Discurso.
l.
dís-currir que Platon ·
entendió,.por . esencia ·:
un
Ser
~OtJlUnicado. ,
en
(·cuyo·
concepto·
]o. -:niega
á
Dios , .
ó
al Padre .;
confesándole ·
una
mages–
tad ,
y
poder
superior
á
toda
esencia.
·
5
4
Distingamos ,
pues , dos; actos en Dios
para la cteacion del Universo, uno la· forma–
cion_.,
de la
idea ,
ó
exemplar en que
salió pro–
ducido
el V~rbo ,
y
el segundo -la
operacion
contemplativa del
Verbo
eri la
mis·n1á
idea ,
ó
exemplar, ·en. que salió producido ·el Univer-.
so.
Aunque
en
todo
esto no
haya
real distin–
ciqn de
tiempos, siguiendo sin
intermision ·en ,
Dios
la
execucion
a
su
voluntad , parece ópor–
tuno
distinguirlos , para percibir mas -bien-:el
modo de filosofar platoniano·. Si,
como
diceQ
bien
estos ,
,el conocer, 'Y
obrar 'es en
Dios ·un'a·
·mrs~
.m-a
cosa,
patece
que
para
que
saliera
produ.cido: 'el
. u .
·.
· n1 ..:.
:qure cognoscuntur verit
1
atem tribuit ,
&
cognoscendi ·vim
fa–
cultatemque suppeditat , id tu
boni
ideam· ess·e statuito. Item
4
· que ; Solem , ·opinor ,
-iis
qure videntur , ·no_n id modo
tri;'
-buere
dices , ·ut videri queant , verum etiam ortum ipsis,-in~
crernenta ., nutritionemque largiri , cum tamen ortus ipse non
sit : qui eriim esse possit 1 :Ergo similiter res eas , qúre cog–
noscuntur,
a
Bono dices , non uf cagnoscantur mo.do ,
sed .
etiam ut sint, adeoque prop.riam . essentire sure rationem ah
eodem accipere tametsi , Bonum essentia non sit , sed longe
supra essentiam omnem majestate simul, ac potestate emineat.
Plat. ·de Rep~b~lib.6.