334
Discurso IV.
nocion de
Ia
existencia de un Ser Divino
('1 ).
·iPero que Divinidad , 6 que substancia Divina?
Esto no lo pudo explicar sino en una manera
que nadie podd entender. Supone en Dios una
figura tal , que sea la mas hermosa de quantas
podamos concebir;
y
como en nuestro pensa–
rniento no cabe figura animada mas hermosa
que la humana , infiere que Ia de Dios sera en
esta similitud. No obstante , no cree
haya
en
Dios cuerpo , ni sangre, sino cuerpo,
y
sangre
en semejanza , 6 quasi cuerpo, 6 quasi sangre;
y
que la naturaleza Divina no es perceptible
con el sentido , sino solo con el entendimien..
to (
z
).
No
se content6 Epicuro con una sola
Di-
( r) Solus enim vidit (Epicurus) primum esse Deos, quod in
omnium animis eorum notionem impressisset ipsa natura. Qure
est enim gens , aut quod genus hominum , quod non habeat
sine doctrina anticipationem quandam Deorum? Quam ap–
pellat
prolepsin
Epicurus, id est, anteceptam animo rei quan–
dam informationem , sine qua. nee intelligi quidquam , nee
quceri , nee disputari potest. Cujus rationis vim atque utili–
tatem ex illo crelesti Epicuri
de Regula,
&
judicio
,
volumine
accepimus.
Cicero de Natur. Deorum lib.
r.
(2)
Ac
de forma quidem partim natura nos admonet, partim
ratio docet. Nam
a
natura habemus omnes omnium gentium
speciem nullam aliam , nisi humanam , deorum. Qure enim
alia forma occurrit unquam aut vigilanti cuiquam , aut dor–
mienti
~
Sed , ne omnia revocentur ad primas notiones, ra–
tio hoc idem ipsa declarat. Nam cum prrestantissimam natu-
ram,