Previous Page  341 / 410 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 341 / 410 Next Page
Page Background

De la Teoiogfa de los Griegos,

&

c.

33

1

de esta

Iey

;

lo

que verisimilmente entendi6,

segun

el

grado de excelencia queen cada uno

se encuentre , con lo que ,

y

sin embargo de

la

sublimidad de sus pensamientos, no rnenos

que otros Filosofos protegio el Politeismo (

i

).

2

5

Cornunmente fos Estoicos imaginaron

un fuego, que contiene en su gretnio las semi–

Ilas de todas las cosas,

y

que con cierto,

y

or–

denado movimiento

las

produce.Al

fuego

junta–

ron un espfritu, que corriendo todo el Uni ver–

so, invadiendo todas las cosas , recibe diversos

nombres , segun

la multi

plicidad

de

materias

en

que

tiene

su

curso.

Aunque

llaman

espiri~

tu

al

( r) Zeno autem (ut jam ad vestros, Balbe, veniam) natura–

lem legem divinam esse censet, eamque vim obtinere recta

imperantem prohibentemque contraria. Quam legem quomo–

do efficiat animantem , intelligere non possumus. Deum auteni

animantem certe volumus esse. Atque hie idem alio loco rethe–

ra , Deum dicit : si intelligi potest nihil sentiens Deus , qui

numquam nobis occurrit neque in precibus, neque in optatis,

neque in votis. Aliis autem libris rationem quandalll, per om–

nium naturam rerum pertinentem , ut divinam esse affectam

putat. Idem astris hoc idem tribuit, tum arinis, mensibus, an–

norumque mutationibus. Cum vero Hesiodi Theogoniam inter–

pretatur , tollit omnino insitas prreceptasque cognitiones Deo–

rum. Neque enim Jovem, neque Junonem , neque Vest:im,

neque quemquam , qui ita appelletur, in Deorum habet nu.:.

mero , sed rebus inanimis atque. mutis per quandam signifi· ·

cationem

h~c

docet tributa nomina.

Citero de Nat.

Deqr,

lib.1.

n.

13.