Traét.III.
Difp.II.Art.III.
Qu<Eft.
I.
nitare jmbibatur,
&
continearur realicer
Di iniras ,
h<ec
tamen inclufio provenit
rann\m ex re fignific ata, non veró ex mo–
do flgnificandi vocis.
CONCL USIO SECUNDA.
:~b
alia non
intelligitur cliíl:in,E;ui; adeo–
que conveniens fuit noriones
i~
abíl:raéto
fignificari per-peculiares proprietates uniuf–
cujufque Perfon::e,
q~ibus
facilitis innote–
fccrcnt omnes modi per quos ab alia Per–
fona diíl:inguitur . Patet confequentia, Fa–
cile namqúe per h::ec abíl:raéta nomina ex- ,
p~icamus
Patrcm, & Filium.diíl:inguia
Sp~-
R
Eétc
Jolito numerantur
a
Theofogisquin–
ntu fanéto, non rer Patermtatem,
&
f¡-
que ttotiones, .quibus Per(on,e divin&
liationem , fed per Spirationem aél:ivam ;
nobir innote(cunt, nimirum Innafcibilita
1
Pa–
q ua tamen invicem in ter fe conveniunt ,
ternitas, Filiatio, Spiratio Aéliva,
rf.J,
Paffiva
•
fed differum per P aterniratem, & Filiatio-
Probatur:
Tot ful.•t admittend<e notioncs
n cm: Ergo, &c.
quot funr modi, quibus divin::e
Perfon~
O~iic.
1.
Q u::efuntfimplicia, cognofcun-
cognofci polfunr invicem diíl:inél:::e; Sed il–
rur, & dlíl:inguunrur feipfis, necformis,
le modus
~íl:
quinruplex ; Ergo, &c.
Ma–
feu notís jncligenr, quibus diíl:inéb appa-
jor
patet. Notiones enim tanuimadmittun–
reant: Sccl Perfon::e divin::e funt iimplicif-
tur a¡, f..1cilius detegendam, & . pcrcipien-
1Ím<e: Ergo non jndigent Jlotionibus, ut dam áiíl:inéhonem Perfonarum . Probar
diíl:inéte cognofcantur.
'
minorem
S. Bonavcnrura in r. diíl:inél:.
26.
Dijl.inguo "Jnai.
Qure funt fimplicia ram
an. unico, qu::eíl:-4.
Ratio diflinguendi,
in–
formaliter, qu?m1 realirer) noti
&
clu-
quir,
accipitur
.a
parte originis: aut igitur
raé~eribus
non egenr, .concedo: Qu1.e funt
pofitiv?, aut privative: Si privativa, aut pri–
íimplicja ramum realiter, non vero forma-
vat o1·iginem pe1· modum produéli,
&.
boc vet
liter, nego.
~inorem
fimilirer diíl:inguo :
[p(cialiter, v :t generaliter;: Si [pecia/ifer
,
Pcrfon::e divin::e funt íimpliciffim::e reallrer,
non dicit nobilitatem:
¡¡
generaliur, jic dicit
hoc eíl: non coníl:ituunrur ex pawbus reali-
nobititaeem,
rf.J,
ideo notio prirpativa eft una·
_ ter diíl:inétis, concedo.
~u
t ltnplicifiim::e
[ola, (cilicet InnaJcibititai. Si autem accipia–
formaliter • nego;
lurcs enim comple-
tur
a
parte origmÍJ• pojitivc cum duplr:x fit
étunt~r
entitares formaliter
j¡wiccm di1jlin
origo,
&>
cuihbet refpondeat de necejfitate
du–
étas ; confianr namqu
di_
yj.naefTentia ,
plex babitudo,
~
Spiratio aéitva,
&>
paffi–
nec-non
&
relario
1
s , quibu_s oonfu-
va,
~
in
unive fo quinque.
ruunrur in
r~rion. pe~f~m:e
_,
~m
de ficut
&imdi Ren,e
1
odo
probar ~·
,Thomas pri–
concreta real.1rer hmpllcia melJUs cogno- ma parte, q u::eíl:. 32. arr. 3. Cum notio per–
fcunrur per aliq_uam fotmam in abílraéto ft-
tinear ad ordinem originis, ror debenr ad–
gnificatam, quam per ipfum .no en con- mirti nociones , quor funt ordines origi–
cretum: fic eriam divin::e Perfon::e
~"acilitis
num:
~e<l.
iíl:i funt quinque: Ergo rotjd cm
innotefcunt 1'er divinas notiones,. quam funt divin::e no.tiones. Probatur"
minor,
In
per nomina s;:oncreta Patris, Filii, &c.
divinis du::e tannim funt proceffioncs , ex
Jnjlabis.
Nihil fignificatur nomine
Pa-
quibus qu::elibct importar duplicem ordi–
tris,
quod iridem non fignificerur nomi-
nem poftrivum origínis ' nempe
a
quo
efi
n e
PaternitatiJ,
taro
~ni
m Parernitas de-
alius
,
&
qui
efi
ab a!io:
Primo namque pro–
notar generationem,
q~m
nomen
Pater;
ceffio per intelleél:um
importar ordinem
Ergo vel neutrum fufficit) vel alterutrum eJUS,
a
quo eíl: alius...? q ui ordo vocatur 7""a–
fuperfluir.
rernitas
J
& eft norio tJatris: Similirer impor-
Dijlinguo ant!cedem;
Idem ftgnificatur re-
rat ordmem ejus, qui eíl: ab alio, dicitur–
alirer,
&.
diverfo mo:lo, concedo-; For- que
Filiatio,
qu::e eíl: notio Filü. Similiter
malirer, & eodcm .modo, nego. Erenim proceffio per voluntarem etiam h(unc du–
vocabulum
Pater
non foltim jmportat for-
plicem importar ordinem, nempe cjus ,
a
nm n Par
ernitatis, fed
infuper Dciratcm quo eíl:alius, qui ordo eíl:
Spiratio aéliva,
conno tar,
v.elin rcéto, vcl faltem in obJi-
per quem prorlucitur Spirirus fanétus, &
quo ~
Parer!1Irasaurem, nequeinreéto, ne-
h::ec notio diíl:ingui! Patrem, & Filium
a
que 1n
ob~1quo
Íorrmlirer lignificar Deita- Spiritu fanéto;
&
ejus, qui eíl: ab alío
7
t(m ' · fed
11~
reéto clicit proprictarem , ar-
&
hic ordo dicitur
Spiratio pajfiva,
q';l::e
qu~
m
obliqu~ conno~:ttperfonam
Patris, eíl: notio Spiritus fanéti. Pr::eter autem Il–
CUJUS
eíl: propnetas; l1cer autem in Patcr-
los ordines ori"inis pofitiyos
ell adhuc
o _
'
alius