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De Navigatione

,

élum imerfeaionis eílct \ocus qu:rlirus. Po(fcr

bum AB, :ríl:imatio addicit p3rallclmn DC, &oh–

haberi idem punél:um per fuppumioncs

arith~e-

fervatio parallelmn ;S:Producatur rombus doncc

ticas aut quadrarmn reduél:ionis. Si vero judicare

íecet parallelum ; 8.

non p offir in qµam pancm declinaverir pixis,pun-

Denique li a::quc dubius e!l Rambus, ac qua1>·

él:um in eodem

meri~i•no

collocetur.

riras irineris,media via incunda eíl:.Verbi gratia

li

; . Regula. In navigatione Eíl:

&

Oüeíl:,(i ob-

navigatio infiiruraeíl: per AB, ira a::íl:imatio ex-

íervatio latitudinis eundem parallelu01 exh1bet,

hibeat punél:um B, fed oblervatio

&

parallelum

nullus damr correéVoni·1ocus, arque adeo íi ab

DC, poteíl: retenta eadem longimdinc tral)-!;ferri

:ríl:uario majorem aur minorem cclerirarem ha-

punél:um in E, vel etiam inrer E

&

C.

buerit navis, digno(ci non poterir. Ira navis qu:i:

iníulam Sanéh: Helen::i: in íexro parallelo Auíl:rali

1.l1ltl1!001!111i:1ílll\1.l1lllNll!.llil1lM11.¡¡¡¡l)il¡¡¡¡!lil !líl1i:1í!lilllll!lil

ex America perebar, pofi mulrorum dierum navi–

garioncm apparcnrer prdperam regrelfa elfe

de–

prehenfa efi.

Ideo.quedun.1aliquid íimile .timctur

peritiores nautz almm porms rumbum íel1gunr,ur

ex rnuratione larimdinis errores íuos deregant.

1

Regula. In navigarione Efi

&

Oiieíl:, obfer–

vatio laricudinis oílédic alium parallelum. Servan-

da eA: icirreris quanricas a::íl:imara ,

&

ea mi1liaria

reducere in gradus longitudinis, fecundum mura–

rionem larimdinis. Ut fi navis profi &a

lit

ex pun–

élo

A

per parallelum

AB,li

obfcrvatio indicar pa–

l'allclurn OC, fervara eadem icineris quantirace,ira

ut

AB :rqualis

lit

AC,punél:um c,oníl:imemr in C.

.

5:

Regula.

S'i

navigarum foerir per rombum

mclmacum,laricudo obfervarfdifferc ab reíl:imara,

fuic error aut in ::i:íl:imarione itineris , am in rum–

bo. Si cercior es de quantirate irineris, quam de

rumbo~

eo quod declinationem magneris non ob–

Íervaíl:i,retinenda cíl: irineris quantiras,

&

mucan–

dus rombus.

Solvat navis ex

A

in 40 parallelo, feramrquc

per rumbum

AC

wo milliaria, ira ur fecundum

--D-~-·\_;B~

·

:...e_:

7:

'1

30

~.,::..-------~- ~

9

~---~'-L.-18

~~==~::S..::..: ~7

~__;:~---...:~

2

6

:r!limationem dcberet elfe in punll:o

e

paralleli

gr.;

7.

&

min.49. Sed obfcrvara latitudii:e invc–

niunmr gradus

3S,

rcriucancur cadem m1lliaria.

Hoc eíl: li milliaria iorra cnfpides circini affump–

ta rransfcras in A

B;

hoc cíl: dcfcribas ex punél:o

A

ut cenero, eo inrervallo, qui Íecer parallelo ob–

fervarnm gr.¡8. in B,crir

B

locus navigii.

E contra li ccrrioc es de rumbo,quam de quan–

tiure irinens, recinendus eíl: rumbus,& muranda

icincris quamius. Ut

li

navigario elfec per rum-

.PROPOSITIO XXXIV.

Problema.

Corrtllio

curit~t

compoji1i.

Vide

figuram

pr:rccdcntern.

Curíinn compoGrnm eum vocamus, qno per

piures rombos anrc ullam correél:ionelll naviga–

mus. Cogimur aurem pluribus rombis inliíl:ere,

quoties promonroriurn fupcrandum eíl:, qumies

vcnti funr conttarii. Nocandum autem eíl: omnes

rombos boreales in hcmifpha::rio boreali augere

lacirndinem, Auílrales minuere,

Ell

augere longi–

tudi.,em, Oiieíl:eandem minuere.

1.

Regula in curíi1 compofüo, ex diverlis rum–

bis quorum aliqui 3d Auíl:rnm alii ad boream

fe–

rant. Si latirudo obfervata

diff~rc

ab :ríl:imara,re–

rema eadcm longirndine, tranferrur pund:um in

parallelum laitudinis obfervata:. IJc

li

profeél:us

ex punél:o

Q_

a:íl:imes re

erfc

in

V

in latitudinc

gradumn

17,

&

obfervacio inveniat cantllm

16,

punél:um coníl:iruatur in

Z ,

recenta eadem longi–

rudine.

l . Regula. Si omnes rnmbi in eandem parrem

ferant , hoc

ell

li omncs boreales linr, aur omnes

auíl:rales, polfunr omnes corrigi diíl:ribuendo fin–

gulis dilferentiam qu::i: eíl: inter obíervaram

l'Jc

:ríl:imaram laritlldinem. Solvac verbi gracia navis

ex punéto

L

crigelimi parallcli per rumbos

L

M,

M N,

NO, lirque punél:um :rílimamm in O pa–

ra\leli

q,&

obfervara lacicudo fuerir

17,

dilftren–

tia eíl: unius gradus, qu:r dividenda cric íingul is,

prout a:íl:imatam in lingulis varia1ione lamudi–

nis. Murado latirudinis a:íl:imata erar trium gra–

duurn, invenirur ca111cn 4;quare

(j

in primo rnm–

bo a::íl:imacio larimdinem uno gradu variabat, de·

bebit correllio inferre in primo curli.i unurn gra–

dum cum l o minutis,& retento eodem itinere mu–

ro rornbum,

&

coníl:iruo pnnél:um P. Idcm przílo

in reliquis , fuppolito quod quancicas icineris

lit

cerrior rumbo.

Denique

li

rnmbi cerciores dfent irinere, re–

tencis iiídem rumbis iter augendurn effer , ut

Ít

quis profellus dfcr

ex

punéto q, producerer pri–

rnum currus ufque in

X ,

&

hoc fccundum pro–

porcionem a:íl:imaci icineris in lingulis.

fft

t<fo9H!&t*3

.~#;-· lfi@3-•ff&~·~~ff9

P R O P O S 1T 1O

X ::{ X V.

Problema.

Qf!ami momenri faret obflrvatio

lo11gi111d~1ü.

Ad fummuro apicem eved:a elfet ars navigandi,

li methodum ccrram haberemus obfcrvanda:: lon–

gitudinis, aur rneridiani ad quemdevenimus , eo–

dern mgdo

:¡e

latirudincm obícrvarnus. Nullam

fer

e