QQ._~ft.
I
l.
Vtrum
Gcnm,f.§
Dijferentia diflinguantur ex natura rei.
349
maliffime;ha:: dua:: confequentire-font manifeíl:a: fup–
poliro 01mecedenci: quia quidquid eíl: increatú,& in–
dependens,non
dl
ab ali o,& quidquid non e11ab a\io
eíl:
a
fe,quia illud
elfo
a
fe non ell quod
a
fe ipfo poli–
tiuc fiat,fed quod aliud ipfimt non feceric, & 'cauía–
uerir, quod idem
eíl:,
ac non eífe ah alio , ac proinde
Deus;fed ílla fubíl:antia elt independens,in
creara,&
non ah alío:ergo ex natura reí etl
a
fe:ergo
Deus.An–tecedens illud lic probarur:quía fubíl:antia,qu<e eíl:
in
Deo adhuc quatenus difünguicur
a
quacunque alía
racione,non
fit
per creationem,nec dependec, imó in
capax eíl: cerminandi creacionem,& dependendi,alias
fi
crearerur
&
dependerec , non effec fubfl:antia Dei,
fed fubftantia creacura:: ergo illa fub!lanria
eft
ín–
creata & independens.
6 7
Dices,identicc elfe íubíl:antiam,Deum,non auretn
formalicer
ex
natura rei,ac proinde fubíl:anciam non
cffe formalicer,[ed folum identice in Deo.
68
Conrra,qufa Deus
ex
narura fua,8é
ex
vi
fo~
effen-
ti'a!,& quarenus Deus formalicer,
dl:
primµm ens in–
dep_endens vt dix·i, cuí debenrur ex natura fua perfo–
~alHares
Triniraris tanquam natura: perfeébffima::
&
mfinita::,& debenrur ei omnipocenria,
incell~él:us,
&
volunras,tanquá
amil~uta
pe,rfeébffima ratione
quo–
rum cominee emínencer omnes ere aturas fubfl:ancia–
les;fecl encitas illa> cni debecur formaliffime fuppoíi–
talitas &
qu~
cxigit ex
vi
íua:
formaliffinp: coníl:iru-
1ionis intelletlum, & voluntacem, & continentiam
crninencialem fubfrantiarum,eíl: formalirer fubíl:an–
tia perfelbffima, quia fuppoíiralitas eíl: proprietas
fubíl:ancia: >vt fubíl:anria eft,
fen
amibucum illius,
quacenus diftinguitur
ab
accídenci,quo·d loco
fuppo–
füalitatis petit inhcerentiam,vel adh:ereütiam: ergo
I?eus formaliffirile eíl: fub(hntia:pacet confequenria:
quia cuí debetur am
ibutujtlformaliffimc alicuius
rei>eft formalirer calis
res:v.g. quia Perro debecur ri–
fibilitas eíl: forma!iter horno, & quia verbum diuinú
haber pro attributo immeníitacem 'in
finiratem
a
fe,
&e.qua! funt ami
bu
ta propria Dei,efi·
De.usforrnali–
rer; fed Deo quarenus eíl: Deus formalicer conuenit
amiburum Cubíl:anti<E quatenus talis,fubíiílencia ni–
mirum,
vcl
fuppoíitalicas:ergo Deus forrnaliffimC: eíl:
fubfhnria: ergo fubíl:antia formaliffimc eíl: in Deo
conllituendo ipfum: ergo fubftantia,qua: cfi: in Deo,
cft formaU[imc Deus.
.
-
' ' Deinde1'!liellell:us vtincelleltus non dcbetur, niíi
gradui intelleétiuo formaliter primo , cum intelle–
étus quacenus attriburum íic ratio incellcaiua fecun–
da,qufa ell:
propriecas~cributum
intelleQ:iuí
pri–
mi;
fed imelleétiuum primum eít fubíl:antía: ergo
Deus>qui
eíl:
int~eetíuus
primus cxigens
ex
fua
na- ·
tur~ incelleltur~,
&
inrelligere
dl
fubfiantia períe–
lHffima,préEcipuc quia intelleétiuum non pocetl etfe
tale,niíi concrahendo per propríam_differenciam ens,
~•••iií&~n¡.;º.;;º:¿Poteíl:
ex natura red dari contraétio entis in
Üeo
ii.A+g¡¡¡¡pltione fubíl:ancia::, cum namra rerum
petat
necc:nJfufk
derur cranfüus de
ex
cremo ad ex–
cremum fine medio: erao Deus, qui inrelleéliuus
cíl:
formaliter,eíl: fubftanciar
alicer,& ídem quod
ipfa.
70
Racione
~mnipotentia::,
per quam continet fub–
~antias
creacas,Ítc argm:ncmor: quia
t~
c?nrinen–
t1a eíl: ad dandum effe fobíl:antiale
Ang~l!~~omini
bus,
&
carteris fubíl:anciis per produltionem, in quo
eífe fubíl:antiali ve fic nulla eíl: imperfeétio, quatenus
illud effe fubíl:antiale de
fe
non includic differen–
t~as
creacurz; acqui nemo dat quod non haber: er–
go Dcus, qui cominee fubíl:anciam,
&
dat effe fub–
fiantiale fubíl:antiis,erit nece{faijo perfeétiffima fub.:
ftantia:pr~cipuc,qui·a
vt Deus formaliffirne, & non
folum fub racione fubíl:ancia:: vt íic producir fobtlan–
tias, alfa
s íi racion e fubíl:antíce ve íic prod-trceret
fub-
Jldeph.de Plfuifi.el,Philif.Tom.
/.
ll:anrias & contineret eminenrer, & infinirc illas,
qua:cunque fubfrancia ve lapis produceret , & conti–
nerer illas eminenciffimc,
&
infinito modo, quotl eíl:
falfiffimum.
Confirmatur; quia
li
hrec
ratio conueniemia::,
&
71
non cóuenientire fufficeret ad probandam difi:intlio–
nem ex natura rei, darentur in Deo infinitcr
racion~s
difünétre incer
fo
a parte reí, ac proinde darentur in'
finirre difünltiones, vnde eífet infinire diíl:inétum;
fed
hoc
eíl:
maximum abfurdurn : ergo illud , ex quo
fequicur. maíorelt cerca ex fuppoÍttione illius fen–
tentia:,
q
nia infinita= funt creatur:e poffibiles , inctr
'}Uas,
&
Deum danmr conueniemice & difconuew
nienrire; nam Deus in quantum ens conuenit cnm
~reaturis
, & in quancum infinicus non conuenic , in
quancum efi: fubíl:antia conuenit cum fubítanciis,
&.
non conuenit cum accidentibus >in quanturn efl: fpi•
ricus
curn
Angelis & non conuenh cum corporibus,
&
cum vnoquoque Angelo conuenir,& difconuenit,
&e.ergo funt infinita:: conueniemix,& difconuenien•
tia:;fed vnaqua:que conueniencia,& difconuenientia
caufac diíl:inlbonem:crgo infinita: conuenienrire,
&
difconueniencia:: cum infinitis creaturis
poflibilibus~
erunt in caufa,vt Deus habeac infinitas diíl:inltiones:
ergo in Deo <lantur infinita: diíl:intliones ex natura
rei,ac proinde Deus erit infinitc diíl:inétus .
Minor illa Ge probatur:quia quod eíl: infinite ídem 7
1
non poceíl: haber€ infinitas diíl:inaiones, neque effe
infinitc difünétum in eadem ratione:fed Deus eíl: in–
finicc idem in racione abfolma diuinitatis: ergo non
haber infiniram diíl:intlionem
ex
natura reí in
abfo–
lura racione diuinitacis. licuc quia eíl: infinicc fapic:ns
nullam dicic ignorantiam
ex
natura rei,de quo larif–
fime in meraphyí. difp.1.
q.
Vrrum pra:fcindacur
eit
nacura rei ratio ends) &c. argumento primo
pro
ng..
füa
ConcluGone.
S
V
B
s
E
e
1'
1
o
'/.
t.Amplitu liihefaélMurfalutio
nduerfariorum.
1
S
I
vernm eft,
ante
omnem operationem incelle-
n
étus,fubíl:anriam,
&
ca:teros gradus, attribuca,
&
perteli:iones difüngui in Deo (racione argumenco-
rum
Scotiíl:arum)
fequ~recur
, hanc di(bnébonem
etfe rnter rem & re.m abfolucam,& perfeél:am, ac per
confequens fequetur, talem diíl:it'iébonem effe pro–
prie,ac perfeéte realem;fed hoc eít contra· fidem no–
íl:ram,& contra definitionem Eccleíire faél:am contra
Gilberr'.Porret in Concilio Remeníi,qua definidqne
decremm efi, nullam realem diíl:inél:ionem dari 1-t\ -
Deo, pra:cer diíl:inébonem rclarionum: fequela pri...
;. ..-.
ma
Ge
probatur:
'
'
Ratio fubíl:átire,qure eíl: in Deo non en modus,fed
74
res
abfolurc,& íimplicicer perfeéla,ice
ipfa
ratio for–
maliffima Dei, qua: Deus dicímr fonnaliffime eíl:'res
fimplicite~,&
abfolute. ltem volútas,íncelleétus,om–
nipocentia, & crerera attribuca Dei func íimilicer res
fimpliciter,& per vos dacu
r diíl:inétio i_nce.r
i~la ~par-
te reí, fine fiél:ione intelleétus:e.rgo rahs d1fbnét10
eíl:
diíl:inétio incer
res,
& ,res:ergo diftinguencur illa: res
diíl:inétione duarum rerú abfolurc, ac íimplicicer:feci
diíl:inltio duarum rerum abfolute
a
parte
rei eft di–
'íl:inétio abfolutc realis: ergo in Deo per vos dabitur
diíl:inél:io fimpliciter,
&.
abfolucc realis ínter abfolu–
tas perfeltiones Dei,fequela fuperior
feq~éd~,8:' pr~fens confequentia íic demoníl:rarnr, quia d1íl:111lho
fequicur gradum entis,
_vn~e diíl:~n~io
e
1
•
·
;
:
eft difünltio fiéh,& ranoms,& d1fün 10,qure feqm–
tur modum a!iquem, eíl: diíl:inétio modal is; licue di–
fünltio per
/
identia eíl:
a~cidentalis,difünétio
fub.
ftantfarv ·
ft
fubíl:antialis
&
difünétio negationi»
· eft n"
1ua,
&
difiiné:tiQ imci: rcm, & rem
úinp\i(Oi-
G
g
m
.
'