Seflio
28.
Pr0Mem11..7. "Perfo1J1ditns Ver'7i/nntltjirnt,&c.
pr
infinitum, etiamfi dari poílecaliud cubitale,&c.
partibus enim ejus
accep~is,
alia: lcmper reílarét
accipiendre, per quod íolet infinimm explicari.
Nihil ergo eíl quod urgeat contra aífertionem
.
propofitam in excmplorum varierate.
i.obitllio,
1127. Secundo
objicies.~a:libet
divina per-
j~~a::"
frll:io fandificare poceíl quia eíl fanfü:ergo nó
fpttudta,.
damr fpeciale anribumm fanéfoaris: quod qui–
fa~;.~~''• ?e~
P
-~uiíius
in .Seleétis.Parte 1.Difp.4.dub.1.
P.L•ft•"
iudccat 1mprobab1ie.
.
Refpondeo concedendo totum
de
fanét1cate
AJmd<ir.r
phyfica, in qua eíl majar difEculias quam in
:t't.,f,.
pr_~dicato
puritat!s, perfeétionis '. &
nonnull~s
"•"°""'
al11s cranfcendc:rmbus. De moral! aurem eíl ah–
mora/J.
quomodo
dive~fa
ratio, quatenus dicit princi-
piuqi moralium operationum , vel quafi princi–
N•t•r•
pium.,Sic enim divina natura fecúd[1m proprium
~
.. fo•·
confiitucivum eíl moralirer fantl:a.
O!!a:
petfe- .
j.~J;::
ll:io non·ell formaliras objetl:ivediílinél:a, fed
ipfa
natura, qua: feipía,
&
non racione alicujus
fuperaadiri,habei oppoficionert¡¡cum peccaro,&
eíl radix honeílarum operacionum. Volunt:as
eciam haber
íingu)arem rationem fanél:itacis,
quatcnus eíl etiam ratio operationum,ut difün–
.2a falcem penesmagis.expreífum ab ipfis opera–
tionibus fecundum rationem neceífariam in ip-
Vo/wit44
ittm,(<J
mu!t.1pbci
fo1m4/itn
fa11fbt4te.
íis,
quidquid de aétibus liberis
fic
penes id quod
addunr.Non eíl autem una forn1ali1as,íed diver–
fa: , qu.ocquot fcilicet aétus íunt boni moraliter
in
Deo,íeu ad vinutes
fpell:ames.~od
benedo·
P.V•f9•.
cuirP.Vafquez.1.p.Difp.23.Cap+n.12. Circa
;:;:~;;~~.
ce?furam amem
P.
Lui~i vid~ndus
P.
'?ldrete
D1fput.46.Seét.7. n+ Videenam P.Arnagam.
Diípuqo.n+
·~·
1•>/I•••••
1128. Sed inílabis. Divina: perfédiones non
';.,'.;.9"º~-
l'tim
~néta: mora~irer: ~rgo ~equeunt
moralirer
ftfl,,;!.'
00
f~m~bficace.~tqut
fanét16cat10,quamoos adfiru–
fi••,f•nfl•
x1mus; moralts eíl
1
quia efl oppofit10 cum pecca–
mot•bw.
to,
&
radix rell:arum operationum in ordine
fu-
pernamrali
&
divino.
R1fpon( ..,
Refpondeo dato amecedemi negando confe–
••
no• ob·
quemiam,
&
concedendo ulteriusfanétificatio·
~f:~u~lf•
nem,quam nos adílruximus, eífe moralem, qua:
f•nfl.¡i<art
cum phyl1ca ílare poceíl, quarcnus poccfi eífe ra-.
obfuiip,,.
dix honeílarum operatiomim: licue gracia habi–
/f•ntl4m.
tualis ucrum4uehabet.
L
icet 3utem aliqua: per-
&étioncs íint in Deo, qua: non func formalirer
radiccsaltuum ruoralium;ob fuam camenexcel–
léciam,& quia abfolute fanétre funr,quarum íci-
~;e~~~r~º~:t~c::,f:~c':t:;:f¡~tf~~~i~~~~~~~
paci,pollint illam moraliter fanétificare, quare–
nus elevando illam ad eíle divinum, poílunr eílc
radices aéluum honeílorum.Scanre ergo racione
.
fanll:itatis abfolute, ex uniorte moralis denomi-
;~~~tll:;~
natio
accreíci~,_f1cu~·d~filiation~ diét:1~·
0.1080.
9
.,~,;f,
1129.Temo
ob11c1es.~rehbet
d1vma perfe–
""""'ª
dio eíl fanéh:ergo qurelibet creatura etiam fan–
•/Jtt
fim-.,
éia eíl. Pacec confequenria. O!!.ia qurelibet eíl
a..
-
panicipatio alicujus divína: fanll:imis, immo
&
R•fp'onJ<0
plurium perfell:ionum.
~";{~';:::
R~fpond~o
hoc
argu~enru~1
nimis probare;:
,¡,,,,,
~
nam mqualtbet íemenna admmendum eíl qua–
,,..,~,.
libet creaturam eíl'e participacioaem divina: fan–
f...,pani.
ditatis.Sicenim Pfal.147.v.1 3.
E;
fa11E111s
inom–
'l;;,,'{.
nibmoperibtisfui
s. Ergo omnia Dei opera iUius
a,,.,::,,_
pra:di,ant fanll:itaté. <4!ornodoergo
~gn
omnia
hujufmodi opera fanlb func
?
Ideo equidéquia
JlatiortJ~
tenuicer &
imper~ll:e
fanll:imem par icipát, ita
dha.
Ut
non
fit
íacis ad hujufmodi denominationtm.
~0~10~0
aucem,
c1't~
.participenc rari?m:m
cr~J~:;
4
fubílanux 1mperfell:e , d1ct poffint abfolme fub
~~{•'•ri
!\antia:,& ratione fapiem ia: íapientes,
&
fic de""'""'
aliis prxdicatis, communis ecinm difficulras eíl.
1ub•4lltur.
Ad quam dico in fubílátia,
&
aliisprxdicatis ad
pra:dicamemalem lineam pertintmibus
e{fe
fpe-
cialem rationem ob cóveniemiam ufque ad dif–
feremialem rationem unde & dari pmel\ mio
communis divinis
&
creacis ex fola naturali cq–
fideratione,ad quam etia peninet fapientia,qua:
propria eíl vivemis intellei!tualis. In fanaitate
autem involuitur oppofitio cum peccato,
&
om-
nimodá incópoílibiliras,
ti
unio cum divinis in–
terceda1:quod totum ad ordinem füpernaturaló
fpeéhc;vnde Gne fpeciali cómunicatione nequit
hujufmodi denominatio refultare.Grariam enim
· ad peccaü exclufionemnece!fariam e!fe, dogma
fidei el\, eo modo, qua in materia de ipfa Da–
dores explicam, de qua nihil hoc loco ulterius
adjiciendum.
P'JtOBLEM A VIIJ...
An Chriítus ut horno
fit
filius
D ei na–
tural
is ex
fpcciali modo
exiítcn~
di
in ipfo. SS. Trinitatis.
1130.
v
Arios tirulos, propter quos Chril\us
Chnff•'.,
ut horno dici filius Dei naturalis
?'Í-
hornocfl
Ji·
lit
in Amphitheatro mifericordia: oílendi
a
n.
¡,.,
Du
770.fcilicet ob divinam filiationem ipíi cómuni-
;¡~;~'.~
catam, ob fanélific
ationem a divina oamra pro·tit~IOJ.
venientem,& eciam
pergratiamhabimalem.Mo-
do fpecialis occwrrit difficulras ob fpecialem mo-
dum eíl'endi in bumanitate totiusSS.Trinimis.
Circa'quam
Dico ut probabile Chriílum ut hominem eífe
Et
rationi
filium Dei narnrafé rarione01odi
pr~di~i.~od P"fi"'•~.
quidem videtur co_nfeq.uens ad ea
~ua: di~i
nu:
:'.::'.,~;-
1122.ubi ut proba?1leenam propofu_1
fan~16cat1 pro~•hdt
per illum pra:íem1a: modum: acqm íanébtatem
p1opm1t01,
coníequimr filiatio:ergo pari1er eíl filius
&
fan-
él:us. Minoreíl communis in Theología doéhi-
na,eo quod ílame hujufmodi fanll:ime eíl parti-
c~rio
Divinitatis cú munditia
a
peccato,& ius
ad rerernam ha:rcditaté,qureeíl
prop~ia
filiorum.
Cl!!od aurcm filiatio tal is naturalis fic , ex eo
11.,;,
011
conílat, quia adoptiva eífe nequic, cum non
Ílc fit
n•t•ra.'.
períonx extranea:, quod eíl propriü adopcionis.
bi.
Divina enim Tnnitas extranea dici nequit hu-
mana: naturre,Gcut nec iílaTrinicati. Cum enim ·
·
una exdivinis perfonis unica hypofiatici:
Ílt;
ma-
!77:·:.~.
xime illi propria eíl humana natura,uade con
fe-,¡¡; ..,,....
quemer natura calis non reputatur,cxcranea reí-
,.,._rr.,.¡~
pellu aliarum divinarum períonara:quod enim
••~,
cxtraneum narnra: non cíl,neque eciam eíl extra-
neum períona::unitur autem divina natura crea-
/
ta:, quancfo unirnr perfona in Chril'lo, juxta di-
éia.n. 1073.
&
in Amphirheatro.n.774.
11
3~·
Et
,hinc venit
dc~~denda
_qua:ílio
ali~,
z,;.,,,¡;
juxrad1ll:a. n
.1120.poífefc1ltcet
a111n
pcrfonal~[olaun
14
ru
7
cates,
&
non
naturam.lneoenim cafu, Ílve ort/
pu(•••~-
.
nes, five aliqure perfonalitates
uni~emur,
fili,3t'
o;:•;;:!~
naturalis
refultare~
oh racionemd11lam.
U
nae
& "''·
. .
.
Dd
4
poífcc