pe
R~lationibus
Perfonarum
co'nfl:itut.
1
55
11ec efi
perf~~io
.fi!nplicicer fimpJex ,
·~e.,.
fonn!l:lit<;r .eíre
perfe~iones
: contrarium
.que
fecund.um.qUid~
hoF
a~t~m ta~tum
enim doc¡J:
C-9·
dic~ns,
f)mnia qu& Pate,
pofieriori modo relanones dtvma:: dtc!n-
ha/Jet funtrilii, boc unp excepto .quOd
inge–
tur rationés per fe fubfifiendi .;
adeoqu~
'nitus
non
·efl
;
qu& qv.id_em pox
JZ~;
natur&
ncc .funt .p'er feéla::·,
pec
imperfeél:a::.
difcrimen,
·
nec djgnjratem atqu.e auth_orjtpeem,
Ad quartum
.difr.i!Jguit. ,maj_ow:n . q _uid-
{ed exiflenti& .modum imiicat
.•
Sob~m
jc;¡.que
quid idcntificatur .mfimto, efi mfin,tqun, eas proprietates in concreto,
&
pro pr;r–
fi fit capax in_finit¡.ttis ,
,conce~.i.t
?
fecus fónis
accept~s,
perfeél:io,nes nom.inat. -
negar : Relat.IOnes autem ongtms non
~O~iicies
3·
Myfierium Trinitatis quate–
funtcapac~~
it;tfinitatis racione _ fua:: incom- nus frinitas efl: , efl:
fttmm~
aclorandum,
municabilitatis,
&
propter ¡am affigna- adeoque
infini~e
perfeél:'um: Sed
TriiJi~as,
tas raciones,
adeoque~eganda
efl: .confe- · quatenus Trinitas, di vinas relatioQes ._!.:On–
quentia.
notar ,
&
~mportat
: Ergo verum •efr
Objicier
z.
Relaciones divina:: .tám
a
Con- ' quod ,relaciones clicant fuínmam,
&
infi–
ciliis, quam a Patribus dicun_tt.1r perfeél:io- : nitam
perfeél:ion~m.
nes: Ergo revera tales {unt. Probatu.r an- · · .
J?ijlinguo .majorern:
Myflerium Jrinitatis
teccdens ex Concilio Cónfiantil'lopoli.tano dt_cit fu'mmal}l perfec'l:iQnem fe tel)entem
Epifl:ola ad Damafu.m,
CredimUJ
,
i'lquit, ex parte .natur,a:: divina::, qua:: tribus P,(!rfo-
•
cequalem bonorem
a_&-
digmlatem,
~imperium .
nis
~ommupicatur,
pna
~mn
fuis .attribu–
co&ternum in tribuJ
perftéliffi~_niJ
'[ub[tjlentiú, .
ti~
,
&
p_erfe~i~mi~u~
;
~o.n.~edo
: .Prove–
jeu trihuJ perfeéiiJ perfonú:
SimjJi~er
Jufii- mentem a rdat1001bus citvtQ-ts , qua:: funt
nus inexpofitione fidei de Trinitate,
Ma-
termini
'8tivin~
communicationis;
& .
fce–
/uimus,
in..quit, -
unius DeitatiJ
in
tribuJ
p~r-
·
cundita~is,
nego : toca
IJ~mque
perfeél:io,
ftéiiJ [ubfiflentiiJ,
notttiam~xponere.
Item
Cy-
qua:: in adorando Trjnitatis _myfl:·erio .relu–
rillus
Alexand.ri?uslibro
I.
1
hefauri o.
6.
cet' .repetenda efi ex -párte natura:: divina:'
Perfeétu.r,
inquit,
efl,
non folr'tm
quia
Deus,
qua:- fummc ,
&
,.i,nfinitc divinas .Perf<;>na;;
fed
etinm quia Pater:
~bfcr'bit"
Oamafce- · confl:imi ;
&
perficic ; non vera
~x
parte
n_us r. fidei . cap.
II.
dicen
1
ropri~ta-
relationum, qua::
úi.ntpu1:i
J~rmini.
fl.iyina::
11bur Patermtatis, FrlialitatiJ,
~
Proreffio- :
frecuncl.itatis<;
&
nfrur~
, nulla.m 1pfi ad–
nif,
[ecundum ca ¡tfam,
(31
e
ura/~
(
[eu
ca
u~
dentes perfeélionem, j'ed .tanoil.l) dan tes illi
fat.um¡
&
Perfonale¡p
erfdli~nem
, .
id
efl
modt;~ fubíifl:en~i )n~~;mi.mmi_ip_bi_li~er ,
exiflentzce modum
d~ff~t;Vltia
J,mell-gzm s
:
O
J!CteJ
4· ublJfientta Verl:n dtvmt qua–
Idem lib. de cl.e
roc.isprima:: inft" tutionis, - tenus
fonma~itcr·
~b eífen.~ia
'difiinél:a, ter–
Rypojla[es ,
inquit ,
&.per{on& "Yll!er, FtliuJ,
minat -}1aturam human(!m aífumpram , ei–
&
Sprritru Janéfu¡
,
umtJ qUtji¡ue etiím
eo- '
que nec- no n
&
ejus aéhonibus [um–
rztm
perft8a
eft
hypofta[t¡
,
&.
perftéla pi!rfo-
mam
..P~eélionem
,
&
dignitatem con–
na.
Ergo revera relai:iones perfonales funt
·.fert:
l!.rgo ipf.'lmet illam perfeéltonem ha–
perfeél:iones,
&
perfeél:a! . ·
·
· bct formalirer. Patet confcquentia : Quod
Ntgo antecede
m,
&
ad ejus probatio- enim pra::fl:at Verbi cl.ivini pe -fonalitas na–
nem dico, fanétosPatres,
&
··onciliala_u- tura:: humana::, .non confcrt inration¡;cau–
datis textibus ,
&
aliis fimilibus accipere fa:: efijcientis , fed fonn alis ; adeoque fe–
divi
rmm
hypofl:afim ,
&
perfonam, non ipfa ta nquam formJ fignifipt ¡1[\iones ,
in abfl:raél:o pro formali fubfifi ncia ,
& . &
pedicit natu_fam hominis
aflump.ti,
&
perfonalitate , quatenus formaliter difii n- confequenter_ipfamet aut efl: perfe(l:io, . aut
2,UÍtur ab
em~ntia
divina,
&
CUill .
a con- formaliter pontinet fummam perfeé Íonem .
currit ad confiiruendam 'divinam perfo- Probatur
anteceden~
: Nam horno affum–
narn:
~ed
in concreto pro
ipfam~t
divina -prus racione
pe~fon
l!catis ei _s;otm:nunica–
Perfo~a
, quatenus nempe fimul
m~portat
ca: ,
e~ adorabt~JS
, tdque adoranone la–
eífe~uam,
&
p~rfonalitatem,
qua_ltter re- ma::: Ergo
con~met.
bonum , ,non quale–
vera Perfona:: dlVma:: funt perfeéhffima:: . cumque , fed mfimtum _,
&
fummum ,
Quod autem alitet
~n
íint aécipienda di- quía
fu~mum
cultum
_mer~tur .
él:a
fanél:orum Patrum, fufficienter colligi-
N¡go antecedetzJ
Quannhn ad fecundam
tur ex eorum verbis laudJtis.
panem, nempe quod- fubfifl:entia Verbi
Arl
fanélum Damafcenurri maximc,
Ref-
quarenus formaÍiter ab Elfentia divina di–
_pondeo
eum nolle proprietates perfonales , fl:inguitur , conferat {ummam perfec1io–
n em