Discurso IV.
tual
a
este fuego , es en consideracion
a
SU
ex–
tremada sutileza, pues en uso de los antiguos
Fi16sofos el espiri tu no se oponfa al cuerpo. Ni
aun este fuego es de distinta naturaleza del que
esta entre nosotros colocado, bien que sea mas
SU
til
(I).
Esta
foe a
Porfirio una bella ocasion
de burlarse de estos Fil6sofos ; pues no habien..
do hallado Aristoteles este fuego terreo pro–
porcionado
a
la
con~titucion
de las celestes
substancias, inventando una esencia quinta, su–
perior
a
Ios quatro elementos, para , colocarla
eQ aquellas alturas , no ponen reparo los
Es–
toicos en hacer
a
Dios un fuego de la natu–
raleza del
n~estro
(
z
).
En conclusion ,
a
todos
los
( r) Stoici partem fere , maximam ,
artificiosu~
i1Jum
igne~
Deum esse pronuntiant , qui cer'to quodam ordine ad mund1
hujus procreationem feratur , qui suo ipse gremio cuncta ra–
tionum earum , ex quibus singula fato nascuntur, semina com–
prehendat. Adjungunt igni Spiritum , qui mundum universum
ita permeet , ut pro multiplici materire quam pervadit muta–
tione , multiplicem quoque nominum diversitatem
accipiat~
Plutavch. de Placitis Philosophoriim.
·
(2)
Deum spiritalem quemdam ignem
si~ ~ppe.llant
.' nihil
ut eundem sempiternum facere vereantu
r , 1mo etiam e1usmo–
di , qui omnia depascatur ,
&
perimat ,
qua.sinos~ri
hujus ac
vulgaris ignis simillimus sit. Adeoque Anstoteli repugnare
non dubitant , qui hoc abs sese
impetrari non patitur, ut
retheream regionem simili ex igne constituat. Ex quibus si for.
te quresieris, qui possit ignis ejusmodi tarndiu permanere, di-
ver-