Discurso IV.
Lo mismo que dice Hermas parece insinuar–
se en la
Carta
de San Bernabé , reputada tam–
bien en otros tiempos como canónica ; pero
reconocida hoy sin esta autoridad (
1).
San
Gregario Niseno dice haber sido instruido de:
una tradicion s.ecreta , . el · que compadecido
D10s de la miseria,
y
debilidad, que babia con-–
traído el hombre por el pecado , señaló
á
ca–
da hombre un Angel para su custodia ,
y
res–
guardo 'en el curso de su vida , inspirador de
.
, :.
bue-
homine : unus requitatis ,
&
unus m1quitatis. Et ego dixi
illi:
quo(Ilodo, Domine , scire potero- quod duo sunt genii cum
hornine , audi, ínquit ,
&
intellige : .lEquitatis genius tenec_
est , lenis
&
v.erecundus , mansu~tus ,
&
quietus. Cum
ergo
ascenderit in cor tuum , continuo loquitur tecum de justi–
tia ; de pudicitia , de castitate , de benignitate , de venia,
de charitate, de pietate. Hrec om_nia cum ascenderint in cor
tuum , scito quod genius requitatis tecum est : Huic ergo
genio erede ,
&
operibus __ejus. Accipe . nunc , & genii iniqui–
tatis opera•. Primum amarus , iracundus , & stolidus est ;
&
opera illius perniciosa sunt; & evertunt servos
Dei.
Cum er–
go in cor tuum ascenderint bree , intelliges ah operibus ejus,
hunc esse genium iniquitatis.
Pastor.
lib.2.
mandat.
6.
(1)
Transeamus autem , & ad alteram cognitionem ·atque
doétrinam. Du¡e sunt vire doétrince
ac
potestatis ; una lucis,
altera tenebrarum. Differentia vero multa duarum viarum.
Uni siquidem pr~positi sunt, lucis conciliatores Angeli
Det:
Alteri ve-ro , Angeli Satance : ac ille quidem Dominus est
a
sceculis in s~cula , hic autem , prínceps temporis iniqúi.
Sancíi Barnabte epist. n.
18.