Previous Page  86 / 416 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 86 / 416 Next Page
Page Background

Discurso.

l.

dís-currir que Platon ·

entendió,.por . esencia ·:

un

Ser

~OtJlUnicado. ,

en

(·cuyo·

concepto·

]o. -:niega

á

Dios , .

ó

al Padre .;

confesándole ·

una

mages–

tad ,

y

poder

superior

á

toda

esencia.

·

5

4

Distingamos ,

pues , dos; actos en Dios

para la cteacion del Universo, uno la· forma–

cion_.,

de la

idea ,

ó

exemplar en que

salió pro–

ducido

el V~rbo ,

y

el segundo -la

operacion

contemplativa del

Verbo

eri la

mis·n1á

idea ,

ó

exemplar, ·en. que salió producido ·el Univer-.

so.

Aunque

en

todo

esto no

haya

real distin–

ciqn de

tiempos, siguiendo sin

intermision ·en ,

Dios

la

execucion

a

su

voluntad , parece ópor–

tuno

distinguirlos , para percibir mas -bien-:el

modo de filosofar platoniano·. Si,

como

diceQ

bien

estos ,

,el conocer, 'Y

obrar 'es en

Dios ·un'a·

·mrs~

.m-a

cosa,

patece

que

para

que

saliera

produ.cido: 'el

. u .

·.

· n1 ..:.

:qure cognoscuntur verit

1

atem tribuit ,

&

cognoscendi ·vim

fa–

cultatemque suppeditat , id tu

boni

ideam· ess·e statuito. Item

4

· que ; Solem , ·opinor ,

-iis

qure videntur , ·no_n id modo

tri;'

-buere

dices , ·ut videri queant , verum etiam ortum ipsis,-in~

crernenta ., nutritionemque largiri , cum tamen ortus ipse non

sit : qui eriim esse possit 1 :Ergo similiter res eas , qúre cog–

noscuntur,

a

Bono dices , non uf cagnoscantur mo.do ,

sed .

etiam ut sint, adeoque prop.riam . essentire sure rationem ah

eodem accipere tametsi , Bonum essentia non sit , sed longe

supra essentiam omnem majestate simul, ac potestate emineat.

Plat. ·de Rep~b~lib.6.