Table of Contents Table of Contents
Previous Page  208 / 228 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 208 / 228 Next Page
Page Background

De Perfona Spiritus fantl.i.

/}J

,

menta!ium ocu!orum noftrortim fol,

inttrni

noflri hominiJ lumen

,

~opu/a

unionis nof/r&

cum Chrif/o, Animtrrllm

exultati~, ~ord~

tri–

pudium

,

mentÍ!

req~iel,

fapie·nti& comn:uui–

catio:

Ho~

Prophet& rlluflrantur, Reges tnun–

guntur, Saterdotes ordinantur, Doaores illu–

minantur, Ecdeji& {anéiificantur, altaria fun–

dantur.

,

unguentum con[etratur

,

aqu& pur–

gantur,

D~mones

abigumur, morbi

~urantur,

peccatores

D~o

reconciliantur,

CONCl.USJa() TER

TIA.

S

Piritui [anBo

maxim~ ~onvenit

nomen,

&t

ratio divini AmoriJ

H:Ec parÍter collí–

gitur

ex ..

críptnta facra illis 111axime locis,

quibus chamas ,

&

amor appeliatur , fic

ad Romanos ) .

CbaritaJ Dei

diffu~

eft

in

cordibus noflrú per Spiritflm fanéium, qtú da–

tu¡ eflnobiJ.

Quod ita expendit fanélus

A

u–

guíl:inus

I)•

de Trinitate cap.

18.

Dileflio~

qu& ex Deo efl,

&

Deus

ejl

proprie Spiritui

fané/u¡

eft

,

pet quem dtjfimditur

in

cdrdibUJ

noflris

D~i

·Charita¡,

p~r

quam

noJ tola illbd–

bitat Trinitas

;

Et cap. 19. appellat Spiri–

rum fanélum

C~aritat

m,

&

Amorcm

aln–

borum, nempe Patrís,

&

lilii:

Et

1

Cba–

fitaJ,

inquit,

qua Pater dJligit Fili

m

,

&

Patrem diligit FiliuJ ineffabiliter communio–

nem démonjlrat Amborum

1

quid

con't.Jenien–

tiUf

,

quam

ut

i/1~

Cbari a dicatur

ropne,

qui

!

p;ritus

eft

ciJmm

11 .

Am~or-um?

, ,

Ltcct aufern affirmet chantatcm proRne

convcnire

~piritui

, non difficeor illu

1 ,

Propri?

,

pró

appropriatL ufur paífe¡, Jiam

fuodit,

Sicut non [ofus efl

in

il!d\ Trinitate,

'be!

Spiritus

1

ve/ SanEiuJ: [ed Pacer

ejl

Spiri–

tuf

,

~

Filius SpirituJ ;

&;

Pacer [anélus

,

{3!

Filius [a ;.'éfus

,

quod non ambigit pietaJ

:

(3"

tamen

iji<J

non fruftrlt p_roprie

dtcztur-

Spi–

rituf fanélu s: t¡uia enim

fjl

~ommuniJ

Ambo–

hui, id vocarur zp[e proprie, quod AmbiJ com–

muniter.

Nihilominus non foltlm apptopríate ,

{~n

eciam

proprie~piritu_s

fanétus

nomi~a­

t1

potefr

A

mor, tum rattone proceffionts,

quia*proceclit per voluntatem ; qua pro–

pti.e fpiratur amor; tum ex adclitione ali–

cuJns pra:diGati ,

_fi

nempe .dicatur a

ni'?~

pro~uétus,

vel fptratus. Pnmum

1

egrcgtc

c;xyhcat

~.

P

uus

amian

us in

ü pufculo

ptsmo cap.

2•

dicens',

Et

bt.tc

[umma zlla

CbdrÍtas

ijl

'.

qud

ge~ituJ

(t

g

ign

nte ddigitur,

[uumqu~

drllgll g:mtórem

:

rdeo ue nón am–

pliu¡,

quitm tria

fum,

(3'

eiJéntia!itcr indivi-

[~

1

&t

_tripartita

p~·oprietate

diflinéia

;

v.nut

d1lzgtn!

~~u

m ,

qui

d~

illo efl

, .

umu

diligenr

~~m,

a

qu.o

e.fl;

&

zpfa dtle8w, de qua di–

cztu.r

,

qtua Deeu Cbaritas efl

Secundum

veró pluribus inculcat fanélus Augufiinus

Iocís budatis.

. C:Eterüm ita Charítas

1

vel amor , aut

~t!ettío

Patris,

&

Filii putandus efl: Spí–

ntus fanélus,

nt

tamen non fit ipfa eífen–

tialis 'Charitas, qu:t dívín:E Petfon<E fe in–

vicem dilígunt, nam 1.]oan.4.

Deur Cba–

ritaJ efl;

Undc quiclam, uti refert S. Au–

guíHnus

libro

de-Fide,

&

Symbolo cap.9.

ur Spirítn!n f.1né1um difiit:1élam

a

Patre,

&

Filio Perfonam negarent,

Auji funt •

••

ipfam communionem Patrif,

&>

Ftlii,

atque,

ut ita dicam Deitatem .

. ,

Spiritum [anélum

crtdere

,

&te.

.

~t~que ~pir ítus f~nél:us

efi amor

appro–

f!ttate,

q

ma

procedtt

pe~

volu!1tatem,

·cu.–

¡os

efr amare ;

&

propne,

qma efi termt–

nus

pe?

amorem piratus ' reu amor

yro–

duttus;

&

eff~Bive,

quia

CharitaJ

Det

dif–

f u{a

eft in

cordibu-s

nofim

per Sptritum [an–

Ctum.

Q uod ita expendit

S.

,¡C

rta rd usEpi–

fiola ·

CJ.

O

gem)num ¡p,[um firmiffirnum er–

ga n01 amotii argumentum! Ct'Jri{l •!

r

moritur;

meretur amari: Spirttus affir:it,

&>

fat:it ama–

ri: lile facif cur amerur; ilte ut ametur:

I!le

mut 'm dileCtzonem .in nobts commenda!

,

ifle

dat:

In

ili(J

cernímuJ

,

quod amemUI

,

ab

ijl11

[umifhtlf

,

unde amr!mtu

:

Cbarit~ts

ergo al1

tilo o

cea

fiiJ,

e~

ift

ó

ttffiélid.

In{uper

hic ad

vcnenclum; quód cum Spi–

ritus

fanélus tnutuus fit amor Patris ,

&

Filii,

ive

mutuí amoris fruél: us , ac termi–

lius, rton folum

Amborum zmitaJ,

&>

com–

munio

appellatur 'á b Augufiíno

6 .

de.Trinit.

cap.'·

[c

d

&

o{cu!um, amplexu1, 1Jzncu!um

utriu(qu

e

a

nonnullis dicitur : 5ic S. Ber–

nard.us

{enn,

8.

ili Cantica

Si,

inquit,

re–

éJ

{J

Páte

r o{culans, FrliuJ ofculatus atcipitur;

non t'rit abs rt!'o[cu /um Spiritum [an8um in–

teíligi

,

utpote Filii

,

qui irnperturbabiliJ pax

{tt,

gluten firmum, individutu am0"

,

indivi–

dua únÍtds

Et'

ferm.

r. in

Ottava Pafch:E,

Jpiritus efl

ind!ffolubile vinculum 1rinitatú,

-

per quem jicut Patet·

1

&

FiliuJ unum funt,

fic

&t

nor

unurn [umu1

in ipfir.

Similiter La

relitius

J

ufliniartus libro de Obedierttía Spi–

ti

tu

m

fanél:um vocat

1

CbaritatiJ indijfolubi·

le vinculum

,

&r

pttciJ {uavi!fimum o[cv./um ;;

mutuiqu~

amoriJ

be~tiffimum

amplexum

.

Ali:E fum hu jufce divini Spirítus appel–

fatioñes

1

quarum aliquas ita expendit _Se-

.N

6

raph1-