Previous Page  343 / 450 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 343 / 450 Next Page
Page Background

Seflio

28.

Pr0Mem11..7. "Perfo1J1ditns Ver'7i/nntltjirnt,&c.

pr

infinitum, etiamfi dari poílecaliud cubitale,&c.

partibus enim ejus

accep~is,

alia: lcmper reílarét

accipiendre, per quod íolet infinimm explicari.

Nihil ergo eíl quod urgeat contra aífertionem

.

propofitam in excmplorum varierate.

i.obitllio,

1127. Secundo

objicies.~a:libet

divina per-

j~~a::"

frll:io fandificare poceíl quia eíl fanfü:ergo nó

fpttudta,.

damr fpeciale anribumm fanéfoaris: quod qui–

fa~;.~~''• ?e~

P

-~uiíius

in .Seleétis.Parte 1.Difp.4.dub.1.

P.L•ft•"

iudccat 1mprobab1ie.

.

Refpondeo concedendo totum

de

fanét1cate

AJmd<ir.r

phyfica, in qua eíl majar difEculias quam in

:t't.,f,.

pr_~dicato

puritat!s, perfeétionis '. &

nonnull~s

"•"°""'

al11s cranfcendc:rmbus. De moral! aurem eíl ah–

mora/J.

quomodo

dive~fa

ratio, quatenus dicit princi-

piuqi moralium operationum , vel quafi princi–

N•t•r•

pium.,Sic enim divina natura fecúd[1m proprium

~

.. fo•·

confiitucivum eíl moralirer fantl:a.

O!!a:

petfe- .

j.~J;::

ll:io non·ell formaliras objetl:ivediílinél:a, fed

ipfa

natura, qua: feipía,

&

non racione alicujus

fuperaadiri,habei oppoficionert¡¡cum peccaro,&

eíl radix honeílarum operacionum. Volunt:as

eciam haber

íingu)arem rationem fanél:itacis,

quatcnus eíl etiam ratio operationum,ut difün–

.2a falcem penesmagis.expreífum ab ipfis opera–

tionibus fecundum rationem neceífariam in ip-

Vo/wit44

ittm,(<J

mu!t.1pbci

fo1m4/itn

fa11fbt4te.

íis,

quidquid de aétibus liberis

fic

penes id quod

addunr.Non eíl autem una forn1ali1as,íed diver–

fa: , qu.ocquot fcilicet aétus íunt boni moraliter

in

Deo,íeu ad vinutes

fpell:ames.~od

benedo·

P.V•f9•.

cuirP.Vafquez.1.p.Difp.23.Cap+n.12. Circa

;:;:~;;~~.

ce?furam amem

P.

Lui~i vid~ndus

P.

'?ldrete

D1fput.46.Seét.7. n+ Videenam P.Arnagam.

Diípuqo.n+

·~·

1•>/I•••••

1128. Sed inílabis. Divina: perfédiones non

';.,'.;.9"º~-

l'tim

~néta: mora~irer: ~rgo ~equeunt

moralirer

ftfl,,;!.'

00

f~m~bficace.~tqut

fanét16cat10,quamoos adfiru–

fi••,f•nfl•

x1mus; moralts eíl

1

quia efl oppofit10 cum pecca–

mot•bw.

to,

&

radix rell:arum operationum in ordine

fu-

pernamrali

&

divino.

R1fpon( ..,

Refpondeo dato amecedemi negando confe–

••

no• ob·

quemiam,

&

concedendo ulteriusfanétificatio·

~f:~u~lf•

nem,quam nos adílruximus, eífe moralem, qua:

f•nfl.¡i<art

cum phyl1ca ílare poceíl, quarcnus poccfi eífe ra-.

obfuiip,,.

dix honeílarum operatiomim: licue gracia habi–

/f•ntl4m.

tualis ucrum4uehabet.

L

icet 3utem aliqua: per-

&étioncs íint in Deo, qua: non func formalirer

radiccsaltuum ruoralium;ob fuam camenexcel–

léciam,& quia abfolute fanétre funr,quarum íci-

~;e~~~r~º~:t~c::,f:~c':t:;:f¡~tf~~~i~~~~~~~

paci,pollint illam moraliter fanétificare, quare–

nus elevando illam ad eíle divinum, poílunr eílc

radices aéluum honeílorum.Scanre ergo racione

.

fanll:itatis abfolute, ex uniorte moralis denomi-

;~~~tll:;~

natio

accreíci~,_f1cu~·d~filiation~ diét:1~·

0.1080.

9

.,~,;f,

1129.Temo

ob11c1es.~rehbet

d1vma perfe–

""""'ª

dio eíl fanéh:ergo qurelibet creatura etiam fan–

•/Jtt

fim-.,

éia eíl. Pacec confequenria. O!!.ia qurelibet eíl

a..

-

panicipatio alicujus divína: fanll:imis, immo

&

R•fp'onJ<0

plurium perfell:ionum.

~";{~';:::

R~fpond~o

hoc

argu~enru~1

nimis probare;:

,¡,,,,,

~

nam mqualtbet íemenna admmendum eíl qua–

,,..,~,.

libet creaturam eíl'e participacioaem divina: fan–

f...,pani.

ditatis.Sicenim Pfal.147.v.1 3.

E;

fa11E111s

inom–

'l;;,,'{.

nibmoperibtisfui

s. Ergo omnia Dei opera iUius

a,,.,::,,_

pra:di,ant fanll:itaté. <4!ornodoergo

~gn

omnia

hujufmodi opera fanlb func

?

Ideo equidéquia

JlatiortJ~

tenuicer &

imper~ll:e

fanll:imem par icipát, ita

dha.

Ut

non

fit

íacis ad hujufmodi denominationtm.

~0~10~0

aucem,

c1't~

.participenc rari?m:m

cr~J~:;

4

fubílanux 1mperfell:e , d1ct poffint abfolme fub

~~{•'•ri

!\antia:,& ratione fapiem ia: íapientes,

&

fic de""'""'

aliis prxdicatis, communis ecinm difficulras eíl.

1ub•4lltur.

Ad quam dico in fubílátia,

&

aliisprxdicatis ad

pra:dicamemalem lineam pertintmibus

e{fe

fpe-

cialem rationem ob cóveniemiam ufque ad dif–

feremialem rationem unde & dari pmel\ mio

communis divinis

&

creacis ex fola naturali cq–

fideratione,ad quam etia peninet fapientia,qua:

propria eíl vivemis intellei!tualis. In fanaitate

autem involuitur oppofitio cum peccato,

&

om-

nimodá incópoílibiliras,

ti

unio cum divinis in–

terceda1:quod totum ad ordinem füpernaturaló

fpeéhc;vnde Gne fpeciali cómunicatione nequit

hujufmodi denominatio refultare.Grariam enim

· ad peccaü exclufionemnece!fariam e!fe, dogma

fidei el\, eo modo, qua in materia de ipfa Da–

dores explicam, de qua nihil hoc loco ulterius

adjiciendum.

P'JtOBLEM A VIIJ...

An Chriítus ut horno

fit

filius

D ei na–

tural

is ex

fpcciali modo

exiítcn~

di

in ipfo. SS. Trinitatis.

1130.

v

Arios tirulos, propter quos Chril\us

Chnff•'.,

ut horno dici filius Dei naturalis

?'Í-

hornocfl

Ji·

lit

in Amphitheatro mifericordia: oílendi

a

n.

¡,.,

Du

770.fcilicet ob divinam filiationem ipíi cómuni-

;¡~;~'.~

catam, ob fanélific

ationem a divina oamra pro·

tit~IOJ.

venientem,& eciam

pergrati

amhabimalem.Mo-

do fpecialis occwrrit difficulras ob fpecialem mo-

dum eíl'endi in bumanitate totiusSS.Trinimis.

Circa'quam

Dico ut probabile Chriílum ut hominem eífe

Et

rationi

filium Dei narnrafé rarione01odi

pr~di~i.~od P"fi"'•~.

quidem videtur co_nfeq.uens ad ea

~ua: di~i

nu:

:'.::'.,~;-

1122.ubi ut proba?1leenam propofu_1

fan~16cat1 pro~•hdt

per illum pra:íem1a: modum: acqm íanébtatem

p1opm1t01,

coníequimr filiatio:ergo pari1er eíl filius

&

fan-

él:us. Minoreíl communis in Theología doéhi-

na,eo quod ílame hujufmodi fanll:ime eíl parti-

c~rio

Divinitatis cú munditia

a

peccato,& ius

ad rerernam ha:rcditaté,qureeíl

prop~ia

filiorum.

Cl!!od aurcm filiatio tal is naturalis fic , ex eo

11.,;,

011

conílat, quia adoptiva eífe nequic, cum non

Ílc fit

n•t•ra.'.

períonx extranea:, quod eíl propriü adopcionis.

bi.

Divina enim Tnnitas extranea dici nequit hu-

mana: naturre,Gcut nec iílaTrinicati. Cum enim ·

·

una exdivinis perfonis unica hypofiatici:

Ílt;

ma-

!77:·:.~.

xime illi propria eíl humana natura,uade con

fe-,¡¡; ..,,....

quemer natura calis non reputatur,cxcranea reí-

,.,._rr.,.¡~

pellu aliarum divinarum períonara:quod enim

••~,

cxtraneum narnra: non cíl,neque eciam eíl extra-

neum períona::unitur autem divina natura crea-

/

ta:, quancfo unirnr perfona in Chril'lo, juxta di-

éia.n. 1073.

&

in Amphirheatro.n.774.

11

3~·

Et

,hinc venit

dc~~denda

_qua:ílio

ali~,

z,;.,,,¡;

juxrad1ll:a. n

.1120.poífefc

1ltcet

a111n

pcrfonal~[olaun

14

ru

7

cates,

&

non

naturam.ln

eoenim cafu, Ílve ort/

pu(•••~-

.

nes, five aliqure perfonalitates

uni~emur,

fili,3t'

o;:•;;:!~

naturalis

refultare~

oh racionemd11lam.

U

nae

& "''·

. .

.

Dd

4

poífcc