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Qg_~ft.

I I.

Vtrum Cenm,fj Dijforentia diflinguantm

11

ex natura rei.

huc diuiniris non poteíl: deíl:rni vna perfona;confer–

uata alia,ac proinde per deíirionem & deíl:ruél:ionem

feparari,neque etiam poteíl: adhuc diuinirns vna per–

fona poni in vno loco, & alía in alio, ira ve vna non

li.r firnul cum alia;primum, quia vnaqu<eque perfona

ell:

Deus,& Deus nullo modo poteíl: deíl:rui,ant cor–

rumpi,fecundum,proprer myfterium circnrninceffio–

nis,quia fecundum noíl:rám fidem vna perfona necef–

~ario

eíl: intime per circuminceffionem in ali a: ergo

Illée feparationes ab

aduerfariis.ex

cogiratce nu!lo mo·

do poífum difcriminare diíl:inél:ionem realem

a

di–

fünll:ioneex natura rei,quando talis diíl:inél:io verfa–

tur vere

a

parce rei ínter rem,& rem abfolucc.

87

Dices diftinél:ionem illam in diuinis non effe di-

fiin<?=ionem realem,neque vnurn atcribumrn,aut per–

fe~bonem

difl:ingui ab alío realirer, fed formaliter,

qma tales perfeél:iones ftmr formaliraces Dei.

88

S~d

contra manífeíl:c; quia non negamus eífe for-

malicates Dei , fed porius dicimus e{fe formalicates

reales ;

&

res fimpliciter,quia non funt fonnalitates

~odales;cum

vnaqua::que perfeél:io

lit

Deus, ac pro–

rnde res limplicirer,

&

non modus, fed diíl:inél:io, vt

fopra probauimus,fomit fuum' eífe ab extremis, inter

qua:

verfarur:e.rgo

li

efl

formalis pcr vos, quia

efl

ín–

ter

duas formalirar

es

>

erit etiam realis fine dubio,

quia verfatur imer duas formalitates reales,

&

non

modales:v.g.

quia tres relaciones diuinée

funt

forma.–

litares reales

in Deo, quia funt de formaliffirno co11-

cepcu Trinitatis djuinéE , non folurn diíl:inguuntur

~ormalirer,

fed forrnalicer realiter, quod etiam patee

rn materia,

&

anima rationali qu;e quia funt de for–

ma.liffimo cócepm hominis, font formalitates ipfius,

' quia autem font res,& diíl:inguuncur vere a parce rei,

<liíl:ingunntur formalicer,quia formalitates,& diíl:in–

gunmur realiter Gmul, quia limul func realitates, ac

proinde realiter formalirer diftinguunrnr.

g

E contra vero,quia vnio eíl:'forrnaliras hominis ex

9

eo quod

lit

forrnaliflime de eífentia illius, diíl:ingui–

tur forrnalíter ab homine, fed quia non

efl

;res, fed

modus non diíl:inguirnr formaliter realiter, fed rno–

daliter: ergo

íi

L·atio fl.1bíl:antia:

&

ratio Dei, i11rellc- ·

él:us,volumas,& ca:tera attributa in ipfo font res ab–

foluce,ac fimpliciter fecundum nofham fidem,& font '

fo~malifaces

reales,diíl:inél:io qme vcrfatur in ter

ipfa~

~m

fimpli · er diíl:inél:io foni;ulis realis, ac proinde

ipfao: forma tares reales realiter,ac limpliciter diíl:in–

guemur)

li

vere

a

parte reí babent aliquam diíl:in–

étionem;fed

h0c

eíl: abfurdum contra nofham fidem:

ergo abfolute

dicen~nullam

intercedere verc

a

parre reí, feutx atura rei diíl:inél:ionem inter per–

feél:iones abfol

s Dei

,

quia qurecunque diíl:inébo

vere

a

parte rei condemnata.eíl: in concilio Rerneníi

contra Gilbertum Poner.

Dices in illo Concilio folum definimrn fuiífe con-

...11•••'!!r~a~d~i¡;;íl:.:,:inél:ionem,

quée negat omnem identitatern,

{¡ ...

~e

m .

.

liue formalem, non

aurem

qure negat

idenmatem o

formalem, etiam

li

calis diflinél:io

realis dicarur.

Sed contra

manif~fte;

qu

illo Concilio,vt pa-

te_ex canonibus iplius definitu

eíl: concradiíl:in–

ét1onem realem non fpecificando,an

lit

marerialis,an

formalis,qu~a ~nte?cum

Concilij erat

re~re

quam–

quunque d1íl:111d1onem veram

a

parte

i

inter

Deum, & perfeétiones iplius,

&

inter a foluras

perfell:iones Dei , quia talis diíl:inél:io opponitur

fornme ornni,& infinita: identitati,qure repericur in–

rer Deum, & fuas perfeél:iones, & incer perfell:iones

abfoluras adinuicem; fed ve iam probatum eít,

il~

aduerfariorum di'íl:inél:io eíl: vere

a

parce reí realis,li–

cet formal is : ergo ex: tenore verbormn cam hrec> '

quam illa damnaca fob anachemate eíl: in illo conci–

lio)neq

ue vero G

ilbertus plus afferuit,q,uá aduerfarij

Jldcph.de

P enafieJ,Philef.Tom.

l.

affirmant;ille enim tanmm afferuit, Deus non eíl:

fa–

pientia,proprer quod aflertum pra:cisc damnatus fuit

abºEcclefia, licct nó dixerir realiter marerialiter,quia

idem eíl: dícere,Deus non eft iuíl:itia,ac dicere iufl:itia

realirer non eíl: Deus':vnde illa eualio adnerfariorum

futilis eíl:, nam etiam Porretaniíl:re pocerant dicere,

non effe damnatam materialem realem diíl:inél:ioné,

fed formalem realem, quam vocant ac1uerfarij ex na–

tura rei ; & íic proprer fuciles explicaciones poífent

mille errores incroduci in Scholas, quapropter omnis

diíl:inll:io vera

a

parce rei ableganda eíl:

a

Deo,& folú

deber cócedi diíl:inélio real is inter diuinas relationes.

Dices,fubíl:antiam,intelleél:um,attribnta,& ratio–

nem, Dei non eífe

re~

fimpliciter, fed folum forma–

litates, ac proinde non diílingui realirer, fod folum

formalirer.

Sed hoc nullo

modo

poteíl: fuíl:ineri fccundu1n

91

principia fidei; nam fides noíl:ra docer,quamcunque

perfeétionem diuinam

eífe

Deum íimplicicer ac pro–

jnde eífe fimpliciter rem, alias Deus non elfet res;

quod eíl: abfurdum:pater fequela, quia Deus non ha–

bec aliud elfe, niíi elfe fuorum coníl:itutiuorurn om–

nium,v.g,eífe fubíl:antiée, elfe Dei,

t3i.

omnium

~erfe­

lbonum diuinarum; íed illa ornnia co.níl:icutiua per

uos non font res,fed folurn formaliraces: ergo Deus

qui i1on haber aliud elTe ab illis,non etit res fimplici–

ter;patet confequenria:qnia

(i

concummt plura acci–

dentia,

&

nulla fubíl:antia ad conftirnenclum vnuml>

coníl:imcum ex illis non etit fubíl:antia, fed acciden–

tal~,&

fi

ornnia ccmíl:itutiua alicuius funt folum rno•

di,& non res,vt videre eíl: in vnione, in qua oniu-ia

prredicata cófl:itutiua illius font modalia,

&

ideo ipfa

non eíl: res,fed modus,fed omnia coníl:irutiua Dei nó

fum res,fed formalicates:ergo Deus non erit res, fed

Deus fecundum fidem cacholicam eíl: res: ergo om..

nia coníl:irutiua illius '

a

quibus non diíl:inguirur

Deus,erunt res fimplicher.

1

Declaratur ampliils,quia vtbene notat Serna, for-

9j

ma coníl:irutiua entis realis proprie,& rigorofe realis

eíl:;íicut ipfa res confiituta,quia nemo dac, quod non

habec:c:rgo Gmilirer

v~;itas,

&

?iíl:~nél:io ~ar_um fo~,_

rilarum eric realis, (olumque ent differenr1a mrer d1.:.

fünél: ionem hanc formalem , & quamlibec aliamj

quam realem ipíi dicunt marerialiter, quod

exrre~a,

vnius font entitates formales, & extrema alrenus

funt

quali materiales; íicut differemia, qure

~íl: int~t'

diíl:inél:ionem realem duatum formarnm,& mterd1...

íl:in~ionem

duarum materiarum,qure potius

fe

tenét

ex parte excremorum,in quibus

_fn.nda~ur

_e alis

difü'.1 ~

ll:io, quam ex parte ipliufmet d1íl:111él:Ioms:vnde

r~n\

-

abfoluce diíl:ingmmrnr realicer dua: maten re>

quam

~-

,, _

dua: formre.

'

Rurfos li qurelibet iíl:arnm fonnalirarurn

ad

reaJi.

94

tatem matefialem comparerur-, necetfario fatendum

eíl: ab illa ex natura rei diíl:ingui: ergo realirer rigo–

rofe,quia falcem vnum extremorum enritas 1:narer!a..

lis eíl:,ex quo vlterius fequirur,quod non

fü_

1dennfi..

cata rcaliter talis realitas materialis cum fu1s forma–

litatibus, quia implicar, quod talis real itas

lit

~a~em

fimul ,

&

difiinél:a

a

formalitatibus

a

parre _re1.

11:10

omnino gratis diíl:inguirur duplex

reali~as,

materia".'

lis

& formalis in neaotio, de quo loqmmur : nam

{i

fo;malitas ex

fe

reali~

efr, imo

&

forma coníl:itutiua

emis

realis~ad

quid indiget alia realitate?

S

v

B

s

E.

e

T

1

o

V I.

Ali~

foJutiones

refat11ntUtlflj.--~-..;~

A

Liqui' Qoétores ponderantes aetenrius vim ha·

9

¡

tum r

/

.

num, dicunt in diuinis falfificari ar–

uument

coti defmnptum

a

conuenientia, & dif-

'

~on•

enti_a ad probandam

diftin~ionem prop~t

'

Gg

i

rn