Previous Page  179 / 582 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 179 / 582 Next Page
Page Background

~~íl:.

V l I

t.

~is

Jit

ftnú ad"quatUJ

Logic~ ~&e:

137

quod prouenit ex eo quod pérféél:iffima eíl: Mera-

fic

eíl:

fyllogifrnus faciens fcire. Deindc alia

&

prz-

phyfica,

&

prre'cipue quia omnia, de qui bus agir, or-

cipu~

ratio elt, quia omnia, de quibus agir Logica

3

dinar ad Deum, vnde ii per impoffibile, licer agerer

verb1 gracia, de pra=dicaro , de fubieél:o, de diffini-

de Deo, vr in exemplo fupra poÍtto Philofophire pa·

t.ione, de propofitione >de diuilione ordinanrur ad

ter, non omnia ordinarer ad Deum , nec illi attri-

demoníl:racionem , licet non

ex

fe

effentialicer, at-

buerer, fed alteri licet Deo iniperfeébori, procul-

taro n ex mnnere ip!ius Dialeél:ica:,

qu~

per fe vl-

dubio non Deus, fed illud aliud, cui omnia obieél:a

timo incendie facere demoníl:ratidnem, & cum

de-

attribuercnrur, obieétum attributionis vocarerur;

n:ionfiratio non poffir fieri alirer quando demon-

hoc enim fona.t denominatio obieél:i attriburionis,

ftrátio eft

a

priori > niii poGra definitione , inde

ve

ex nornbili fuprapoÍtto liquer.

eíl: qqod per

fe

fcien~ia

ordiner defiilicione ad de-

58

Et eriam paree ex hoc euidentiffimo exemplo,

i,nopftrationem ranquatri mediuin illius,. nam licec

nam

verbi gratia, faber ferrarius habet pro fine non

ve~um

Ge , vt fupra probauimus

~

quod cl·efinitid

all:am vitalem, fed potius ipfam forman·1' ,

&

figu-

per accidens & noti ex namra fua, ordinetur ad

r:im, & arti.f:icium (all:um ' & produétum in ferro,

demonfl:rationem

ex

parte . ipíiu_s definirio\1is '

ni-

quod artificium eíl: figura, & modus non viralis,

hilominus

a

Logica pot:eíl: ordinari conúderátio

medium autem ad hoc producendum

efr

aétus vira-

munere iplius Dialeél:icre per

fe,

confiderafa hem,,

lis

hominis, qnce perfeél:,ior eíl: in quanrum vitalis

&

ponderara iníl:imtione,

&

inuentione Dialeél:i-

tigura illa, feu artificio

11011

vicali, vbi quod perfe-

ere,~

coníl:irurione demonfhationis per

fe

inten-

ébus eíl:, ordinamr ad imperfeél:ius,

&

fin is .prreci-

ta!. ab ipfa Di ale ética, quia fcientia, qure agit de

puus

eíl:

imperfeél:ior proprer rationem fupradi-

ob1~él:o.

aliquo pcr accidens,

{i

illud

obi~él:um

non

él:~m

:

ergo licer defin!tio fecundum

fe

lit

perfe-

poilic faluari fine aliis

1

obiell:is per accidcns , qua;

ébor, curn non vlrimo quiefcat in illa' Dialeél:ica,

componunc neceífario illud, per

{e

agit eriam de

imo illam ordinet ad demon,fl:rationem; quia con-

illis obieél:is per accidens cornponentibus inud, vr>

fideraco fine, ad querri

cíl:

inuenta Üialeél:ica, ac-

verbigracia, in ipfa Dialeél:ica

vbi

agirur de

pr~-

commodarior,& principalioreíl:demoníl:ratio,quam

rniffis per

fe

in ordine

ad

derndníl:rationem > liccc

definido, fine dubio demoníl:ratio potius

cric

finis

ex

nátura foa eefentialiter non drdinenrnr ad

il-

attribucionis, quam definido.

lam. Arithmericus etiam coníiderat ternarium in

S9

Vlrimo probarur, quia vr ben

e

ait Parer Hurta-

ordine ad fenarium, licet cemarius

ex

fe

non

or~

do, finis c.'.Eterarum faculcatum eíl cota obiclra ad- ·

dinetur; quia li.cec temarins poilir effe

Gne

fena-

~quate

cognolcere, vt in fcienria de homine, fi-

rio, nihilominus fenarius qui per

f~

intendicur aB

nis attriburionis eíl: hamo tum fuis proprieratibus,

Arirhmetica, nullo modo poreíl: effe íine fenario;

non enim fiíl:itur in nuda hominis eífentia.

fed

in-

&

fiarnarius licer refpiciat figuram hominis,

vd

tenditur perfoél:a,

&

adrequara illius cognirio: ergo

arboris,

&

figuram cuiufcumque Sanll:i per Íe, nam

Logica haber

pro

fine demonílrationem, probatur

figura illa

cqt~plerá

eíl: in eífe !tatua!, nq1ilorui-

confeqae11ria, quia Logica eíl: fcientia iníl:rumenra-

nus eciam illam fiatuam ordinar per

f~

ad artifi-

ria crerera_rum facultarum, illis préEÍcribens modum

ciartjltl áliud ( quod Hifpane ,

Retablo

11

vocamrJ

fciendi, fed faculcas iníl:rumentaria habet

pro

vlci-

conficiendnm perfeéle ,quia tale arcificiarnm, quod

timo fine dare illud iníl:rumentum ' quct facultas

eriam complerum eft in effe anificiati non poreíl:

. príncipalius confequirur fuum vlrimum finem; hoc

reperiri fine fiatuis , vel fieurii hominum : eroo

aurem iníhmuentum eíl: demoníl:ratio: ergo demon-

fimiliter licer definitio

ex

1~attua

fuj,

efremiali~r

íl:rario eíl: vlrimus finis Dialell:icre, probarnr maioq

non ordinemr ad demoníl:rationem , nihilomiJJus

quia

fcientia iníl:rumentaria deferuit Ícienti<E prin-

fcieP, ia

<ex

fe

poteíl: ordinare per fe

illai;n ad de:::

cipali, & fobiicitur

illi,

vt miniíl:ra; fed

illi

non

m

1

.~

ll:rationem propter rationem fopradill:arp; vnde

perfrél:e fubiicererur

ve

miniíl:ra, niíl Íeruandó hunc

ck

oníl:rátio erit obiell:um atrribmionis fine

du~

ordinem: ergo fciencia iníl:rumentaria, & princípa-

bio Dialelticre, cum omnia, de

qui

bus agic Di a-

lis habent eundem finem.

lell:ica per

fe

ordinet ad demoníl:rationem, licct

ex

Hoc argumenmm confirmatur optimo

~xemplo

narnra fua non ordinenmr ad illam , & ratio

a

verbigracia,

in aire

frrenefall:otia,

&

equeíhi,

eque-

priori eíl: in1perfell:io fciéntire : 1um quia non ir2

60

.íl:ris enim haber pro fine vltimo perfell:e domare

perfeél:a eíl: íicut Metaphyílca, nec íicut

Theolo~

. equum, framefaél:oria vero haber

pro

fine dare in.

gia, íed imperfeétior illis 'inde

eíl: 'quqd

rion pro-

íl:rum.enra

neceffaria ad hunc finem , vnde non po-

cedat, vt ifta: ordinando

imperf~.él:ins

ad magis per-

teíl: fiíl:ere in fola clauorum effeél:ione, Hect Gnt per-

fell:um, fed potius magis perfeétu1il ad rninus per-

feél:iores claui proprer foam iimplicitatem fréEno,fed

feélum > quia res imperfeériores mag-is

fe

atcomª

in

e.ffeél:ione omnium, quibus indiget equeíl:ris ad

rnodant rebus minas perfeél:is , quam perfell:iori-

fumn

vlrimum finem: ergo íimilirer Logica non po-

bu~,

vt in Pnilofophia,

&

arte

ferraria

videre

eíl:~

tdt

liíl:ere i'n fola definitione , fed in demoníl:ra..

ime & in ipfo homine, qui quia imperfeél:ior eíl;

üone; nam finis remorns Logica: eft finis immedia-

Angel o, difcurfum habet pro

fine

fui intelléél:usio

tus facultatis , cui iníl:rmnenta pr:cbet ,

V.

remo-

&

nod Gmplicem apprehen lionem , quia accom

0

tus finis effeél:ricis frrenorum eft finis equ !tris,

modatior eíl: imperfeél:ioni hominis , quod alicer

nempe perfeéh1s eqnorum víus: ergo finis in.:..

e.

euenit in . Angelo homine perfell:iori ,

íic

fimili...

diat~s

Logicre eíl: iníl:rumentmn , quo facultas,

\{'ti

ter quia Logica imperfeél:ior e.íl:

1';1er~phyfica.,

&

fermt , finem confequacur ;

fed

fci~n~ia princip~.

~uic

imperfeétiori., fu:rque

i~

l:tmt101:1.

ac:ommo-

lis fola demoníl:ratione coníequirur fuum

finern~

dador cíl: demoníl:ratio, qllam defimtto; rnde eíl:

ergo debet eriam pra:bere per fe inftrumenta,

qui~-

quod fin is eius

fic

demonftratio; & ad ipfam ordi-

bus fcientia de homine perfeéte, & vltimo acqui-

net definitionem, &c. licct perfell:iores operaciones

rit fuum finem euidentem >nimirum demonftratio-

.fine ipfa.

nem de homine.

Dices , hoc argumentµm potius probare

ferltet1·

67

61

Vrgernr amplius, quia omnia , qu:e requiruntut

iam Patris Hurtado afferentis, demoníl:rarionerrt

ad

obieé\:um attribmionis, concurrunt eriam in

de.

elfe non folum obiell:um attributionis,

&

finem

vl..

moníl:ratione; primum quod requiritur eft aquod

lit

.

timum illius, fed etiam obieél:um adxquatum, quia.

vnum, fed demoníl:ratio eíl: vna, vnicáque definí-

ve

ait P. Hurtado, definitio,

&

diuifio ordinantur

tione definirur ab Ariíl:orele, nam demonfhatio

ve

pcr

fe

ad

componenaam dernonflra1ionem,

furtt

ar-

Jldepk.

de Pen.flfid,

PhUo¡:

Tom.I.

M

~

tificialiá