quia aétus líber crea tus nó eíl: neceffarius:

go

a

re

~n

lit

ens,& vt pertinacite r defendas

tuá

opi-

ergo eadé res,qu.e non diíl:inguicur forrnaliter

a

parce

nioné,inrerroeanti rnihi

a

ce,an Gr ens?cn ais,non eíl:

re1Jed efl omnino eadem ex natura rei fine aliqua di-

, ens:inquiro

a

~e,an

verum dicas?quando dicis,non eíl:

íl:inétione in fuo effe poreíl: cóuenire,& non cóuenire

ens,an falforn proferas?(i falfum profers,métiris,quia

cú alio:ergo argnméca Scocillarú fúdara in cóueníétia

fciens., re

falfum loqui

falfo

loqueris, quo<? eíl: con era

&

nó cóueniécia nó probác diíl:inél:ioné ex na cura rei.

meneé

ire,ac proinde mentiri,vnde

{j

fal(um eíl:

dic~re,

Vrgecur:Dens ve eíl: fubíl:anria fpiricualis completa

63

hoc indruiduú r:ó eíl: ens:ergo erit verú dicere,eíl: eus.

conuenit cum Angelo,& non ccrnnenit in qnancú eíl:

5

g

Si aurem verc dicis quando dicis. non eíl ens: er-

Deus,& in quátú eL1 infinita fub!lácia

a

fe:ergo in Deo

go

ego verc Jicam' dicendo non efr ens,ergo incidis

darnr diíl:inél:io

a

parte rei incer fubíl:anciá cornplerá

fo

aliud membrú,(cilicec non ens;ergo non darnr me-

fpiritualé, & Dcum:pacet ha:c confeqnétia quia inrer

diú inrer ens & non ens:parec ha:c confequencia quia

Deú,&

fi

bílár iá fpirirnalé,& cornplecá,qure repericur

ft

daretur medium, vere poffem affignare illnd, quod

in

ipfo

darur cóueniétia;

&

nó conueniécia,fen difcó-

neque effet vnum,nec alcernm:atqui vere non pocell,

ueniécia;fed

h;t!

raciones per re probár difünél:i·oné ex

affignari ali quid quod non

fob

aliquo ex illis rnébris

.natura rei:ergo probabúc eriá in Deo ral .... i.1·rninétioné.

(non cornprehendarnr) ens,non ens:ergo non datur

Sed null0 modo datur tal is difbnétio in Deo:ergo

64

mediú. Minor ha:c el1 clara: quia quando recedirnn'>

ralia arguméra non probanc illam diílinétionern nec

ab vnó rnembro,neceffario incidimus in aliud:nam

fi

fonc

alicuius mornenci

~

;l!ud intencum; ha:c rninor

Js recedere ab ente,debes recedere addendo negaría-

{ic

probacur: quia illa ratio1ubfianriz cornplerre fpi-

fupra ens,quod adeo nece{farium ell,vc non po!Iis

ricnalis eíl: in

Deo,&

efi

de effemia Dei formaliter:er-

alicer loqui :

fcd

negario fopra cns eíl:

non

ens: ergo

go formalirer efl:'Oeus: ergo non diíl:inguicur

a

Deo:

quod non vis ponere

fub

mébro entis, neceffario

po-

nam qnidquid difiinguicur

a

Deo

non

ell:

Deus,

quia

nis

fub

non ence,quod eíl: aliud membrú,&

G

vis rece-

dicic negationem Dei eo modo, qua difiingnitur;

di-

dere

a

non enre,debes recedere negando illud;fed

ne-

íl:inél:io enim non poreíl: faluari fine negarione:ideo

gare nó ens eíl affirrnare ens,vt pacer ex

diétis,~c

pro-

enirn Petrus non eíl loannes,quia Petrus

diíl:L.!.Í!,!ll.:.:;º,:,¡"ii;~.---1!!!"-....;~,

in

de

e{l

affirmare quod antea negauerns: ergo

tlJ

ipfe

a

loan ne,

&

formalicas vbi non eíl:

f, - .

tas

aébo-

fateris,non dari mediú inrer ens,& non ens, quia có-

nis,

&

aétio per vos non eft paffio -orrn alicei::quia

di-

tradiél:oric opponuncur,ex eo quod fine affirmacio,&

íl:ingunntur

formalite~.Hgo

G

fubílancia completa

negado eiufdem;fed repllgnare,exiíl:ere

&

non repu-

fpi~imalis

Dei difti. :,'liirur

ab

ipfo Deo ex natura rei

gnare exifiere

funr

eriam affirmacio, & negado einf-

formaliter:ergo

f~nalicer

ex naturarei non eíl: Deus:

dcm:ergo funt contradiél:oria:,ergo fine medio:fed

ra-

fed hoc eíl falforn.

río creari eft aliquod fubieétum: ergo line medio auc

~od

'fe

dernonlho: quia

quidquid eíl:

in Deo

eo

·

repugnat,aur non repugnar exiHere, quia

ti

negas re-

modo

S~º

ell: in

Deo,

efi Deus,

vt

parcr

ex

Concilio

pugnare,iungis negationern cum repugnanria:fed ne-

RemenG concra Gilbert. Porree. fed ratio fubíl:anria:

gario cum repugnanria eíl: non repugnare:ergo quan-

cornplecre fpiricualis non folum quomodocunque

efr

IJlll!l!B._.d~o::_,n~gas

rcpugnare,dicis non repugnare;&

li

irerum

in Deo, fed formaliffime coníl:icuendo effenrialircr

negas

ti

L-,

1

' ngis aliam ncgarioné <licendo,nego non

Deum,t·anquam quiddaariuus conceprns Dei,& ideo

repugnare,quod eíl: affirmare repugnantíá,ac proinde

in hac pra:dicarione ver

e

pra:dicarur de Deo,Deus efr

affirmare

qu~d.

ancea ncgauc:ras, fed

~racione

creati

fubíl:ancia elfencialirer, ac forrnalirer fpimualis corn-

non

potef~~1c1,

quod repugnec cxiftet \argo non re-¡· pleca: ergo fobílancia fpiricualts compJer.a

efr_Deus.

pugnat ex1 uere:

etao

eíl:

ens formahffin

· "'.

I

Irem illa

fobíl:antil,qu~

etl:

lll

Deo,cll: pnma rncrea-

66

59

Dices,dari duos

~onceprns

enris,alrerum

~m'

ra,&

independens adhuc vr dill111guirur

a

quacunque

nem ' alcernm patticularem

difünétos

ex natt

ratione,qu~

eít in De-0:ergo eft

a

k:ergo

dl:

Deus

fo~-

mahffiaH·: