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~xft.

V

I.

Q!!Jd

Jit

direc1ió a!Juum

inielleéluJ

~

&c.

n;

fpedem impreffam propríam/e<l pociús per

fpe~iem

alienam, nec nouum eíl: hoc in ence

ratio

nis , quia

mulca dantur

a

parce reí qure nó

per

ípecicm impref–

fam propric repra::fenrancur;v.g.negari ones,& priua–

tiones non po!funr mittere fpeciem impreffam, quia

cum Ípecies impreffa Grentitas pofiriua , non poceíl:

produci

a

negarione.Ireip difconuenientia,qux darur

in ter lupmn, & ouem,

&

quam, cognofcir ouis, non

eíl: per fpeciem impreffam quam mirtit obieél:urn,

nam omnis fpecies,

qoam

obiell:um mittic, dicirur

fenfaca pee fenfus,& difcóuenientia non

percipirn~

a

fenfu

externo; folum enim per fpecies fenfacas elici–

mus cognicionem rei

infenfat~,vJt

larillimc libris de'

anima traél:abitur, & etiam fpiritum in hac vira non

cognofcimus per fpeciem fpirirns, fed per fpecies

rerum corporearum elicimus cognitionem rei fpiri–

n~alis

fuperamis omnem rem co-rpoream: iraque in

h1s caíiblls cerrum eíl: non repréefentari in fpecie im–

prelTa direll:e id, quod repr<l:fenrarur in expreffa, in

enre anrem rátionis

no~a

rario darur , qu<E cogir ad

hoc dicendmn,nimirnm,quia ens rationis non cxiíl:ir.;

anre cognitionem per quam fingitur ens rarionis,

,quia totum e(fe encis rationis

dl:

purc obieébue exi–

ftere in co_gnitione,& fingí ab ipfa,iragne prima quaíi

produél:io entis rationis eíl: ipfa cognitio,feu fpecies

expreíf-a;íed nihil-foteíl: eife anee fuam primam pro

4

duél:ionem: ergo tns racionis non poceíl: exiíl:ere an–

te cognirionem: ergo fpecies impreffa entis rationis

non"poreíl: o'riri ab eme rationi.s, quia licut fpecies

impreffa eíl: prior cognitione, ita Gmilirer ipfum ens

rarionis deberer exiíl:cre anee fui cognirionern; íed

hoc efi falfurn: ergo falfurn eíl: diccre, quod ens ra–

tionis mire ar fpeciem impreffam, effendo obieél:um

motiuum potenciz

'cum

11011

Gr,

niíi pure cermina–

timim, acproinde falfom erir dicere,quod ens racio-

11is reprre[enternr in fpecie

irnprelfa,

quibus folura

·manee tora illa confirmado vfque ad finem.

16¡

Ad primum argumenrum fecundz fentencire ne-

go fuppoíitum maioris, deinde nego minorem ·; ad

probarionem fuppoíiti nego maiorem,nam rnanife–

ílmm eíl: in potentiís, quod iam fupra dernonílraui,

non

etfe

idem finem inrrinfecum ,& obieél:urn for–

male fub

qt10,fini~

enim intrinfecus in viíione efi vi–

fio,

&

obieélum formale

fub

quo eíl: viíibiliras,

qua~!'

diíl:inguunrur iraque finis iurrinfecus producirur

a

.poremia,

&

fic intelleél:us producir fuam intellell:io–

llern ; obieél:um auren.1 formale fub quo non produ–

cirnr

a

porenria, nam in aliquo obieél:o inrelleél:ns

ert

improduél:a intelligibilitas,

&

increata

>

Vt

videre

eíl: in Deo, qui eíl: obiell:um intelleél:us, in ali1s

a~1-

tem obieétis licct lit produél:a,

&

creaca, non poteíl:

produci ab intelleél:n,vt intelligibilicas Lapidis, An–

gdi,

&

arboris nam ii1telligibiliras

Angcli

crcarur

curn enricare foa

a

Deo,intelligibiliras aurem crerera–

rum rerum producitur

a

canfü

,, ~

quibus producitm

encitas illarum;fed Logica eíl: habicus

operariuu~:er­

go producít fuum finem intrinfe<;:um, nempe dire–

él:ionem,

&

aél:um vt direél:um formalirer: ergo id,

quod non pcoducic,[ed fopponimr anee omnem pro–

du~i~nem

Logicre, habii!ndo fe ex parre obieéb ma–

t.ena~1s

Ípecificando

ipf~m

Logicam,

&

omnem pr -

-duél:1onem

Logicét,

recldendóque formalirer ip

fui..

obieél:urn materiale aptum, & capax Vt attingarur

a

Logica io aélu exercico, erit obieél:um formal e fub

quo LogicéE, hoc aurem nihil aliud eíl: quattl dirigi–

bilitas paffiua, qure non eíl: ipÍa direél:io, fed aél:ns

prirnus direél:ionis: ergo obieéhun forma.le

Diale~

Ieaicre nulht efl direétio,neqne realis,1teque racionis.

i66

Ad 1_.argumentum rerponderur, concedendo rna-

iorem,& neoando minorem;ad probacionem miuoris

refpondetur~

negancJo maiorem , quia in Logica:

ob~

ieéto no

n concur

runc r;itiones qua: fufficiunt

~d

hocJ ,

Jideph.de

P.e'ftefiel,Philof.TrJm.

l.

vr Logica fobalcernetur philofophire

>

vt in libris de

¡friori ,

&

poíl:eriori refolutione dicimr.

Ad confirrnationem concedo maiorem, a.d.mino·

rem rranfeat,& nego confequentiam, nam

falfum

eíl:

dicere, quod

ideo

pertineat agere de dirigibilitate

vt

de proprio obieéto formali ad philofophiam .' quiá

identificatur cmn enticate,qnod mulris exernplis

ro–

boramr. primo enim Arichmecica agic de unmero;

fed non agit de illo quai:.enus fpecies

q

uánritaris eíl:.

Secundo philofophia agit de aébbus

inrelleéh1s,

&

tamcm nori agic

~e

omnibus formaliracibus, qua:

identificantur cum aébbus, non enim

ª?;je

de

illis

qnatenus

funt

enria vt encia, vel de formalitar.e

vni~

tatis,qure eíl: in illis,nec de illis,quarenus incelligibiG

les

funt

,quia de bis rarionibus agi r rneraphyíica. lrerri

' non agit de potencia obedienriali, qucc darur in his

aébbus ad creandum Angelum,

&

inrelltll:u ad vi–

dendum Deum , liccr

h~c po~encia

obedienrialis

idenrificetur cum inrelleélu,& albbus inrelleélus,íra

fimilicer philofophia non agit de dirigibilirace

mo~

167

<li fciendi, vel in ordine ad modum fcic1fdi conficien–

dum Gcut non agit de dírigibilitare rnorali, quia

hoc

peninet ad [cicntiam h1oralem , quia non opurrer,

vt philofophia explicet omnes alfas raciones forrna–

les, cum infinita:: íim

(

&

finita [ciencia infiniris non

fufficiat)

qucr

in

ilb

rat:ione confiderar i

poífunc,quia '

igitur philofophia coníiderat aél:us inrelleé1cus

fe.;.

cundum quod motus vitales Cune, fufficit

iíli

hrec ra–

tio,

&

ideo relinquit Di aleélic<E dirigibiiicarem arrl–

.ficiofam; licue relinquit reél:um modum rnoralen;t

philofophire morali, ac pei: eonfequcns

clirigib~lita-'

tem

mor~lem•

,

-- ~-~--:.---------'~

Q_yJESTIO

VL

~id

jit

direélio. a[/uum inteUeElm, qute

eft

aélUJ dirigihilitatú,

&

quomodo

fa

babe4t refjeau iUorum.

S

E C T 1 O

J;

Sententú 11-duerfariormnproponuniuf.

P

Ílima fenrenria aílerit , diretl:ionem aél:ualem

in

~

altibtJS inrel kélus exiílcnrem,& de qua agir pri–

mo,& per fe dialeél:ica,e(fe ens rationis; hxcfenten–

tia eíl: omnium pene Thomittarum,& prob.atur ver–

bis

D.Thom~

4.rneraphys.texm

5.

lelt+ vbi íic air5

&

huiufmodi ens

ra~ionis

dt

proprie fubie&um Lo·

gic~:ergo

GD.Th.afferir,dii:eaioné rationis effe

pra~

prie obiell:ú Logica:,de direél:ione rationis rraélabi_c

pcr

fo,

ac primario Logica ran.quam de proprio

fin~.

Secundo

Ge

probarurratione: Logica non agir de

1\

aébbus incelleél:us fecundum fe,quia provt fic ad ani–

mafücum fpeltanr, fed quatemis dirigibiles func,

&

quacenus in fe habenr dir.éél:ionem; fed iíl:a dircél:io

in conceptibus efr

~ns

rationis:ergo. minor probarur

e~pendendo

quadruplicem dii:eél:ionem

~ócepcum:t

men~is,prima

efl direltio paf!iqa

aélL~~t~ ~n

.ª0u

pr~mo,fec'undum quarn fun..r aptt ex

fe

dmg1 _ a Dialeéh.;

ca,& de hac non agic Logica,quia nec

a

Logica

pro~

uenir,nec ad illarn comparamr tanquarn menfora

ad

menforarum;infuper quia b:rc folum coníl:icuit con–

c_eprus

mentales.i~ ~a~i?ne

p_ro,xtmre

~mterire dial~A

él:ic~,nam

iila dmg1b11itas mh1l eft al1ud,qua111 apr1-

tudo

c-0nce_pruurn,v~

fecundum Dialell:icam,ei6íque

reaulas ordin

..emr a¡;l materiam;fed materia in quán;:

tu~n

ralis eíl: capax forJ:DéE,& ordination.is arcis: ergo

iíl:a dirigib,ilitas , feu direélio in aétu primo potius

fpeét~

ad materiatn Logic<e, quam ad formam

ei~s.

K.

;

Secunda