![Show Menu](styles/mobile-menu.png)
![Page Background](./../common/page-substrates/page0074.jpg)
54
CANONES CONSCIENTilE
los antiguos para ocultar en parte su ver–
dadero nombre, cuando se proponían hon–
rar el de algún amigo y confidente suyo.
Véanse, además, Sommervogel (m, 1223 ¡
rx, 968), Garrán
(Gal. de Rz'o¡'anos ilustr.
(r, 624, 637), Gómez
(Memoria,
pág. 52), etc.
3767.
-
l.
Canones Conscientice; ex
utroque Jure, et probatis D. D. cum an–
tiquorum, tum recentium sententiis col–
lecti, Auctore R. P. D. Theophilo Alario
Clerico Regulari Barnabita. Nunc pri–
mum in lucem summa cum diligentia
editi. Quibus adjectce sunt in calce ac
declaratce clausulce apponi solitce in Dis–
pensationibus, tum in Prenitentiaria pro
foro interno, tum in Dataría pro externo.
Omnia ad exemplarAuctoris posthumum.
Impensis Joannis Vincentii Bonfilii Ad
lllustrissimum etRev. D. Andream Manca
Archiep. Metrop. Turrit. Sardinice et
Corsicce Primatem. Lugduni, ex Officina
Bonfiliana,
165
I.-
En
4.º
-(Pero que
realmente se imprimió en Sácer, en la
imprenta, según dicen, de D.ª Margarita
Scano de Castelví).
II. Canones Conscientice Ex vtroque
iure Et probatis D. D. cum antiquorum,
tum recentium Sententijs collecti P. D.
Theophilo Alario Clerico Regulari Bar–
nabita Avctore Olim corrupto titulo,
&
Auctore fictitio Enchiridion Casuum
Conscientice
lo.
Francisci Svarez Hac
vero noua
&
germana impressione Ab
infinitis mendis repurgati, nouisq ; do –
ctrinis longe plurimum aucti
&
locuple–
tati Quibus
adject~
sunt in calce, ac de–
clarat~ Clausul~
apponi solitce in Dispen–
sationibus tum in Prenitentiaria pro foro
interno, tum in Dataría pro Externo
Omnia ad exemplarAuctoris posthumum.
Stvdio Ioannis Bapt. Mancini Cortonen-
sis. Ad Illustriss. & Reuerendiss. D. D.
lo.
Baptistam Cecchivm Antistitem Pi- ·
scien. &c. Libvrni,
In
Officina Bonfiliana,
apud
H~red.
Dominici Minaschi. Supe–
riorum permissu.
l
65
I.-[
Al fin]: Libvr–
ni, In Officina Bonfiliana MDCLI. Apud
Hceredes Dominici Minaschi Superiorum
permissu.-En
4.º,
de
315
ps., s.
7
1
/ 2
hs. p.
n.
EL
P.
GABINO
CARTA (?).
«Les écrivains Barnabites attribuent cet
ouvrage au P. Th. Alarius et citent une ré–
impression
a
Livourne. Tola croit que l'ou–
vrage est du P. Carta», dice Backer en nota
á la edición del núm. I (m, 2063)¡ y en nota
igualmente á la misma, Sommervogel: «Cet
ouvrage a étéeriréalité, imprimé: "En Sa·–
cer, en la Imprenta de Doña Margarita
Scano de Castelvi :''-Les écrivains Barnabi–
tes l'attribuent au P. Alarius, qui n'aurait
été que l'éditeur;-Tola,
a
J. Vincent Bonfil,
théologien Aragonais [?],·-Dans la préface
de la
Guia,
édit. r68r, on dit qu'il est du
P. Carta » (n, 784): razón por la cual no
duda en atribuírselo á él en sus
Índices
(rx, 969, 1458).
Siguió en esto á Toda y Güell, que tam–
bién parece que se lo atribuye, fundado en
el testimonio explícito de la
Guia,
donde se
da cuenta de lo ocurrido en la impresión y
cambio de nombre , aunque sin dejar de
advertir que Tola « niega la exactitud de la
anterior noticia, y supone que el autor de
los
Ca11011es de Conciencia
fué un teólogo
de Castillo Aragonés llamado Juan Vicente
Bonfil» (pág. 95).
«
Nella terza edizione della
Guia de Con–
fesores,
opera del
P. Gavina
CARTA, gesui–
ta , asserl l'editore Beati, che i
Ca11011es con–
scientúe,
impressi con finta data di Li9ne
ne! 1651, sebbene stampati veramente in
Sassari da Donna Margherita Scano, di
Castelvi, e opera del detto
P.
Carta,
ma
s'inganna¡ giacche si fatta opera col finto
nome di TEoFILO ALARIO, non
e
si non la
ristampa di quella di Giovanni Vincenzq
BoNFJL, sardo, come apparisce dal confronto
della prima edizione, venuta in luce avanti