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Phyíica
Difp.
X.
potenria obedientia\is pa[ma, non en ad operandum,
vt ell hrec ,\e qua agimlls, ícd
~d
recipiendum : ergo
hrec qL1a: prnducit aélus charitatis, non en pailiua
qliatenus producir illos :ergo.
Dices , encitatem voluncatis eleuatam operari ta–
les
aél:us , fed encitas voluntatis efl potentia narn–
ralis
: ergo potentia namralis producir aél:us illos
charitatis,&c.
·~
7
Sed contra primo, quia
en
tiras voluo.tatis habet
duplicem forrnahcaccm , virtualiter Ícu requiualencer
a
pacte re1 di(\inél:am : vnam qure
dl:,
&
vocacur po•
remia nam1alis, & hrecefl,vim1soperatiua aél:ionum
operauonum , Írn dfeél:uum naturalium lecundnm
exigentiarn
nacur~lem
talis
v
irtut1s cnm concucíu de–
bito voluman intra ord111cm narnrre ; iraque calis v1r–
tus,Ccu potencia dicicur narnralis, quia ncc concuríus,
neque elfeél:us produél:us
a
cali pocemia fum fnpra
ornnia principia intriníeca volumatis, fcd potius funt
fecundum principia incrinfeca talis pocenmc.
Aliam formalirarcrn, feu rationem potcmire habct
voluntas,
(&
idem en
d~
incéllélu,
&
cxteris pocen–
tis.)
~re
efl ad opcrandurn elfe<-l us Íupernacutales,
&
m1raculoíos cum concurlu, non Gb1 nacuraliter de–
bito,ortoque
a
Deo vt auchore íupernacurali diípen–
fame in legibns naturalibus ,
&
hxc pocentia , neque
efl namralis, nec fupernacurafü formalicer, fed media
inccr vcramque, vocaturquc obedientialis, qure lich
idcntifiO!rur formaliter
a
parte rei cum natur•li,oihi–
lommus non dicicur paturalis propccr rationcs diélas,
quia potencia naturalis ab aélibus naturalibus
a
qui–
bus
Ípecific~rnr
talis dicitur, quod non cuenit in hac
potencia..
'j
Ad hoc autem Cnflicit diítinéHo·virmaüs, íeu pcr
a:quiual~nciá
qua: reabter
intcr~edit
ínter eas,co mo–
do quo ralis d1fünélio datur in 1melleél:u,& volumate
1
diuiin : intelleélus cnirn diuinus idencificatur cum
voluncatc diuina formaliter fine vlla d1fünélione for–
mali ex natura rci,
&
n1h1lominus,quia di(linguuntur
ex natura rci virtualitcr, fcu a:quiualentur.
&
a
(e ha–
benc vr produél:io vniusnullo modo acmbuatur alccri,
&
fic efl verum d1cere (ccudú noflram fidcrn Carho–
licarn:Vcrhum diuinum gcneratur per intclleélurn
a
Patre,
&:
non pee voluntatem,& Spirirns íanll:us fpi–
ratur per voluncatern,& non per imellell:ü,vndc licec
fine vna,& cadcrn Gmpliciíiin"\;I encitas quacenus con–
notat inrellcél:ionem,
&
Verburn produél:urn d1citur
intcllell:us,& non voluntas,& quatenus connotar fpi–
rationem.& Spiciturn Íanél:ú dicicur voluntas,
&
non
imellcll:us, fic fimilicer licct
pot~nria
obedicnrialis,&
nacuralis in voluncace, fine vna encitas voluncatis fot–
malitcr ex natura rci , nihilominusquatonus illa enci–
tas connotat fubicél:ionern, Íeu obedicntiam refpcélu
Dei,operantis íupcrn•turalirer effeél:us !upcrnatura-
ª
les cum concuríu indebito voluncati, non vocamr po–
tencia namralis, fed obediencialis.
Econcra vero quando illa emitas concipitur in or–
dine ad all:iones, & elfeél:us naturales cmn concurfu
fecnn·dú exigcmiam naruralem voluntatis ipfiquc dc–
bito cfliciendas dicitur namralis,& non obedichtialis.
9
Sc~undo
contra, quia omnipoccntia: creatx all:iua:
3
naturali corrdpondcr pailiua potentia namrnlis ,
&
econuerío, Íed in incdleél:u, & voluntatc creara nulla
cll: potencia palliua naturalis ad vifionis ,
&
amoris
forcrnarurales aftus recipicndos : ergo ncque ell: in
ipfis potcnna aél:iua naturalis ad cfficicndos eofdem,
fed
po
1us licm potcnria paffiua ad rccipiendos illos
allus
el\
e
b<dicnriahs fine concrouerlia:ita etiií aéHua
potenria ad produccndos cos crit obe..lientialis,& non
naruralis.
q~i~
'.nrer potentiam paffiuam, & aél:iuam
p.lutuo fe r:lp1c1cntcs dcbcc dari mutua proportio in
De Potmtia
obedientiali.
denomi11atione ,
&
confütmione , vnde
li
vna dl:
obcdicmialis alccra ctiarn obcdicntialis dtbet
dic.
Maior (ub eiufdcm terminis, quibus tradita cfl,cn
principiurn confians in rnetaphyfica, tefic Arifi
9,
mee , apcrtcque onenditur fic , quia nnlla pomrna
ac'liua naruralis creata, cfl talis, mfi
ex
praduppofiw
fubieél:o,non cmm ,porclbgere ex mhilo: ex1g1c erg<>
poccmiam paffiuam Gbi proportionatam
<Jllre
ex
le
&
ex
fua natura capax
lit
rtc1picndi aélion<m ilhus,
&
terminum produc\urn per illam, fed pote11tia pal–
íiua prupomo11aca potentta: all:1u:r naturah cfl
1olú
potcnna nacuralis,qwa non violenta, h:rcenim rclifüt
aélu1 rec1p1endo in ea,oeque etiam
dl
obediencialis 1ú
quia potemia obcd1cnt1ahs non íub1icitur
autho~(
na–
turre,lcu caui:r naturali; ícd potius furernaturaltccr o–
peram1 ; cum ct1am quia aél:ioncs,qua: rccipiumur in
hac potencia non fum naturales;(cd lupcrnaturales.
lccm,quia aél:usnaturalis narnra íua educ1b1lis,a:q1
e
40
exig1t plO¡iouionara pr ncipia aéhuurn ,
&
palliuurn:
ergo fi ea ratione,qua namralis tfl ex1g1t pnnc1p1ú a–
éhuum naturalc,cxigcc cdam,& paffiuú narnrale ,
11¡,–
fuper potencia paffiua obed.cnClJlis cfl fecundum
fe,~
in íuo concep1u 1lhmitata potem1a,non ergo elt pro–
portionata potenua: aél:iuz nacurali crcata:.Patet con–
fequenc1a,q11ia omnis po1cmia aél:iua naturalis en ma–
xime lim1tata,& decerminaca.
Ad h:rc omnis aél:u> exercens aliquarn potcn:iam
paffiuarn obedient1alem ;
vcl
efl p1a:tcrnacuralis ,
v.d
lupernaturahs comparatione 1llius, arqui aéh1s conna–
turalis altcni principio aél:iucrna1urali 11011 pot
11:
t!C
fupernaturafü cornparationc illius potcnn:i: paffiux
obed1emialis, quippe cum ornnis aélns fupernaturalis
Út
Gmplicitcr lupra principia omnia natmre vti excel–
len iffirna,& indebita panicipatio, vel naturre diuina:,
vd am:bmi diuini;indc cfi quod aélus naturahs cxcr·
ces potentiá aébuá naruralé non
lic
Íupernaturalis,ne–
qucfupra pnncipia ornnia namrn:,quia vt
líe,&
fob
ea
r;.tionc,qua illá cxcrcct ell: 1lli n;¡aximc proporcionams
&
deb1tus; nequc prretematuralis,qu1a fo11e aélus
pr~ccrnarnralis fub ea rationc,qua talis cll:, eíl aó us po–
tcntia: neurrius,de qua pollea d1Íputabm1r,au detur vcl
non,qua: cú 111 dubio fit,coá cfl
in
dubio aélus 1plius.
Et etiam,qu1a quamu1s aaus prrec mamralis
11arn- 41
ra (ua non ord111atus ad pcrficicndam aliquam
poten~
tiam paffiuam
(i
cam inforrncc có aratione illiu5ce 11 •
(catur
pra:t~rnaturalis,
nih1lominus tamcn 11011 porclt
elfo
talis reípeélu omnis potcmi:i: paffiua:;v.nde !alrcm
rcfpcll:n alicnms debet elle naturahs mforn1ádo,& pcr–
ficiédo pcr có1muralé fui cxiílcmiá in 1pfa;vnde lim–
plicitcr naturalis debct appdlari,licuc calor hect
fit
vio–
léms aquc¡,nihilominusnaruralis qualitas vocarnr,quia
ex fe rel"picir ignem,cui omnino connaturalis
cit.
, M inor
pri~a,&
prrecipua efl celta, quia imprimis
nullusaduerfanornm hucu!q;aufos efl ponere in ani–
rno,Ícu voluncate noflra pailiuá potenriá natura!E ad
vifionem,&c.Idquc luce meridiana cbrius effi: deber.
Turn ob prreflantiam vifionis, & amoris,qui fecundú
íuarn íubflamiam funr aél:us füpernarurnlcs,& confc–
qucntcr inforrnaturi animam
m~diante
intclleélu,
&
volunratc fccundum cam potemiam, íeu fccundurn ei
potentire rationem,Íecundum quam cfl animus aliqu<>
modo capax vifionis,& amoris,arqul animus efl capax
non Íccundum potcntiam namralcrn illorum;fed íccú–
dum pmentiarn obcdicntialcrn con:efpondentern om–
nipotcntix diuin:r:crgo.
Tú etia,quia ornnis potencia naturalis efi pcr ordiné
4
1
ad all:ú namralE,a quo,& perqué Ípcciern diílmébo–
nem,& denorninarionern habeat,fcc\ viGo cfl aélus
íu–
pcrnaturalis íecundü (¡iecie_m,& fobfia11t1á : e1go po–
tencia paffiua animz ad vifionem non cfl namralis.
Tenia