Teologfa de los Ca!deos,
'y
Persas.
193
,, sin compafiero, ni consorte :
y
que lo bueno,
,, y
lo malo, virtud,
y
vicio sobreviniernn de la
,, mezcla
de la
luz ,
y
de
las
tinieblas , sin cuya
,, mezcla
jamas
el
mundo tendria
existenciaj
,, Afiaden
que esta mezcla
de
virtud ,
y
vicio
,, no cesara en
el
lnterin
que
lo
bueno,
y
lo malo
,, no se retiren en
separados mundos (
r)" .
Shahristari, otro autor Musulman , se exp
Ii
ca
de un modo' en que da
a
entender
que
los anti–
guos Magos solo conocian un principio eterno,
atribuyendo la eternidad
a
la luz'
y
que poste–
riormente fueron producidas las tinieblas (
z
).
Tom.
III.. .
N
Ex-
-(1)
lsti statuunt aliquem Deum reternulll quem voeant lez–
dan ,
&
alium Deuin ereatum ex tenebris quern vocant Ahre-
1,lJan. Magnifaciunt lucem eo usque dum colant Ignem,
&
ea–
vent sibi
a
tenebris. Nee destiterunt sic faeere donee prodiit
Zerdusht jaetans prophetiam. Asserunt itaque
Deum
creato–
rem, qui scilieet creavit lucem,
&
tenebras eumque.esse uni–
cum nee habere socium. Et quod bonum ,
&
malum ,
pro~i
tas,
&
improbitas eonquisita sunt ex mixtione lucis,
&
te–
i:iebrarum;
&
quod si
h.eeduo non fuissent eommixta , no!1
extitisset mundus ;
&
quod h:re duo hoc modo mixta noa
desinent , donee bonum approprietur mundo suo ,
&
malum'
mundo suo.
Apud Hyde de Relig. Veter. Pers. cap.
9.
(2)
Magusa>is peculiaris est dualitas: adeo ut statuant duc–
tores duoscreternos, qui dividuntur in bonum,
&
malum, emo–
lumentum,
&
noeumentum. Horum unus nomrnatur Jux ,
&
alter tenebrre, seilieet Iezdan ,
&
AhFeman... Sed Magi origi- ·
nales non
ex·istima~t e~pedire
ut ambo sint coreterna
a
prin–
cipio; sed quod lux sit reterna,
~
tenebrre productre,
&
tum
dif-