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V l I
t.
~is
Jit
ftnú ad"quatUJ
Logic~ ~&e:
137
quod prouenit ex eo quod pérféél:iffima eíl: Mera-
fic
eíl:
fyllogifrnus faciens fcire. Deindc alia
&
prz-
phyfica,
&
prre'cipue quia omnia, de qui bus agir, or-
cipu~
ratio elt, quia omnia, de quibus agir Logica
3
dinar ad Deum, vnde ii per impoffibile, licer agerer
verb1 gracia, de pra=dicaro , de fubieél:o, de diffini-
de Deo, vr in exemplo fupra poÍtto Philofophire pa·
t.ione, de propofitione >de diuilione ordinanrur ad
ter, non omnia ordinarer ad Deum , nec illi attri-
demoníl:racionem , licet non
ex
fe
effentialicer, at-
buerer, fed alteri licet Deo iniperfeébori, procul-
taro n ex mnnere ip!ius Dialeél:ica:,
qu~
per fe vl-
dubio non Deus, fed illud aliud, cui omnia obieél:a
timo incendie facere demoníl:ratidnem, & cum
de-
attribuercnrur, obieétum attributionis vocarerur;
n:ionfiratio non poffir fieri alirer quando demon-
hoc enim fona.t denominatio obieél:i attriburionis,
ftrátio eft
a
priori > niii poGra definitione , inde
ve
ex nornbili fuprapoÍtto liquer.
eíl: qqod per
fe
fcien~ia
ordiner defiilicione ad de-
58
Et eriam paree ex hoc euidentiffimo exemplo,
i,nopftrationem ranquatri mediuin illius,. nam licec
nam
verbi gratia, faber ferrarius habet pro fine non
ve~um
Ge , vt fupra probauimus
~
quod cl·efinitid
all:am vitalem, fed potius ipfam forman·1' ,
&
figu-
per accidens & noti ex namra fua, ordinetur ad
r:im, & arti.f:icium (all:um ' & produétum in ferro,
demonfl:rationem
ex
parte . ipíiu_s definirio\1is '
ni-
quod artificium eíl: figura, & modus non viralis,
hilominus
a
Logica pot:eíl: ordinari conúderátio
medium autem ad hoc producendum
efr
aétus vira-
munere iplius Dialeél:icre per
fe,
confiderafa hem,,
lis
hominis, qnce perfeél:,ior eíl: in quanrum vitalis
&
ponderara iníl:imtione,
&
inuentione Dialeél:i-
tigura illa, feu artificio
11011
vicali, vbi quod perfe-
ere,~
coníl:irurione demonfhationis per
fe
inten-
ébus eíl:, ordinamr ad imperfeél:ius,
&
fin is .prreci-
ta!. ab ipfa Di ale ética, quia fcientia, qure agit de
puus
eíl:
imperfeél:ior proprer rationem fupradi-
ob1~él:o.
aliquo pcr accidens,
{i
illud
obi~él:um
non
él:~m
:
ergo licer defin!tio fecundum
fe
lit
perfe-
poilic faluari fine aliis
1
obiell:is per accidcns , qua;
ébor, curn non vlrimo quiefcat in illa' Dialeél:ica,
componunc neceífario illud, per
{e
agit eriam de
imo illam ordinet ad demon,fl:rationem; quia con-
illis obieél:is per accidens cornponentibus inud, vr>
fideraco fine, ad querri
cíl:
inuenta Üialeél:ica, ac-
verbigracia, in ipfa Dialeél:ica
vbi
agirur de
pr~-
commodarior,& principalioreíl:demoníl:ratio,quam
rniffis per
fe
in ordine
ad
derndníl:rationem > liccc
definido, fine dubio demoníl:ratio potius
cric
finis
ex
nátura foa eefentialiter non drdinenrnr ad
il-
attribucionis, quam definido.
lam. Arithmericus etiam coníiderat ternarium in
S9
Vlrimo probarur, quia vr ben
e
ait Parer Hurta-
ordine ad fenarium, licet cemarius
ex
fe
non
or~
do, finis c.'.Eterarum faculcatum eíl cota obiclra ad- ·
dinetur; quia li.cec temarins poilir effe
Gne
fena-
~quate
cognolcere, vt in fcienria de homine, fi-
rio, nihilominus fenarius qui per
f~
intendicur aB
nis attriburionis eíl: hamo tum fuis proprieratibus,
Arirhmetica, nullo modo poreíl: effe íine fenario;
non enim fiíl:itur in nuda hominis eífentia.
fed
in-
&
fiarnarius licer refpiciat figuram hominis,
vd
tenditur perfoél:a,
&
adrequara illius cognirio: ergo
arboris,
&
figuram cuiufcumque Sanll:i per Íe, nam
Logica haber
pro
fine demonílrationem, probatur
figura illa
cqt~plerá
eíl: in eífe !tatua!, nq1ilorui-
confeqae11ria, quia Logica eíl: fcientia iníl:rumenra-
nus eciam illam fiatuam ordinar per
f~
ad artifi-
ria crerera_rum facultarum, illis préEÍcribens modum
ciartjltl áliud ( quod Hifpane ,
Retablo
11
vocamrJ
fciendi, fed faculcas iníl:rumentaria habet
pro
vlci-
conficiendnm perfeéle ,quia tale arcificiarnm, quod
timo fine dare illud iníl:rumentum ' quct facultas
eriam complerum eft in effe anificiati non poreíl:
. príncipalius confequirur fuum vlrimum finem; hoc
reperiri fine fiatuis , vel fieurii hominum : eroo
aurem iníhmuentum eíl: demoníl:ratio: ergo demon-
fimiliter licer definitio
ex
1~attua
fuj,
efremiali~r
íl:rario eíl: vlrimus finis Dialell:icre, probarnr maioq
non ordinemr ad demoníl:rationem , nihilomiJJus
quia
fcientia iníl:rumentaria deferuit Ícienti<E prin-
fcieP, ia
<ex
fe
poteíl: ordinare per fe
illai;n ad de:::
cipali, & fobiicitur
illi,
vt miniíl:ra; fed
illi
non
m
1
.~
ll:rationem propter rationem fopradill:arp; vnde
perfrél:e fubiicererur
ve
miniíl:ra, niíl Íeruandó hunc
ck
oníl:rátio erit obiell:um atrribmionis fine
du~
ordinem: ergo fciencia iníl:rumentaria, & princípa-
bio Dialelticre, cum omnia, de
qui
bus agic Di a-
lis habent eundem finem.
lell:ica per
fe
ordinet ad demoníl:rationem, licct
ex
Hoc argumenmm confirmatur optimo
~xemplo
narnra fua non ordinenmr ad illam , & ratio
a
verbigracia,
in aire
frrenefall:otia,
&
equeíhi,
eque-
priori eíl: in1perfell:io fciéntire : 1um quia non ir2
60
.íl:ris enim haber pro fine vltimo perfell:e domare
perfeél:a eíl: íicut Metaphyílca, nec íicut
Theolo~
. equum, framefaél:oria vero haber
pro
fine dare in.
gia, íed imperfeétior illis 'inde
eíl: 'quqd
rion pro-
íl:rum.enra
neceffaria ad hunc finem , vnde non po-
cedat, vt ifta: ordinando
imperf~.él:ins
ad magis per-
teíl: fiíl:ere in fola clauorum effeél:ione, Hect Gnt per-
fell:um, fed potius magis perfeétu1il ad rninus per-
feél:iores claui proprer foam iimplicitatem fréEno,fed
feélum > quia res imperfeériores mag-is
fe
atcomª
in
e.ffeél:ione omnium, quibus indiget equeíl:ris ad
rnodant rebus minas perfeél:is , quam perfell:iori-
fumn
vlrimum finem: ergo íimilirer Logica non po-
bu~,
vt in Pnilofophia,
&
arte
ferraria
videre
eíl:~
tdt
liíl:ere i'n fola definitione , fed in demoníl:ra..
ime & in ipfo homine, qui quia imperfeél:ior eíl;
üone; nam finis remorns Logica: eft finis immedia-
Angel o, difcurfum habet pro
fine
fui intelléél:usio
tus facultatis , cui iníl:rmnenta pr:cbet ,
V.
remo-
&
nod Gmplicem apprehen lionem , quia accom
0
tus finis effeél:ricis frrenorum eft finis equ !tris,
modatior eíl: imperfeél:ioni hominis , quod alicer
nempe perfeéh1s eqnorum víus: ergo finis in.:..
e.
euenit in . Angelo homine perfell:iori ,
íic
fimili...
diat~s
Logicre eíl: iníl:rumentmn , quo facultas,
\{'ti
ter quia Logica imperfeél:ior e.íl:
1';1er~phyfica.,
&
fermt , finem confequacur ;
fed
fci~n~ia princip~.
~uic
imperfeétiori., fu:rque
i~
1íl:tmt101:1.
ac:ommo-
lis fola demoníl:ratione coníequirur fuum
finern~
dador cíl: demoníl:ratio, qllam defimtto; rnde eíl:
ergo debet eriam pra:bere per fe inftrumenta,
qui~-
quod fin is eius
fic
demonftratio; & ad ipfam ordi-
bus fcientia de homine perfeéte, & vltimo acqui-
net definitionem, &c. licct perfell:iores operaciones
rit fuum finem euidentem >nimirum demonftratio-
.fine ipfa.
nem de homine.
Dices , hoc argumentµm potius probare
ferltet1·
67
61
Vrgernr amplius, quia omnia , qu:e requiruntut
iam Patris Hurtado afferentis, demoníl:rarionerrt
ad
obieé\:um attribmionis, concurrunt eriam in
de.
elfe non folum obiell:um attributionis,
&
finem
vl..
moníl:ratione; primum quod requiritur eft aquod
lit
.
timum illius, fed etiam obieél:um adxquatum, quia.
vnum, fed demoníl:ratio eíl: vna, vnicáque definí-
ve
ait P. Hurtado, definitio,
&
diuifio ordinantur
tione definirur ab Ariíl:orele, nam demonfhatio
ve
pcr
fe
ad
componenaam dernonflra1ionem,
furtt
ar-
Jldepk.
de Pen.flfid,
PhUo¡:
Tom.I.
M
~
tificialiá