Previous Page  340 / 450 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 340 / 450 Next Page
Page Background

TroMemntn Theologícn

Appendix.

~"'··

Stprima

Duíma.

Secunda an perfonalitas fanélificare poffic ra–

tione propria:

íanétitati~anélicate

nacurz vir-·

tua\iter difiinéla:.

Tertia,an liceat ex

fe

ica poffit,impedicus ta–

men

fa

hujufmodi effeélus,eo quod fanélificatio

omnimoda

a

natura proveniat' ncc poffim dfe

tjufdem effe€tus piures ada:quata: raciones.

Q.,iarta, an fo la perfonalitas fanélificare pof–

fec,fi fola unirecur:ita ut ob vinualem difiinllio–

€tionem non uniretur natura ' etiamfi de fall:o

unita fü,quia Deus voluic excellemiori modo

le

communicare, ut magis proprie una & eadem

perfona e!fet fimul Deus &horno.

~iora,

an in ca

fu

quo,

e

contrario !Ola uni–

retur natura, uc diximus Problem.1. ita comin–

gere unio poffi:t,

ut

perfona: non unirentur ab–

íolutc,& fic nequef3nélificarenr.

Sexta , an Gperfonalitas uniretur eo modo,

quo unitur omnipotencia, ira fcilicet ut pro–

priam denominationem non tribuat;neque enim

humanicatem reddit omnipotentem ; nihilomi–

nus illam !anélificaret.

Septima, an Pacer, &Spiricus ían€tus huma–

nitatem reddant ían€tam racione intima: & lpe–

cialis prrefentia:.

Oélava,ucrum repugnante hujufmodi fanéli–

ficatione,dici poffit unáperfonam ab alia novo

fan€tificacionis genere fanélificari, racione cir–

cúinfeffionis,eo quodimimior &dignior Sic

il!a.

Nona,anti anima Chrilll unirecur alceri cor–

pori,quod effi:c anima: raciona\i unimm, juxta

facis probabi\em fememiam de exifiemia poffi–

bi\i in duobus locis,& fimu\tate p\urium forma-,

rum in eadem materia ; tune fanélificaret illam

racione unionis mediata:.

Decima,an fi Deus alfumcrct corpus , & non

animam unitam corpori, anima fanlHficarecur

per hujufmodi unionem. Ubi & quid GDeus

unam tantum partero integralem alfumeret quo–

ad folam mareriam.Ecce qualis qua:fiionum

fil–

va,quas oportet breviter difcuffiífe.

p.

u.

Tro refol11tione nliquot A/fertione1,

1.Aflatio't_

1115.D

leo

Primo. Divinim propric íanll:i–

:?;if~:tz;_

. . .

ficar,etiamfi uni':' nó verfetur

fon~a¡,.,,

•"1·

hter ctrca lpíam, fed ut modtficaram per

relar~/fri

"""ª•

nem,ve\ entitative tanrum, & quaG materialiter.

j.""{i.•••

Hoc probant ea-, qua: adduxi citato loco Am-

07""'"1"•

phitheacri.

R"io

pro

Ratio efi faci!is.

~ia

quomodocúque expli-

olla,

cetur diéta unio, negari nequit quin verc

&

proprie uniatur: acqui polira propria unione

natura nequit non reddi Canéta:ergo talitcr fan–

élificari de fall:o humanitatem confequenrer a(–

ferendum.Major conílar ex adduélis cir. loco.&

n. mo.Minor aucem

ofirndirur.Ná

pergratiam,

.qua:efi aliqualis

participatiodivin~

natura:,uni–

tam anima: fanélificatur illa vere

&

proprie, Ut

definit Concilium T ridentinum Seffione.6.cap•

.ergo multo magis

&.

melius per namram ip–

m,qua:efi fanélitas,& fons torius fanfütatis.

Dices non

dfe

formam ,

&

ita non poíl'e red–

re formaliter fanélum.

Sed hoc efi leve, 'nam hac racione !)egue hu–

mani~as

poífet

(~b!ifi~re

racione fubGficntia:

Verbi, quandoquidem forma Ílonef'I. Neque

Deus effet proprie fapiens & jufiu1, ob eamdern

rai_i~nem.

For":'a!iter.tale

dic~tur.

id quod pro-

:;;r;;;r;.

J?rIC

tale eíl!ad

d~fitnél1?nem .CJUS,~n ~UO for~a-

q•i4

di<••

hs & propria rano non 1nvcmrur,!ed m1propr1a, '"'· ·

aut virtualis.

·

ll 11>.Et

ex hoc refpondcrealitcr quifpiá pof-

Rt{p<m~

fet.di

~ens h~maniratem

non elle propriefanfü,

::.:.~;~·;:

quia hcet divina natura excellcnriori modo ha- '"""·

beat fanétiiatem, id tfi

uc

ipfa dicarurforma\irer

fanéla,non

ur

alia extra ipfam;quorum fanaifi-

c1tionis en t>mum caufa vinualis, quia efiillius

principium, & pofica unione debetur fanaitas

formal is.

Se.d <?on:ra.' Q.,iia

rati~>ne

unionis efi

~epug-

llt••

ma.

nan11a lpcc1ahs cum omni peccato: arqu1 quod

•f•fli ,,.

cum peccato pugnat, non efi r:mrUrn virtualirer

'1J1k·1rur

.

fanéh~m :

ergo.

form~liter. Majorcfi_comm~nis :xI·;;;.:~

doélrma,&Minor v1dewr clara.

~

fanll:1tas

,~;:(~,,

••

&

peccatum formalem oppofitioncm habenc,& "·

nó tanrpmvircualem;quia quod brntum vir¡ua-

liter peccaro opponitur, potefi illud expeliere,

fed non expellit,unde cumeo fiare potefi: ficut

lumen gloria: efi tamum vircualiter viíio,& ideo

per abfoluum poremiarn , cum ne¡;atione vilio-

nis,feu fia'cu miferia:, fiare potefi.

Et quidem juxta diélam refponÍlonem toca

:t!!•/l"'fl

efi de nomine qua:flio; an fcilicet mundicia

a

dt

nommt,

peccato,quá racione unionis habet hurnaniras in ;:;,;:,,:;

ordinegracia: altiffimo cónituta,dicenda

Gr

for-

moj.,

4':

malis vel

virtualis.Ar

primum magis efi dignitati

dwrrws.

Chrifii conforme,& Theologicis ac Philofophi-

cis principii.s:ergo efi ipÍI

tribuend.um

.

.

' .,A/[tr1io

111¿. DicoSecundo. Perfon2l1tas Verbt fe·

idemJl•–

cundum quod tfi

a

natura virtualirer difiinéla, ••••,

dt

habet fpecialem vim fanélificandi. Sic adduéli in

P"fa"a';,

Amphitheacro, & alii qui pofie/i prodierum

e11

~'~,';;"~':'

auéloribus Sociemis , ac noviffime P. Aldrete

o;¡p.,,~

0

:

Diíput. 46. fpecialiter Sell:.

3.

quod & probant

M.r,

ibídem,

U

libuerit, confulenda. Er cene <¡ua: in

P.AIJr•tr,

<onfirmationcm a!fertionis pra:cedétis diximus,

Rat"

,..

hocetiam videnrur oíltndere, qui• participatio

dun,~wc

div!na: per.Íona:

.ur

ral!s excellemior efi qualibet

~;,~ttd<n·

1

acctdentah parc1e1pat1one,per quam ramen con-

fiat conferri formali¡er fanéticarem.

Si dicas majorem quidem eífe pmicipatio-

Rt(pon(.o

nem, fed non fan€titatis,quemadmodum

fi

par-

dt

m•I,,¡

ticiparerur fapienria

aut

potéria,majordfet par- ,,.,,,,.,,..

ticipatio; fed quia

no~

etfet fanétimis

form~li~

:,;;¡f',J,;..

ter, CUm ta\esperfell:tones non

Unt

formahter

Wis,rtit·~

fanllitas,non redderetur fanll:a natura creara:&:

11•,

ulem

eff~

perfonaliratem.

Sed conrra. <l.!,!ia

talis

participatioefi major

in ordine ad id, quod ell proprium fanait.atis:

ergo habet rationé ralis.Anrccedens

probo.~ia

efi major in

~rdine

ad exclufioné peccati, &op–

poÍltionem cum illo:ergo habet id,quod efi pro,

prium

fa.naitat~s. A~r~ced~ns

_confiar. <l.!,!ia

ra~

tione hu1ufmod1 pamc1patto111s horno efi

perío~

na divina:arqui perfona: divinlZ repugnar pecca•

tum:ergo tfi maj?r parncipatio in ordine

a~

ex-

:;:¡;~';;.

clu!ionem pecca11. Ma¡or efi de fide ,

&

M1nor

~.,.,,_

oílendirur.Ná

Gno repugnare

e

peccatü pcríona:

pwino•,pro

divina:,polfet

dfe

in illa,& conr:quente'. illi pl,a-1;,;::··

cere:ex quo fequeretur apena cotrad1lho quod

tCilicet eíl'et peccar,um,& nó efTet peccatú.Prinní

enim fupponitur : lécundum autem

convincit~r

quia