Angeles
,Y
Denioníos.
~4 Se disputa
tambien si
como
á
cada
hombre se da un buen Angel , que le sirva de
guia en sus pasos, tengan tambien
otro
ma–
lo en tentacion , dirigiéndole el primero
á
la
virtud ,
y
el segundo al
vicio.
La
afirmativa
resolucion en esta duda es una antigua doc–
trina
,
que nos dexó escrita Hermas , contero~
poraneo de los Apóstoles , cuyos escritos no
solo tuvieron siempre grande veneracion en
la Iglesia , sino que algunos los recibieron
como
canónicos ,
ó
divinamente revelados (
1
).
Y el mismo Hermas ná la enseña como pro–
pia
,
sino
como
inspirada
por
un Angel (
2 ).
Tom.ILR
Lo
autem non secundum numerum gentium ; sed secundum nu–
merum fidelium. Unde hoc constat
1
Audi Christum dicen–
tem
:
Videte ne despiciatis unum ex istis pusillis. Angeli énim
eorum perpetuo vident faciem Patris mei , qui est in cc:elis.
Unusquisque enim fidelis habet Angelum. Nam etjam ab ini–
tio
unusquisque vir probus habebat Angelum sicut' dicit
J
acob-:
Ángelus qui pascit me,
&
liberat me
a
juventute mea.
Si ergo
babemus Angelos , modeste nos geramus tamquam nobis ad.
sint quidam predagogi. Nam adest etiam dremon. Propterea
oramus,
&
dicimus petentes Angelurn pacis ,
&
ubique pacem
petimus.
Chrysost. hom.
3.
in epist. ad Cotos.
( 1)
Divina ergo virtus illa qure Hermre loquitur in revela–
tione.
Clemen. Alexand. lib.
I.
St r omat. in fin.
Bene
ergo
pro–
nuntiavit scriptura , qua! dicit :
Primo omnium crede
qi: oníam
unus est Deus. Irteneus lib.4. cap.
20.
P astor. lib.1-. mandat.
r.
,~) Audi nunc, inquit, primum d e fide. Duo sunt genii -cum
ho-