~~fl:.
vlt.
Vtrum Species vniuerfali.t requirat plura
indiu.po/ibilia?32.J
talia indiuidua namrre Angelica: eífenc realia, de illis
prredicaretnr natura Gabrielis.
26
Sed contra primo,quia
fi.
conditio illa impoffibilis
adhuc llame repugnancia abfoluta
&
impoffibi-Iicare
indiuiduorum fufficit, vt"natura Angelica
lit
vmuer–
falis abfolure,
&
pra=dicemr
abfolmc,
&
elfentiaJirer
de illis: ergo eciam fofliciet ad hoc,vc ens rationis
Ge
abfoluce, & de faéto fpecies vniuerfa.lis refpeétu indi·
uiduorum realium Gmilis conditio, quée poreíl: fieri,
v.g.G Petrus effet indiu1duum rationis, & Paulus Gn–
guiare fiél:um ·per incelleétum de illis pr<Edicarernr
dfencialiter ens rationis. ltem horno polfer aél:uali–
ter,
&
de faéto effe Cpecies vniuerfalis abfolutc, ac
6mpliciter refpeél:u Bruneli, Bucephali,
&
Bauieca,
imo,&
refpeétu huius,& illius adamantis,quia poceíl:
elfo
limilis condirio
,11.g.tíiíl:a effené hornines,pr.edi–
carecur de illis effe
ntialicer horno, ve
Ge.
17
Irno de Deo poífer elfe íimilis conditio; v.g.
li
da–
rentur mult:i D ij realirer diíl:inéti, Deus prcedicaretur .
de
illis effencialit:er;fed Gmiles condidones non
foffi–
ciunc , vr ens rationis
íit
fpecies vniuerfafü refpeétu
Petri,& Pauli,homo refpeél:u adamamiurn,Dei refpe·
él:u plurium Deorum: ergo prredicatio conditionalis,
qua fe proregic Sa.nchez, non fufficic,
vt
natura Ga–
brielis
Ge
vniuer(alis abfolure,
&
de
faél:0
refpeél:u
indiuiduorum ration'is quia conditio, pra!cipue íi eíl:
impoffibilis,& ab inrrinfeco repugnac,nihil conducic
ad
effeél:um abfolmum, conditionale enim nihil po–
nit in re,alias horno aliqnís poffet dici eífe Pacrem
~a
turalem P'acris reterni folum pro¡ner hanc conditio–
nalem;G Pacer recemus procederec
ab
homine,vc ori–
go viueutis
a
viuence cohiunll:o in Gmilirndinem na–
turre,vere,
&
realirer generaremr ab homine,
&
effet
Filius illius; arqui
ex vi
illius conditionalis impoffi–
bilis
non
potefr abfolutc dici,Pater a::rernus eíl: Filius
hominis , neque horno eíl: Pacer Parris rererni.: ergo
'conditionalis
illa
prredicario impoffibilis non
fuffi–
ciec ad hoc vt abColute,
&
Gmplicicer natura Gabrie–
lis
fü
vniuerfalis.
&
pra:dicabilis.
l.8
Vrgetur,nullus
fanoe
mentís poteíl: dicere,me abfo-
lute debere credere, & adorare quatuor Deos , vel
quinque perfonas in diuinis ex eo folum quod poílic
fieri bree conditiqnalis in fyllogifmo ; quidquid eíl:
Deus,debet adorari adoratione lacrire,&
in
ipfum de–
bet
.cr~di
fidw iuina; _fed
li
multiplicarencur quatuor
enua tncreata,
vel
alia:: dure perlonre prrecer eres , ex:
primo
capice dareorur qnatuor Dij ,
ex
fecundo
·n0n
folum eífent tres perfonre diuince, fed quinque: ergo
abfolute
poffi1m,
&
debeo nunc propter
iíl:am
Colam
c~ditionalem
impoffibilem credere in quarnor Deos,
adorare quinque perfonas diuinas, abíic ha:reticum,
&
diabolicum ab[urdum.
2.9
Prreterea: quia
fi
odium Dei,& fo.rnicatio limplex
eífent opera virtuofa,& honeíl:a poffent fieri honeftc;
&
mericoric,& nihilominlls non poceíl: abfoluce diti
nunc per odium Dei
&
fornicationem limplicem ho–
rno
m~remr
gloriam,& vitam recernam, quia ex
con–
dicionali impoffibili nihil abfolute poteíl: erui if.i con–
cluúone;fed prredicario illa,quam adducir Sanehez eíl:
conditionalis de impoílibili , quia de faél:o implicar
contradiél:ionem per Thomi fras, ve natura. Gabrielis
habeac plura indiuidúa : erg? ex vi calis impoffibilis
conditionalis non poteíl: dic1 abColute, ac íimplicic_,er,
naturam Gabrielis effe aéh1
vn ·
uerfalem, & prredica–
bilem, folum enim pocerat dici, etiam condirionali–
ter,íi effent pltua indiuidua poílibilia,poffer tune effe
vniuerfalis natura. Angel ica,
fed
nunc abfolme, ac
6mpliciter non fum poffibilia, Ced omnino .imp.offi.
bilia:
ergo abfolute non ere vninerfalis.
30
Secundo contra;quia hoc eíl: contra effcntiam apti·
tudinis v-niuerfalis, qure non
fub
condit10ne,
fed ab–
foluce
poíl:ulat
inferiora
1
&
ideo
abfolute
dicitur
in
definitione vniuerfalis,
eff
aptum ad e!fendum in
pluribus.
Confirmatur : fpecies vniuerfalis Logica non eíl:
3
1
fpecies chymcerica,
&
fine fundamento; fed narura
Gabrielis fuppofüa hypotheli Thomiilar-um ell
fpe–
cies vníuerfalis chyma!rica,& fine fundamento: ergo
natura Gabrielis non
eA:
fpecies vniuerfalis Logicadé
qua loquimur. Maior
efl:
euidens. quia ntJlla
[cien
tia
agit per
fe
de entibus rationis chymrericis,& fine
fun–
damento, quia
t~les
chyma:rre nullo modo poffunt
fcientiis deferuire; [ed Logica agic per fe,& primario
per vos de naturis vniuerfalibns,& fecundmn nofrrán:i
fencenciam pro materiali,
&
fondamenralicer agic:
primario de illis: ergo fpecies vniuerfalis Logica non
,
c:íl: chymrerica.
Minor íic probatur: Illud eíl: vniuerfole
chyma!rt- 3i
cum quod nullum h<\bet fuodamenrum ·in
dla
natu–
ra,
quz \rniuerfalis dicitur;
fed
vniuerfale Gabrielís,
quod fingimr
a
Caierano, nullum haber fundamenº
mm
in nacura Gabrielis: ergo narura Gabrielis
cft
v1üuerfalis chymrebca. maior eíl: cena ; nam ideo
compoGrum ex homine, equo,
&
lehne effentialicer
eíl: compoíicum
chym~ricum,qoia
nullnm datur fon–
darnentum in illis namris,fed potius repugnancia
má-
xima
ad illam compofltionem.
'
.
Minor
lic
probacur:Tornm fundaménrnm in aliqlla
3
3
natura reali ad vniuerfaliratem eíl: muldrudo indiui–
duorum illius
natut~
realiter íimilium fecundum
ef–
fontias ínter fe; fed in
n~tura
Michaclis i1ulla darut
multimdo indiuiduornm effencialiter
Gmiliu~
-imeé
fe ,
fed
maxime repugnar talis mulcirndo natura=
illi
effentialiter:erg9 nullum damr fundamentum ad vni• ,
uerfaliratem fpecificam in nacura Angelica. maior
Ge
probamr.ideo vniuerCale diuinum fpecificum nullurrt
habet fundamencum
in
natura Dinina,
ac
proinde eft
chymrericum,quia nulla dacur, nec pq,teíl: dari
in ná–
tura dinina muldtudo Deorum fingularium fimiliunt
fecu~dum
effentias inter fe: ergo tocum fondamen–
cum ad
vniuerfalicacem fine quo vniuerfalicas efl
chyrnrerica
efl
mulritudo indiuiduorum,
&c. ,
Dices,licec uon decur fundamentum in ipfa nacúra
34
Angelica, dari camen in rebus c0rporeis, ad quarum
íimilitudinern concipimr illa.
S.edcontra: quia tune non dicitnr dari fundamert-
H
tu
m exvna natura ad aliam quando illud, quod did-
tur
fundamencum, repugnat effemialirer cah natura:
11
&
eíl: idfin quo opponunrnr illa: natura!: v.g. non
pela
ceíl: díci, dari fondamentum ad cognofcendarn tiíibi–
litarem in Angelo,
vel
corruptibilicarem iri illo ex
e~ _,
folum, quod in homine darnr corruptibilicas,quia a<f .,
•
íirnilitudinem h-ominis concipimus
Angelum;
&
ra-
1 .
~-
·• ·
tio eíl:,quia corruptibiliras efl id, in quo opponuncur '. ·
Angclus,
&
homo.
~
Clarius,non poffumus concipere Angelum irratio-
3{j
nalem ex eo quod res corporea: fint,v.g.brura irracio–
nales,quia
illa
irra'tionalicas repugnat'Angdo,& ex
v~
illius opponitur brutum perfonis intelleéhialibus,fed
illa communicabilitas nacurre corporere repugnac ef–
femialiter natura: Angelica:,
&
efi id in quo effentiaª
licer opponitur natura Angelica corporea:'narura:,
vi!
incommunicabilis elfentialicer communicabili effen•
tialicer: ergo nullum fondamenmm poteíl: fumi
a
re–
bus corporeis, ve faciamus naturas Angelicas fpec;.ies
vniuerfales. E:l'plhuur hoc, nam
li
Deum Patrem
:\el
íimilitudinem ferfls,
&
hominis concipiamus, noñ ,
poffumns illi tribuere cum fundamenco effe mend · ·'
cem,e!fe creatum,& corruptibilem,quia
iíl:~
rationcs
funt in quibusJ)eus Pacer opponitur perfonis crea-
.tis,
hominib1~
1
nempe.
Vrgemr ,/ plius infringendo folutionem aduerÍa·
37
tiorum·
m
aliud
efr,quod quando-volo contempla-
um mihi reprzfencctur iuuenis, ala
tus, miro
pulchrh!l