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PhyGca Difp. X.
' Dices , hoc
argum~ntllm
!i rclti: proccdat, [olum
probare,intdleél:um de primo ad vltimum habcrc nc–
ceífariam connexionem cum vi!ione bcatifica,non ta–
mcn probare vi!ionem beatificam elle dcbitamconna–
turaliter tali intellcél:ui.
11
Sed cótramanifdl:c,quia vt fopra probauimus;omnis
terminusconnexionis necdfaria::,& naturaüs co modo
quo fuerit , !iue mediare, !iue immcdiati:, di: debitus
cennaturalitcr tali conpexioni,
&
fubieél:o illius; quia
dl: quaíi complcmenmm extrin[ecum illorum,
&
fine
quo nec elfc, nec intellig1 potdl: talis connexio,
&
res
conncxa; (ed vi!io beatifica de prime ad vllimum cll:
tcrminus (altem med1atus connexionis necelfaria:: in–
tellcél:us cum potencia obed1emiali , quia intellcél:us
immediatc conndl:irnr necdfario cum potentia obc–
dicntiali,& potentia obedientialts nccclfario conneél:i–
tur tanquam cum termino fib1 debito,
&
connaturali
cum vifionc beatifica :ergo necc!lario mediati: con–
ncél:itur intdleél:uscum vifioae bcatifica,tanquam ter–
minus medíatus talis connexionis ; vnde ficur debctur
immediatl: porcntia: obedicntialí,quía dl: rerminus im–
mediarus talis porcntia:,
&
conncxionis illius; ira erit
debitus mediare inrelleél:ui propter medíatam conne–
xioncm nccc!Tariam, quam haber iple intellcél:us cum
vi!ionc tanquam cum termino.
12
Exemplo manifefl:ctur ; vnioní hypoíl:aric.t? debe-
tur vifio beatífica connaturalirer, non immediari:, fed
mediare, quia vníoní hypolhtíca: dcbcrur immediarc
lumen glorire,cui dcbcrm vífio beatífica immcdiarl:,&
ideo immediatc debctur lumini glorire vifio beatífica,
quia eíl: potentia , aut quafi porcntía Cupernaturalis,
ac proinde cxiíl:ens in eodem gradu cum vifione bea–
tic.1,
&
ex alío c:ipire necclfario conneél:itur cuiv illa,
cum qua necelfario conneél:irur v111ohypoíl:atica; (cd
pcr vos potentia obcdíentialis aél:iua eíl: Cupcrnarura–
lis formalírer , ac per confequens eíl: in eodem gradu
cum vilione beatifica : ergo vi!io beatifica deberur
connaruralirer potcntire obedientiali intelleél:us;fod ex
alío capite imelleél:u1 dcbetur potentia obedientialis,
quia intelleél:us ex v1 Cure naturre conneél:itur necelfa–
rio , ac proindc ex princípiis intrinfecís propriisexígit
porcnriam obedientialcm,tanquam id,!ine quo nec ef–
(e,
neque inrellegi poteíl: ínrellell:us crcarus: ergo de
primo ad vltímum inrelleél:ui creare debemr nccelfa–
rio vílio beatifica: v. gr. li humaniras Chriíl:í fecun–
dmn
(e
ex princípiis inrrin[ecís naturalibus habcret
· connexionem
n~cclfariam
cum vnione hypoíl:arica,
debercrur
naruralir~r
fine dubio vnio hypollatica hu–
manirari Chrilli [ecundum
[e
;
quia cui debctur con–
ncxio necclfaria , debetur terminus nece!farius talis
cC>nnexionis; [ed-illa connexio, quia rcquircrctur, tan–
quam vlrimum complemcntum humanitarís ex imrin–
fecis principiis eius , deberetur illi ; !icut connexio,
quam habct humanitas cum [ubliíl:entia propria pro–
ptcr rationem dill:am eíl: debit.1 cali humanitari , ac
per confoquenslefl: debirns tenninus talis connexio–
nis nece!Taria:
, ícilicct fubliíl:entia propria ; [ed
in
illo cafu impoffibili humanitas haberet necclfa–
tiam connexioncm cum vnione hypoíl:atica : erga
dcbcretur ralis connexio humanitatí ,
&
cffct conna–
turalis illi , ac proínde deberernr,
&
cíl'cr conuatura–
lis ipft vnio hypoíl:arica; quia cui debcrnr,
&
cíl: con–
naturalis connexio, fcu conootatio, debcrerur,
&
c:lt
connaturalis tcrminus íllius ; ex quibus euidenter
(e–
queretur de primo ad vlrimum mediatc deberi huma–
nitari lumen gloria: ,
&
vi!ionem beatificarn , qure
dcbenmr
~nioni
hypoíl:atica: ;
quaproprer cum fi–
des<?athohca doceat , vifionem bcatific.lm, lumen
glona: '
&
;;ratiam habimalem humanirati minimc
dcberi' etiam docet , vnionem hypoíl:aticarn cui hrec
De Potentia obedientiali .
dcbentur, nullo modo dcberi humanitati Chriílí fe•
cundurn
[e
,
&
ideo illi non dcbcri , quia humaniras
Chriíl:i non haber necelfariarn connexion<m cum
vnione hypoíl:arica itavt humaniras Chriíl:i petar ex
natura [ua ,
&
ex principiis intrinfecis conncxioneh1
illarn cum vnionc hypoltatica ; (ed vt iam probamm
manet narura
a
creara haber ncccí!'ariam'
&
nalllra–
km connexionem cum porenria obedicntíali ,
&
pó•
centia obcdicntialís,quia (upernatl!raliseft, haber ne•
celfariam ,
&
naturalcm connexioncm cum vilione
beatifica :ergo de primo ad vltimnm entitas naturalis
intdlcél:us habet necdfariam,
&
naturalcm connexio–
ncm cum vifione beatifica: ergo ficut proprcr talem
connexionem debetur porcnua obedientialts intelle·
él:t:i, fimiliterdtbebirur ip!i inrelleél:ui prop:er connc–
xioncm neceífariam vifio beatifica.
Deinde: quia id,quod conneél:irur mmuo cum allo,
1
J
neceífario del>et dari in iníl:anti gencrationís reí illi,
re[peél:u cuius eCl mmua connexio ,
&
lic
potentia
obedienualis necelfario data cíl: rebus, cuius ell in in–
íl:ami gcncrarionis;atqui res liipcrnatural;s ex co quod
fupra omnia intrín[eca principia cll,cíl:donum grarui–
tum ,
&
quia gratuirum deber dari non nccdlano in
primo ínílanrí,vt videre ell in gsatía iuíl:ificantc,
&
in
chamare,&cJcd quando volucrit Dcus: ergo potcmia
obedicntialis non cíl: (upernaruralis.
S
V BS E C T I O
l.
Tertiurn Argument11m
piÍncipale
-ponit1tr.
T
Ertio p"robatm ptincipalirer,quia li potcntia obe- 14
dientialis, qure datur in inrelltéh1,
&
voluntate,
elfet Cupernaturalís , minime darenmr habírus (uper–
naturales, charitatís, fideí , fpci, fcd h"'rcticum d}
negare fidcm, [pcm ,
&
charírarern : ergo porentia
obcdienrialis non eíl: [upcrnarmalis formalircr. Sc–
quela maioris fic dcmonllrarur , quia ideo darnr
in volunrarc [pes ,
&
chariras ,
&
in inrell él:u
lides , cum potentix fint ordinis natmalís , non
poffimt e!Tc príncipíum íufficiens ,
&
connatura-
le ad actingendum all:um fupernarnralem ; cum au–
tem ex vi habituum Cupernaruralium eleuentur ad
ordinem fopernarural m
, poíl'um ex vi illorum
connaturaliter opcrari aétus [upcrnatttrales ,
wm
habi.tus eleuantcs potcntias , fim emita\es ,
&
po–
tentaoZ Íupernatüralcs , ac p1oinde ein[dem ordínis
cum aél:ibus : Hrec cnim eíl: vnica ratio , propter
'!u~m pon~nt~1r
habitus infufi fopcmanuales opcra–
nm ; (ed
111
mrelleél:u ,
&
volunrare datur poten-
cia obedienrialisoperatiua , qux cíl: enriras
fo
perna-
1''
turalis ,
&
ideo eiu(dem ordinis cum all:ibus Cupcr•
namralibus : ergo ex vi ciurdcm ordínís (ufficicnrcr
pelfunt elcuari potentire ad eliciendos aéh1s [uper–
naturales , tanqnam intrinfcca ,
&
connaturalia
principia illorum : ergo non
íunt necelfari-j-lidei
habin:s , (pcl ,
&
chariratis , ac proinde non
dabunmr , quia frníl:ra fiunt per plura , qua: pof•
funt fieri per pauciora ; [ed c¡uidquid fieri potefi pcr
habitus,
&
poremíamobcdientialem, poteíl: lieri pet
íolam porenriam obcdienrialem afünam , qure Cupcr–
na1uralisefi: ergo. Minor
lic
paret, quía id torum,
quod faciunt habirus [unr aél:us [upernaruralcs ,
&
ideo faciunt illos, quia cales habitus fu11r
entir~res
(u.'
pernaturales
operntiu~;
(ed porcmia o)ledientialís aél:i-
ua eíl: emitas pcr vos operariua Cupcrnaruralis;ergo po-
rcíl: facere illosall:us,ac proinde pore!l facerc quidquid
habirns :ergo !i anre habitus cíl: potentia obedicnrialis
all:iua