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~reft.1

l.

Vtrum

Genm

,e§

Dijferentia diflinguantur ex natura rei?

359

íit

requ;;i,lis perfeél:ionis. Ira fimilirer eíl; duplex con–

uenienria, vna formalis,

&

per fe,

matcriali~

alrera

&

per accidens , rationc aurem illius

pr~dicari

da–

mr conuenientia formalis,

&

per fe, quod eíl: for–

rnaliter,

&

per fe fundamentum íim1lirudinis ,

vcl

operarionum fimilium attribmorum , vel propriera·

tum

racione autem aliorum pr:edicarorum ranmn\

datur c;onuenientia per accidens,& materialiter,quia

funt etiam principium per accidens,

&

marerialirer

154

firnilicudinis, &c.

.

In

homine,

v.g.

ratio animalis

eíl:

principium

formale,

&

per fe limilirudinis ,

&

operationum

G–

milium operationibus equinis ;

&

íic eíl: rario for–

malis,

&

perle conueniencire formal is hominis, &

cqui; rational.e autem eíl principium materiale, &

per accidens ,

&

Ge

eíl: eriam ratio per accidens ,

&

marerialis conuenienria: formalis hominis ,

&

eqni.

forelleél:us aurem quando abíl:rahic rationem a\i–

quam, folum attendit ad conuenienciam formalem

&

per

fe,

non autem ad materialem,

óc

per accidem,

quare femper abíl:rahicprincipia folum conaeniea–

tí;:e per fe,

&

formal is , v.g. ad abíl:rahendam ratio–

nem communem inrer hominem ,

&

equum , folum

cognofcit entiratem hominis quarem1s eíl princi–

piurn per fe,& formale operationum fenfüiuarum,&

eodem modo cognolcit equum, quod eíl: concipere

animal, vt animal eíl: formalirer: ex quo fequitur,

quod íicm non omnis conueniemia

eíl:

fundamen–

rum abíl:raél:ionis, [ed Cola formalis,

&

per

fe,

ita

fimiliterJ non omnis conuenientia facit vnirareni

conceprus, quia vnitas, vel efl formalis,

vel

funda–

mentalis , res aurem per nullam conuenientiam ha–

bent vnitatem formalem

a

parre rei, fundamemalem

autem in tantum habem, inquantum poffunc funda–

re illam formalem per intelleél:um, quam vniracem

pr~ber

illis incelleél:us, quando illas abíl:rahit,

&

prrefcindit, quod fadr, vt diximus, cohíid·erando

fo–

lum

principia per

re,

&

formaliaillius conueniemia:,

non tamen principia

mareti~lia,

&

per accidens, at–

que adco imelleél:us tanmm facit vnurn formalirer

principia· illa formalia,

&

per

[e

conueniemi::e for–

mal is, &

lic

ex

fe folum in illa fonr vnum fondamen–

raliter, arque adeo quando dicirur, qure conueniunt,

funt vnum fondamemalirer, difünguenJum eíl:,quce

conueniun

r fe,

&

formaliter, concedo, materia–

liter

,&

l'er accidens 'nego: quia vero ipfa relatio

efr connenientia formal is, fundamentum relationis

erit conueniencia per

fe,~¡:,

rmalis , radicaliter, id .

cíl:,

fondamentum

&

x

per

fo,

&

formalirer co11-

uenientire formali

idem e{t dicendum, Gmul con–

uenientia mater/ is,

&

per accidens radicalirer, id

eíl:, radix

mater~'.

liter, & per a:ccidens conueniemire

forrnalis, vt

ex;

licatum eíl:.

Licet h<Ec

p~obabili.ffima

Gnt, nihilominus poteíl:

· ·

iíl:inél:i nem virtualem fufficere , vr quatido

font · re

· ates identificara: in eodem fubie–

éto , aél:ionem nu

modo

a

parte reí oriri, nili ab

illa

formalitate, qure ta

· ii formaliter corre–

fpondet:

v.g.

intelleél:io nul ·,

do oritur ab ani–

mali

hominis'

fed

tantum

a

ratio

li'

etiamfi

ani–

ma·l,

~ L"a_tion~le

identíficentur in ho

· e, quia in:–

relleébom folum correfpondec formalice!:

rionali–

tas

&

non animalicas, ve videre eíl: in Angc

, qui

cíl: principium intelligendi , etiamíi non demr 1 illo

animalitas,ex eo quod decur principiú inrelleél:ionis,

quod eíl intelleél:ualiras : fed ratíonalicas eíl: intelle–

él:ualitas in homine liccr imperfeél:ior intelleéhrnli

tate Angeli, racione cuius imperfeél:ionis

rationali~ ~

ras dicirur, quia raciocinando intelligit: ergo intel- '

lel1:ioni cofrelpondet formalirer ralis inrelleél:ualitas

in

homine: ergo ab illa

fo

la producitur, & mini me

a

formalicate animalis' neque per accidens

fü:ut

in

vííione Beatifica videre eíl:,

vbi

danrur dure formali:.

taces fupernarnralitaris, &. inceileétionis, qu.e for;.

malitares producunrur' ita

V'(

vnaqu:Eque fiat

a

for–

malirare libi per

fe

correfpondend,

&

Ge fupernaru–

ralicas

a

lumine gloria:,

&

Fario inrellell:íonis aB

intelleél:u in fenrencia illorum, qui a!ferunc, intel–

leél:um,

&

lumen glorire concurrere ve ca.ufas prin:.

cipales ad vilionem beatificam: fed ne exemplis

du:.

biis vtamur, in lucem prockant intelleél:us ,

&

vo–

l

untas diuina, qua: 1icer vna,

&

eadem emitas

fim.;.

pliciffima Gnt in Deo, nihilominus Verbum Diui:.

num folum per incelleél:nm generatur

a

Parre,& mi–

nímc per accidens aut materialirer per vóluncatem;

ficm

e

contra Spiritus fanétus nullo modo fiue rria;.

rerialicer, tiue per accidens producitur per inrelle;;

ltum, fed· folurn

a

Parre,

&

Filio-per voiuncatem

fpirarnr. ltem hutnanitas

Chriíl:i

non eíl:

in~media­

tc vnita diuinirati,

fed

potius immediate vnita

eff

Verbo, feu perfonalitati illius,

licet

diuinicas

i

.perfonalitas fint vna,

&

eadem Gmpliciffirha enci-

tas omnino fine aliqua diíl:inél:ione,

&

ratio horurrl

eíl:

quia inrelleél:us,

&

voluntas in diuinis

diuinitas~

& relario, etiatnfi non habeant diíl:inél:ionem

for–

malem all:ualem

a

parte rei,nihilomi1 usdiíl:inguuri..;

tur vircualiter aut

~qniual<;:mer,

&

h<Ec diíl:inél:id

fola fufficit, vt Verbum diuinum nullo modo neque

per accidens producarnr per volunrarem:

fed

folurrt

per intelleéb..

un

Gbi

formalirer correfpondentem

J

&

idem eíl:

de

vnione hypoíl:arica refpeél:u Verbí>vt

di·

ximus.

Tune

lic;

ínter animal

&

rationaÍe datrir

clifÜri~

, ,

é

étio

virrnalis ,

&

per requiualénti"arri , licer non

de-

1

J

rur diíl:inél:io forrnalis aaualis

!

ergo fola illa difü11-

él:io vinualis,

&

;:equilialeritiz fufficiet, vt inrellé;;

ébo

folum

a

racionali ptocedat,

&

mitiime, Gue

ma.;.

terialirer, íiue per accidens

ab

animali •quia ratid.;

nale formalirer correlponder inrellefiioni)

&

e

coh.;;

tra vilio, auditio,

&

c:r:rer:E fenfaciones, aur 01él!io-

11es fenfmtm orientur

ab

animali,

&

non

a

ratÍGtlali~

quia tales fenfariones

funr

communcs equo,

&

ho-

mini: fed conuenkntia;

&

dilconuenientia

qll~

da-

tur inter equum,

&

ho,minerri> eíl: ex eo

quod

homd

eíl: principiutn fentiendi,

&

ratiocirlaridi:

ergo

íicué

non ratiocinacur per animal vllo modb,

ira nu !lo

modo neque per accidens, auc marerialiter co1rne.::

nier per racionale cum equoJed potius

per

tationalé

umnino diílinguernr,

&

difconueniet ab equo,

&

per animal conueniet cum illo;

quiá

arlimal equi

eriam eíl: principium fentiendi

&

fic conuenienda

materialis,

&

per accidens ornnino his rationibus

deíl:ruitur,

&

folum íl:abilitur incet hominem,

&

~.

·· ··

equum conuenientia forrnalis pcr animal&. difcon–

uenientia fotrnalis ,

&

per

fe

per rationale.

Aduenendum eíl: deinceps, dupliciter ynarri

rerrl

15

7

poffe negari, vel per negationem irnt11ediacam,

&;

hcec vocarur oppofitio comradiétoria ,

.ration~

cuius

vocauit Ariíl:oreles oppofitionem contradiél:oriarri

immediatam,

&

maximam; qualis

e!t hrec,

Petrus

eíl;

lHHno, Petrus non

e(I:

homo ; ali

o

modo pegarur

res per neo-ationem mediaram,

&

hrec non

efficic

op–

pofitione~

conrradiétoriam,

di

~itúr9.ue

po~titnll~

explicacum per negacionem,

qui

~ tahs n

eg.auo

f~n­

darur,aut imbibicur in aliqua enmate poíiuna; aam

vt ex metaphyíica

f~ppon.o

a.d

C)uamcum~ue re.m/e~

quitur negatio alterms re1 d1íhnétre,

&

ideo d1c1rnr

negado mediata ,.quia incer

.r~ro

negatam,

&

neg~.-::i:.

.-....,...._...

......;;–

tíonem mediar aliquod polinuum,

~Cd l~qm-

tur illa negatio,

&

Ge

non coníl:i tuit oppolitionetri

contradiél:oria

, vt patet mille

e~emplis:

natü in'.

Ai

.

lb

d

.

.

bornine da

f

quantttas,

&

a e

o, m

qn~nntate

' ero

Ja,,,"'

egario albedinis,&

e

comta. & íic.iri

ho~

,

tuc negatio albcdinis

f

&

ipfa

albedo :

fed

ufo: