Previous Page  348 / 450 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 348 / 450 Next Page
Page Background

3~6~

Problrmntn Theplogicn:

Appendíx~

prorcllaniur. Undc

EcclcCia,lic~t ador~t

huma- ulla caniis confideratione.Exquo fit et!ialiquid

·~

,.,,¡.,:

nüarc¡n

1

¡;;1¡ri'1i ,ad illam tamen nondirigir ora- adorari poffit ut unum cum alio confiiruit fpe-

"'ª'f'"',

w

tienes, .íed ,Chri'1um Íemper ramquam Deum ciali adorationis aétu;alio

t~men

pvifo unum ex

9~" v"}.~

precatur,qui potens pccitahccre,

&

nobis plena

componentibu.s_adorari,m;i'~

adorato alio. I]b\

~::;:;~:

auétorirare concederc, .ut lf?quiturcitatus au- quidcm. a,rgu,i polfet injuiia'!' h'!Ó1anitati irro

1•

éter.

gari,dum dtbito honore fraudarur. Sed ficut ibl

{

F.

J;. ;

n48.Sccundo. Qureliberperíonaell difü1,iéta non urget argumenrum, ita nequein caíuno-

fi,,,~,.,,.;

ab alia : ergo port'1 !C:orGm adorari,erli nó poÍ· ílro,ob diétam rationcm.

·

fit

fine .alia cognoíci..

coníeq~enria

oílendicu:.

Difficultas fpc:cialis expeditur.

Nam hcet connex10 mfcrat bmulratem cogo1-

· ;

tionis

~irca.

connexa,non infm

fimulta.t~m

ad?-

J

150.

s

~d oójicit~r

cótr.a

reíolutio~e~

hujus

~::::~,';'.;

rat1oms: circa conncxa namque cognmone

d1~·

.,.

Problcmam,&euam przcedetJS. Nam

1.,,,

·Ju • •

vidi affeétus poífunt, qui non

!Unt

neceífario adoratio divinisperíonis debita,alia

elle

nó po-

,.(<;~,,.'.

Cir'4 r••·

comprebenúvi. Sic

adorar~

Virginempoífumus tcíl niiilarria,qu:t fervimtem lignificar; dlenim

"'"'I"•

:;.¡;,;;·

ob dig.nimem

~atris

Dei ,

n~~

adorato C.h¡i•,

lupr~mum

Dei

dominiu~

.proreílamur;

~ervirus.~~::~cr:- '

pottfl.

ílo,qm necdfono

rimu~cognolc1ruruttcrmmus

Ggmdem refpootjerdom11110,Gvc

ut

loqmmr D.

•t•.onp•f–

relationis. Pr:tlamm et1am reveremur,quin erga.

Tho.2.2.81.q.art,~.ad

1.&

84.art.1.ad

2.adoratio

fo

ptrfo,,.–

íubditos

ver~"etur_ rc~erenria

1

quamvis

& illi aljás

reípo~1det

e:ce!lencire pri?1i principii, ad quam

~;~::::.

'

fine reverenua d1g111 ob ma¡oremprobuatem

&

confüruenda d1verfa aembuta concurrunt.Jux-

D.Tmm,

'fapicntiam.

.

ta hrec ergo non viderur quomodo ado(ati.o pof-

:.~i••••

Tertió. Sine inconvenienti ílare hujufmodi

fit

divinisperfonalitatibus exhiberi, in quibus

'fl'"'"••·

adoratio poreíl : ergo non eíl propter illud

de~

non eíl dominii

ex~ellencia

,:ucm nec perfelfio

•co"'"'""'·

neganda.Amecedens probo.Nam inconveniens, primi principii;Fum iíla: raciones ad Dtú Íe<un-

quod opponitur,eíl divinas perfonas debito ha· dum abíolqtam rarionem fpeétenr.Unde in Sym•

Symb.lvm

nore fraudari, quod vercnon da1ur, quia

tali~

bolo D.Athanaiii illud:

&

tAmm mn

ms

Domi-

D.Jih•11.

adorationis modus in ma¡orem gloriam earuru

niJed 1m11sefl D1mi11m.

~od ~ra:íertim

videtur

. • poteíl redundare, dum

qui~

eas non íolum con- militare contradiéta.n.114:1.. perfonalitates

f~ili·

:~,:~·;;.

juriét'.m/ed eriam

lingillari~1 eíl~ digniffi'!'a~

ad- cet in

ab~ra&o ~pprehen~as

poífe aaorari.

",¡,

1•

orauone

teílar~r:

&.quaml1bet Ita

dlc

ommpo-

Acced1t ob

~1vería

atmbuta non

d~ben

Deo

Vrg<ttir

tcnrem,& domrnamcem,ut ad eam poffitcu!rus divería• adorauones,ficut neque ob d1vctfa be-

~"'"

d.v

11•

dirigi fpecialis.Qiod evi<lenter ex oraiioneco.n- oeficia:id quod P.Vafquaquanrum ad amibu·

Jisat<n!u-.

vincirur,qnre,ut diximus, etiameíl lpecialis

~ul-

ta lpeétat affirmat eífe juxta mentem omnium '"

'jº"

':{,:

tus:fine injuriaenim poteíl

u1¡~

perlona, & non Scholafiicorum. Difp.94.n.2.,Reddit autem

~a- ~

1

;~~d

...

alia invocari:& tamen omnes parili íunt honore'

tionemn.7.ex

doétrina D.Thpm.adduéta, q1:1ia ,.,;'""•

digna: etiam ingenere invocationis.

omnia amibuta ad

~onfiiruepdam

unam ratio-

t"'

"'.'

ln

chr;¡¡;

Q¡iod auté de Chrifii humanitate dicebatur, nem primi principii concurrunc. Ergo multo id

D~t,:~:

h""'ª""ª"

non urget, quia po!fe illam fpeciali adoratione erit verius de relativis perfeétionibus, qua: ad

P.Vafq•.

·

id<m

~"~

coli veroiimilior Íentétia

probar.Et

ut in to e!fer' <anfiirutiooem principii non fpel!ant ; vel

fi

:;',¡;':i;.

incóvenicns,ratio eíl divería,quia ibi humar:im' fpeétant,

~en.plus

quam abfolmz perfeétioncs.

w fa •atio.

inferiore cultu colirur,cum \lli fublimior debea-

115 1. Aq hoc rcípondeac fortc aliquis fingu-

s,.gulat11

cur:in caíi.J autem no!lro nihil tale extar,íedpcr- hri quadamdoéhina, quam habec P. Alarete

;.:•;:r.m.,..

fonre fingillatim adoranrur,

ut

fingularis earum Diíput.48:Seét.5-1i.7. ubi ex ea quOd exiílimerjía.,l

excellemiacomproberu<.

Et

ex iis facilis eíl eo- períonalimes cffe :rqualis perfe{tionis cum ef-

°'•••,/"••

rum folutio, qure refolutioni noílrre videban\ur femia,aíferendum ccnlec, lim cognicio &

amor};;:,:;~::•

obílare.

.

• • ,

fint prredicata abfoluta, ipfas relaciones divinas

'"'l.'"Í''"

or,;.n·.

u49.Ad

Pnmumconílatex cognmonefimul· formaliter cognofcere & amare: quemadmodum

&

=•"·

:,;,

¡

0

¡.,¡,,~

tanea non beneargui,& fine injuria poífe adora- divina natura cognofcit,& ama1:nó enim potefi

P

.AIJrm.

tionem fingillatim exl¡ibitam inveni1i.

'- eífe íumma•perfeétio formaliter, qua: non imcl-

Adi..circ;;.

Ad Secundum,circuminexiílencia non obílar, ligit, &amar : fumma enim perfeétio deber eílc

"'Í'fi:::P""

quia non tollit proprietates iingularum perfona- fumme felix; & ut

lit

íummc felix deber cogno–

~':n.,,.~'.'

rum,ad quarum dignitatem prz!tat,

ut

íicut iin- fcere,& amare fümmamperfeltionem:

conftíl~t

gillarim po!funt invocari,non obílante circum- namque beatitudo in cognitione

&

amere fum–

inexiílenria, ita etiain poffint adorari.Unde non. mi boni.Sic ille philofopharur,& nó ex eoquOd

eíl ad ré,quod ex humanis adducimr:nihil eqiqi, divina naturaindudatur formaliter in relationi–

quod in alío eíl,períona: rationem haber.

bus,quod ipfe non tener, íed ex pr:rcifa racione

'AJ

¡.n..

Ad Tcrrium, erii divinre perfonre finr unum; identitatis cum illa

~

quod enim fumma: perfe–

~"'""'"·

fum tamenabfolute tres. Quod autem ex adora- tftioni petit identificari petit confeguencer e!fe

~;:;t,x;.

tione Chrifii adducebarur,eilquidem veriffimú, :rgue pcrfeétum ac illa:inquafumma perfcétio–

plum

•t•

undc

&

concedinms r6tam divinam Trinitatem ne deber includi fcelicitas.

""!;"'·

\

unicapo!fc adorationc,tum i1¡¡crna,tum externa

Sed iri primis hoc non videtur coníonú ejuf-

Nootffe

ª

?º.ra.ri;

iu~t~

prioremaífercionem : poífe etiam dem aulloris doétrinre, quam haber Difput.47.

tonf~"?"'

d1v1d1 Chn!li_adorationem jam diximus; vel,fi Seét.10.

'n+

ubi ait e!fcntiam í!ívinam formali·

j~;~:t

non poffic,ranonem

t!fe

d1veríam.

rer

loquendo eíle ratione fui perfeétiorem rela-

d''"'·

·

:E•

Do·

¿

E~

qmdemP.".aíquez,c¡ui Diíput.96.

ci~ata

tio1iibus,quia fola illaeíl,qureformalirer intelli·

n.;••

P.

•ernm~ cont~~d1t ~u'?amrare.m

non poíle fine git,& amár;&"eíl fummi: felix. Hanc autem'in:r–

r.;:~.~'.;

Verbo

ador~fl

mfenon adorat1onis

~ener~;

ut. qualitarem pcrfeétionis indecuríu Scétionis ex-

pro

doílr;!

cenum ílatu1t. n·S4· Vcrbum adoran polfe linc plicat,&

d~fcndit,

Ddnde.