Table of Contents Table of Contents
Previous Page  205 / 228 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 205 / 228 Next Page
Page Background

196

Traer. III. Difp. Ul.

Art.

III.

Qu~ft.

III.

tarnen abfolute po!fet procedere ab unica

Perfona. Siquidem Pater, &

Fi.us

feor–

fit?

habe~t.

fufficien_s princí.pium 'produ–

éhvum Spmtus fanéb, nempe voluntatem

infinitam ab ob jetl:o infinito , fcilicet ef–

fentia divina, fa:cundatam: Ergo

fi

de fa–

lto non procecieret

a

el

uabus; nihilomimis

reveri procedcre po!fet ab unica Perfona

<Egue perfeétus . .

Co!!ig~

2.

Quad Pater,

&

FiJius fint uni–

cut?

pr~ncipium

Spiritusfanc1i: Tum guia,

u~

Inqmt S.

A

ug~fiinus

5.

de Trinit.

c.

I4·

Srcut Pater,

&-.

Fdius.

umu

Deu¡,

&>

ad crea–

turam

relatui; jic

relativc ad Spiritum fan–

llttm, unum principium.

Tum quía ficut Pa–

ter gignendo Filium communicat ei eamdem

eífentiam, ita & eamdem vim fpirativam:

Ergo ratione illius unlus vis fpirativ<E, di–

cenc-li funt unum principium Spiritus fan–

ll:i . Confequemia patet ,. ficut enim ex eo

Pater

:11

Filius,.

&

Spiritus. fanélus dicumur

110us. Deus, quia habent tinícam

~ivinita~em;:

&

unus Creator, quia ·habent uni–

cam vi

m

creativam; fic etiam Patet·, &

Filius dicendi funt unus Spirator , feu

unicum princípium Spiritus fan(li, quia

habent unicam vim

fp '

atilvam

Col!ige

3'.

Quad Pater,

&

IFilius non pof=.

fint quidem diú

duo Spíratorers ,.

bene vera

duo Spirllnte-J,

ut do et BoGío

ín

r.difbz·.

q.I.guia, inquit, ter ·nus plurali

duojun–

élus nomini

Spir¡atot~.

tgnificaret"'Vunfpirari–

vam in Patre,. & Filio die difiinétam, · &

duplicem,. quoniam vocabulum.

Spirator

formaliter defignat vim fpirandi:

S.,kcus.e~

~utem

de participio

Jpixamc·,

quozr

figm–

ficat Perfonam habentem illam vim, pira–

tivam; ira ut ficut funt

du~ perfon~

pro–

ducentes Spirirum fanél:um ,. ita. poffunt di–

ci du<E fpirantes, hoc efi

du~ Perfon~

h:t–

ben.tes vim fpirativam. Ratio autem difpa–

ritatis

e~,

quad ad

plu'rali~tem.

nomínul?

fubfiannvorum concretoruTn, non fuffic1t

pluralitas fuppofitorum, (ed etiam requi–

ritur plural itas formarum: Ad ·pluralitatem

vera ad jeétivorum' & participiorum,

fuf–

:ficit pluralitas fuppofirorum.

Hi_n~

ver<E

fu~

t. .Ifi<E propofitiones

!-,

Pater. Ftlms,

&

~pmtus

fanél:us

funt unuJCreator, una

Ca~[a, v.m/J Gubernator,

&.e.

Quia habent un_I–

cam ' ..

ea~.demque

vi m creandi, caufand1,

&c. Stmlliter propter pluralitatem

fupp~fJtorum , ver:E funt etiam ifl<E Pat{'r, FI–

li

us, & Spiritus fanétus

funt

t~cs

Creantes,

Caufantu, éJ, GubernanteJ.

e

QU.AlSTIO

1ERTI~.

Quinam fim proprii,

i.9"

appropriati fanéli

SpirituJ

cbarafiere¡.

J

A~ d!xim

~s.in

Pr<Eludio hujufce Di[¡m–

tan<;>ms,Spmtus.

nomen, quatcnus

Amo~

rem fpnatum figmficat, etTe foli

terti~

di–

vin<E

Perfon~

proprium; Remanet vera fol–

venda difficultasde mbus maxime vocabu–

lfs,

qu_<E ipfi tum

a

~riptura,

tumaPatri–

bus mbuunrur, cluin videlicet appellat ur

JanéiuJ,

D9num Dei,

&

Charitas,

ac

Amor:

An

autcm h<Ec nomina fint

ipfi

propria ,

vel tanttlm appropriata, refolvendum efr

impr<Efentiarum. <.¿uocirca

Nottadum

1 .

~anétum

nibus. modís ufur–

pari.

Primn

q_uídern pro eo, quod efi pu–

rum,.

&

omni: i1nm.unditia

def~catum,

8c

fic Íanél:ificatio clicitur emundatioa peccato

pcr gratíam .

Secundo·,

Sanélum idem ·eíl: ,.

quod cultui dívino deputatum, & coilfe–

cratum;

&

hoc modo dicitur Templum

fa.nél:ifi'cari, ficut

&

vafa,

q

u<E in minifre.–

rium T em}'li defervimtt;

(ed

ml!ltó magis

_ratíonalls Creatura fanéla dicitur,. gua:ndo

ad divino

m

obfeq,uium applícatur.

Terti~

Sanétum idcm

eft_,

uod. fírmum, fe!J

i~

bC?–

no

con.firmatum: Certum efi autem hts tri–

bus

moélis

fanétitavem effeétive Spirirui fan–

éto

appr:0pr.iari

, ille enim per infufionem

Grati<E ranél:ificantis Crcaturam rationalem

emundat ab omni. int'}uinamento carnís,

&

fpiritus'

&

eam

a

terrenorum affeétuum col–

luvi:orre defrecans, inDeum totius purita–

tis centrum evehit,. ex qua cveétione fe–

cundus fanél:ítatis radius erumpit ,. videli–

cet confécratio,

&

divino culiui manci–

patio,

&

applicatio~

Amór cnim efi prin–

cipium ordinationis in Deum

~

&

per eum

maxime Deo dedica:mur, & confecramur;

qua demum fit,. ut anima in vírtute: fi:rme–

tur, ac roboretut·, & quamdam

ímmob~li­

tatem

in

bono confequatur ,.

qu~

tottus

eíl: fanétitatis charaéter. An autem .Pr<Eter

han

e

fanél:itatis

etfe

~iv.re

apprC?príado?~m .~

etiam dívina: efient1ahs fanébtas Spmrm

fanél:o pecu!íari titulo conveniat, h1c de–

terminandum eíl:.

.

Notandum

2.

Ex Ar4!J:oteie lib-4-

T

opi~C>-:

rum cap-4-

qu~d D_on~m a{icuju~

J

~- a_!Icu~

áicituf',

rf.3t

datzo

a!ICUJUS,.

rf.3t

a!zcuz

dtcttur

·

Eft

autem

datio genus. Doni: nam Donum da–

tio

efl

irmf¡bilis

;

Idefi liberalis fme ulla

fpc