Previous Page  285 / 582 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 285 / 582 Next Page
Page Background

bubium

Appendix

Vtrum

detur parte reí

Vniuerfale.

i4j

quia non multiplicara enti'tate reali, vnitas, qua: efl:

illius paffio, mulciplicari nequit. Ancecedens vero

probatur, quia differentia indiuidualis non addic

ali ..

quern gradum nouum elfondi natura: fpecifica: , alias

ipfa ,

&

non racionalis , effet differentia intima fob.

frantire, etfecque principium alicuius operationÍs di–

fiinél:a:

ab

ea, quz ex principio raciocinaindi proue–

nit: ergo rancum addit vnitacem ,

&.

indiíl:inél:ionem

natura: fpecificre, ac proinde difüné\:io

inr~r

naru–

ram,

&

differemias indiuiduales eíl: tantum diflin–

él:io inrer emicacem, & eius vnicacem,

&

non incer

duas

~res,

vel

formalicaces, quarum qurelibet vna

lit.

5

.

Secunda fencentia eíl: Pacer Hurtado in Metaph.

d1fp.5.

feél:.9. de vnirare Vniuerfali. Vbi afferit, vni–

t acem formalem non e{fe ratione dÍíl:inétam ab indi–

t~idua,

&

ab Vniuerfali,

q~ia

omnís vnitas, auc eíl:

hngul :uis, auc Vniuerfalis; & probatur.

6

Primo.

Natura

abíl:raél:a ab vno indiuiduo e!l for-

maliter vniuerfalis: ergo non dacur vnfras media in·

ter fingularem,

&

Vniuerfalem. probamr amecedens

, quia natura abíl:raéb ab vno indiuiduo, ell abflraéta

ab

omnibus indiuiduis;

fcd

Vniuerfale

fit,

quando

abíl:rahitur

nárura

ab omnibus indiuiduis: ergo na"'

rura,

cum abfhahimr ab vno indiuiduo,

fir

Vniuer–

falis. minor

eíl

clara, quia natura abíl:raél:a

ah ómni–

bus indiuiduis,

efr

ratio, in qua omnia illa conue–

niunr,&

a

parre rei eíl: ídem

cum

orñnibus illis. lrem

eíl:

in omnibus illis per cognitionem confofam for–

malirer;

ve!

per ens rarionis ex calí cognirione reful–

cans ,

&

tal is natura poreíl: de omnibus illis pra:dica–

ri; quia res poreíl: prredicari de omnibus íllis,

a

qui-

¡

bus abíhahirur, quia omnia illa conueniunt

fub

ea

racione,

&

Cune

Gmilia.

in

illa. maior aucem proba ...

tur, quia quanclo natura przícindichr

ab

vno lingú–

lari, cognofcirnr fine vlla fingularicace; fed natura

cogni1a fine omni fiognlaritate ablhahicur ab omni–

bus fingulariratibus, quia abíl:rahi cfi vnum fine alio

cogno fc i: ergo narura ahílralta ab vno indiuiduo,

abftrahirur ab omnibus.

7

Secundo vel condpimr natura in Órdine ad acci-

dencía propria Perri; &

Ge

eíl: fingularis, vel in ordi–

ne ad accidenria pluribus fimilia , fic aucem natura

eíl: apra,

ve

lit

in illis indiuiduis, in quibus repcriun–

tur

tales operationes,

aut

accidentia; nam qui ap..

prehendit ho

11

lem effe principium difcurfus, illum

pra::dicalfü de quocunque principio difcurrendi; fed

i,n vno indiuiduo apprc:hendit hominem effe princi..

pium difcurrendi: ergo.

8

Vltimo impugnarur Vniuerfalitas

n~gariua.

pone

nacuram feaundum

fe

abfhaétam ab omnibus íingu–

laribus 'ha:c narnra, ve ea obiellum íllius allns eft

in

omnibus infedoribus, quia ex parce obiee\:i illa natu–

ra eíl: in omnibus, quia eíl: ídem

a

parte rei cum om–

nibus: ergo vt fobeíl:

illi

aéhli

eíl:

vm11n in

omnibus:

ergo ea Vniuerfalis.

S

E C T 1 O

u.

Noffra

fententi11

ponitur~

9

pRima conclufio; vnitas formalis non conueilÍt

narurre fecundum

fe,

ita vt

Ge

przdicatum effeI'l–

ciale naturre; vnde bene poteíl: concipi narnra fecnn–

dum

Ce

fine vnitate; hrec femen tia. eíl: euidens

(i

relle

intelligatur: nec poteíl: negari ab vllo Doél:ore; qua:

lie demonllracur.

Primo quia vnitas eft attribmum entis;

(ed

attd–

bucum non eíl: de effentia,cuius eíl: :mribntum:

~rgo

vnitas formalis ' · qure

atcribur.um

et(

eífenri~

n<m

cíl: de eífentia effentir

e, feu natura:

effentialicer con–

c;eptre; maior eíl: cuidens, & demoníl:racur

in

M~ta:

Jldeph. de Penafiel, Phitof.

nm.J.

phyfica

>

craét. de attributis; licecenim cns

fic

de ef–

.. fentia vnicatis: v. gr. quia vniras effencialic er inclu-

dit ens, nihilominus tamen vnicas non eíl: de effenria

encis ,

&

ideo licec vnicatem non

poili1n

definire

fine

ence

>

nihilominus tamen ens

poteíl:

definid _

Úne vnicate; vt patcbit

ex

dicendis in Mccap hylica

l oco chaco.

Minor illa rnanifeíla eíl:; quia amihurum

~ft

prre–

dicacum , vel realicer incoruplete, ve! per raci0netn ·

fecundario conueniens rei fupponens effenciam com–

pleram in

fuo

eífe; red hniuí111odi pra!dicacum norl

en

de effentia rei, cuius

eíl

prredicatum:

ergo ami–

butum non efl: de eífencia, &c. Maior

ell

clara; quia

cíl: definido atcributi;

vr

patee

ex

tcrminis,

&

exem–

plis illuíhamr;vnitas eíl: atcribucum entis,

&

fecun–

dum

indiuifio9em quct

eíl:

incompletú coníl.icutiuum

vnitatis realiter íecundario comperit enti, & miferi–

cordia,& iuíl:icia,& cretera arributa. diuina pet incelle–

é'tum quoad expretfum fecundario conueniunr

Deo~

ipliúrque eífentiam foppomrnt compleram ; ideóqué

amibuta vocantur; quod a.deo ver:um eíl:, vt

fi

eí.Tent

de e{fencia rei non attributa ex commani

confenfo~

fed prredicata eífentialia vocarenrnr: ergo•

Secundo probamr : de inrriníeca racione vniratis

efr, vt

fopponat elfentiam cuius vnitas eíl:;

íe<l

vni–

tas formalis eíl: vera vnicas:ergo vnitas forma.lis

pra:–

fupponit eífentiam, cuius vnitas

d t :

ergo non

eíl:

<le effencia rei , cuius eíl: : minar; &

confequ~ncire

luce ipfa funt clariores : maior efl euidemior; quia

vnicas eíl: formafüer indiuiGo enris cuius vriicas en;

fed:indiuiíio entis prreCupponir ens ,

cui.us

indiui

ffl'J

eíl::

ideo enim

eíl:

vera hrec caufalis, quia ens eíl:

in–

diuifum,

&

non

e

contra, quia

indiuifu~ eíl: '-eos ~

narn mulcitudo ens eíl:, & non

eíl:

indiuifa :

Item

animal , vr animal, vel ens,

vt

ens,

st

quacenus

ha'"

her

elfe1itiám efr ens,

&

vr fic nondum

eíl:

vmim;

pra!terea prius eft coníl:itutiuum ,

quarn

con fiicu–

rnm;

fed

ens,

&

eífentia coníl:itutiua- fom vnitarisi

nam vnitas ex effetnia,

&

indiuilione coníl:icuicurt

ergo prius efl effencia

j

quarn vnicas

3

licue prior eff

materia., quam horno quia confhturiuum efi princi–

pium confütuti; Ced principium

dl:

prius pr.incipia".'

to: ergo coníl:icutiuum eíl: prius confiicuro; atqui ef

..

fontia eíl: confricuciuuin vnitatis: ergo eífencia prior

é~

vni-tate; quare

prius

concipimus hominein,

vt

animal racionale ,

&

cerncipiendo pofrea indiuilio–

nem in illis prxdicatis concipimuS vnhatem

eífen–

tialem.

In

hoc enirn fenfu loquutus eíl:

D.

Thornas, dum

dixit

i

humanitas Ternndum fe neque eíl: vna, nec

plures, id

eíl:

vnitas non eíl: prredicarnm effentiale

humaniratis,

vel

ipfa humanitas inter

fua

prredicata

effentialia-non habet vnicatem ; quod ádeo verum

eíl:, vr

qui

coníiderauetit omnia prredicata elfen cia–

lia h.omini$, minime inueniec vnirarem -imer ifla;

hrec enim fuñe omnia: ens, fubíl:anrfa, corpus,

vi·

uens , animal', homo : imer qu:e nullQ modo repé.;

ri

rnr vnicas.

SVBSE<;TIO

t

Secunda

condujioponitur;

V,

Niras formalis fequirur íecuridarib ad ens,&

ad

1

i

effentiam;

&

illi

vt attribucum conuenir: ha:c

eíl: fententia comtnunis pene inter omnes Scholafü–

cos; ell tarnen cotnra opinionem

Sern~.

Primo probatur fic; quia eífentia hominis: v. gr.

quatenus diftinguicur

a

íingularitate Petri,

&.

pr:t:

0

cifa ah itla, efi:

e.ns

;. fed omne ens q,ltacetms rnle ha–

ber vniracem propriam , vt attribmum : ergo

effen..;

tia

homjni• quatenu$

difünéta

a

.fingolaritate'

~~a·

·

-X

z

be~