Qg_~ft.
I I.
Vtrum Cenm,fj Dijforentia diflinguantm
11
ex natura rei.
huc diuiniris non poteíl: deíl:rni vna perfona;confer–
uata alia,ac proinde per deíirionem & deíl:ruél:ionem
feparari,neque etiam poteíl: adhuc diuinirns vna per–
fona poni in vno loco, & alía in alio, ira ve vna non
li.r firnul cum alia;primum, quia vnaqu<eque perfona
ell:
Deus,& Deus nullo modo poteíl: deíl:rui,ant cor–
rumpi,fecundum,proprer myfterium circnrninceffio–
nis,quia fecundum noíl:rám fidem vna perfona necef–
~ario
eíl: intime per circuminceffionem in ali a: ergo
Illée feparationes ab
aduerfariis.excogiratce nu!lo mo·
do poífum difcriminare diíl:inél:ionem realem
a
di–
fünll:ioneex natura rei,quando talis diíl:inél:io verfa–
tur vere
a
parce rei ínter rem,& rem abfolucc.
87
Dices diftinél:ionem illam in diuinis non effe di-
fiin<?=ionem realem,neque vnurn atcribumrn,aut per–
fe~bonem
difl:ingui ab alío realirer, fed formaliter,
qma tales perfeél:iones ftmr formaliraces Dei.
88
S~d
contra manífeíl:c; quia non negamus eífe for-
malicates Dei , fed porius dicimus e{fe formalicates
reales ;
&
res fimpliciter,quia non funt fonnalitates
~odales;cum
vnaqua::que perfeél:io
lit
Deus, ac pro–
rnde res limplicirer,
&
non modus, fed diíl:inél:io, vt
fopra probauimus,fomit fuum' eífe ab extremis, inter
qua:
verfarur:e.rgoli
efl
formalis pcr vos, quia
efl
ín–
ter
duas formalirares
>
erit etiam realis fine dubio,
quia verfatur imer duas formalitates reales,
&
non
modales:v.g.quia tres relaciones diuinée
funt
forma.–
litares realesin Deo, quia funt de formaliffirno co11-
cepcu Trinitatis djuinéE , non folurn diíl:inguuntur
~ormalirer,
fed forrnalicer realiter, quod etiam patee
rn materia,
&
anima rationali qu;e quia funt de for–
ma.liffimo cócepm hominis, font formalitates ipfius,
' quia autem font res,& diíl:inguuncur vere a parce rei,
<liíl:ingunntur formalicer,quia formalitates,& diíl:in–
gunmur realiter Gmul, quia limul func realitates, ac
proinde realiter formalirer diftinguunrnr.
g
E contra vero,quia vnio eíl:'forrnaliras hominis ex
9
eo quod
lit
forrnaliflime de eífentia illius, diíl:ingui–
tur forrnalíter ab homine, fed quia non
efl
;res, fed
modus non diíl:inguirnr formaliter realiter, fed rno–
daliter: ergo
íi
L·atio fl.1bíl:antia:
&
ratio Dei, i11rellc- ·
él:us,volumas,& ca:tera attributa in ipfo font res ab–
foluce,ac fimpliciter fecundum nofham fidem,& font '
fo~malifaces
reales,diíl:inél:io qme vcrfatur in ter
ipfa~
~m
fimpli · er diíl:inél:io foni;ulis realis, ac proinde
ipfao: forma tares reales realiter,ac limpliciter diíl:in–
guemur)
li
vere
a
parte reí babent aliquam diíl:in–
étionem;fed
h0c
eíl: abfurdum contra nofham fidem:
ergo abfolute
dicen~nullam
intercedere verc
a
parre reí, feutx atura rei diíl:inél:ionem inter per–
feél:iones abfol
s Dei
,
quia qurecunque diíl:inébo
vere
a
parte rei condemnata.eíl: in concilio Rerneníi
contra Gilbertum Poner.
Dices in illo Concilio folum definimrn fuiífe con-
...11•••'!!r~a~d~i¡;;íl:.:,:inél:ionem,
quée negat omnem identitatern,
{¡ ...
~e
m .
.
liue formalem, non
aurem
qure negat
idenmatem o
formalem, etiam
li
calis diflinél:io
realis dicarur.
Sed contra
manif~fte;
qu
illo Concilio,vt pa-
te_ex canonibus iplius definitu
eíl: concradiíl:in–
ét1onem realem non fpecificando,an
lit
marerialis,an
formalis,qu~a ~nte?cum
Concilij erat
re~re
quam–
quunque d1íl:111d1onem veram
a
parte
i
inter
Deum, & perfeétiones iplius,
&
inter a foluras
perfell:iones Dei , quia talis diíl:inél:io opponitur
fornme ornni,& infinita: identitati,qure repericur in–
rer Deum, & fuas perfeél:iones, & incer perfell:iones
abfoluras adinuicem; fed ve iam probatum eít,
il~
aduerfariorum di'íl:inél:io eíl: vere
a
parce reí realis,li–
cet formal is : ergo ex: tenore verbormn cam hrec> '
quam illa damnaca fob anachemate eíl: in illo conci–
lio)neq
ue vero Gilbertus plus afferuit,q,uá aduerfarij
Jldcph.deP enafieJ,Philef.Tom.
l.
affirmant;ille enim tanmm afferuit, Deus non eíl:
fa–
pientia,proprer quod aflertum pra:cisc damnatus fuit
abºEcclefia, licct nó dixerir realiter marerialiter,quia
idem eíl: dícere,Deus non eft iuíl:itia,ac dicere iufl:itia
realirer non eíl: Deus':vnde illa eualio adnerfariorum
futilis eíl:, nam etiam Porretaniíl:re pocerant dicere,
non effe damnatam materialem realem diíl:inél:ioné,
fed formalem realem, quam vocant ac1uerfarij ex na–
tura rei ; & íic proprer fuciles explicaciones poífent
mille errores incroduci in Scholas, quapropter omnis
diíl:inll:io vera
a
parce rei ableganda eíl:
a
Deo,& folú
deber cócedi diíl:inélio real is inter diuinas relationes.
Dices,fubíl:antiam,intelleél:um,attribnta,& ratio–
nem, Dei non eífe
re~
fimpliciter, fed folum forma–
litates, ac proinde non diílingui realirer, fod folum
formalirer.
Sed hoc nullo
modo
poteíl: fuíl:ineri fccundu1n
91
principia fidei; nam fides noíl:ra docer,quamcunque
perfeétionem diuinam
eífe
Deum íimplicicer ac pro–
jnde eífe fimpliciter rem, alias Deus non elfet res;
quod eíl: abfurdum:pater fequela, quia Deus non ha–
bec aliud elfe, niíi elfe fuorum coníl:itutiuorurn om–
nium,v.g,eífe fubíl:antiée, elfe Dei,
t3i.
omnium
~erfe
lbonum diuinarum; íed illa ornnia co.níl:icutiua per
uos non font res,fed folurn formaliraces: ergo Deus
qui i1on haber aliud elTe ab illis,non etit res fimplici–
ter;patet confequenria:qnia
(i
concummt plura acci–
dentia,
&
nulla fubíl:antia ad conftirnenclum vnuml>
coníl:imcum ex illis non etit fubíl:antia, fed acciden–
tal~,&
fi
ornnia ccmíl:itutiua alicuius funt folum rno•
di,& non res,vt videre eíl: in vnione, in qua oniu-ia
prredicata cófl:itutiua illius font modalia,
&
ideo ipfa
non eíl: res,fed modus,fed omnia coníl:irutiua Dei nó
fum res,fed formalicates:ergo Deus non erit res, fed
Deus fecundum fidem cacholicam eíl: res: ergo om..
nia coníl:irutiua illius '
a
quibus non diíl:inguirur
Deus,erunt res fimplicher.
1
Declaratur ampliils,quia vtbene notat Serna, for-
9j
ma coníl:irutiua entis realis proprie,& rigorofe realis
eíl:;íicut ipfa res confiituta,quia nemo dac, quod non
habec:c:rgo Gmilirer
v~;itas,
&
?iíl:~nél:io ~ar_um fo~,_
rilarum eric realis, (olumque ent differenr1a mrer d1.:.
fünél: ionem hanc formalem , & quamlibec aliamj
quam realem ipíi dicunt marerialiter, quod
exrre~a,
vnius font entitates formales, & extrema alrenus
funt
quali materiales; íicut differemia, qure
~íl: int~t'
diíl:inél:ionem realem duatum formarnm,& mterd1...
íl:in~ionem
duarum materiarum,qure potius
fe
tenét
ex parte excremorum,in quibus
_fn.nda~ur
_e alis
difü'.1 ~
ll:io, quam ex parte ipliufmet d1íl:111él:Ioms:vnde
r~n\
-
abfoluce diíl:ingmmrnr realicer dua: maten re>
quam
~-
,, _
dua: formre.
'
Rurfos li qurelibet iíl:arnm fonnalirarurn
ad
reaJi.
94
tatem matefialem comparerur-, necetfario fatendum
eíl: ab illa ex natura rei diíl:ingui: ergo realirer rigo–
rofe,quia falcem vnum extremorum enritas 1:narer!a..
lis eíl:,ex quo vlterius fequirur,quod non
fü_
1dennfi..
cata rcaliter talis realitas materialis cum fu1s forma–
litatibus, quia implicar, quod talis real itas
lit
~a~em
fimul ,
&
difiinél:a
a
formalitatibus
a
parre _re1.
11:10
omnino gratis diíl:inguirur duplex
reali~as,
materia".'
lis
& formalis in neaotio, de quo loqmmur : nam
{i
fo;malitas ex
fe
reali~
efr, imo
&
forma coníl:itutiua
emis
realis~ad
quid indiget alia realitate?
S
v
B
s
E.
e
T
1
o
V I.
Ali~
foJutiones
refat11ntUtlflj.--~-..;~
A
Liqui' Qoétores ponderantes aetenrius vim ha·
9
¡
tum r
/
.
num, dicunt in diuinis falfificari ar–
uument
coti defmnptum
a
conuenientia, & dif-
'
~on•
'·
enti_a ad probandam
diftin~ionem prop~t
'
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