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~~íl:.

Vlt.

Vtrum abflttaéfagenerica

pr1,dícentur:

~

81

&

aliud fpecificum, eíl: commirrere manifefhm,

&

aperram p·etitionem principij: de hoc enirn ipfo dif–

pucacur,

&

qu<Eritur

a

nobis,cur abíl:raétú fpecificum

totum quoddam confufom; abíl:raétum vero ge–

nericum nunquam

íic

huiufmodí,,cum in vtroque ea–

dem ratio coníl:ituens

rorum

confofum, feu poten–

tiale, reperiatur; cum nrumque

ratio communis

abll:ra6l:a

a

pluribus inferioribus .conueni.eL1tibus in

illa. Verius igirur affirmare deberet Pacer Rubius,

imo reétins,

&

confequentius, vtrurnqne abíl:raétum

fub eodem· nomine & habere rationem principij

compararione concrerorurn qua! coníl:ituit, ratione

cujus de illis nullo modo prGEdicarur,& poffe concipi

vt corum quoddam potentiale cornparationr

alio–

run~

abíl:raél:ornm inferion

m,

racione cuius de iplis

verc,

&

formaliter enunciernr.

75

A!iqui, qui nefciunc difcrimen .tfadere

::id

difcer-

nendum inter humanitatem ,

&

animalitarcm

in

ordine ad pra=:dicarionem di cunt, tam falfam

elfe

hanc pra:dicationem, h<Ec humanitas eíl: humanitas,

ficut humanicas eíl: animalitas.

76

.

Sed contra manifeíl:e primo, quia h::Ec eíl:

forma~

lis , & vera prcrdicario fecundum fidem , humanitas

Chriíl:i

eíl:

vera,

&

propria humaniras, quia conrra–

dill:oria eius eíl: hceretica; nam concilia ficut abfo–

lute

defininnc Chriíl:um Dominum

eífe

verum ho ....

minem,

ira

abfolure definiunr, Verbum diuinmn af–

fumendo hÍJmaniratem, confrirniífe hoc foppoíimm

humanum

.1

id eíl:, Cbriftum, cuius natura eíl: vera,

&

propria humaniras creata,

&

cuius fuppoíitalitas,

feu

perfonalitas eíl: Diuina,& increata: ergo non po–

tefl: negari, quod humanitas Chriíl:i

íir

vera huma–

n~ras,

ac proinde concedendum eíl:,

hurnanitaten~

veram' & propriam

p.ra:

dicari formaliter,

&

verc de

humanitate Chriíl:i.

77

Secundo contra hanc Colutionem i11fu_rgit nofüum

primum,& principate araumenrnm quia omn·es par–

ticulares humanitates cgnueniunt inrrinfece vniuo–

ce'

&

omnino a!qualirer in racione hum:rnitatis

ve

lic,

ergo poreíl: abíl:rahi illa ab illis formalicer

~tac

proinde formalicer de illis prcedicari.

7S

Contra tercio; humanicati provt iíl:o nomine itn·

portara! non repugnar concipi vt totum magis oppo–

íirum rationi partís, quam porentiale totum provt

eodern nomine importara; ergo poterit

a

fortiori

concipi vt

e

rum potenciale. Probo ancecedens.

Magis perfe6l:urn rorum,

&

magis oppoíimm p'arri

efl rotnm effentialc: aétuale , quam potentiale ,

vr

de

fe pacer: fed humanicari provt iíl:o nomine imporra–

tce, vel

íignificatéE, non repugnar concipi, vr rota ef–

fenria hominis,nam in ipfainregraeffentía í!ius con–

fumamrur: fed homo elfenríaliter efl romm,

&

ef–

tia hominis eíl: rotalis ,

&

non partialis e.ífenria:

ergo humanicas , qué?:

fo

la eíl: effentia hominis ex eo .

quod fubíiftentia

íic

extra e(fentiam erit tocum

aél:uale

eífemiaíe.

79

~~reo

princípalirer íic argumentar, & meo

vi-

deri eu1demer,nam humarfüas formaliírHne eíl: pdn–

ci_Pin~

fentiendi, Gcur eciá eíl: principiíí

rariocinan~

d1,& ideo quando definitur human itas, formaliffime

definirur;eít emitas conflitutiua hominis in eífe fen–

~tiui,&

rationális:ergo principium fontiendi forma–

l1ffime prredicacur de hurnaniratc. Tune íic,

&

inter–

rogo,an pdncipium illnd fentiendi, quod prredicamr

<le humanicare

Gr

principium abíl:raél:um fentiendi,

vel concretum ex natura fe"níitiua,

&

Cuppofüalitate.

Non hoc

[ecundmn,qui~fuppofitum

concretum non

prredicatur de abflraél:o: ergo primum, fed abíl:ra- •

él:um,quod eíl: principium fentiendi eíl:

formaliffim~

animal itas: ergo animalitas formaliffime

pr~dicarnr

de humanitate.Hrec rninor íic probatur, quia abíl:ra–

él:um,quod eíl: pri

ncipi

um CencienJi efl;qnod eft con·

'

Jldeph.

de

Pe.fr¡

ifiel, Philoj.Tom.I.

íl:itutiuum concreti, quod efl principium fentiendi;

acqui tale concrerum eíl: animal:ergo abflraél:ú,quod

eíl: principium Íentiendi efi coníl:irutiuum animalis;

fen

abflraél:um illius; fed conftitutiuum anirnalf

s vt

tale

eíl:,

& abfl:rall:urn illius

eíl:

animal iras : ergo ab·

firaél:um,quod eíl: principium femiendi efr

formalif~

me animalitas.Maior prima,& prceciptla licer

íir

cer.

ta,íic demoníl:ramr, quia humanitas eíl: i1acuta

feníi–

tiua in abíl:rall:o;fed natura fenfüiua in ablhall:o el!

principium fentiendi in abfiralto:ergo bumanitas

el1:

principium fenriendi in abflralto.Deinde, quia con–

crecum homo formaliffime efl principinrn fentiendi :

fed hoc non habet racione fobíiíl:entiz : ergo habet

racione natura:

human~)

a

qua.conflicnicur in eífe

concreri, quod poteíl: fenrire.Narura auren1 humana

humanitas eíl::ergo humanitas formaliffime eíl: prin°

cipium fenriendi, feu radix fenfatiom1n-1.

Vrgernr, quia animalitas e(fentialiter, & formali-

Se

cer

efr

encitas

z

ergo encitas pra:dicattu formaliret'

de humanil:ate

¡

fed non efl encitas in ali

o,

cum non

fir

accidens: ergo eíl: encitas per fe: ergo Cubíl:anria

formalirer, non incompleta : ergo completa

t

ergo

fobíl:antia completa vt fic pra!dicatur de humanitaré

formaliffimc

¡

fed

Cubíl:anria completa qua: formali[...;

me prredicatur de humat1itate 'non eíl: concretum,

quia concretmn non

pr~dicarnr

de

abíl:ral\:o:

ergo

eíl: abfhaétum, íicut humanitas, fed non

<'.líl:

abítra-–

élum

fpecHicum vlrjmum, cum contineat

fub

fe non

folum indiuidua, fed eriam alía gli:nerica,

&

fpecifica

abíl:ralta,v.g.animalitatem, equinirarem, numanira–

tcm' &c. ergo efl aoíl:raltum metaphyíicum generi–

cum

¡

ergo

~bíl:raél:um

generirnm meraphyfiéum

prredicacm: de abftraé'co rnferiori fpecifico.

Tune

íicj

human itas non eíl: fubíl:anria carens vira, cmn c{f'en.;

tialiter

iit

natura v.iuens fenfibilis:ergG Cubílahria

~i"'

uens

in

abfüa6l:o prcedicatut

de

hmnanirace; fed

illá

fubíl:antia, qua: haber vitam in fe, non efl: lubíl:anria

carens fenfibilirace:ergo

~íl:

Cubíhntia viuens

fon(ibi–

lis; acqui non

eíl:

talis dicens foppofitalitatem: ergo

ell:

abftraél:a ab illa

&

Ced natura vinens foníibilis

itl

abfl:raél:o eíl: artimaliras formaliter: ergo animalicas

fotmaliffimc pra:dicacur de huriianitate' qnod

vt

clarius paceat interrogo. An humanicas in abíl:rnéto .

e!fentialicer, & quarenus in fe eíl: poffii inrelligi

&,

definiri? Refpondebis, poffe definiri,

&

intelligi ex:

eo, quod

lit

ens. Interrogo,

qux

íir

ha::c definido?,.

cerre non efl: alia 'niíi; natura viuens fen!ibiiis ra-;

tionalis ; arqui roca definirio,& qda:cumque pars de- ·

finitionis non iri obliquo;

[ed

in rcéto

pofita~~i:.llilmll!!l!!!!!!!¡o......-

finirione poreíl: pra:dicari de definí ro 'er

atura

viuens fenlibilis qu¡:e in

n~él:o

ponitur

in,

cfinirion~.~

humaniratis, poreíl: prredicari de hu

nitare ; fed

~

natura viuens feníibilis, qua!

po111tu '

n definicione

humanitatis,non eíl: concrernm ali !A·

od~quia

de illo,

quod non cíl:

concr~rum,non

prrer' catur concrerum:

ttrgo eíl: abíl:rall:um; fed non

e

abíl:raltnm fpecifi–

cum, íiquidem poteíl:

prredi~

i de pluribns ditfe- '

renribus fpecíe; v.g. de hu

itare, equinicare, &c.

ergo efl abíl:raélum gener·

m'

ergo ab.fhaé\:um

ge..

nericum pra:cdicatur

fo ·

aliffimc de anltralto fpe.,.

cifico.

Dices, humanitarn

in abftrall:o, quia tali noini-

8

i.

ne íignificatur; no '

o~e

eíl: Cubieétum de quo pra:–

dicetur auc fobfr

tia m abíl:ralto , aut nátura v1-

uens fen!ibilis. ,,.'

.

.

Sed contra n •

nifefl:~,quia

de quocunque CL1bieéto.•""

fiue partiali,íi .' cotali, fine fub quacunque pra:cifi

-

ne fumatur potcíl: dari affirmacio eífentialis, hoc eíl:

poreíl: affirmari prred.icatum

ali~uod effentia~e,quod

_ci

formaliter con.uenn:Ced pra:d1cacum eífennale hu–

manitatis eíl: poíitiua enticas,quia humanicas non eft

ni~il:ergo

emitas

pofüiua poteíl: affümari

de-h~m 2-

A

a

3

meare¡