Previous Page  203 / 410 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 203 / 410 Next Page
Page Background

Teologfa de los Ca!deos,

'y

Persas.

193

,, sin compafiero, ni consorte :

y

que lo bueno,

,, y

lo malo, virtud,

y

vicio sobreviniernn de la

,, mezcla

de la

luz ,

y

de

las

tinieblas , sin cuya

,, mezcla

jamas

el

mundo tendria

existenciaj

,, Afiaden

que esta mezcla

de

virtud ,

y

vicio

,, no cesara en

el

lnterin

que

lo

bueno,

y

lo malo

,, no se retiren en

separados mundos (

r)" .

Shahristari, otro autor Musulman , se exp

Ii

ca

de un modo' en que da

a

entender

que

los anti–

guos Magos solo conocian un principio eterno,

atribuyendo la eternidad

a

la luz'

y

que poste–

riormente fueron producidas las tinieblas (

z

).

Tom.

III.. .

N

Ex-

-(1)

lsti statuunt aliquem Deum reternulll quem voeant lez–

dan ,

&

alium Deuin ereatum ex tenebris quern vocant Ahre-

1,lJan. Magnifaciunt lucem eo usque dum colant Ignem,

&

ea–

vent sibi

a

tenebris. Nee destiterunt sic faeere donee prodiit

Zerdusht jaetans prophetiam. Asserunt itaque

Deum

creato–

rem, qui scilieet creavit lucem,

&

tenebras eumque.esse uni–

cum nee habere socium. Et quod bonum ,

&

malum ,

pro~i­

tas,

&

improbitas eonquisita sunt ex mixtione lucis,

&

te–

i:iebrarum;

&

quod si

h.ee

duo non fuissent eommixta , no!1

extitisset mundus ;

&

quod h:re duo hoc modo mixta noa

desinent , donee bonum approprietur mundo suo ,

&

malum'

mundo suo.

Apud Hyde de Relig. Veter. Pers. cap.

9.

(2)

Magusa>is peculiaris est dualitas: adeo ut statuant duc–

tores duoscreternos, qui dividuntur in bonum,

&

malum, emo–

lumentum,

&

noeumentum. Horum unus nomrnatur Jux ,

&

alter tenebrre, seilieet Iezdan ,

&

AhFeman... Sed Magi origi- ·

nales non

ex·istima~t e~pedire

ut ambo sint coreterna

a

prin–

cipio; sed quod lux sit reterna,

~

tenebrre productre,

&

tum

dif-