TroMemntn Theologícn
Appendix.
~"'··
Stprima
Duíma.
Secunda an perfonalitas fanélificare poffic ra–
tione propria:
íanétitati~anélicate
nacurz vir-·
tua\iter difiinéla:.
Tertia,an liceat ex
fe
ica poffit,impedicus ta–
men
fa
hujufmodi effeélus,eo quod fanélificatio
omnimoda
a
natura proveniat' ncc poffim dfe
tjufdem effe€tus piures ada:quata: raciones.
Q.,iarta, an fo la perfonalitas fanélificare pof–
fec,fi fola unirecur:ita ut ob vinualem difiinllio–
€tionem non uniretur natura ' etiamfi de fall:o
unita fü,quia Deus voluic excellemiori modo
le
communicare, ut magis proprie una & eadem
perfona e!fet fimul Deus &horno.
~iora,
an in ca
fu
quo,
e
contrario !Ola uni–
retur natura, uc diximus Problem.1. ita comin–
gere unio poffi:t,
ut
perfona: non unirentur ab–
íolutc,& fic nequef3nélificarenr.
Sexta , an Gperfonalitas uniretur eo modo,
quo unitur omnipotencia, ira fcilicet ut pro–
priam denominationem non tribuat;neque enim
humanicatem reddit omnipotentem ; nihilomi–
nus illam !anélificaret.
Septima, an Pacer, &Spiricus ían€tus huma–
nitatem reddant ían€tam racione intima: & lpe–
cialis prrefentia:.
Oélava,ucrum repugnante hujufmodi fanéli–
ficatione,dici poffit unáperfonam ab alia novo
fan€tificacionis genere fanélificari, racione cir–
cúinfeffionis,eo quodimimior &dignior Sic
il!a.
Nona,anti anima Chrilll unirecur alceri cor–
pori,quod effi:c anima: raciona\i unimm, juxta
facis probabi\em fememiam de exifiemia poffi–
bi\i in duobus locis,& fimu\tate p\urium forma-,
rum in eadem materia ; tune fanélificaret illam
racione unionis mediata:.
Decima,an fi Deus alfumcrct corpus , & non
animam unitam corpori, anima fanlHficarecur
per hujufmodi unionem. Ubi & quid GDeus
unam tantum partero integralem alfumeret quo–
ad folam mareriam.Ecce qualis qua:fiionum
fil–
va,quas oportet breviter difcuffiífe.
p.
u.
Tro refol11tione nliquot A/fertione1,
1.Aflatio't_
1115.D
leo
Primo. Divinim propric íanll:i–
:?;if~:tz;_
. . .
ficar,etiamfi uni':' nó verfetur
fon~a¡,.,,
•"1·
hter ctrca lpíam, fed ut modtficaram per
relar~/fri
"""ª•
nem,ve\ entitative tanrum, & quaG materialiter.
j.""{i.•••
Hoc probant ea-, qua: adduxi citato loco Am-
07""'"1"•
phitheacri.
R"io
pro
Ratio efi faci!is.
~ia
quomodocúque expli-
olla,
cetur diéta unio, negari nequit quin verc
&
proprie uniatur: acqui polira propria unione
natura nequit non reddi Canéta:ergo talitcr fan–
élificari de fall:o humanitatem confequenrer a(–
ferendum.Major conílar ex adduélis cir. loco.&
n. mo.Minor aucem
ofirndirur.Nápergratiam,
.qua:efi aliqualis
participatiodivin~
natura:,uni–
tam anima: fanélificatur illa vere
&
proprie, Ut
definit Concilium T ridentinum Seffione.6.cap•
.ergo multo magis
&.
melius per namram ip–
m,qua:efi fanélitas,& fons torius fanfütatis.
Dices non
dfe
formam ,
&
ita non poíl'e red–
re formaliter fanélum.
Sed hoc efi leve, 'nam hac racione !)egue hu–
mani~as
poífet
(~b!ifi~re
racione fubGficntia:
Verbi, quandoquidem forma Ílonef'I. Neque
Deus effet proprie fapiens & jufiu1, ob eamdern
rai_i~nem.
For":'a!iter.tale
dic~tur.
id quod pro-
:;;r;;;r;.
J?rIC
tale eíl!ad
d~fitnél1?nem .CJUS,~n ~UO for~a-
q•i4
di<••
hs & propria rano non 1nvcmrur,!ed m1propr1a, '"'· ·
aut virtualis.
·
ll 11>.Et
ex hoc refpondcrealitcr quifpiá pof-
Rt{p<m~
fet.di~ens h~maniratem
non elle propriefanfü,
::.:.~;~·;:
quia hcet divina natura excellcnriori modo ha- '"""·
beat fanétiiatem, id tfi
uc
ipfa dicarurforma\irer
fanéla,non
ur
alia extra ipfam;quorum fanaifi-
c1tionis en t>mum caufa vinualis, quia efiillius
principium, & pofica unione debetur fanaitas
formal is.
Se.d <?on:ra.' Q.,iia
rati~>ne
unionis efi
~epug-
llt••
ma.
nan11a lpcc1ahs cum omni peccato: arqu1 quod
•f•fli ,,.
cum peccato pugnat, non efi r:mrUrn virtualirer
'1J1k·1rur
.
fanéh~m :
ergo.
form~liter. Majorcfi_comm~nis :xI·;;;.:~
doélrma,&Minor v1dewr clara.
~
fanll:1tas
,~;:(~,,
••
&
peccatum formalem oppofitioncm habenc,& "·
nó tanrpmvircualem;quia quod brntum vir¡ua-
liter peccaro opponitur, potefi illud expeliere,
fed non expellit,unde cumeo fiare potefi: ficut
lumen gloria: efi tamum vircualiter viíio,& ideo
per abfoluum poremiarn , cum ne¡;atione vilio-
nis,feu fia'cu miferia:, fiare potefi.
Et quidem juxta diélam refponÍlonem toca
:t!!•/l"'fl
efi de nomine qua:flio; an fcilicet mundicia
a
dt
nommt,
peccato,quá racione unionis habet hurnaniras in ;:;,;:,,:;
ordinegracia: altiffimo cónituta,dicenda
Gr
for-
moj.,
4':
malis vel
virtualis.Arprimum magis efi dignitati
dwrrws.
Chrifii conforme,& Theologicis ac Philofophi-
cis principii.s:ergo efi ipÍI
tribuend.um.
.
' .,A/[tr1io
111¿. DicoSecundo. Perfon2l1tas Verbt fe·
idemJl•–
cundum quod tfi
a
natura virtualirer difiinéla, ••••,
dt
habet fpecialem vim fanélificandi. Sic adduéli in
P"fa"a';,
Amphitheacro, & alii qui pofie/i prodierum
e11
~'~,';;"~':'
auéloribus Sociemis , ac noviffime P. Aldrete
o;¡p.,,~
0
:
Diíput. 46. fpecialiter Sell:.
3.
quod & probant
M.r,
ibídem,
U
libuerit, confulenda. Er cene <¡ua: in
P.AIJr•tr,
<onfirmationcm a!fertionis pra:cedétis diximus,
Rat"
,..
hocetiam videnrur oíltndere, qui• participatio
dun,~wc
div!na: per.Íona:
.ur
ral!s excellemior efi qualibet
~;,~ttd<n·
1
acctdentah parc1e1pat1one,per quam ramen con-
fiat conferri formali¡er fanéticarem.
Si dicas majorem quidem eífe pmicipatio-
Rt(pon(.o
nem, fed non fan€titatis,quemadmodum
fi
par-
dt
m•I,,¡
ticiparerur fapienria
aut
potéria,majordfet par- ,,.,,,,.,,..
ticipatio; fed quia
no~
etfet fanétimis
form~li~
:,;;¡f',J,;..
ter, CUm ta\esperfell:tones non
Unt
formahter
Wis,rtit·~
fanllitas,non redderetur fanll:a natura creara:&:
11•,
ulem
eff~
perfonaliratem.
Sed conrra. <l.!,!ia
talis
participatioefi major
in ordine ad id, quod ell proprium fanait.atis:
ergo habet rationé ralis.Anrccedens
probo.~ia
efi major in
~rdine
ad exclufioné peccati, &op–
poÍltionem cum illo:ergo habet id,quod efi pro,
prium
fa.naitat~s. A~r~ced~ns
_confiar. <l.!,!ia
ra~
tione hu1ufmod1 pamc1patto111s horno efi
perío~
na divina:arqui perfona: divinlZ repugnar pecca•
tum:ergo tfi maj?r parncipatio in ordine
a~
ex-
:;:¡;~';;.
clu!ionem pecca11. Ma¡or efi de fide ,
&
M1nor
~.,.,,_
oílendirur.NáGno repugnare
e
peccatü pcríona:
pwino•,pro
divina:,polfet
dfe
in illa,& conr:quente'. illi pl,a-1;,;::··
cere:ex quo fequeretur apena cotrad1lho quod
tCilicet eíl'et peccar,um,& nó efTet peccatú.Prinní
enim fupponitur : lécundum autem
convincit~r
quia