i.
4
4
Logica Difp. l
L
De
n~tura,
f.5
proprietatibm
Vniuerfalü.
bet vnitatem: fed illa vnüas eíl: vnitas eífemialis, fen
quentia illa eíl: euidens,quia inte¿vnum,& plura rea–
form~lis:ergo
vniras
fo~r;ialis q~atenu.s
talis
có~enit.
liter nó eíl: medium:fed
a
parte rei illa hbminis eífen-
vc atcribucú,& fecundarlo eífenme.Mator eíl: emdens
tia non funt plures e!fentire: ergo eíl: vna, hoc
e!l:
quia omne id, quod habet
~ífencia·m·,
&
definid~-
illi
conuenier vnicas, qua vna eífentia eft , id eft,
nem emis eíl: ens; fed elfenua homm1s quatenus
d1-
eífencialis. Primum ancecedens Ge
prob-a.mr: quia.
íl:inguirur
a
íingularitate'
&
l;iabet oppoíitionem
eífentia hominis quatenus talis eA: aJrequate confl:i-
CUIÚ
ni hilo, habecque e{fe
a
parre rei'
&
habee ap-
mtiua eífentialiter Petri in ' eífe animalis rationalis,
Eirudinem, ve exiftac in indiuiduo Pecri, qure omnes
&
principij ratiocinandi,
&
fenciendi:fed vnurn con-
font
definiciones entis realis. ltem eíl: politinum in-
fücucum in quantum vnum non petit duo ada!quata
relligibile,
&
amabile, fiquidem effenria homini s
conftirutiua, fed vnum: ergo eífentia hominis qua-
adhue, vt diíl:ir:iéb.
a
Gngularitace dcfinirnr,
&
ama-
tenus in Pecro eíl:, non func plures, prrecipue quia
mr: ergo eífentia hominin¡uatenus diílinguicur per
licue con!lirnrnm aeeipic cífentiam
a
fuo coníl:irnti-
racionem
a
lingularitate, h:ibec omnc::s propriecates,
uo accipic eciam vnitarem: fedPecrus quatenus ho-
&
definitiones ene is; prrecipue , quia illud, quod
mo eft non eíl: plures homines, fed vnus: ergo non
coníl:ituit in effe enris
elf~nrialirer,
&
eíl: prineipium
babee plura coníl:irnriua adxquata in effe hominis,
operationum realium, eíl: neceífario ens
¡
fed homG>
&
Ge
non habet plures hurnanitates fed vnam,
&
cíl: coníl:Ítntinum Petrii effe.ntialirer in eífe animal is
vnam adrequatarn effendam hominis:ergo habet vni-
racionalis,
&
in e{fe principij ratiocinandi,
&
felil-
tatem elfentia: hominis: ergo vnitat;m formalern:
tiendi : ergo eft ens reale. ltem quia hree eíl: vera
ergo vnicas formalis conuenit elfentire fecundum
prredicatio : horno haber effe corporeum realc, vi-
.fe ,
non ve prredicacum elfentiale, fed vt attribumm
uens, fenlibile > racionale; quia eíl: definitio homi-
eífentire.
nis: ergo horno, vr diíl:inguirur
a
Gngularicate eft
Secu~do
quia indiuiGo immediate foquimr ad
1
s
ens reale: Minor efl: euidens in MctaphyGca ; nam
quemcunque gradum encis: fed effentia, vel nacura
quodcunque ens quarenus difüngnitnr ab alio habec
f~cundum
fe hominis: verbigracia hominis efr ralis
omnia prredicarn eífenrialia,
&
attributalia entis, ve
gradus encis _, intelleétiuus n1mirum : ergo ad illam
fic, conrraéta carneo,
&
propria etfeé\:a; quia quid-
fequicur indiuiGo: ergo vniras: patee euidencer ha:e
quid realicer conuenit fuperiori , realiter com1enit
confequentia: quia vnicas nihil aliud eíl:, qua n en-
onmi concento fub illo fecnndum illud principium
tiras cum indiuiGone: fed natura fecundum
fe
eíl:
dici de omni ; fed en
ti,
ve Ge quacenus efr ens con-
emitas, cui fcquicur indiuifio ,
&
habens indiui Go-
uenit realitef vnicas, vt Ge: ergo vnicas eonuenit
nem : ergo ex tali encitare,
&
indiuiíione refolcar
omni emi contento íub eme, ve
Ge,
particularizara
vnicas : ergo natura feeundurn: fe babee vnicacem.
tamen, comraél:a,
&
propria falta cuiufeunque in-
Ma1or prrecipua eft euidens: quia ad ens, vt fic fine
fenoris ; Gcut enim enri , vt
Ge
conuentt realirer eíle
aliquo addito, nee realiter, nec ratio ne fequimr in-
verum, intelligibile,
&
amabile,
&
ideo conue-'
diuifto : liue illa
fic
pofiduum, íiue negatio, quod
nic homini, antmali, Angelo,
&
Deo
cali$
veritas,
lariffimc demon{harum eíl: in MeraphyGc-a: ficut in-
&
amabilitas eonrraél:a ad illa,
&
propria faél:a illo-
celligibilica5,
&
vericas , nam attributa entis per
rum,
&
vniufcuiufque; íic Gm tliter quia enCJ, ve Ílc
fourn
elfo
ímmediace co\lueniunt enti fine alio me-
conuenit vnitas realis, ipfa vnitas conueniec omni
dio, alias procederecur in infinirum. Item ad lingu-
enti concento Cub ence, ve he; fed etfencia homints
laricatem Pecri, feu ad poGriuam differentiam indi-
quatenus realtecr vmualirer diíl:1nguicur
a
lingulari-
uidualem fequicur indiuílio in illa differentia'
&
in
tace,
&
formaliter, feu aüualirer per intelleél:um
Deo fine addico datur indiuilio: ergo Gmilicer natu-
cíl: aliqaod ens re ale cont ncum fub eme> ve Ge: er-
rz fecundum fe quatenus ens efr eonuenic irnmedia-
go euidcnrer fequicur, quod vnicas eo11ueniat ho-
te
fua indiuiíio: ergo fua vnitas; nam vnitas pro-
minis e(fentiéC quatenus diflinél:a:
a
fingnlantare,
pria eífentire vnitas formalis cíl:' licut vnitas entis
concraéb camen,
&
propria effeél:a illius eífennre;ar-
tranfcendencali$,
&
vnitas fingularis indiuidua vní-
qni illa vnitas non eíl: lingularis: ergo vnicas forma-
tas: illa confequencia Ge probaru ; quia ficuc per
lis propria elfencix non e{l indinidua; hrec minor lic
diuiGonem tollicur vnicas : ita per indiuilionem in-
patec; quia attl'.iblltum proprium alicuius, non po-
ducicur, quod patct in quancirace, qu<E fola diuilio-
teíl: conuenire alceri diíl:inél:o; fed vnicas fingularis
ne delirait effe vna quancitas,
&
fit
mulciplex; cum
eíl: attributum proprium Perri: ergo non conuenit
vero rurfos
tic
indiuifa ,
fit
etiarn vna.
efientix hominis qu;i.renus cali.
Tercio probq,cur: natura fecundum fe: verbi gra-
16
'
I2
Pra:cipuc quia v.nicas fingularis fequicur differen-
ti.a prrefeifa per incelleétum non haber rationem for-
tiam indiuidualem,
&
lingularetrl , & eíl: infepara-
malem plur1ficandi,
&
diuidendi: ergo nacura fe-
b_ili.s ab illa; fed hominis effencia quacenus eíl: prin-
cundum fe habet indiuiGonem: ergo indiuifa efr: fed
c1prnm conueniendi cum al cero homine,
&
difrin-
natura indiuifa eíl: vna: ergo natura fecundum fe eft
guirur virrualiter
a
íingularicace non includic dif-
vna formaliccr. Prima eonfeqnentia efl: manifeíl:a.
ferentiam in.diuidualem ; ergo non haber vnita·
quia non poteA: dici diuifa natura,
íi
nihil
lit,
quod
tem úngularem qua! fequitur ad lingularitatem.
illam diuidat ;-
&
mulciplicct, licut non poteíl: eífe
13
Secunda minor, pra:cipua Ge probarur; quia
eo
vnum, íi non eft vnica,
&
albnm fine albedine:
modo efr
V11Í .1S,
q
O
eíl: > ens; fed
ilb
effentia ho-
quia effeétus prirnarius effencialiter petit formam
a
mi nis eíl: ens elfemiale,
&
pra:dicarorum elfenda-
qua primario confücuarur: fed ratio diuidens,
&
plu-
liurn forma i :ts: ergo vnitas ºliius eft eífentialis,
&
rificans eíl: ratio formalis diuidendi,
&
coníl:icuendi:
forma lis; Gcut v
i
as aecidencis dicirnr accidenta-
ergo li in natura nulla darnr ratio diuidens indiuifa
Ji~:.
&
Vllitas entis ,
Vt
Úc qnod eft tranfcendens,
manebit : primum antecedens fie probatur : quia
d1c1tur
tranfcendcntalis
: ergo vnitas eífentiz,
omnis ratio formalis diniden<li eft ratio differendi;
,,..~~·
&
formalitaris eíl: vnit::is ef.femialis,
&
formalis.
fed omnis ratio differendi eíl: differentia: acqui in na-
14
Confirmatur.
~ia
effentia hominis in Perro,
rnra
fecundum fe prrefeiía
a
íingularirate nulla dacur
quatenus
d1~i nguirur
a
fua lingularirate non funt
<lifferéda lingularitatis.Primo quia in
illa.
natura non
P.lu~es
eífenttre: ergo eíl: vna eífentia ; fed vna eífen-
darur, niíi quod efr
eff~nriale
eornrnune mulris'
vel
nalts
'feu formalis conueniens effemire , ve)
eft
con-
fundamentaliter, vel formalner:arqui differentia non
crecum ex eífemia '
&
Ynitace formali , fou eífcmiali:
efl eífentiale cómune multis:ergo non eíl: ibi differen-
crgo cffenti:e hominis
'onuenit
vnicas forrnalis:con- \
tia.Secúdo quia id quod eft prrefcifum ab aliquo>non
\
\
'
\
eít