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Logica Difp.

l.

De natura DiafeTfic;:

tionem habendam, quarenus fcientifice debet pro- dit :\. niíi demonílrando ,' tum etiam quia fola illa

cedere : erao nulla cognicio nacuralis pr<Eter de-

agic de demonílracione in aél:u fignato, ve diximus

moníl:ratio~em

eíl: vltimo appetibilis ab incelleétu

amibuendo,

&

ordinando omnia de quibus agit,

informato Dialeébca , confequentia patee ; quia

ad dernonlhationem , talis dernoníl:ratio fine du-

in

quo non fiíl:it

.im.elleét~s,

non eíl:. vlcima per-

bio

eri~

vltimus prrecipuus,

&

finis :mributionis

feébo illius,

&

míi m vlnma perfeebone non po- illius.

·

teft fifrere; quia alia habita adhuc nititur in earn,

Dices, femper obieétum amibutionis

clfe

perfe-

SJ

qna caret

i

vt

lar.is

non quiefcic, niíi in centro, nec

étius,

&

princi,palius obieél:um; fed per nos defini-

voluncas niíi in vlrimo fuo fine, amecedens proba- tio eíl: principalior,

&

perfeétior demoníl:rarione:

tl!r primo ex parre ipíius

imelkét.us

,.quia in defi- ergo potius definido erit finis przcipuus Dialeéticre,

nirione exempli gratia nQn concmerur

ad~quatc

quam demoníl:ratio.

omnis itltellell:us operario, fed illi deficic difcurfus,

Sed conera, quia nonJemper quod princ'ipalius

56

&

idem eíl: de fünplici apprehenfione, iudicio, di-

eft fecundum

Íé,

&

materialiter efl: obiell:um attri-

uiGone ,'Xc. fed quando deficit aliqua perfeél:io non

butionis ÍClentire, nam verbigracia, in Philofophia•

quiefc'it potentia, donec illam acquirat: ergo po- agitur de primo motore /qui eíl: Deus,

&

nihilorni-

fita· definicione non quiefcit incelleél:us. Secundo

nus non eíl: obieétum arcributionis Philofophire,

ex parre ipfius obieéti, quod non exhauritur, nec

cum horno

íit

cale

obieét~m:

nam bene poteíl: e{fe

percipicur adrequatc per definitionem, qua= fola re- aliquod 0bieétum principalius materialiter ,

&

in

prrefencat effencíarn,

&

non propüecaces: ergo po- effe rei ,

&

níhilominus non erit principalius in

lita defü1icione a'dhuc non quiefcit.

effe fcibilis

a

fcientia'

&

refpell:u iplius fcientire:

I

J

3

Seníndo) Logica eíl: habims,

perfo~tc

difcurliuus,

ergo liccr definitio fecundum

fe

perfeétior

íic

di-

perfeétc , quia [ciencia, difcurfi.uus, quia eíl: babi- fcurfu , nihilominus ( in ordine ad intencionem

tus circa concluGones; fed finis prrecipuus,

&

vlti- Dialeéticre,

&

in ordine ad finem, ad quem inuen..

mus habirns perfeél:c difcudiui , qui vocamr ob- ta

efi:

Lqgica ,qure fcientia demoníl:rariua,

&

argu-

ieélmn attribmionis eíl: perfeél:us difcurfus , íicut

mcmaciua eíl:,

&

qnre pra:cipue reperta eíl: ad hoc

finis prrecipuus potentire volitiure eíl: perfeél:us

vt magis accommodatum iníl:rumentum fcientias

aél:us vólnntatis, amor nimirum

Dei

fuper omnia,

acquirendi , tribuat, quo ipfre fCientix , qu.e dif-

&

finis potencia: inrelleétiu<E perfeéta intelleél:io,

curliua: funt, apt-iils aningant propria obieél:a ) dif-

&

finis arris argentaría: perfeéturn opus artificij in

curfus euidens, & demoníl:ratio perfea:ior eH:,

&;

argento ; fed difcurfus perfeél:us eíl: demonfl:racio,

principalior,

&

accommodatior refpeétu Dialeéti-

quia eíl: in mareria euidenti,

&

quia eíl: in forma,

&

ce, nam accommodatius fcientire crererre acquimnt

figura, vnde in vcraque racione vltimam perfeétio-

fuum

finern,

&

attingunc

ÍUqm

obiell:um per dif-

nem habet: ergo eíl: obieél:um, &c.

curfum euidencem, ex éo quo d , vt dixi ,difcurfi..

.f

4

Confirmacur fecundQ , quia ín Dialeética da-

ua: lint , quam per folam definítionem : ergo

.Je

A

rur duplex ratio , alia qua conuenir cum ca:reris

moníl:ratio,

&

non definitio 'erit obieétum attribu-

fcient iis ,

&

per quarn diítinguirnr ab habicu prin- cionis; quare íi Dialeltica agit de definitione , agit

cipiorum , nc:mpe ve

fit

difcuríiua , & fecundúm

de illa vt de medio vlcimo demoníl:rationis,

&

ve

hanc rationem iam probamm eíl: , quo modo ha- reél:am demonfl:rationem conficiar, vnde omnía or..

beat pro fine vltimo difcurfom perfeétu111, qure eíl:

dinac ad difcurfom,

&

nondum quiefcit, donec per-

demoníl:racio,

&

propter hanc rationem vocarur

ueniac ad demonthacionem,

&

difcurfum euiden-

<lifcurliua in aél:u exercito ; alia ratio eíl: , g nam

tem, quo acquiíito tanquam in vldmo fine,

&

cen-

haber Logica) nempe q uod

lit

difcuríiu a per éte, tro quiefcic fine aliqua inc¡nietudine

&

anxiecate~

feu demoníhariuc in aél:u íignaco, per qnod

d1•

1;11..

quia in ordine ad proprium munus, Hect definiciq

guitur

a

cceceris fcientiis >quia in aétu lignato

fo-

fecundum fe perfeétior lit, nihilominus non eíl: ita

lum

Logica agic de demonfiratione craétando de

accornmod atior,

&

ad hunc finem principalior eft

cffentia dernonfiracionis in communi definiendo

di fcurfus , feu dem.onfrratio, inde efi: quod ex hac

eius naruram, pr0priecates ,

&

effeél:us in lucem

parce debeac penfari affignar_¿p obielti attributio·

edendo,

&

fecun,dum hanc rationem etiarn fin is

nis,

&

non ex perfeél:ione in effc rei,

&

fetundum

pra:cipuus illius eíl: demoníl:ratio, turn quia ve

fu-

fe:

v.g. refpcétu Angeli non eíl: prredpuus difcur....

pra diximus, vlcimo loco agir de demoníl:racione,

fus, fed pocius eíl: limplex intuitus rei, refpcll:u au-

quod eíl: proprium obreéti attributionis, tum etiam

terri hominis, quí imperfeél:ior eíl: Angelo, fecun-

quia omnia , de quibus agit Logica, verbi gratia,

dum illud;

Minuifli eum

paulominll4t1b

A ngelú,non

vniuerfalia , enria rationis , pra:dicamenta, pro- eíl: finis principalíor

&

primo incentus fimplex ap-

pofitiones, verbun,1, nomen, &c. de qui bus

ag~-

prehenfio, fed pocius difcur,fus

~quia

fecundum di.

tur in rota Dialeél:ica, ordinac ipfa ad argumenta- fcurfum,

&

ex vi illius e:xercecur differenria horni·

tionem perfeétam,

&

vt fciamus arguere demon- nis, quz eíl: racionaliras, qua:: differentia vltima efr,

firatiue; qua de caufa vocarur Logicá.

a

Platone in

&

lic finis vlcimus exercitiúmque rationalicacis de-

Timreo,

a

D. Auguíl:in. lib. 8. de ciuir. Dei , ars

bet effe difcurfus, licec imperfeétior

fit

íimplici ap·

argumencaciua, id eíl:,

~uius

tQtum

munus,

&

offi-

pre~níione.

.

.

. . .

cium ficum efr in docendo argumencari perfeél:e,

/.:.xernplum apnffirnum efi:

111

arre

m1hcan,

qure

¡

7

&

demoníl:ratiue, fecundum quam racíonem pro-

9{~n

haber pro fine vitimo

,&

principali horninem

pri1ffimam Dialell:ic<E cxercet differenciam , focun- J cundum

fe,

fed porius aggregacum illud ,

&

ordi~

dum

quam díffert ab omni fcientia, vt diximus; .jnacionem illam

ho~inum,

1

icet ordinatio compara·

nam verbi gracia , fin is przcipuus

cuiufcumqu~

,>ta cum hominibus irnperfeél:ior

fü,

quia

r~tio

finis

entis eíl: exercitium

propri~,

&

vltimre differen- ; vltimi,& principalioris non ex perfeétione maceriali

tire illius, verbi gratia , hominis, qui

prion~lis

eíl:

rei, fed ex incenrione anis,

&

ex accommodatione

fecnndum vltirnam d1ffe renri :un . ftn is vlrimus e

nd illam penfanda eíl:,

&

liccc verum

lic,

quod ali-

i-aciocinatio , &

e

conrra finis Angeli vl cimus, qu

quando in vnam,

&

eandem entitacem coincidar ma-

perfeéle intelleél:iuus e íl: fine difcurfu e fl: perfeét

ior perfeétio entis

&

ratio obieél:i arrribucionis re-

íi.mplex

~mell :aio

,

~eu

concempl atio Dei: ergo

íi :

fpell:u fci entire , vt videre eíl: in Mecap,hyfica,

~ui?s

d1fferent1a

v

l~1ma.

D1qJeétic<E eíl: e{fe demonfirati- ; obieél:urn atrributionis (qui Deus eft) perfeél:1us m

uam

' mm

qma

vlum9

in aél:u exercito non proce- emirare eíl: omnibus obieétis partialibus

Me~aphy~

fic:r,