De /a Teologfa de
lo~
Griegos, &c.
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testigos de todas nuestras acciones ,
y
pensa–
mi~ntos
,
terribles jueces de nuestros errores
con zo.zobra continua, si esto ,
u
aquello les es,
6
no agradable ; incesante cuidado en tent>rlos
contentos para que nos sean propicios, ya como
recompensadores de bienes, ya como .ahuyenta–
dores de males? Esto seria vivir en una per·
petua infelicidad , de cuyo temor ex1mido , vi·
ve el hombre en una libertad, que solo pue·
de hacerle feliz-' exento de las tristes cadenas
de la supersticion (
1 ).
( r) ltaque imposuistis in cervicibus nostris sempiternum do–
minum , quern dies
&
noctes timeremus. Quis enim non ti..;
tneat omnia providentem ,
&
cogitantem ,
&
animadverten–
tem ,
&
omnia ad se pertinere putantem , curiosum ,
&
pie-.
num negotii Deum? Hine vobis existit primum ilia fatalis ne–
cessitas, quam
eimarmenen
dicitis
;
ut', quidquid accidat, id.
ex reterna veritate , causarumque continuatione fluxisse di–
catis. Quanti autem hrec Philosophia restimanda est, cui, tan..,
quam aniculis ,
&
iis quidem indoctis , fato fieri '9ideantur
omnia
~
Sequitur
mantiche
vestra, 'lure latine divinatio dici–
tur: qua tanta imbueremur superstitiope, si vos audire vel–
lemus , ut haruspices , augures , arioli , vates ,
&
conjt:ctore~
nobis essent colendi. His terroribus ab Epicuro soluti
&
in
Hbert~t:m
vindicati , nee metuimus eos, quos
intelli~imus,
n7c
s1b1
fingere ullam molestiam , nee alteri qurerere :
&
pte
san~teque
colimus naturam excellentem , atque prrestan–
tem.
Ctcero de
Natura
Deorum
,
lib.
1.
num. io.
Tom.III.
y
§.II.