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,
D
6098.-De freqventi vsv Sanctissimi
Eucharistice Sacrameti Libellus. Per
R.
P.
Christophorum Madridium Docto–
rem Theologum Societatis Iesv.
Roma::
in cedibus Societatis Iesv
IS S
7
.-En
I 2.º,
de 84 hs. (De que hay numerosas reim–
presiones.)
«Toute .cetté doctrine eucbaristique.. ..,
Salmeron, par mandat expres d 'Ignace,
l'exposa, avec Christophe de Madrid, en un
livret d'or, intitulé:
De .frequentz" 1tsu Sa–
cra11zenti Ettcharisti°ce» ,
dice el P. Cros
( St. .Jlranr:. de Xavier: Sa vie et ses lettres,
u,
525); y Sommervogel: «Le P. André de
Oviedo
aurait commencé le
Dzºrectorimn
[?
el
Libellus
de freq. us. Sacr. Euch.], par
ordre de S.t Ignace, et le P. Madrid I'acbe–
va.
(
ll~onumen ta
hi'storica
S.
y.
Chroni"con
Soáetatz"s :Jesu,
t. rv (
r
896), p. 28. Mais,
d'apres des lettres citées plus loin, sous le
n. 385, des le milieu de 1554, Salmeron
avai.t réuni les témoignages des SS. P eres
en faveur de la fréquente communion .... »
(rx,
627)~
Pero veamos las fuentes mismas de donde
proceden estas noticias.
<~Comrnendatum
fuerat .... P. Andreae [de
Oviedo
J
ut tracta–
tum de frequenti usu communionis confi–
ceret; et, quamvis occupatus, illud, cum
esset Tybure, aggressus est; non tamen
absolvit ; ideo Doctor Christophorus .Ma–
dri di us, post ej us. recessum, ex obedientia
bunc tractatum confecit», dice el P. P o–
¡mco en su
Chronicon
(rv, 28); y luego en
nota su editor: «Sermo est de libello....
"Christophori Madrid ii ...." [descr. en el
núm. 6092, y reimpreso ahora con nuevo
título]. Jam vero ex hoc
Chronici
loco
deduci posse videtur libellum bunc aucto–
res habuisse Andream de O viedo, a quo
incoeptus, et Chri stophorum MadriJium, a
quo confectus fuit. Verum ex litteris, e
quibus excerpta quaedam afferemus infra,
n. 385, apparet jam hoc anno [1554] fere
medio Patrem Alphonsum Salmeronem
P atrum testimonia congessisse, q uae h anc
Eucharistiae frequentationem in tuto po–
nunt: et hoc ejus opus fµndamentum prae –
ci puum fuit operis Patris Christophori de
Madrid» (pág. 28, not. 2).
En el núm. 385, que
ag.uíse cita, dice el
P. Polanco: «Ad frequenter sumendum
Eucharistiae sacramentum eodem mense
Junic [a. r 554] quaedam ex Doctoribus
loca opportuna Pater Salmeron Romam
mi sit, paulo postquam Neapolim redierat;
nam de eo tractatu concinnando agebatur,
qU"em pastea P. Dr. Madridius confecit»
(1v, 182), á que añade en nota el editor un
capítulo de carta del mismo P. Polanco,
fecha
á
7
de Julio de ISH, al P. Francisco ·
P-almio, en que le escribe: «Con questa si
manda un breve trattato sopra la
fr~quen-
•
tation de la
S.taComunion havuto da Na–
poli dal P. Salmerone. Quello, dopo di
haverlo fatto copiare, ci rimandera V.
R.;
et molto presto con l' aiuto d ' Iddio si man–
dera un altrn piu essatto; interim s'i potra
servire di questo» (pág. 182, not. 2).-Si–
g ue
á
continuac'ión otro capítulo de carta
del mismo P. P olanco al P . Salmerón, en
que le dice, á 24 de Junio de 1554 :
«....
en
una cosa breve h olgaríamos sirviese V. R .,
para cerrar las bocas en muehas partes á
h ombres, que impiden el servicio divino, y
es de la freq uentacion de los sacramentos